Helhetsbild : Oj då, tveksam service och dålig kvalitet!
ⓘ Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Telia visar sig ha en hel del problem enligt recensionerna. Deras mobilleverans har problem med kvalitet och fakturering, medan leveranserna är långsamma och opålitliga. Kundservicen har långa kötider och ineffektiv kommunikation, vilket leder till missnöjda kunder. Webbplatsen är svårnavigerad och returpolicyn är oerhört restriktiv. Trots obegränsad surf på vissa paket, höga priser och begränsade valmöjligheter är Telia inte ett rekommenderat företag med enbart ca 7% av positiva recensioner.
Produkt : Oj, ser ut som de kan förbättra sig!
Telia erbjuder mobilleverans av varierande kvalitet med tillfredsställande produkter men problem med mobilt bredband (33%) och problematisk fakturering (25%). Företaget har dock oprofessionell kundsupport och bristande ansvarstagande, vilket genererar missnöjda kunder (20%). Dessutom begränsar Telia valmöjligheterna och har höga priser på surfpaketen (15%). Sammantaget är Telia inte rekommenderat på grund av dess bristande service och kommunikation. (7%)
Leverans : Vilken rörig service!
Telia har en långsam leverans av kod utan telefoni, problem med leverans av simkort och brist på spårning av leverans. Dessutom är kundtjänsten dålig vid problem med produkter och det krävs många samtal för att avsluta abonnemang. Däremot erbjuder Telia fast bredband genom mobilnätet med obegränsad surf och har en bundenhet på 12 månader. Det finns ingen surf inkluderad i Thailand och försenade avgifter kan skickas ut långt efter reklamation. Med otillräcklig kommunikation, lång handläggningstid och enlång avslutningsprocess är Telias leveranser inte alltid pålitliga och kan lämna kunder i utan internet. (54%)
Kundtjänst : Oj, kundservicen behöver verkligen bättra sig!
Telia's kundservice har många problem enligt recensionerna. Många kunder upplever lång väntetid i telefonköer, svårighet att få hjälp med fakturor, inkassokrav trots felaktigheter, och problem med att få kontakt med en högre chef. Det finns dock några positiva kommentarer om trevligt bemötande, korta väntetider och hjälp från engagerad personal, men sammantaget verkar det vara en övervägande negativ upplevelse med Telia's kundservice, med enbart ca 5% positiva recensioner.
Kommunikation : Oj då, kommunikation är verkligen inte deras starka sida!
Telia har en mycket ineffektiv kommunikation enligt recensionerna, där många kunder känner sig nonchalerade och lurade. Bristfällig information om produkter och bristande kundförståelse framhävs som problemområden. Långa telefonköer och svårt att nå högre chef för att lösa ärenden bidrar till frustration hos kunderna. Samtidigt nämns enstaka positiva upplevelser med vänlig kundtjänst och hjälp av enstaka medarbetare. (Ca. 28,3%)
Webbplats : Särskilt bra på att krångla till det!
Telia-webbplatsen får blandade recensioner från användarna. Många anger att det är svårt att kommunicera via skriftliga meddelanden och att webbplatsen är svår att navigera på (70%). Trots detta är det positivt att Telia erbjuder fast bredband genom mobilnätet med obegränsad surf (30%). Sammantaget verkar användarna ha blandade åsikter om Telias webbplats och dess funktionalitet.
Returpolicy : Vilken krånglig returprocess!
Telia har en inflexibel returpolicy med lång uppsägningstid och krånglig uppsägningsprocess. Kunden måste ha BankID eller kod för att få återbetalning och det finns begränsad möjlighet att reklamera efter 14 dagar. Att avsluta abonnemanget under bindningstiden är kostsamt och om man inte registrerar en begäran om uppsägning kan man behöva stå för kostnaden. (33.3%)
Om Telia
Telia Company är ett svenskt multinationellt telekommunikationsföretag och mobilnätoperatör. Företaget grundades ursprungligen som Televerket år 1853. Telia erbjuder ett brett utbud av telekommunikationstjänster, inklusive fast och mobil telefoni, bredband, TV och datakommunikationstjänster till konsumenter och företag. I sin nuvarande form uppstod Telia Company år 2002 genom sammanslagningen av svenska Telia och finska Sonera. Telia Company är verksamt i flera nordiska och baltiska länder. Företaget har också haft verksamheter utanför dessa regioner, men har på senare tid fokuserat mer på sin kärnverksamhet i Norden och Baltikum.
Kontaktinformation
Stjärntorget 1
169 79 SOLNA
Sverige
Kategorier
Telekom | Allt-i-ett-Paket | Mobil & Telefon | TV, Film & Streaming | Internet & Webbhotell