Kom igång: en guide för professionella recensenter

För att bemästra konsten att ge konstruktiv kritik, publicera en negativ uppfattning utan att vara respektlös, eller skriva en neutral och informativ kommentar på OmdömesStälle, vägleder vi dig genom allt du behöver veta för att recensera som ett proffs.

På OmdömesStälle strävar vi efter att bygga en gemenskap som är informerad och kritisk mot de företag och tjänster vi hittar online. Våra online-omdömen och erfarenheter har stor makt: för det första att antingen belöna eller bestraffa ett företag baserat på dess praxis och policyer, och för det andra att varna OmdömesStälle-användare om de borde överväga att köpa från vissa webbplatser.

Genom denna insats kan vi göra online-shopping säkrare, mer pålitligt och mer självständigt. Men vad är egentligen OmdömesStälle?

Vad är OmdömesStälle?

OmdömesStälle är en plattform som kopplar samman amerikanska användare med onlinebutiker där de nyligen gjort inköp. Varje gång vi handlar bildar vi en uppfattning om upplevelsen. Fick vi bra kundservice? Var en returnerad vara i dåligt skick? Och en av de viktigaste aspekterna: Skulle vi handla där igen eller rekommendera det till andra?

OmdömesStälle gör det möjligt för alla att dela sina åsikter och publicera recensioner, oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra uppförandekoder. Som en mellanhand mellan användare och butiker modererar och tar vi ibland bort kommentarer som inte uppfyller våra riktlinjer. Om du vill att din recension ska stanna kvar, fortsätt läsa!

Första Stegen

Tre huvudsteg hjälper nya användare av OmdömesStälle att bli professionella recensenter av företag de tidigare har handlat från:

  1. Skapa din egen profil

Att skapa en profil på OmdömesStälle är enkelt och kräver bara grundläggande information som ditt namn och e-post. Kom ihåg att när du skriver en åsikt kommer det namn du anger att vara synligt. För privatlivet, undvik att använda ditt fullständiga efternamn. Om du föredrar att vara anonym, kontakta vårt supportteam så kan de visa dina initialer istället.

  1. Hantera din egen profil

När din profil är inställd får du tillgång till en allmän panel där du kan visa och återbesöka dina åsikter och betyg. Anpassningsalternativ inkluderar att ändra din profilbild om du strävar efter att bli en av våra topprecensenter.

Är det viktigt att skapa en profil? Absolut. Genom att ha en profil ger du ett ansikte till dina ord och lånar trovärdighet som en tidigare kund som antingen är nöjd eller missnöjd med den tjänst som mottagits. OmdömesStälle säkerställer sina medlemmars säkerhet och integritet och kommer inte att tolerera någon skrämseltaktik från företag som ogillar den feedback de får.

Vad är fördelarna med att skapa din profil? Med din egen profil kan du hantera, redigera eller ta bort dina åsikter, särskilt om du når en överenskommelse med företaget du recenserade. Dessutom, om ett företag svarar på din kommentar, kommer du att få aviseringar direkt via e-post.

Kan du ta bort din profil och data? Ja, på OmdömesStälle prioriterar vi dataskydd och integritet. För att initiera processen, kontakta oss.

Kom igång nu!

Med ditt konto verifierat och konfigurerat kan du fritt surfa på OmdömesStälle och utforska olika företag inom olika kategorier som Klädbutiker, Försäkringar, Finansiering och mer. På OmdömesStälle presenterar vi tusentals företagsprofiler som du kan ha stött på i dina shoppingupplevelser.

Vi Rekommenderar…

  • Reflektera över de onlinebutiker där du nyligen handlat eller mottagit tjänster och har en åsikt, positiv eller negativ.

  • Använd vår sökfunktion i det övre vänstra hörnet och skriv in varumärkets namn. Om det är registrerat på vår webbplats kan du komma åt och läsa befintliga kommentarer från andra användare.

  • Du kan läsa, svara på kommentarer och skapa din detaljerade recension om du skulle rekommendera att köpa från en viss webbutik igen.

Kom ihåg att dina kommentarer kan få positiva röster som gör att de syns för andra användare. Använd denna funktion ansvarsfullt!

Vad kan du hitta i en företagsprofil?

Förutom användaråsikter hittar du värdefull och relevant information om företaget:

  1. Grundläggande företagsbeskrivning: Denna sektion täcker företagets skapelse, grundår och andra relevanta detaljer som ger sammanhang till dess historia.

  2. Grundläggande kontaktinformation: Ofta letar OmdömesStälle-användare efter företagsprofiler för att kunna kontakta ansvariga och lämna sina åsikter.

  3. Totalbetyg: När du skriver en recension kan du betygsätta företaget på en skala från 1 (sämst) till 5 (bäst) stjärnor baserat på din upplevelse. Du kommer också att svara på en viktig fråga för potentiella kunder: Skulle du köpa från denna butik igen?

Denna information är offentlig och tillgänglig för både användare och företaget självt.

Hur ska du skriva recensioner på OmdömesStälle?

Att skriva en åsikt om ett företag är en seriös uppgift som kräver professionalism. Det är avgörande att välja dina ord noggrant, särskilt om du har negativ feedback. Vi rekommenderar att du organiserar dina tankar för att göra din recension så detaljerad, beskrivande och realistisk som möjligt.

Varje företagsprofil innehåller en sektion för att skriva recensioner. Denna funktion är gratis för alla tidigare kunder. Notera att vi slumpmässigt verifierar köp efter att en kommentar har publicerats. Om du inte kan tillhandahålla bevis på köp kommer din kommentar inte att ha märkningen “verifierad”.

Skriv en Excellent Recension på OmdömesStälle

För att skriva en utmärkt recension som hjälper och vägleder andra, följ dessa riktlinjer:

  • Håll dig till fakta: Medan du kan vara upprörd över en produkt eller tjänst, sträva efter att rapportera ärligt. Var medveten om att företagsägaren kan anmäla en recension om de anser att den är falsk. Om det visar sig ignorera data eller innehålla lögner kan den tas bort.

  • Var beskrivande: Detta innebär att ge användbar information utan att avvika till irrelevanta anekdoter. Din recension bör hjälpa andra att avgöra om de ska göra ett köp baserat på din erfarenhet.

  • Undvik alltför detaljerade eller personliga uppgifter: Inkludera inte personlig data, adresser eller namn på företagets anställda. Sammanfatta din upplevelse utan att kompromettera någons integritet.

För att skriva en recension…

  1. Ange ditt namn och e-post

  2. Nämn tjänsten eller produkten du köpte

  3. Beskriv din övergripande upplevelse med företaget. Detaljera produkten eller tjänsten, inklusive pris och hållbarhet. Var det värt det? Om det fanns problem, hanterade företaget dem på rätt sätt? Är deras returpolicy rättvis? Hur blev du behandlad? Ge insikter som hjälper andra att avgöra om butiken är pålitlig.

  4. Betygsätt från 1 till 5 stjärnor baserat på Produkt, Service, Prissättning och Leverans. Detta kombineras till ett totalbetyg.

  5. Till sist, ange om du skulle köpa från webbplatsen igen, vilket reflekterar din övergripande upplevelse och intryck av företaget.

Vi säger alltid att det är lätt att skriva kommentarer, men det är utmanande att göra det med omtanke, noggrannhet och professionalism! Kom ihåg att tusentals användare kommer att läsa din recension och fatta beslut baserat på dina kommentarer och betyg, så var alltid artig, rättvis och ansvarsfull.