Upplevelser

Varför tycker vi att upplevelser är så viktiga?

Varför OmdömesStälle?

Vi anser att företag bör vara öppna med vad de lovar och faktiskt gör. Det bästa sättet att demonstrera detta är genom att låta kunder som nyligen har haft kontakt med ett visst företag uttala sig. Vi tror att företag ska stå för sina påståenden. Om ett företag lever upp till sina löften finns det ingen anledning att undvika OmdömesStälle. Tvärtom, i ett sådant fall är plattformen ett utmärkt verktyg för att visa att företaget har nöjda kunder. På så sätt främjar vi starka och trovärdiga företag med rätt att existera.

Är recensionerna på OmdömesStälle äkta?

Ja! Vi är 90% säkra på att varje recension som skrivits är genuin. När vi har tvivel (de resterande 10%) tar vi bort en recension från webbplatsen. Vi är fullt medvetna om att recensionssidor kan missbrukas för att svartmåla företag. Därför använder vi avancerad teknik (IP-adresser, e-postadresser och andra verifieringar) för att fastställa var en recension kommer ifrån.

Är ni oberoende?

Vi är helt oberoende. Vår webbplats grundades efter att vi själva hade dåliga erfarenheter med vissa företag och inte hade någonstans att vända oss. Vi har inget intresse av att framställa företag i en positiv eller negativ dager. Vårt enda intresse är att både negativa och positiva kommentarer är rättvisa, så att besökarna kan fatta välgrundade beslut och att värdiga företag belönas för sina insatser.

Ger ni företag med dåliga recensioner en chans att förbättra sig?

Vi strävar efter att stödja pålitliga företag som lever upp till sina löften. Positiva recensioner fungerar som en belöning för företaget, då de kan visa upp den service som erbjuds på ett positivt sätt. Betyg och recensioner ges dock av oberoende kunder. Detsamma gäller för negativa recensioner. Vårt mål är att säkerställa att företaget levererar enligt sina löften. Vi bedömer klagomålens karaktär och allvar. Om en recension visar sig vara motiverad, behåller vi den på webbplatsen. Om möjligt upprättar vi en kontakt mellan kunden och företaget för att ge företaget en chans att rätta till situationen, antingen genom att bestrida klagomålet eller erbjuda kompensation. Vi frågar sedan kunden om problemet har lösts och om de går med på att ta bort klagomålet eller lägga till en notering.