
vidaXL
Alla recensionervidaXL
Alla recensioner (13)
Inga recensioner än!
Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..
Dagbädd
Det borde vara kriminellt att sälja sådant skräp.Trasiga delar, repor, gick sönder vid montering, skruvar och beslag i så dålig kvalitet att det inte gick att montera.
Utgör t.o.m. en säkerhetsrisk om barn skulle hoppa i bädden.Kära Sara, vi beklagar så mycket att ha gjort
dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
skicka oss din beställningsinformation till
exempel ordernummer eller e-postadressen
du använde för att göra beställningen till
e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
medvetna om detta problem och vi önskar
dig en trevlig dag,
Med vänlig hälsning,
MirandaLöstGardiner
VidaXL slutade plötsligt svara på mina mejl angående en retur.
11 mejl senare ger jag upp.
Tvingas nu betala trots att varan skickats tillbaka.
Handla INTE av VidaXL.Kära kund,
Jag hoppas att detta meddelande når dig väl.
Vi ber uppriktigt om ursäkt för besväret. Vi skulle dock vilja veta mer om din situation och exakt vad som hände för att rätta till saker och ting.
Kan du skicka dina beställningsuppgifter såsom beställningsnummer eller e-postadressen du använde för att göra beställningen till webcare_global@vidaxl.com. Vi kommer att svara dig inom kort.
Vi ser fram emot din e-post.
SophiaLöstBadrumsmöbler
Skulle köpa badrums möbler till en gäst toa, herregud hade nog kunnat bygga finare själv. Skulle ha svart pianolack och det va så mycket repor och så udda konstruktion så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta ???? verkligen inte vad bilderna visade! Fick även modifiera möblerna själv då delar saknades! men jag köpte mig dekorplast och fixa till möblerna för jag orkade inte krångla mer retur då dom är jobbiga att prat med ????
Kära kund.
Tack för att du tog dig tid att lämna feedback till oss.
Jag är mycket ledsen att kvaliteten på produkten du beställde inte motsvarade dina förväntningar.
Vi tar gärna hand om ärendet åt dig. Kan du skicka dina beställningsuppgifter såsom beställningsnummer eller e-postadressen du använde för att göra beställningen till webcare_global@vidaxl.com. Vi kommer att svara dig inom kort.
Vi ser fram emot din e-post.
SophiaLöstDubbelgrind med spjut-toppar
Grinden levererades med förborrade hål som satt på fel ställe. Beställde nya men det var samma fel på dem. Helt omöjligt att få tag i någon på kundsupport som förstod problemet och kunde föreslå en lösning. Slutade med en marignell rabatt och jag kommer att å borra nya hål själv på samtliga delar. Otroligt dåligt bemötande, rekommenderar inte någon att köpa från dem.
Kära kund,
Tack för att du uppmärksammade detta! Vi ber om ursäkt för besväret. Vi vill gärna ha möjlighet att undersöka din oro ytterligare.
Kan du skicka dina beställningsuppgifter såsom beställningsnummer eller e-postadressen du använde för att göra beställningen till webcare_global@vidaxl.com. Vi kommer att svara dig inom kort.
Vi ser fram emot din e-post.
SophiaBLUFFARE. Mardröm, kriminellt beteende
Köpte ett bord som levererades trasigt, bordsskivan sprucken rakt över. Deras kundtjänst sitter utomlands och kör google translate på mailen, men lyckades till slut få dem att skicka ut ett postombud för upphämtning och retur av det trasiga bordet. Sitter här SJU VECKOR SENARE och slösar timme efter timme på att tjafsa med Klarna då de kriminella kräken på vidaxl inte annullerat fakturan. Värsta online-shopping upplevelsen i mitt liv, fullständig mardröm.
Handla här om du behöver mer stress och mental ohälsa, annars bättre att elda upp pengarna direkt.Enkel att montera? NOT!
Köpte en solsäng som var "enkel att montera" enlig hemsidan. Drygt 40 träbitar av undermålig kvalitet och dåligt utsågade. En av plankorna var dessutom sönder på mitten. Monteringen tog mig över 5 timmar fastän jag är ganska händig. Inga färdiga hål och inga färdiga mått. Allting måste måttas och förborras med olika borrstorlekar, trots det sprack trät upp ibland. Ritningar gjorda av varelser får yttre rymden och inte anpassade för människor på denna planet.
LöstFruktansvärt dåligt. Bluff, bluff, bluff!
Beställde en röd fåtölj. Fick ett meddelande från Bring den 7/7-21 att beräknad leverans var 5/7!!!!
Sedan har inget hörts och det går inte att spåra paketet!
Gissa om jag ångrar köpet. Tog betalningen genom Klarna - få först betala sen. Har lyckats stoppa betalningen, men jag uppmanas ta kontakt med säljaren. Om jag försökt detta. Gissa hur många gånger jag lyckats komma till säljare, de ska kolla och sedan blir jag bortkopplad utan svar.
Jag vill nu inte ha varan, för det är säkert bara skräp. Men hur kommer man från detta? Jag är en van internet handlare, men detta tar priset av svindel-
Mycket arg GunillaOpålitligt fått en ofullständig leverans, eftersom man inte reagerar har jag begärt och blivit lovad retursedel men icke varken VidaXL eller CDON bryr sig 2500:- åt h…..e. ALDRIG MER
Hej jag beställde barnstol så idag fick jag från bring sen när jag öppnar det är sönder
Sanslöst dåligt!!!
med…
Sanslöst dålig kvalité på vårt set med utemöbler, skruvar fattades monteringsanvisning felaktig skruvhål felborrade. Hela skiten gick sönder och möglade ihop efter några månader.
Utöver detta saknades flera stolar.Solsäng
Köpte en solsäng för dryga 700 kr i maj. Dum som jag var så testade jag inte den innan Kroatienresan nu i Juli.
Den var värdelös. Skranglig ostabilt och det gick inte att fälla ner så man kan ligga på magen. Den kom snabbt och de svarade snabbt på min klagan, men vad hjälper det när jag inte kan lämna tillbaka den värdelösa solsängen.Kuddar till utemöblerna
Köpte stora kuddar till utemöblerna som jag byggt själv, får hem kuddarna de är inte sydda ordentligt och ser ut som ett barn har gjort kuddarna och då betala vi ändå totalt 2800 för 2 delar av detta! När man skriver till dom får man olika svar att man ska skriva vilka kuddar som behövs ersättas och de ska skicka ut det, sen får man svar att jag måste skicka tillbaka ALLA kuddar också dom det inte är fel på. Värsta är nog att man pratar med 10 olika och aldrig samma person på detta företaget och många gånger känns sommett automatisk meddelande som skickas ut! Och ersättningen vi kunde få om vi behöll de som var fel på var 140 kr, skojar du eller?!?! Rena skämtet detta företaget,
Deras frakt bolag ska leverera till dörren, de slängde paketen i uppfarten vid brevlådan vid en väldigt trafikerad väg där de bara kunnat stanna bilen och tagit mina varor. Kommer aldrig mer handla här!Sista köpet från denna butik
Beställde ett överdrag för utemöbler som lovade vara vattentätt. Inga problem med leveransen men produkten håller definitivt inte för vatten. Såg mest ut som en billig presenning som de sytt ihop. Alla dynor var dyngsura efter en regnskur. Kundtjänst är svåra att få tag på och ingen kan egentligen bemöta kritiken eller svara på frågor.
Fått lägga ut flera hundra kronor själv för att täta sömmarna själv. Sista beställningen en gör där.
Hade varit billigare att köpa en presenning från lokala bygghandeln
Andra personer tittade också på

HusOchHemma
Vill du som många andra bo i ett fint hem där du alltid trivs? Ja, det är väl klart. Dock kan det ofta vara ganska tråki...

Gearbest
Är du en sådan som inte alls gillar att gå runt i butiker, omringad av en mängd främmande människor? Eller är ...

Goalinn
Fotboll är en sport som väldigt många är intresserade av, vissa gillar att spela med sina vänner på fritiden medans...

Dackonline
Dackonline.se är företaget som är Europas största onlinebutik när det kommer till billiga vinterdäck, sommardäck...
Kära Sara, vi beklagar så mycket att ha gjort
dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
skicka oss din beställningsinformation till
exempel ordernummer eller e-postadressen
du använde för att göra beställningen till
e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
medvetna om detta problem och vi önskar
dig en trevlig dag,
Med vänlig hälsning,
Miranda