Min recension har fått en verifieringsförfrågan
Företag som du har recenserat kan kontakta dig om de tror att du hänvisar till ett annat företag eller bryter mot OmdömesStälle’s riktlinjer.
Varför skulle ett företag kontakta mig?
Att kontakta en recensent är en rutin för företag som hanterar problematiska recensioner. De kan nå ut av flera skäl:
Oigenkänd som kund:
Ibland behöver företag mer information om de inte kan identifiera dig som kund. Att begära ytterligare detaljer hjälper dem att snabbt avgöra, förstå och åtgärda eventuella problem.
Recension verkar felplacerad:
Om din recension verkar vara postad på fel företagsprofil kan företaget fråga om du avsåg att recensera just deras verksamhet.
Brott mot riktlinjer:
Recensioner ska inte innehålla konfidentiell eller personlig information. Om ett företag tror att din recension innehåller sådant innehåll kan de begära att den tas bort.
Berättigande problem:
Om ett företag misstänker att din recension inte uppfyller OmdömesStälle's publiceringskriterier, kan de begära mer information för att verifiera din upplevelse.
Denna guide förklarar varför och under vilka omständigheter ett företag kan kontakta dig angående din recension, med målet att främja transparens och effektivt adressera eventuella bekymmer.
Hur fungerar det?
Du får ett meddelande från företaget till den e-postadress som är kopplad till ditt konto. Du bestämmer själv hur du vill svara. Vi ger en vecka för att åtgärda problemet.
Vad händer om jag är oenig med begäran eller inte svarar?
Om du är oenig med företagets begäran, väljer att inte svara eller inte ger tillräcklig information, kommer din recension troligen att tas bort efter en slutlig granskning av vårt team.
Denna process säkerställer att båda parter har en rättvis chans att adressera eventuella bekymmer kring innehållet i en recension, vilket bibehåller plattformens integritet.