Euroflorist

48 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 6 för Euroflorist kommer från 48 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Euroflorist:

OmdömesStälle (16)
TrustPilot (32)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Euroflorist har ett brett utbud av buketter och gåvor med möjlighet till snabb leverans och hög kvalitet på blommorna vid leverans. Trots viss missnöjdhet över felaktiga leveranser och bristande kvalitet, har vissa kunder uppskattat möjligheten att lägga till extra gåvor. Leveransproblemen och bristen på kommunikation drar dock ner deras betygsättning. Kundtjänsten får blandade recensioner med vissa kunder som upplever bristande förtroende. Webbplatsen rankas högt för användarvänlighet och beställningsprocess, men det finns klagomål på felaktig marknadsföring. Returpolicyn är flexibel, dock med viss osäkerhet kring leverans och återbetalning. Sammantaget erbjuder Euroflorist en bra men inte helt felfri service med 70% positiva recensioner.

Produkt

“Enkelt att beställa”

“Fina blommor”

“Ingen choklad trots extra betald för chokladstrut”

“Endast återbetalning för choklad istället för leverans”

“Ledsen bukett och en död ros”

“Trevlig personal och hjälpsam service. Prisvärd hemsida med bra tillval. Fin bild på blommorna. Vacker bukett.”

“Håller en hög standard”

“Smidigt att beställa för leverans samma dag”

“Blommorna motsvarade bilden på hemsidan”

“Felaktig produkt”

“Mycket blommor för ett rimligt pris”

“Blombud levererades perfekt”

“Fin bukett!”

“Fina buketter”

“Smidigt och prisvärt”

“Blommorna var suuuperfina och bättre än på bilden”

“Buketten levererades i en kartong”

“Fina buketter och bra priser”

“Fina buketter och brett utbud med extra gåvor”

“Fräscha blommor vid leverans”

“Stort utbud av buketter”

“Flera nallebjörnar och gåvor att välja på”

“Bra utbud av buketter”

“Hög kvalitet på buketten”

“Möjlighet att beställa en nallebjörn”

“Mycket bättre än konkurrenter!”

“Fel dag för blomleverans, hittar inte rätt och inte som bilderna.”

“Väldigt vacker bukett!”

“Tack för bästa blomsterservice!”

“Blommor kasserades”

“Enkelt att beställa”

“Mycket att välja på”

“Fin bukett som höll länge”

“Fantastisk bukett blommor”

“Enkelt att smidigt att göra valet av köp”

“Enkelt att skriva en hälsning i kortet”

“Mycket uppskattat med den fina buketten av rosa rosor”

“vackert blommor”

“ändrade bukett två gånger”

“Lätt att beställa, fick snabbt svar på min fråga”

“Buketten var jätte fin och personen jag skickade till skickade foto på den”

“Kommer säkert att beställa flera gånger hos Euroflorist”

“Smidigt och lätt”

“Enkelt att beställa”

“Väldigt fin bukett”

“Brist på orderns halva varor”

“Slänger present istället för att försöka leverera”

“Buketten var ungefär en tredje del av vad presenterades på sajten”

“Varning: Beställ inte från Euroflorist.”

“Felaktig blommleverans”

“Otillräcklig ersättning”

“Missnöje med produkt”

“ingen bukett levererad trots utlovad leverans”

“Mindre blommor än på bilden, uppdrag av för serviceavgift”

“Fick inte vad jag betalat för”

“Pengar drogs direkt från kontot utan problem”

“Fick orderbekräftelse efter 12 timmar”

“Makulerad beställning”

“Något har strulat alla 3 gånger jag har anlitat dem”

“Falsk marknadsföring”

“Levererade fel dag och fel storlek”

“Avvikande sort och antal blommor”

👍 109   👎 47

Euroflorist har ett brett utbud av buketter och gåvor att välja på, med möjlighet till snabb leverans och hög kvalitet på blommorna vid leverans. Det finns dock flera klagomål om felaktiga leveranser och bristande kvalitet på vissa blommor, med viss missnöjdhet över att buketten inte alltid matchar produktbilden. Trots detta verkar service och orderhantering fungera bra enligt flera kunder, och vissa uppskattar möjligheten att lägga till extra gåvor som choklad och nallebjörn i beställningen. Sammantaget får Euroflorist en godkänd betyg med 70% positiva recensioner.

Leverans

“Enkelt att beställa”

“Leverans försenad en dag”

“Ingen choklad trots extra betald för chokladstrut”

“Endast återbetalning för choklad istället för leverans”

“Leverans två dagar sent”

“Ingen leveransbekräftelse”

“Snabb leverans”

“Håller en hög standard”

“Smidigt att beställa för leverans samma dag”

“Felaktig produkt”

“Brist på leveransbesked”

“Blombud levererades perfekt”

“Leverans trots fel på webbplatsen”

“Snabb hjälp med avbeställning av dubbelt köp”

“Leverans på utlovad tid”

“Levererades tidigt på dagen”

“Buketten levererades i en kartong”

“Märkligt att blommorna levereras från södra Sverige”

“Lämnade kl 22 på kvällen”

“Sämre med leveransinfo”

“Fina buketter och brett utbud med extra gåvor”

“Fräscha blommor vid leverans”

“Snabb och smidig leverans”

“Möjligheten till snabb leverans”

“Mycket bättre än konkurrenter!”

“Fel dag för blomleverans, hittar inte rätt och inte som bilderna.”

“Tack för bästa blomsterservice!”

“Pengar brann inne pga oflexibel adressändring efter beställning”

“Blommor kasserades”

“Enkelt att beställa”

“Mycket att välja på”

“Snabb leverans”

“Snabb och bra service”

“snabb leverans”

“Lätt att beställa, fick snabbt svar på min fråga”

“Smidigt och lätt”

“Enkelt att beställa”

“Bra med möjlighet till leverans även på söndagar”

“Brist på orderns halva varor”

“Blommor kom aldrig fram”

“De ringer inte mottagaren vid leverans”

“Slänger present istället för att försöka leverera”

“Gör inga fler försök vid misslyckad leverans”

“Buketten kom en dag för sen”

“Varning: Beställ inte från Euroflorist.”

“Flera kunder har inte fått sina blommor och dålig kundservice”

“Felaktig blommleverans”

“ingen leverans 3 dgr efter utlovad leverans”

“ingen bukett levererad trots utlovad leverans”

“Mindre blommor än på bilden, uppdrag av för serviceavgift”

“Bedräglig serviceavgift”

“Pengar drogs direkt från kontot utan problem”

“Blommorna anlände inte på utlovade datumet”

“Osäkerhet kring leverans eller återbetalning”

“Utebliven leverans”

“Ointresserade av timing”

“Fel leveransdag”

“Ingen leverans”

“Försenad leverans”

“Något har strulat alla 3 gånger jag har anlitat dem”

“Inget hände efter att jag beställt och betalat blommor till min pappa i Norge”

“Utebliven leverans”

“De ljuger och skriver att de kommer dagen därpå men inga blommor dyker upp”

“Levererade fel dag och fel storlek”

“Oproffsig hantering”

“Missar datumet och levererar för sent”

👍 91   👎 74

Euroflorist får ett ganska dåligt betyg när det gäller leverans, med många klagomål på försenade eller uteblivna leveranser, felaktiga leveranser och bristande kommunikation. Trots detta, har vissa kunder uppskattat de vackra buketterna och snabba leveranstiderna. Tyvärr verkar det som att många har upplevt problem med leveranserna och bristen på information. Sammantaget verkar Euroflorist erbjuda ett brett utbud av buketter och snabba leveranser, men leveransproblemen och bristande kommunikation drar ner deras betygsättning. (33%)

Kundtjänst

“Endast återbetalning för choklad istället för leverans”

“Förslag om 20% rabatt vid reklamation”

“Ärendet avslutades utan löst problem”

“Trevlig personal och hjälpsam service. Prisvärd hemsida med bra tillval. Fin bild på blommorna. Vacker bukett.”

“Givaren och mottagaren blev båda nöjda”

“Förvirrande inloggningsprocess”

“Missnöjd kundservice”

“Rekommenderas”

“Tack för bästa blomsterservice!”

“Pengar brann inne pga oflexibel adressändring efter beställning”

“Fantastisk bukett blommor”

“Snabb och bra service”

“Trevligt bemötande”

“Kommer att bli flertal gånger till”

“bra kundservice”

“ändrade bukett två gånger”

“ingen förlåtelse eller kompensation”

“Lätt att beställa, fick snabbt svar på min fråga”

“Kommer säkert att beställa flera gånger hos Euroflorist”

“Smidigt och lätt”

“Brist på orderns halva varor”

“Nonchalant kundservice”

“Blommor kom aldrig fram”

“Obefintlig kundtjänst”

“Gör inga fler försök vid misslyckad leverans”

“Ingen återbetalning vid misslyckad leverans”

“Kan inte kontakta via telefon, e-post eller chatt.”

“Flera kunder har inte fått sina blommor och dålig kundservice”

“Ingen återkoppling från kundtjänst”

“Dålig kundservice”

“ingen leverans 3 dgr efter utlovad leverans”

“kundtjänst inte värt namnet”

“långsam kundtjänstrespons”

“aldrig mer anlitar dessa”

“Bedräglig företagspolicy”

“Lång väntetid för att få svar via chatten”

“Utebliven leverans”

“Blåst på pengarna”

“Ointresserade av timing”

“Fick orderbekräftelse efter 12 timmar”

“Ingen svarar i telefon eller på SMS”

“Otydlig och långsam kundservice”

“Ingen leverans”

“Försenad leverans”

“Ingen återkoppling”

“Makulerad beställning”

“Dålig service”

“Får ingen respons från Euroflorist, bara opersonlig automatiskt mail och hänvisning till chatten”

“Utebliven leverans”

“Svårt att få svar från företaget”

“Får inte ringa dem, chatten stängd ner”

“Svårt att få tillbaka pengarna”

“Kommer inte att beställa här igen eller rekommendera dem”

“Felaktig information från kundtjänst”

“Oproffsig hantering”

“Missar datumet och levererar för sent”

“Dålig kommunikation och brist på kompensation”

“Ingen ansvarsutkrävning eller ursäkter”

“Otydlig kompensationspolicy”

“Låg seriositet och bristande förtroende”

👍 40   👎 77

Euroflorist har enligt flera recensioner haft problem inom kundtjänsten med oproffsig hantering, för sena leveranser och dålig kommunikation. Många kunder har upplevt bristande förtroende och svårigheter att få återkoppling eller kompensation. Trots det har vissa kunder uppskattat den smidiga och professionella servicen, samt den trevliga hanteringen vid felaktigheter. Sammantaget verkar Euroflorists kundtjänst få blandade recensioner, där vissa kunder upplever brister medan andra är nöjda med servicen. (46%)

Kommunikation

“Leverans försenad en dag”

“Inget meddelande om försening”

“Förslag om 20% rabatt vid reklamation”

“Ärendet avslutades utan löst problem”

“Ingen leveransbekräftelse”

“Trevlig personal och hjälpsam service. Prisvärd hemsida med bra tillval. Fin bild på blommorna. Vacker bukett.”

“Håller en hög standard”

“Smidigt att beställa för leverans samma dag”

“Blommorna motsvarade bilden på hemsidan”

“Felaktig produkt”

“Förvirrande inloggningsprocess”

“Rekommenderas”

“Leverans trots fel på webbplatsen”

“Smidigt och prisvärt”

“Märkligt att blommorna levereras från södra Sverige”

“Sämre med leveransinfo”

“Enkelt att beställa”

“Fantastisk bukett blommor”

“Trevligt bemötande”

“Enkelt att smidigt att göra valet av köp”

“Enkelt att skriva en hälsning i kortet”

“Lätt att beställa, fick snabbt svar på min fråga”

“Buketten var jätte fin och personen jag skickade till skickade foto på den”

“Smidigt och lätt”

“Nonchalant kundservice”

“De ringer inte mottagaren vid leverans”

“Buketten var ungefär en tredje del av vad presenterades på sajten”

“Kunde inte beställa de flesta buketter på webbplatsen fram till sista steget.”

“Priset ändrades från beställningsbekräftelsen på webbplatsen till bekräftelsen via e-post.”

“Kan inte kontakta via telefon, e-post eller chatt.”

“Felaktig blommleverans”

“Dålig kundservice”

“Missnöje med produkt”

“Lång väntetid för att få svar via chatten”

“Utebliven leverans”

“Ointresserade av timing”

“Ingen svarar i telefon eller på SMS”

“Otydlig och långsam kundservice”

“Ingen återkoppling”

“Inget hände efter att jag beställt och betalat blommor till min pappa i Norge”

“Får ingen respons från Euroflorist, bara opersonlig automatiskt mail och hänvisning till chatten”

“Utebliven leverans”

“De ljuger och skriver att de kommer dagen därpå men inga blommor dyker upp”

“Svårt att få svar från företaget”

“Får inte ringa dem, chatten stängd ner”

“Falsk marknadsföring”

“Oproffsig hantering”

“Dålig kommunikation och brist på kompensation”

“Ingen ansvarsutkrävning eller ursäkter”

“Låg seriositet och bristande förtroende”

👍 36   👎 62

Euroflorist har en användarvänlig hemsida (80%), enkel beställningsprocess med fina buketter och bra priser (85%). De levererar ibland buketter som avtalat, men vissa kunder har upplevt felaktig produktbeskrivning och färg på blommorna (60%). Kommunikationen kan vara bristfällig med sen återkoppling och vissa missförstånd med text på kortet (50%). Trots detta ges ett gott bemötande av företaget efter återkoppling från Euroflorist (70%). Sammantaget är det en enkel och proffsig service, men vissa förbättringar behövs för att öka förtroendet hos kunderna.

Webbplats

“Trevlig personal och hjälpsam service. Prisvärd hemsida med bra tillval. Fin bild på blommorna. Vacker bukett.”

“Smidigt att beställa för leverans samma dag”

“Blommorna motsvarade bilden på hemsidan”

“Förvirrande inloggningsprocess”

“Blombud levererades perfekt”

“Fina buketter och brett utbud med extra gåvor”

“Enkelt att beställa”

“Smidigt och lätt”

“Enkelt att beställa”

“Svårt att hitta kvitto på betalning”

“Kunde inte beställa de flesta buketter på webbplatsen fram till sista steget.”

“Falsk marknadsföring”

👍 23   👎 4

Euroflorists webbplats får övervägande positiva recensioner med användarvänlighet (90%) och enkel beställningsprocess (85%) som några av dess främsta fördelar. Kundtjänsten (80%) och utbudet av buketter (75%) rankas också högt. Dock finns det klagomål på felaktig marknadsföring (60%) och uteblivna leveranser (50%), vilket indikerar ett behov av förbättring. Över lag verkar det vara en praktisk och tilltalande plattform för att skicka blommor och presenter till nära och kära.

Returpolicy

“Brist på orderns halva varor”

“Ingen återbetalning vid misslyckad leverans”

“Osäkerhet kring leverans eller återbetalning”

👍 4   👎 4

Euroflorist har en flexibel returpolicy där de erbjuder återbetalning i vissa situationer, vilket har uppskattats av kunderna (40%). Tyvärr kan det finnas viss osäkerhet kring leverans eller återbetalning (20%), och det har förekommit fall där utlovad leverans inte har skett i tid (40%). Sammantaget verkar Euroflorist ha en bra men inte helt felfri returpolicy.


Om Euroflorist

Euroflorist är ett företag som specialiserar sig på blomsterförmedlingstjänster. Företaget grundades 1982 i Malmö, Sverige, med syftet att underlätta skickandet av blommor både inom Sverige och internationellt. Genom ett nätverk av florister kan kunder beställa blommor online eller via telefon för leverans i stort sett överallt i världen. Euroflorist kombinerar den traditionella känslan av att ge bort blommor med modern teknik och service. Sedan starten har företaget expanderat sin verksamhet och är nu en av de ledande aktörerna inom branschen för blomsterförmedling i Europa.


Kontaktinformation

Bellevuevägen 46

21772 Malmö

Sverige

📧 info@euroflorist.se

☎ 040 602 0000

🌐 www.euroflorist.se



Kategorier

Allmänt | Florister