Alla recensioner av Karl
Review om: Euroflorist
Blommor
Köp inte från Euroflorist. Blommor kom aldrig fram. Obefintlig kundtjänst.
Review om: MediaMarkt
Elektronik
Köpte och betalade för en vara via postorder och naturligtvis förväntade mig att få den i en het ny och oöppnad förpackning. Men produkten var inte helt ny utan tidigare öppnad och bruten. Dessutom var den riktigt dåligt packeterat (snarare inte packeterat alls) vid beställning på nätet. Klistras en fraktsedel direkt på orginalförpackningen!!! Vilket resulterar i skador på lådan.
Dessutom upptäckte jag att exakt amma vara var hela 600 kronor billigare hos en annan kedja och "någon prisgaranti har Media Markt inte längre" fick jag höra när jag ringde kundtjänst.
Lämnade naturligtvis tillbaka varan i deras butik i Barkarby/Järfälla och nu har det gått över en vecka och Media Markt fortfarande inte återbetalat mina pengar.
"Kundtjänst" via mejl bryr sig inte alls. Fick efter flera dagar detta värdelösa svar:
**************************************************************
Hej,
Tack för ditt mejl!
För tillfället är det väldigt många som försöker nå oss och vi arbetar fortast möjligt för att hinna ikapp med att besvara din fråga, vi ser fram emot att få hjälpa dig. Du kan även besöka vår Kundservice-sida för att se om du kan finna svaren på dina frågor.
Vi tackar ödmjukast på förhand för ditt tålamod.
Med vänlig hälsning,
MediaMarkt
**************************************************************
"Kundtjänst" via telefon struntar också fullständigt i kunden och ber hela tiden att "vänta några dagar till".
Exemplariskt USELT från början till slut.
Handlade hos en tysk säljare på nätet förra månaden och återbetalning sköttes på 2 dagar. Media Markt klarar inte ens en återbetalning på veckor inom Sverige.
Jag borde ha läst omdömen på Trustpilot innan jag handlade hos Media Markt. UNDVIK Media Markt och bespara en massa tid, ork, pengar och energi.Review om: Buildor
Uruselt kundbemötande
Beställde en grästrimmer av CDON som skulle levereras av BUILDOR.
Samma dag avbeställde jag (annullerade ordern) på CDON, varvid länk om annullering gick till BUILDOR.
Nu har jag fått leveransbekräftelse från extern leverantör och
samtidigt en annan leveranstid från BUILDOR genom CDON.
Har mailat och ringt. Men men..... Inget svar i telefon och
besvarade mail är hänvisade till min första kontakt med BUILDOR. Det verkar som de ger f.. i kunden. Vilket j.... tidsödande arbete.
Det är absolut den värsta webb-leverantören jag stött på.<Hej
Jag får ta tillbaka en del av min kritik, då det nu har löst sig med retur av grästrimmern.Review om: Buildor
Uruselt kundbemötande
Beställde en grästrimmer av CDON som skulle levereras av BUILDOR.
Samma dag avbeställde jag (annullerade ordern) på CDON, varvid länk om annullering gick till BUILDOR.
Nu har jag fått leveransbekräftelse från extern leverantör och
samtidigt en annan leveranstid från BUILDOR genom CDON.
Har mailat och ringt. Men men..... Inget svar i telefon och
besvarade mail är hänvisade till min första kontakt med BUILDOR. Det verkar som de ger f.. i kunden. Vilket j.... tidsödande arbete.
Det är absolut den värsta webb-leverantören jag stött på.<Hej
Jag får ta tillbaka en del av min kritik, då det nu har löst sig med retur av grästrimmern.Review om: Linas Matkasse
Rent ut sagt usel kundservice
Vi kontaktades av Linas matkasse med ett erbjudande om matkasse till kraftigt reducerat pris. Vi skulle kunna ansluta betalkort m m för att slippa faktura.
Till att börja med var matkassarna något av en besvikelse. Många rätter var otroligt simpla. Rätter jag utan problem hade kunna komponera och inhandla själv. Andra var väldigt tidskrävande. Som regel goda maträtter, men nackdelen att inte kunna välja råvaror själv vägs inte upp av kreativa recept.
Den stora besvikelsen var dock betalningslösningen. Utan att informera oss hade LM satt en deadline på när vi behövde ändra betallösning. Detta trots att vi ändrade betallösning innan första leverans, och dessutom informerade redan då tjänsten tecknades att vi inte ville ha faktura. Vi fick ingen information gällande när betallösning behövde ändras. Någon faktura kom heller inte, utan en betalningspåminnelse från Collectum. Enligt LM har fakturan skickats via mail. Någon sådan har vi dock inte mottagit. Inte heller har vi fått någon information från LM om att fakturan skickas per mail. Man kunde ju förvänta sig att en seriös aktör skickar sina fakturor via en verifierad digital tjänst likt Kivra.
Jag kan verkligen inte rekommendera Linas Matkasse. Det är betydligt smidigare och lättare att handla på t ex Mat.se och leta fram valfritt recept på nätet. Då kan man få allt man behöver i en leverans. Betydligt större valmöjligheter, smidiga lösningar, och du slipper en massa strul med kundtjänst.
Har du fått dina pengar än?