Alla recensioner av Sandra

  • Review om: vidaXL

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    LöstParasoll

    Fick ett parasoll levererat för 1 veckan sedan, monterade ihop och satte upp det. Vid första användning böjde sig fästet som håller parasollet på plats. Själva parasollet var för tungt för fästet/stolpen. Kontaktade VidaXL på chatten och blev erbjuden ca 300kr för kompensation för att inte skicka tillbaka parasollet. Parasollet kostade 1600kr. Ett skämt givetvis.

    Istället bad dom mig packa parasollet, och det var väldigt noga att det skulle packas i en liknande kartong som det kom i. Vilken privatperson har en 2 meter lång kartong hemma....eller sådant packmaterial överhuvudtaget. Jag sa, jag returnerar gärna, men packar inte för jag tänker inte betala en krona för varken trasigt parasoll, packmaterial eller frakt. Jag erbjöd mig att packa ordentligt i plast, men det dög ej, det skulle vara en likadan box som parasollet kom i.
    Produkten höll inte ens en timme.

    Man avslutade chatten flertalet gånger efter 3 timmar. Man vill uppenbarligen inte hjälpa. Jag bad någon ringa upp mig, men det svarar man inte på. Man kommer givetvis att svara på min recension att jag fått möjligheten att returnera produkten och att de hjälpt mig på bästa sätt. Tro mig, det har man inte. Man undviker frågor, skickar standard svar och gör det extremt svårt att returnera en produkt som är trasig från start.

    Gör dig själv en tjänst och undvik handla från VidaXL. Du köper problem om du behöver hjälp med produkten

    Kära kund, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, mitt namn är Miranda, Jag är din
    serviceambassadör, din erfarenhet är mycket
    viktig för oss och vi tar den på allvar. Jag är här
    för att hjälpa dig vidare Skulle du vara så snäll
    att skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig vidare.
    Tack än en gång för att du gjorde oss medvetna
    om detta problem och vi önskar dig en trevlig dag!,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Review om: Telia

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Mina omdömen efter kontakt med felanmälan.

    Har inget annat än gott o säga om eran support o hjälp jag fått ,
    oftast kort väntetid o sen trevligt bemötande av telefonist!
    100 % nöjd // Micke S.

    Absolut ett av de sämsta företag vad gäller kundbemötande. Hungriga för pengar och är fina när de ber om pengar men när man vill avsluta nån tjänst då är det kört. Köpte extra tv box då man hade möjlighet i avtalet till tvillingabonnemang.. Nån månad senare säger de att denna tjänst ska debiteras med 129 kr i månad men man kunde ICKE lämna tillbaka boxen och få ersättning.. Man blev lurad direkt.. Ett stort FUJJJ från mig!


  • Review om: LightInTheBox

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fel storlekar

    Skitdålig. Jag har beställt och fått de tröjor som jag har beställt. Det tog 1 månad. Men flera av storlekarna är på tok förstora. Storlek 52 EU är 3 gånger X. Jag anser att storlek 52 EU är 1 gånger x. Jag kan inte ge bort tröjorna som jag har tänkt. Det är tur att jag inte köpte företags tröjor genom Light in the box.
    Jag kommer inte att rekommendera företaget till någon. Snarare att avråda från att handla någonting på hemsidan.

    Jag beställde en jacka genom Light in the box och betalade i förväg (gör aldrig det) och nu kräver de mig på ytterligare 331 kr. Jag som konsument ska inte behöva skicka varan till en adress i Kina för att få 50% av pengarna tillbaka på köpet som jag inte var nöjd med. Enligt reklamationsnämnden och Sveriges rikes lag så har du ångerrätt. Men man har vänt detta emot mig som enskild individ. Detta kan inte vara lagligt.

    Man blir verkligen förvånad att de får göra som de gör och inte hålla sig till lagar. Jag vill returnera en vara men måste då beskriva varför retursedel finns ej med. Har dock ej betalt varan ännu och drar mig inte för en anmälan till Konsumentskyddslagen tänk om alla kunde anmäla eller om blufföretag togs bort om de ej uppfyllde svenska villkor!!!

    Fack errrrrr

    Att betala i förväg kanske är att föredra i alla fall... När det gäller det här fräcka skitföretaget. Jag väntade med betalningen, ville skicka tillbaka varan för den vara bara obrukbar skit, och de sa de skulle dra tillbaka fakturan. Det gjorde de förstås inte så nu är den på inkasso och är enbart oförskämda att försöka prata med. har anmält till konsumentverket och tänker göra en polisanmälan. Har skriftlig mailkonversation som bevis. Vinner väl inget på det, men är förbannad.