Redigera Ta bort Åsikter och Markera dem som Lösta

Många gånger skriver vi en recension i stundens hetta efter en dålig upplevelse. Det är också vanligt att man senare väljer att redigera eller ta bort den. På OmdömesStälle förstår vi att fel kan uppstå och erbjuder därför våra användare de verktyg de behöver för att alltid ha kontroll över de åsikter de publicerar på sina företagsprofiler.

Vi vill här nedan förklara de huvudsakliga funktioner som användare har tillgång till när de skapar en recension på vår webbplats. Precis som det inte finns någon begränsning för att skapa recensioner, bryr vi oss inte heller om du beslutar att redigera din recension flera gånger, eftersom vi förstår att åsikter kan ändras eller att du kanske vill lägga till mer information.

Redigera en Publicerad Recension

Om du har publicerat en åsikt och vill redigera den för att ta bort eller lägga till detaljer, göra klargöranden eller av någon annan anledning, kan du enkelt göra det via din användarpanel.

  1. Logga in på ditt konto högst upp till höger

  2. Klicka på alternativet "Redigera Recension"

  3. Gör de ändringar du anser relevanta

  4. Klicka på Spara

På OmdömesStälle är vi tydliga med att vi inte accepterar att recensioner redigeras under hot eller tvång från företag. Om du ställs inför en sådan situation, tveka inte att kontakta oss för att rapportera ditt fall.

Vad ska man tänka på när man redigerar en recension?

Vår prioritet är alltid transparens och ärlighet. Därför ger OmdömesStälle följande råd att beakta innan du redigerar en åsikt.

  • Är det verkligen nödvändigt? Om du vill korrigera en recension för stavfel och småfel kanske det inte är nödvändigt, även om en välskriven upplevelse alltid uppskattas.

  • Gör du det av fri vilja? Vi tillåter inte att användare tvingas av företag att redigera eller ta bort sina recensioner. Om du har skrivit en negativ recension och ett företag kräver att du ändrar eller tar bort den, kontakta oss gärna.

  • Innehåller den personlig och känslig information? Undvik att publicera känslig information som kan kompromettera personer inblandade i verksamheten eller påverka tredje parter. Vi påminner om vikten av att prata om varumärket och din personliga erfarenhet och undvika att ange personuppgifter som kan leda till suspension av ditt konto.

Radera en Publicerad Recension

Precis som våra användare kan redigera innehållet i sina upplevelser, kan de också ta bort det om de så önskar. Vi rekommenderar endast detta alternativ om du har förväxlat ditt företagsprofil eller om det förekommit något annat missförstånd. Om ditt problem har lösts, fortsätt att läsa eftersom vi erbjuder ett alternativ för att visa att företagaren har åtgärdat ditt problem.

Ta bort din åsikt endast om det är absolut nödvändigt och utan påtryckningar från tredje part. För att radera en recension:

  1. Logga in på ditt konto högst upp till höger

  2. Klicka på alternativet "Radera Recension"

  3. Bekräfta din handling genom att klicka på acceptera

Vad betyder det att markera en recension som löst?

Något nytt vi erbjuder på Reviews International är möjligheten att låta andra användare veta att företaget kunde lösa det huvudsakliga problemet som hade orsakat en negativ recension.

För detta alternativ måste användare bekräfta att deras upplevelse har lösts av företaget. Vi kommer då att markera den ursprungliga åsikten som "Löst". Detta rekommenderas särskilt för företagare som vill förbättra sitt anseende. Kontakta oss för att markera din recension som löst i fall där:

  • Företagaren har kontaktat dig och löst ditt problem på ett tillfredsställande sätt, det vill säga företaget har läst din åsikt och föreslagit en lösning som kompenserar för din negativa upplevelse.