Alla recensioner av Yvonne

  • Review om: Fruugo

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Super Mario Sonic 3d Tecknad tecknad tryckt Hoodie

    Jag fick inte produkten. Mycket dålig leverans. De bråkar fortfarande om Corona, och vi befinner oss i 2023
    Efter att ha väntatfem veckor avbröt jag min beställning.

    hej Farad, jag undrar hur det gick med din avbrutna order? jag beställde en stämmgaffel i början på janurai och betalade ca 475 kr. inom samma timma såg jag på nätet att kinesiska stämmgafflar inte höll det korrekta tonläget. Jag avbeställde inom en timme och fick då beskedet att den redan gått iväg. nu 14 febr har den annu inte kommit.
    hur gick det för dej, fick du avbrutot ordern?
    mvh Yvonne


  • Review om: CDON

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Ryzen 5900 processor

    CDON är ett SCAM-bolag. Bör undvikas till varje pris. De tar inget ansvar för sina underleverantörer och de undanhåller information till sina kunder.

    Det ryktas om att deras underleverantör har gått i konkurs. Och CDON har tagit bort bolaget från sin sida, men trots detta har CDON ej informerat mig som kund.

    Min upplevelse var följande. Köpte en processor från CDON men det tittade inte så noggrant vem säljaren var, antog att det var CDON. Men tydligen var det från en extern leverantör.

    Jag avbröt ordern efter flera veckors förseningar, men får ingen bekräftelse av säljaren.
    Köpte varan i slutet av augusti. Jag kontaktade CDON.

    CDON:
    "Jag är verkligen ledsen över att du inte har fått något svar från säljaren ännu.

    Jag lyfter nu ditt ärende och skickar en påminnelse till säljaren så att de kan besvara dig.
    Om de inte återkommit till dig inom 2 arbetsdagar så skriv gärna tillbaka till oss igen."

    Efter att jag skickade ytterligare en fråga två dagar senare får jag detta svar:

    CDON:
    "Vi förstår självklart din besvikelse över att du inte har fått din leverans och vi vill försäkra dig om att vi finns här för dig samt att vi kommer hjälpa dig vidare hela vägen för att åtgärda de problem som uppstått.

    Vi kommer att återkomma när vi har mer information om din order och ber dig vänligen avvakta till dess."

    En vecka senare skickar jag en förfrågan igen och får följande svar:
    CDON:
    "Tack för ditt mail.

    Vi beklagar verkligen att du inte fått din återbetalning ännu. Jag ber även om ursäkt för en sen återkoppling.

    Vi förstår självklart din besvikelse över att du inte har fått varken ordern eller återbetalningen och vi vill försäkra dig om att vi finns här för dig samt att vi kommer hjälpa dig vidare hela vägen för att åtgärda de problem som uppstått.

    Vi kommer att återkomma när vi har mer information om detta och ber dig vänligen avvakta till dess."

    Jag har fortfarande inte fått någon information eller hjälp av CDON. Naturligtvis hade ett seriöst företag informerat och ersatt sina kunder vid avbrutet köp. Jag kommer anmäla CDON till ARN och uppmanar alla drabbade att göra det samma.

    samma här...
    beställt en högtalare o fått räkningen skickad till Klarna.
    men ingen uppgift på orderbeställningen.

    samma svar från cdon några ggr

    åh Klarna är bara en mallanhand som ser till att räkningen betalas.
    Fast jag visat dem kopia på sidan o fakturan.

    så kan de inte stoppa betalningen...ngt som jag blir förvånad över.

    Få se hur det går...

    mvh
    yvonne


  • Review om: Telia

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Aldrig mer telia!

    Ju längre man blir kund hos dem desto mer de mjölkar pengar! Tyvärr har jag inte möjlighet att välja annan leverantör pga jag är hyresgäst i byggnaden var de har endast telia som leverantör. Men varje år höjer de priser med 40 kr per månad! De borde skämmas, hoppas de ska gå i konkurs nån gång!

    Varning!!!
    Akta Dig för detta Telia företag !!!- de lurar dig utan att blinka om Du inte är uppmärksam när Du vill säga upp abonnemang. De erbjuder Dig ett förmånligt, tror Du, abonnemang som sedan visar sig att det är inte lönsamt för Dig.
    I mitten av maj 2021 ville jag säga upp mitt abonnemang som enligt avtal (muntligt via telefon med Telias kundtjänst) skulle det kosta 349 kr/månad. Istället kom det faktorerna hem till mig på 398 kr/ månad. Trots det betalade jag dessa fakturer utan anmärkningen varje månad. Jag orkade inte tjafsa om det!!
    Anledning till att jag ville säga upp mitt abonnemang var att jag hade fått en faktura på 613 kr istället som tidigare på 398kr/månad. Då kontaktade jag kundtjänst. Försäljaren i kundtjänsten informerade mig om att rabatten som jag hade har gått ut och nu gäller det ordinarie pris. Jag blir förvånad över att jag inte fått någon information från Telia innan, trots jag blev upplysts om att jag får information av Telia innan abonnemanget gå över till ordinarie pris. Informationen har jag fått när jag täckande abonnemanget. Personen i kundtjänsten bad mig vänta ett tag i telefon för han ville konsultera sig med sin chef ,om vad man kan göra för att korrigerar fakturan på 613 kr. När han återvände tillbaka svarade han såhär:
    ” Vi ber om ursäkt att sådant fel har uppstått .Vi brukar meddela våra kunder när rabatten går ut . Du ska inte betala denna faktura i Maj 2021 . Du kasserar denna fakturar . Det kommer en ny faktura med en ny rabatt 378kr/månad som du ska betala på slutet av juni 2021 .”
    Jag frågar två gånger igen om jag ska kassera denna faktura och fått svar från : Ja.
    Min särbo som satt beredvid mig hörde hela samtalet eftersom jag det hade på högtalare.
    Telia tjänsteman informerade mig inte om att det erbjudandet är bindande. Efter några dagar får jag hem ett brev från Telia:
    ” Tack för din betalning. Ångerrätt inom 14 dagar ” Rabatt är bindande i 12 månader.”
    På Mina sidor , när jag tittar nu, står bindningstid till 2023 … Vad innebär detta??? . Kommer abonnemanget övergå till ordinarie, priset 700 kr/månad ,efter 12 månader????
    Efter 14 dagar kommer en påminnelse om obetald faktura 613 kr i maj 2021. Är det system som Telia kom på för att ofrivilligt knyta upp sina kunder???
    Jag kontaktar kundtjänst igen för 2 dagar sedan.
    En manlig röst låter väldigt otrevlig med rasistisk ton:
    ”Du kan inte säga upp ditt abonnemang är bundet. – ” Kunden är fastspikat enligt Telias metoder”
    Jag sa till honom om att ni brukar spela samtalet när man ringer Telia.
    Han svarade:
    Samtalet sparas bara 14 dagar och jag borde veta vilka lagar gäller i Sverige!
    Vet du inte vilka lagar som gäller i Sverige?”
    Efter ett tag meddelar han mig om att jag ska vänta ett tag i luren för att han ville prata med sin chef. Efter en stund blev jag kopplat vidare till en annan person som är inte chef utan troligtvis hans arbetskollega.
    Den andra personen uppger att ” det beror på hur länge Telia spara samtalet med sina kunder, men han tror att mitt samtal finns inspelat”
    Han säger till mig att han inte förstår anteckningar från den dagen jag ringde anående faktura på 613kr och koppla mig vidare, till faktura avdelningen där jag får svar:
    Du kan inte göra något. Du ska betala din faktura”
    Slutligen kom vi överrens om att chefen för faktura avdelningen kontakta mig under dagen.
    Tyvärr, ingen kontaktade mig under dagen…
    Jag skriver mejl på chatten till kundtjänst på kvällen.- Inget svar!
    Samma kväll ringer jag till kundtjänst igen. En trevlig kvinnlig röst läser alla anteckningar av mina kontakter med Telia och uppger att hon också inte förstår dessa anteckningar från tidigare min kontakt med Telia, att priser på mitt abonnemang inte stämmer med mina faktur. Enligt Telias anteckningar är priserna mindre än priserna på faktura jag får hem och hon kan inte ge mig svar på mina frågor. Hon upp att chef ( tror hon heter Frida) för fakturaavdelningen kan ge mig det svaret.
    Kvinnan i kundtjänsten lovar att chefen kontakta mig nästa dag för att hon har gått hem för dagen.
    Två dagar har gått, med Chefen inte ringt. Hur ska jag talka det???? Brist på respekt, inget ansvar, brist på empati. Ingen moral??? Hur ska man ignorera sina Kunder på detta sätt när Telia är så beroende av sina kunder. Utan dem kan de inte existera –
    Skäms de inte???





  • Review om: Sparnet

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Spraymoppen nöjd

    Beställde två av spraymopp hem samt landet och den lever minst sagt upp till förväntningarna. Fick finfin hjälp från Sandra på kundtjänst när jag skulle styra om leverans. NÖJD!