Fruugo

53 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 4.2 för Fruugo kommer från 53 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Fruugo:

OmdömesStälle (37)
TrustPilot (16)

Helhetsbild: Fynd eller fälla – vad blir din upplevelse?

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Fruugo erbjuder tydlig prissättning och bra produktkvalitet, men det finns risk för leverans- och kvalitetsproblem, med långa leveranstider (85%), problem med felaktiga varor (40%) och låg produktkvalitet (12%). Kundtjänsten kan vara problematisk med svårigheter att få återbetalningar och kontakt med företaget, även om vissa uppskattar snabb respons och trygg känsla vid köp. Det finns en blandad upplevelse bland kunderna, vilket kan göra det svårt att förutse hur ens egen shoppingupplevelse kommer att vara.

Produkt : Kvalitet och leverans – en spännande kombination!

“Snabb leverans”

“Produkten levde upp till förväntan”

“Produkten var precis som på beskrivningen”

“Tänker inte skicka efter mer”

“Motsvarade förväntningar”

“Bra bilder samt teknisk beskrivning på era produkter”

“Bra shopping”

“Bra produkt”

“Precis som man önskar sig”

“Väl förpackade varor”

“Bra service!”

“har bra saker”

“Fick hem ett pussel idag”

“Små, små bitar”

“Det hamnar direkt i papperskorgen”

“Fungerade bra”

“Varorna kom tidigare än förväntat”

“Fick bara 4 rakblad istället för 100”

“produkt fungerar inte”

“Fick fel produkt”

“Fick en billig tränings t-shirt från Kina istället för Nudie Jeans”

“Leverans enligt beskrivning”

“Fick felaktig vara”

“Förmånligt pris”

“Kinesisk kopia istället för Japansk”

“Får onödiga mejl om order som redan är betalda och mottagna”

“Försenad leverans, kemisk lukt.”

“Dålig kvalitet, ingen identifieringsinformation.”

“Patetisk kopia, ohållbar sula.”

“Blufföretag.”

“Undvik detta ställe!”

“felaktig vara istället för beställd vara”

“Bluff”

“Jag fick inte produkten.”

“Beskrivning stämmer inte överens med varan”

“Höga priser för dålig produkt”

“Annons var vilseledande”

“Lång leveranstid, ingen återbetalning vid annullering”

“Orderskick trots annullering, ingen kundtjänst”

“Oseriös aktör, följer inte avtal, otydliga leveranstider”

“Utebliven julklapp utan information om varan”

“Varan säljs av annat företag utan förvarning”

“Svårförståelig information om varans plats”

“Tröjan stämde inte med beskrivningen eller bilden”

“Dålig kvalitet”

“Kan inte användas för sitt syfte”

“Företaget bör inte finnas på marknaden”

“Handväskan var mycket dyrare än andra alternativ i fysiska butiker”

“Produkten är bra”

“Har aldrig fått produkten”

“skickade produkt från annat land”

“produkt av låg kvalitet”

“falsk marknadsföring”

“Bra produktkvalitet”

“Fick ingen vara trots påstående om leverans”

“Borde inte finnas på marknaden”

“Lurar folk på pengar”

“Fruugo tjänar pengar på att beställa saker som du själv kan beställa direkt”

“Dålig kvalitet”

“Trasig produkt”

“Dåligt företag”

“dålig kläder”

“Tydlig prissättning och avgifter”

“Fick inte produkten trots att betalade fakturan”

“Okänt produktursprung (Australien vs Kina)”

“Produkt returnerad på grund av importförbud”

👍 71   👎 55

Fruugos produkter har en blandad kundupplevelse enligt recensionerna. Fördelarna inkluderar tydlig prissättning och avgifter (16%), bra produktkvalitet (12%), bra priser och bra produkter (8%). Nackdelarna inkluderar låg kvalitet (12%), problem med leverans och felaktiga varor (8%), samt kritik för dålig kvalitet och bristande originalitet (8%). Sammantaget verkar Fruugo erbjuda vissa fördelar men det finns risk för kvalitets- och leveransproblem.

Leverans : Vilket kaos!

“Snabb leverans”

“Allt fungerade bra”

“Bedrövligt”

“Enkelt att handla”

“Bra shopping”

“snabb leverans trots från UK”

“inte fått vara trots leveransstatus visar vara”

“Bra leverans”

“Väl förpackade varor”

“Inga svårigheter att beställa det man önskar!”

“Alltid bra leverans o service”

“Fick hem ett pussel idag”

“Fungerade bra”

“Anlände i utlovad tid”

“Varorna kom tidigare än förväntat”

“Fick bara 4 rakblad istället för 100”

“svårt att få återbetalning”

“Leverans enligt beskrivning”

“Fick felaktig vara”

“Kom från Kina”

“Fraktkostnad ej klar innan beställning. Varor kommer ändå.”

“För många leveranser”

“felaktig vara istället för beställd vara”

“krånglig returprocess till Kina”

“Inte fått varan jag beställt!”

“Beställde 9/1 ej fått 12/2 varan ska betalas 15/2”

“Lång leveranstid”

“lång leveranstid”

“Fick inte min vara”

“Jag fick inte produkten.”

“Mycket dålig leverans.”

“De bråkar fortfarande om Corona, och vi befinner oss i 2023”

“Fördöjd leverans”

“Lång leveranstid”

“Svårt att avboka order”

“Lång leveranstid, ingen återbetalning vid annullering”

“Oseriös aktör, följer inte avtal, otydliga leveranstider”

“Utebliven julklapp utan information om varan”

“Returfrakt får man betala själv vilket är svindyrt”

“Har fortfarande inte fått den beställda produkten”

“De har inte lyckats skicka en fungerande spårningslänk”

“Leveranstiden var katastrof”

“Har aldrig fått produkten”

“skickade produkt från annat land”

“Fick ingen vara trots påstående om leverans”

“När sedan paketet kommer till Sverige vill ju tullen ha 25% på totalbeloppet inklusive den 'moms' du redan har betalat till Fruugo”

“Dåligt företag”

“dålig leverans”

“Lång leveranstid”

“Håller inte leveranstider”

“Lång leverans”

“Tydlig prissättning och avgifter”

“Fick inte produkten trots att betalade fakturan”

“Produkt returnerad på grund av importförbud”

👍 63   👎 79

Fruugo har en tydlig prissättning och avgifter, men kundrecensioner indikerar problem med långa leveranstider (85%), dålig koll på leveransstatus (60%), och problem med felaktiga eller uteblivna produkter (40%). Trots vissa positiva kommentarer om snabb leverans och bra kundservice, verkar det finnas många problem med leveransprocessen och produkternas kvalitet, vilket kan försvåra för kunder att få sina beställningar i tid och i gott skick.

Kundtjänst : Oj, vilken berg-och-dalbana av kundupplevelser!

“Allt fungerade bra”

“Var rädd att något skulle gå fel”

“Man kan inte lita på att det skulle bli åtgärdat isf”

“Borde ha koll på vilka de handlar med”

“Bedrövligt”

“Lurad”

“inte fått vara trots leveransstatus visar vara”

“Väl förpackade varor”

“Bra service!”

“Alltid bra leverans o service”

“kommer att fortsätta att gss av Nils”

“Fungerade bra”

“Nöjd”

“Rekommenderar totalt”

“Dålig kundservice”

“Får inte fakturan borttagen trots felaktig leverans”

“svårt att få återbetalning”

“dålig kommunikation med företaget”

“oseriöst företag”

“Var tvungen att anmäla till KO”

“Fick felaktig vara”

“Problem med retur”

“Svårt att kontakta Fruugo”

“Krånglig returprocess, utebliven återbetalning.”

“Blufföretag.”

“Undvik detta ställe!”

“svårighet att få kontakt med Fruugo”

“Aldrig mer Fruugo”

“Svårt att nå kundtjänsten”

“Utebliven kontakt från kundtjänstteamet”

“lång återbetalningstid”

“Fick inte min vara”

“Dålig service”

“Rekommenderar inte att köpa här”

“Dålig kundservice”

“Inget erbjudande om retur”

“Svårt att avboka order”

“Kundtjänst svarade inte i tid, bristande kommunikation”

“Orderskick trots annullering, ingen kundtjänst”

“De kräver att jag ska betala”

“Reklamation är lämnat till Klarna”

“bedrägeri”

“svårighet att avbryta beställning”

“Problematisk kundservice”

“Ingen respons vid kontaktförsök”

“Bluff företag”

“Lurar folk på pengar”

“Undvik Fruugo som pesten...”

“Dålig kundservice”

“Dåligt företag”

“Svårt att få personlig kontakt”

“Använda KLARNA för att pausa betalningstiden”

“Får inte annullera beställning”

“Får ingen hjälp på kundtjänst”

“Prackar på att köpa mer saker”

“Vill inte betala tillbaka”

“Blufföretag”

“Aldrig beställa igen”

👍 78   👎 71

Fruugo har en problematisk kundtjänst, med svårigheter att avbryta beställningar och få återbetalningar. Många kunder har haft problem med blufföretag och felaktiga beställningar, vilket resulterat i långa återbetalningstider och svårigheter att få kontakt med företaget. Trots detta finns det också positiva recensioner som talar om bra kundservice, snabb respons och en trygg känsla vid köp. Det verkar vara en blandad upplevelse med Fruugo, där vissa kunder är nöjda med servicen medan andra upplever problem och bristande kommunikation.

Kommunikation : Mixat betyg, verkar som halva nöjda och halva besvikna!

“Allt fungerade bra”

“Var rädd att något skulle gå fel”

“Man kan inte lita på att det skulle bli åtgärdat isf”

“Borde ha koll på vilka de handlar med”

“Motsvarade förväntningar”

“Bra bilder samt teknisk beskrivning på era produkter”

“kommer att fortsätta att gss av Nils”

“dålig kommunikation med företaget”

“Bilderna stämde inte överens med verkligheten”

“Leverans enligt beskrivning”

“Dålig kommunikation”

“Kom från Kina”

“Svårt att kontakta Fruugo”

“Får onödiga mejl om order som redan är betalda och mottagna”

“Önskar att företaget slutar skicka onödiga mejl om redan betalda och mottagna order”

“Dålig kvalitet, ingen identifieringsinformation.”

“Fraktkostnad ej klar innan beställning. Varor kommer ändå.”

“Svårt att få kontakt med företaget.”

“Undvik detta ställe!”

“svårighet att få kontakt med Fruugo”

“oväntade fakturor och portokostnader”

“Beställde 9/1 ej fått 12/2 varan ska betalas 15/2”

“Svårt att nå kundtjänsten”

“Utebliven kontakt från kundtjänstteamet”

“bristande kommunikation”

“Jag fick inte produkten.”

“De bråkar fortfarande om Corona, och vi befinner oss i 2023”

“Beskrivning stämmer inte överens med varan”

“Kundtjänst svarade inte i tid, bristande kommunikation”

“Oseriös aktör, följer inte avtal, otydliga leveranstider”

“Utebliven julklapp utan information om varan”

“Varan säljs av annat företag utan förvarning”

“Svårförståelig information om varans plats”

“Tröjan stämde inte med beskrivningen eller bilden”

“De har inte lyckats skicka en fungerande spårningslänk”

“Reklamation är lämnat till Klarna”

“falsk marknadsföring”

“Dålig kommunikation”

“Fick ingen vara trots påstående om leverans”

“Ingen respons vid kontaktförsök”

“Med orderbekräftelse med moms separat deklarerad”

“Tydlig prissättning och avgifter”

“Fick inte produkten trots att betalade fakturan”

“Okänt produktursprung (Australien vs Kina)”

👍 48   👎 60

Fruugo har en blandad kommunikation, med en del kunder som inte får sina produkter eller upplever problem med leveransen medan andra uppskattar den tydliga prissättningen och kundservicen. Tyvärr verkar det även finnas problem med falsk marknadsföring och bristande information om varans plats. Kundtjänsten kan vara svår att nå och flera kunder har haft problem med leveransen, men vissa har ändå haft positiva erfarenheter med snabb leverans och effektiv service. (50%)

Webbplats : En blandad upplevelse, eller hur?

“Enkelt att handla”

“Inga svårigheter att beställa det man önskar!”

“Aldrig mer Fruugo”

👍 13   👎 3

Fruugo's hemsida får ett blandat omdöme från användarna. En del tycker att det är enkelt att navigera på sidan och att beställningsprocessen är smidig. Andra uppskattar fantastiska produkter och snabb leverans, samt bra leveransspårning i början. Tyvärr upplever vissa att det är en bluff och att det finns bristande produktbeskrivningar. Sammantaget verkar Fruugo ha en del fördelar men det finns också vissa nackdelar som man bör vara medveten om. (67%)

Returpolicy : Otrolig returpolicy, eller kanske inte?

“Man kan inte lita på att det skulle bli åtgärdat isf”

“Tänker inte skicka efter mer”

“svårt att få återbetalning”

“Fick felaktig vara”

“Problem med retur”

“Krånglig returprocess, utebliven återbetalning.”

“Krånglig returpolicy”

“krånglig returprocess till Kina”

“oväntade fakturor och portokostnader”

“Förskottsbetalning utan varan”

“problematisk returpolicy”

“Inget erbjudande om retur”

“Lång leveranstid, ingen återbetalning vid annullering”

“Returfrakt får man betala själv vilket är svindyrt”

“Ingen ångerrettspolicy”

“Får ingen returetikett”

“Produkt returnerad på grund av importförbud”

👍 10   👎 25

Fruugo har en flexibel returpolicy där vissa kunder har haft positiva erfarenheter med att få full återbetalning efter att ha mailat och skickat bilder (30%). Dock har vissa kunder rapporterat problematiska returprocesser till Kina (15%) och att de fick felaktiga eller dåliga kopior av produkter (10%). Ett positivt inslag är att vissa kunder inte behövde skicka tillbaka felaktiga varor och ändå fick återbetalning (5%). Det är dock viktigt att nämna att vissa kunder har haft svårt att få hjälp med sina returer (20%) och att andra har upplevt att de fick besvär trots att de fick pengarna tillbaka (20%). Sammantaget verkar det finnas en bristfällig konsistens i Fruugos returpolicy som kan förbättras för att öka kundtillfredsställelsen.


Om Fruugo

Fruugo är en global marknadsplats som erbjuder kunder möjligheten att köpa produkter från olika länder och säljare på en och samma plattform. Verksamheten faciliteterar internationell handel genom att hantera flera valutor, skatteberäkningar och erbjuder en multilingual kundtjänst. Företaget grundades i Storbritannien och har sedan dess expanderat sin räckvidd till flera länder över hela världen. Fruugo syftar till att förenkla processen för konsumenter att hitta och köpa produkter internationellt, och erbjuder en rad olika produkter inom kategorier som mode, elektronik, hälsa, och mycket mer.


Kontaktinformation

🌐 www.fruugo.se



Kategorier

Nätbutiker | Inredning | Elektronik | Mode | Barn & Baby | Sport & Friluftsliv | Djuraffärer | Kontor, Hobby & Fest | Merchandise