vidaXL

Alla recensioner

vidaXL

10% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

L
leif
fel mått skulle vara glas luckor i överskåp, var omålad masinit. underskåpen var 50 djupa istället för 60cm allt var repigt, en del såg ut att vara använt o nerlagt i lådan begagnat, beställde r...Läs vidare
A
Anders
Jag beställde ett parasoll samt vikter till parasollfoten och efter tre och en halv vecka har jag bara fått vikterna. Vald transportör har tydligen slarvat bort parasollet - detta var uppenbart eft...Läs vidare
E
Ebba
Riktigt dåligt! Dynan var av dålig kvalitet och motsvarade inte mina förväntningar. Jag har försökt kontakta VidaXL i flera dagar men får ingen kontakt. Det står på hemsidan att man måste ta konta...Läs vidare
S
Sandra
Fick ett parasoll levererat för 1 veckan sedan, monterade ihop och satte upp det. Vid första användning böjde sig fästet som håller parasollet på plats. Själva parasollet var för tungt för fästet/s...Läs vidare
P
Philip
Köpte en stor vit skohylla för 1259kr. Bilderna på hemsidan är photoshoppade! Så pinsamt av dom. Bilderna och beskrivningen säger "gott om utrymme" men fick inte ens plats med mina skor. ...Läs vidare

Alla recensioner (20)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    ett kök

    fel mått skulle vara glas luckor i överskåp, var omålad masinit.
    underskåpen var 50 djupa istället för 60cm
    allt var repigt, en del såg ut att vara använt o nerlagt i lådan begagnat,
    beställde retur, ingen har hämtat upp paketen


    Varning detta är ett bluff företag, som gör sig omöjliga att kontakta, när man ska returnera.

    Kära leif, vi är ledsna att vi svikit dig, din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så vänlig att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller e-postadress du använde för att göra beställningen till e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade denna fråga och vi önskar dig en trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Ett Parasoll som aldrig kom

    Jag beställde ett parasoll samt vikter till parasollfoten och efter tre och en halv vecka har jag bara fått vikterna. Vald transportör har tydligen slarvat bort parasollet - detta var uppenbart efter bara några dagar efter lagd beställning. Vi kom därför överens via mejl att VidaXL skulle skicka mig ett nytt parasoll så jag skulle slippa vänta på att det ursprungliga produkten skulle dyka upp. Inget nytt parasoll kommer och jag får märkliga mejl med konstiga översättningar till svenska som uppdateringar på mitt ärende. Tydligen vill de vänta på att få tillbaka sitt parasoll (det som jag själv väntat på men inte fått) och innan det händer så skickas inget nytt till mig. Jag hamnar alltså i kläm på grund av VidaXL:s leverantör och att VidaXL inte skickar mig ett nytt parasoll med en gång. Det har alltså snart gått en månad sedan jag beställde, istället för de 3-5 dagar som företaget uppger på sin hemsida. De tycker att det är okej att jag som kund får vänta och vänta än att lösa problemet på en gång genom att skicka en ny produkt. Otroligt dålig service, konstig syn på kunder och väldigt märklig kommunikation gör att jag inte rekommenderar detta företag.

    Kära Anders,
    Tack för din feedback.
    Vi är ledsna att se att din interaktion med oss ​​har gjort dig besviken.
    Vi försäkrar dig att vi gör allt vi kan för att göra våra kunder nöjda och för att ha ett bra samarbete med dem.
    Tyvärr finns det andra situationer där obehagliga händelser kan inträffa, men för att lösa dessa situationer står vi till ditt förfogande om du kontaktar oss på e-postadressen Webcare_global@vidaxl.com. För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE omdömenStälle.
    Vi skulle uppskatta om du skickar ett e-postmeddelande med mer information om din beställning, för att lösa dessa olägenheter.
    Vi ser fram emot ditt mejl.
    Tack för ditt tålamod och vi önskar dig all lycka!
    vidaXL-teamet
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dyna till utesoffan

    Riktigt dåligt!
    Dynan var av dålig kvalitet och motsvarade inte mina förväntningar. Jag har försökt kontakta VidaXL i flera dagar men får ingen kontakt. Det står på hemsidan att man måste ta kontakt innan man skickar retur men det går ju inte att få kontakt. Jag har chattat, mailat och begärt uppringning per telefon men jag får inget svar. Det är verkligen uppenbart att de undviker kontakt. Vad är det här för företag? Handla inte här!

    Kära Ebba, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
    oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
    att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
    skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
    vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar
    dig en trevlig dag,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Parasoll

    Fick ett parasoll levererat för 1 veckan sedan, monterade ihop och satte upp det. Vid första användning böjde sig fästet som håller parasollet på plats. Själva parasollet var för tungt för fästet/stolpen. Kontaktade VidaXL på chatten och blev erbjuden ca 300kr för kompensation för att inte skicka tillbaka parasollet. Parasollet kostade 1600kr. Ett skämt givetvis.

    Istället bad dom mig packa parasollet, och det var väldigt noga att det skulle packas i en liknande kartong som det kom i. Vilken privatperson har en 2 meter lång kartong hemma....eller sådant packmaterial överhuvudtaget. Jag sa, jag returnerar gärna, men packar inte för jag tänker inte betala en krona för varken trasigt parasoll, packmaterial eller frakt. Jag erbjöd mig att packa ordentligt i plast, men det dög ej, det skulle vara en likadan box som parasollet kom i.
    Produkten höll inte ens en timme.

    Man avslutade chatten flertalet gånger efter 3 timmar. Man vill uppenbarligen inte hjälpa. Jag bad någon ringa upp mig, men det svarar man inte på. Man kommer givetvis att svara på min recension att jag fått möjligheten att returnera produkten och att de hjälpt mig på bästa sätt. Tro mig, det har man inte. Man undviker frågor, skickar standard svar och gör det extremt svårt att returnera en produkt som är trasig från start.

    Gör dig själv en tjänst och undvik handla från VidaXL. Du köper problem om du behöver hjälp med produkten

    Kära kund, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, mitt namn är Miranda, Jag är din
    serviceambassadör, din erfarenhet är mycket
    viktig för oss och vi tar den på allvar. Jag är här
    för att hjälpa dig vidare Skulle du vara så snäll
    att skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig vidare.
    Tack än en gång för att du gjorde oss medvetna
    om detta problem och vi önskar dig en trevlig dag!,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Vit skohylla

    Köpte en stor vit skohylla för 1259kr. Bilderna på hemsidan är photoshoppade! Så pinsamt av dom. Bilderna och beskrivningen säger "gott om utrymme" men fick inte ens plats med mina skor. Bebisskor hade kunnat gå. Jag borde ha läst reviews innan jag köpte...

    Kära Philip,
    Tack för din recension. Vi beklagar mycket att din skohylla inte levde upp till dina förväntningar.
    Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller e-postadress du använde för att göra beställningen till e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade denna fråga och vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bordslampa solcell

    Paketet kom helt ihoptryckt i sin original förpackning. Ingen frigolit eller skydd inne i kartongen. Så självklart var den sprucken. Fick dom att ta emot returen. Men inte har dom makulerat fakturan. Nu får jag krav av Qliro som fått fakturan från CDON, som i sin tur fått fakturan från VidaXL. Det är omöjligt att slippa betala. Varning för detta bluffföretag .

    Kära Susanne, tack så mycket för att du kontaktade
    oss, din erfarenhet är mycket viktig för oss
    och vi tar det på allvar. Vi är fast beslutna att ge
    dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka
    oss din beställningsinformation till exempel
    ordernummer eller e-postadressen som du
    använde för att göra beställningen till e-post:
    Webcare_global@vidaxl.com vi väntar på ditt
    svar för att skulle kunna hjälpa dig vidare.
    Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar dig
    en trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Markis

    Köpte en markis som levererades minst sagt i delar med en urdålig montage beskrivning,står inte i beskrivningen att den är i 3 delar,det blir synliga skarvar.
    Markistyget var trasigt.
    Fick välja om jag ville ha 800:-Markisen kostar nästan 9000:- ,eller få en ny del utan att behöva returnera tyget.
    Valde att få ett nytt tyg,fick då info att det skulle ta 25 arbetsdagar,jag valde att vänta på ett nytt.
    Imorse fick jag ett nytt mejl och där står det att jag måste returnera tyget och det innebär längre leveranstid för att få det nya tyget,skulle läst omdömen innan jag köpte/mvh L-P

    Kära lars, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
    oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
    att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
    skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
    vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar
    dig en trevlig dag,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dagbädd

    Det borde vara kriminellt att sälja sådant skräp.Trasiga delar, repor, gick sönder vid montering, skruvar och beslag i så dålig kvalitet att det inte gick att montera.
    Utgör t.o.m. en säkerhetsrisk om barn skulle hoppa i bädden.

    Kära Sara, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
    oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
    att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
    skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
    vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar
    dig en trevlig dag,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda

    Kära Sara, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
    oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
    att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
    skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
    vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar
    dig en trevlig dag,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    LöstGardiner

    VidaXL slutade plötsligt svara på mina mejl angående en retur.
    11 mejl senare ger jag upp.
    Tvingas nu betala trots att varan skickats tillbaka.
    Handla INTE av VidaXL.

    Kära kund,
    Jag hoppas att detta meddelande når dig väl.
    Vi ber uppriktigt om ursäkt för besväret. Vi skulle dock vilja veta mer om din situation och exakt vad som hände för att rätta till saker och ting.
    Kan du skicka dina beställningsuppgifter såsom beställningsnummer eller e-postadressen du använde för att göra beställningen till webcare_global@vidaxl.com. Vi kommer att svara dig inom kort.
    Vi ser fram emot din e-post.
    Sophia


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    LöstBadrumsmöbler

    Skulle köpa badrums möbler till en gäst toa, herregud hade nog kunnat bygga finare själv. Skulle ha svart pianolack och det va så mycket repor och så udda konstruktion så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta ???? verkligen inte vad bilderna visade! Fick även modifiera möblerna själv då delar saknades! men jag köpte mig dekorplast och fixa till möblerna för jag orkade inte krångla mer retur då dom är jobbiga att prat med ????

    Kära kund.
    Tack för att du tog dig tid att lämna feedback till oss.
    Jag är mycket ledsen att kvaliteten på produkten du beställde inte motsvarade dina förväntningar.
    Vi tar gärna hand om ärendet åt dig. Kan du skicka dina beställningsuppgifter såsom beställningsnummer eller e-postadressen du använde för att göra beställningen till webcare_global@vidaxl.com. Vi kommer att svara dig inom kort.
    Vi ser fram emot din e-post.
    Sophia


Andra personer tittade också på

Logo HusOchHemma

HusOchHemma

1 recensioner

Vill du som många andra bo i ett fint hem där du alltid trivs? Ja, det är väl klart. Dock kan det ofta vara ganska tråki...

Logo Gearbest

Gearbest

1 recensioner

Är du en sådan som inte alls gillar att gå runt i butiker, omringad av en mängd främmande människor? Eller är ...

Logo Goalinn

Goalinn

1 recensioner

Fotboll är en sport som väldigt många är intresserade av, vissa gillar att spela med sina vänner på fritiden medans...

Logo Outl1

Outl1

69 recensioner

Om Outl1 Outl1 är ett svenskt företag som erbjuder högkvalitetsprodukter till 40–70 procent lägre priser och inte nog me...