vidaXL

Alla recensioner

vidaXL

10% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

J
Julian Segerros Grandez
Paketet kom rätt snabbt. Men det var trasigt vid ankomst. Lösa delar och sprickor i bordet. Det var för att det knappt var skyddat i paketet, och låg kvalitet på materialet skrivbordet var byggt av...Läs vidare
R
Rasa
Jag köpte ett växthus från dem. Först och främst manualen var mycket oklar, det var svårt att tolka vad som menades med vissa illustrationer, det fanns ingen förklaring till hur man skulle använda ...Läs vidare
L
leif
fel mått skulle vara glas luckor i överskåp, var omålad masinit. underskåpen var 50 djupa istället för 60cm allt var repigt, en del såg ut att vara använt o nerlagt i lådan begagnat, beställde r...Läs vidare
E
Ebba
Riktigt dåligt! Dynan var av dålig kvalitet och motsvarade inte mina förväntningar. Jag har försökt kontakta VidaXL i flera dagar men får ingen kontakt. Det står på hemsidan att man måste ta konta...Läs vidare
S
Sandra
Fick ett parasoll levererat för 1 veckan sedan, monterade ihop och satte upp det. Vid första användning böjde sig fästet som håller parasollet på plats. Själva parasollet var för tungt för fästet/s...Läs vidare

Alla recensioner (21)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Skrivbord av återvunnet trä

    Paketet kom rätt snabbt. Men det var trasigt vid ankomst. Lösa delar och sprickor i bordet. Det var för att det knappt var skyddat i paketet, och låg kvalitet på materialet skrivbordet var byggt av. Försökt nå dem men inget svar. Skulle kollat omdömen innan köp.

    Hej Julian,
    Tack för din feedback och vi ber uppriktigt om ursäkt för det besvär detta har orsakat dig. Vi hoppas att vi kan förbättra den situation vi har orsakat och ge en bättre upplevelse. Vi återbetalade till dig den 16 oktober 2022, kontrollera ditt konto.
    Du kontaktar oss på e-postadressen Webcare_global@vidaxl.com, om du har några frågor. För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE omdömenStälle.
    Ha en bra dag.
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Växthus

    Jag köpte ett växthus från dem. Först och främst manualen var mycket oklar, det var svårt att tolka vad som menades med vissa illustrationer, det fanns ingen förklaring till hur man skulle använda vissa delar. Bokstäverna som fanns på delarna var blandade ihop. Det tog oss typ tre hela dagar att montera det med alla dessa oklarheter, men växthuset var helt snett och av sämsta kvalitet. Dagen efter började det regna och blåsa och samma morgon blev växthuset krossad av vinden och platsskivorna började flyga iväg. Jag kontaktade vidaXL och sa att jag krävde skadestånd. De svarade mig så här: ”Jag är ledsen, vi har i villkoren att vi endast tar ansvar inom det betalda beloppet - det betyder att ingen ytterligare återbetalning kommer att göras av eventuella ytterligare skador”. Bara för att få en återbetalning behövde jag lägga en hel dag för att nedmontera det som fanns kvar. Jag anmälde dem till Allmänna reklamationsnämnden och de fattade då beslut att vidaXL ska betala skadestånd till mig. Dock eftersom de inte måste göra det enligt lagen så självklart har de inte betalat någonting. VidaXL är ett oseriöst och orättvist företag.

    Kära Rasa, vi är ledsna att vi svikit dig, din upplevelse är mycket viktig för oss, och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så vänlig att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller e-postadress du använde för att göra beställningen till e-post: Webcare_global@vidaxl.com. För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet av mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade denna fråga och vi önskar dig en trevlig dag!
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    ett kök

    fel mått skulle vara glas luckor i överskåp, var omålad masinit.
    underskåpen var 50 djupa istället för 60cm
    allt var repigt, en del såg ut att vara använt o nerlagt i lådan begagnat,
    beställde retur, ingen har hämtat upp paketen


    Varning detta är ett bluff företag, som gör sig omöjliga att kontakta, när man ska returnera.

    Kära leif, vi är ledsna att vi svikit dig, din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så vänlig att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller e-postadress du använde för att göra beställningen till e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade denna fråga och vi önskar dig en trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dyna till utesoffan

    Riktigt dåligt!
    Dynan var av dålig kvalitet och motsvarade inte mina förväntningar. Jag har försökt kontakta VidaXL i flera dagar men får ingen kontakt. Det står på hemsidan att man måste ta kontakt innan man skickar retur men det går ju inte att få kontakt. Jag har chattat, mailat och begärt uppringning per telefon men jag får inget svar. Det är verkligen uppenbart att de undviker kontakt. Vad är det här för företag? Handla inte här!

    Kära Ebba, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
    oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
    att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
    skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
    vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar
    dig en trevlig dag,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Parasoll

    Fick ett parasoll levererat för 1 veckan sedan, monterade ihop och satte upp det. Vid första användning böjde sig fästet som håller parasollet på plats. Själva parasollet var för tungt för fästet/stolpen. Kontaktade VidaXL på chatten och blev erbjuden ca 300kr för kompensation för att inte skicka tillbaka parasollet. Parasollet kostade 1600kr. Ett skämt givetvis.

    Istället bad dom mig packa parasollet, och det var väldigt noga att det skulle packas i en liknande kartong som det kom i. Vilken privatperson har en 2 meter lång kartong hemma....eller sådant packmaterial överhuvudtaget. Jag sa, jag returnerar gärna, men packar inte för jag tänker inte betala en krona för varken trasigt parasoll, packmaterial eller frakt. Jag erbjöd mig att packa ordentligt i plast, men det dög ej, det skulle vara en likadan box som parasollet kom i.
    Produkten höll inte ens en timme.

    Man avslutade chatten flertalet gånger efter 3 timmar. Man vill uppenbarligen inte hjälpa. Jag bad någon ringa upp mig, men det svarar man inte på. Man kommer givetvis att svara på min recension att jag fått möjligheten att returnera produkten och att de hjälpt mig på bästa sätt. Tro mig, det har man inte. Man undviker frågor, skickar standard svar och gör det extremt svårt att returnera en produkt som är trasig från start.

    Gör dig själv en tjänst och undvik handla från VidaXL. Du köper problem om du behöver hjälp med produkten

    Kära kund, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, mitt namn är Miranda, Jag är din
    serviceambassadör, din erfarenhet är mycket
    viktig för oss och vi tar den på allvar. Jag är här
    för att hjälpa dig vidare Skulle du vara så snäll
    att skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig vidare.
    Tack än en gång för att du gjorde oss medvetna
    om detta problem och vi önskar dig en trevlig dag!,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Vit skohylla

    Köpte en stor vit skohylla för 1259kr. Bilderna på hemsidan är photoshoppade! Så pinsamt av dom. Bilderna och beskrivningen säger "gott om utrymme" men fick inte ens plats med mina skor. Bebisskor hade kunnat gå. Jag borde ha läst reviews innan jag köpte...

    Kära Philip,
    Tack för din recension. Vi beklagar mycket att din skohylla inte levde upp till dina förväntningar.
    Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller e-postadress du använde för att göra beställningen till e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade denna fråga och vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bordslampa solcell

    Paketet kom helt ihoptryckt i sin original förpackning. Ingen frigolit eller skydd inne i kartongen. Så självklart var den sprucken. Fick dom att ta emot returen. Men inte har dom makulerat fakturan. Nu får jag krav av Qliro som fått fakturan från CDON, som i sin tur fått fakturan från VidaXL. Det är omöjligt att slippa betala. Varning för detta bluffföretag .

    Kära Susanne, tack så mycket för att du kontaktade
    oss, din erfarenhet är mycket viktig för oss
    och vi tar det på allvar. Vi är fast beslutna att ge
    dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka
    oss din beställningsinformation till exempel
    ordernummer eller e-postadressen som du
    använde för att göra beställningen till e-post:
    Webcare_global@vidaxl.com vi väntar på ditt
    svar för att skulle kunna hjälpa dig vidare.
    Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar dig
    en trevlig dag!
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Markis

    Köpte en markis som levererades minst sagt i delar med en urdålig montage beskrivning,står inte i beskrivningen att den är i 3 delar,det blir synliga skarvar.
    Markistyget var trasigt.
    Fick välja om jag ville ha 800:-Markisen kostar nästan 9000:- ,eller få en ny del utan att behöva returnera tyget.
    Valde att få ett nytt tyg,fick då info att det skulle ta 25 arbetsdagar,jag valde att vänta på ett nytt.
    Imorse fick jag ett nytt mejl och där står det att jag måste returnera tyget och det innebär längre leveranstid för att få det nya tyget,skulle läst omdömen innan jag köpte/mvh L-P

    Kära lars, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
    oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
    att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
    skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
    vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar
    dig en trevlig dag,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dagbädd

    Det borde vara kriminellt att sälja sådant skräp.Trasiga delar, repor, gick sönder vid montering, skruvar och beslag i så dålig kvalitet att det inte gick att montera.
    Utgör t.o.m. en säkerhetsrisk om barn skulle hoppa i bädden.

    Kära Sara, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
    oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
    att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
    skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
    vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar
    dig en trevlig dag,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda

    Kära Sara, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
    oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
    att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
    skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
    vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar
    dig en trevlig dag,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    LöstGardiner

    VidaXL slutade plötsligt svara på mina mejl angående en retur.
    11 mejl senare ger jag upp.
    Tvingas nu betala trots att varan skickats tillbaka.
    Handla INTE av VidaXL.

    Kära kund,
    Jag hoppas att detta meddelande når dig väl.
    Vi ber uppriktigt om ursäkt för besväret. Vi skulle dock vilja veta mer om din situation och exakt vad som hände för att rätta till saker och ting.
    Kan du skicka dina beställningsuppgifter såsom beställningsnummer eller e-postadressen du använde för att göra beställningen till webcare_global@vidaxl.com. Vi kommer att svara dig inom kort.
    Vi ser fram emot din e-post.
    Sophia


Andra personer tittade också på

Logo HusOchHemma

HusOchHemma

1 recensioner

Vill du som många andra bo i ett fint hem där du alltid trivs? Ja, det är väl klart. Dock kan det ofta vara ganska tråki...

Logo Gearbest

Gearbest

1 recensioner

Är du en sådan som inte alls gillar att gå runt i butiker, omringad av en mängd främmande människor? Eller är ...

Logo Outl1

Outl1

71 recensioner

Om Outl1 Outl1 är ett svenskt företag som erbjuder högkvalitetsprodukter till 40–70 procent lägre priser och inte nog me...

Logo Dackonline

Dackonline

4 recensioner

Dackonline.se är företaget som är Europas största onlinebutik när det kommer till billiga vinterdäck, sommardäck...