Hur påverkar recensioner ditt företag?

En vanlig åsikt vi ofta hör från OmdömesStälle är vikten för digitala företag att upprätthålla en företagsprofil på vår hemsida.

I denna artikel kommer vi att svara på den frågan och belysa de många fördelarna med Google-positionering, e-handelstransparens och andra positiva effekter som följer med att ha positiva användarrecensioner på din profil.

Vilken effekt har användarrecensioner?

Den primära effekten publicerade användarupplevelser har på ditt företag genom en OmdömesStälle-profil är att validera företagets praxis som är utsatt för granskning. Med goda recensioner kommer ditt företag att märka en ökning av CTR eftersom potentiella kunder ser ett bra betyg i form av stjärnor genom Google Seller Rating.

Därför innebär det att ha både negativa och positiva åsikter om ditt digitala företag en ökad synlighet och popularitet för ditt varumärke, vilket i sin tur ökar försäljningen.

Vad är CTR?

CTR står för "Click-Through Rate" eller "Klickfrekvens". Detta är en mätning inom digital marknadsföring som används för att bedöma effektiviteten av en onlineannonseringskampanj. Med en företagsprofil på OmdömesStälle kan du öka andelen användare som klickar sig vidare till din webbplats.

Vi uppskattar att ha en profil kan ge en ökning av CTR mellan 5% och 10% beroende på företagets nisch.

Vad är Google Seller Rating?

Google Seller Rating är ett betyg som speglar säljarens rykte på Google, baserat på sammanställda konsumentbetyg. Tack vare våra profiler med tusentals pålitliga recensioner har Google belönat oss med detta kvalitetsmärke på vår webbplats, vilket är mycket uppskattat av företag som vill registrera sin företagsprofil hos oss.

Vilka andra fördelar har online-recensioner?

Förutom ökad online-synlighet och sannolikheten att kunder klickar på ditt varumärke, finns det även andra stora fördelar om du lyckas hålla dina kunder nöjda. OmdömesStälle lyfter fram följande:

  1. Ökad transparens på din webbplats: En mångfald av åsikter om ditt företag hjälper Google att se att det är en pålitlig sida där användare kan surfa säkert.

  2. Förbättrad offentlig bild: När ägarna till företagsprofiler ser att deras digitala företag får goda recensioner och ett bra totalbetyg, ber de oss att dela vår Widget med dem, så att nya kunder kan se och lita på att det är en bra butik eller tjänst.

  3. Förbättrad EEAT och positionering: Google har nyligen betonat vikten för företag att visa att de är säkra och pålitliga platser där användare kan surfa utan rädsla. Online-recensioner bidrar till webbplatsens auktoritet och kommer att bidra till att förbättra din positionering genom att ha validering från kritiker.

  4. Hjälp att växa ditt företag: Negativa recensioner kan ge dig insikt i vilka aspekter ditt digitala företag behöver förbättra samt erbjuda möjligheten för en missnöjd kund att lösa problemet och redigera recensionen till en mer gynnsam omdöme.

Vad betyder förkortningen EEAT?

EEAT står för Erfarenhet, Expertis, Auktoritet och Tillit. Dessa värden har Google främjat de senaste åren för att företag ska sträva efter att vara mer transparenta och genuina mot sin publik. Genom en OmdömesStälle-profil kan ditt företag också dra nytta av dessa värden.