Alla recensioner av Johan

  • Review om: Greenely

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    El

    Stor varning för detta oseriösa elbolag,
    tecknade ett abonnemang med 12 månaders (start 1/9-21) med rabatt via elskling.se
    Efter 9 månader tar dom bort min rabatt helt utan att meddela mej någonting
    Efter kontakt med kundtjänst så säger dom att jag har en högre förbrukning än jag angav när jag tecknade abonnemanget
    vilket  är lögn, dom påstår att jag har en förbrukning på 25858kwh, och jag angav 20000kwh.
    Jag har från 1/9-21 till 13/7-22 gjort av med 18 835 kwh, och har 49 dagar kvar av mina villkor.
    Vilket innebär att jag gjort av med ca: 20000kwh på 1 år.
    Men detta tycker uppenbarligen inte Greenely

    Vill ni slippa problem, vänd er till någon seriös elleverantör, dit hör absolut inte Greenely


  • Review om: Telenor

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Abonnemang TV

    Av alla bolag du kan ha att göra med är detta det i särklass allra sämsta när det kommer till kundtjänst och att "hålla vad man lovar".
    Det går inte att avsluta ett abonnemang med mindre än 2-3 i olika telefonköer med aggressiva och otrevliga - hur svårt är det att förstå att man som kund kanske skall flytta och vill/måsta avsluta.
    Jag kommer aldrig någonsin, inte ens om mitt liv hängde på det, köpa något från dem igen (det var samfällighetens upphandling).
    Jag rekommenderar folk att så sakteligen hacka sig själva till döds med en gaffel då det är mindre smärtsamt än att försöka hantera Telenor.
    Köp något hos dem och bered dig på att känna dig lurad!


  • Review om: Svea Ekonomi

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bedrövligt blufföretag

    Ljuger och bedrar.


  • Review om: Telia

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Missnöjd

    Om ni går in och kollar historiken med personal och samtal så är det svårt att förstå hur Telia kan gå runt. Att jag har fiber hos er är för att jag fick ringa upp och säga att ni har ett eget fibernät i fastigheten. Hur mycket bekymmer som helst. Och det fortsätter. 1 abonnemang till kostnad av 2. Är inte nöjd för fem öre med Telia. Och vill komma i kontakt med ett överhuvud.


  • Review om: Sensor Alarm

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    VAR MYCKET FÖRSIKTIG!!!

    De ringer upp unga människor som bor hemma hos sina föräldrar. Sådana som definitivt inte har någon nytta av larmtjänst(/larmabonnemang i deras egna namn.

    Min son trodde att han skulle få något gratis av dem. Han fyllde nyss 18 år och har fått presenter av andra företag som t.ex. Gilette. Han trodde detta var ungefär samma sak. Han uppfattade aldrig att det var ett abonnemang i 3 månader som de erbjöd gratis. Så fort de avslutade samtalet säger Sensor alarm i ett sms och mail att det är bokat möte om hur det fungerar. Till detta möte ska man ha hämtat ut utrusning som kommer med postnord samt skapat konto på deras hemsida. Det var också tydligt i detta sms och mail att om man inte närvarar på detta telefonmöte kostar det 399 kr.

    Det framgår också av utskicken (sms och mail) att om min son inte hämtar paketet eller genomför testperioden (3 månader) kommer det kosta honom ytterligare 399 kr.

    Allt detta gör de utan att det finns ett giltigt avtal mellan min son och företaget. Att han råkade säga ja till något i telefon är inte ett bindande avtal. De hotar med att ta betalt nästan 800 kr för något som min son ännu inte ingått något avtal om. När han läste detta självantände han nästan. Och jag förstår honom.

    Dessutom uppger de i mejlet att telefonmötet kan bokas om. Men bara om det görs 56 dygn innan det ska ske. Min son pratade i telefon med dem 20 aug. De återkommer samma dag med mötesbokning den 27 aug. Suck.

    Jag ringde dem idag den 24 aug. Tack och lov strulade de inte utan avskrev det hela direkt.

    Så vansinnigt dåligt av Sensor Alarm AB. De borde skämmas.

    "Jag ringde dem idag den 24 aug. Tack och lov strulade de inte utan avskrev det hela direkt." - trots att din son verkar ha missuppfattat samtalet så löste sensor det utan strul direkt, så varför borde de skämmas? Skulle säga bra jobbat för bra hanterat! :)

    Tycker det låter som ett misstag från din sons sida som enkelt löstes med ett telefonsamtal, hade det varit tal om fulspel så hade det inte varit så lätt


  • Review om: Sparnet

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Snabb leverans

    Snabb leveran och direkt till dörren, uppskattas!