vidaXL

Alla recensioner

vidaXL

8% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

S
Sara
Det borde vara kriminellt att sälja sådant skräp.Trasiga delar, repor, gick sönder vid montering, skruvar och beslag i så dålig kvalitet att det inte gick att montera. Utgör t.o.m. en säkerhetsris...Läs vidare
J
Jennie Ågren
VidaXL slutade plötsligt svara på mina mejl angående en retur. 11 mejl senare ger jag upp. Tvingas nu betala trots att varan skickats tillbaka. Handla INTE av VidaXL. Läs vidare
S
Sandra Nordberg
Skulle köpa badrums möbler till en gäst toa, herregud hade nog kunnat bygga finare själv. Skulle ha svart pianolack och det va så mycket repor och så udda konstrukti...Läs vidare
U
Ulrika Töveberg
Grinden levererades med förborrade hål som satt på fel ställe. Beställde nya men det var samma fel på dem. Helt omöjligt att få tag i någon på...Läs vidare
L
Lovisa
Köpte ett bord som levererades trasigt, bordsskivan sprucken rakt över. Deras kundtjänst sitter utomlands och kör google translate på mailen, men lyckades till slut få dem att skicka ut ett postomb...Läs vidare

Alla recensioner (13)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Dagbädd

    Det borde vara kriminellt att sälja sådant skräp.Trasiga delar, repor, gick sönder vid montering, skruvar och beslag i så dålig kvalitet att det inte gick att montera.
    Utgör t.o.m. en säkerhetsrisk om barn skulle hoppa i bädden.

    Kära Sara, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
    oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
    att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
    skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
    vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar
    dig en trevlig dag,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda

    Kära Sara, vi beklagar så mycket att ha gjort
    dig besviken, din erfarenhet är mycket viktig för
    oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna på
    att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att
    skicka oss din beställningsinformation till
    exempel ordernummer eller e-postadressen
    du använde för att göra beställningen till
    e-post: Webcare_global@vidaxl.com vi väntar
    på ditt svar för att skulle kunna hjälpa dig
    vidare. Tack än en gång för att du gjorde oss
    medvetna om detta problem och vi önskar
    dig en trevlig dag,
    Med vänlig hälsning,
    Miranda


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    LöstGardiner

    VidaXL slutade plötsligt svara på mina mejl angående en retur.
    11 mejl senare ger jag upp.
    Tvingas nu betala trots att varan skickats tillbaka.
    Handla INTE av VidaXL.

    Kära kund,
    Jag hoppas att detta meddelande når dig väl.
    Vi ber uppriktigt om ursäkt för besväret. Vi skulle dock vilja veta mer om din situation och exakt vad som hände för att rätta till saker och ting.
    Kan du skicka dina beställningsuppgifter såsom beställningsnummer eller e-postadressen du använde för att göra beställningen till webcare_global@vidaxl.com. Vi kommer att svara dig inom kort.
    Vi ser fram emot din e-post.
    Sophia


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    LöstBadrumsmöbler

    Skulle köpa badrums möbler till en gäst toa, herregud hade nog kunnat bygga finare själv. Skulle ha svart pianolack och det va så mycket repor och så udda konstruktion så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta ???? verkligen inte vad bilderna visade! Fick även modifiera möblerna själv då delar saknades! men jag köpte mig dekorplast och fixa till möblerna för jag orkade inte krångla mer retur då dom är jobbiga att prat med ????

    Kära kund.
    Tack för att du tog dig tid att lämna feedback till oss.
    Jag är mycket ledsen att kvaliteten på produkten du beställde inte motsvarade dina förväntningar.
    Vi tar gärna hand om ärendet åt dig. Kan du skicka dina beställningsuppgifter såsom beställningsnummer eller e-postadressen du använde för att göra beställningen till webcare_global@vidaxl.com. Vi kommer att svara dig inom kort.
    Vi ser fram emot din e-post.
    Sophia


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    LöstDubbelgrind med spjut-toppar

    Grinden levererades med förborrade hål som satt på fel ställe. Beställde nya men det var samma fel på dem. Helt omöjligt att få tag i någon på kundsupport som förstod problemet och kunde föreslå en lösning. Slutade med en marignell rabatt och jag kommer att å borra nya hål själv på samtliga delar. Otroligt dåligt bemötande, rekommenderar inte någon att köpa från dem.

    Kära kund,
    Tack för att du uppmärksammade detta! Vi ber om ursäkt för besväret. Vi vill gärna ha möjlighet att undersöka din oro ytterligare.
    Kan du skicka dina beställningsuppgifter såsom beställningsnummer eller e-postadressen du använde för att göra beställningen till webcare_global@vidaxl.com. Vi kommer att svara dig inom kort.
    Vi ser fram emot din e-post.
    Sophia


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    BLUFFARE. Mardröm, kriminellt beteende

    Köpte ett bord som levererades trasigt, bordsskivan sprucken rakt över. Deras kundtjänst sitter utomlands och kör google translate på mailen, men lyckades till slut få dem att skicka ut ett postombud för upphämtning och retur av det trasiga bordet. Sitter här SJU VECKOR SENARE och slösar timme efter timme på att tjafsa med Klarna då de kriminella kräken på vidaxl inte annullerat fakturan. Värsta online-shopping upplevelsen i mitt liv, fullständig mardröm.

    Handla här om du behöver mer stress och mental ohälsa, annars bättre att elda upp pengarna direkt.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Enkel att montera? NOT!

    Köpte en solsäng som var "enkel att montera" enlig hemsidan. Drygt 40 träbitar av undermålig kvalitet och dåligt utsågade. En av plankorna var dessutom sönder på mitten. Monteringen tog mig över 5 timmar fastän jag är ganska händig. Inga färdiga hål och inga färdiga mått. Allting måste måttas och förborras med olika borrstorlekar, trots det sprack trät upp ibland. Ritningar gjorda av varelser får yttre rymden och inte anpassade för människor på denna planet.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    LöstFruktansvärt dåligt. Bluff, bluff, bluff!

    Beställde en röd fåtölj. Fick ett meddelande från Bring den 7/7-21 att beräknad leverans var 5/7!!!!
    Sedan har inget hörts och det går inte att spåra paketet!
    Gissa om jag ångrar köpet. Tog betalningen genom Klarna - få först betala sen. Har lyckats stoppa betalningen, men jag uppmanas ta kontakt med säljaren. Om jag försökt detta. Gissa hur många gånger jag lyckats komma till säljare, de ska kolla och sedan blir jag bortkopplad utan svar.
    Jag vill nu inte ha varan, för det är säkert bara skräp. Men hur kommer man från detta? Jag är en van internet handlare, men detta tar priset av svindel-
    Mycket arg Gunilla

    Opålitligt fått en ofullständig leverans, eftersom man inte reagerar har jag begärt och blivit lovad retursedel men icke varken VidaXL eller CDON bryr sig 2500:- åt h…..e. ALDRIG MER

    Hej jag beställde barnstol så idag fick jag från bring sen när jag öppnar det är sönder


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Sanslöst dåligt!!!

    med…
    Sanslöst dålig kvalité på vårt set med utemöbler, skruvar fattades monteringsanvisning felaktig skruvhål felborrade. Hela skiten gick sönder och möglade ihop efter några månader.

    Utöver detta saknades flera stolar.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Solsäng

    Köpte en solsäng för dryga 700 kr i maj. Dum som jag var så testade jag inte den innan Kroatienresan nu i Juli.
    Den var värdelös. Skranglig ostabilt och det gick inte att fälla ner så man kan ligga på magen. Den kom snabbt och de svarade snabbt på min klagan, men vad hjälper det när jag inte kan lämna tillbaka den värdelösa solsängen.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Kuddar till utemöblerna

    Köpte stora kuddar till utemöblerna som jag byggt själv, får hem kuddarna de är inte sydda ordentligt och ser ut som ett barn har gjort kuddarna och då betala vi ändå totalt 2800 för 2 delar av detta! När man skriver till dom får man olika svar att man ska skriva vilka kuddar som behövs ersättas och de ska skicka ut det, sen får man svar att jag måste skicka tillbaka ALLA kuddar också dom det inte är fel på. Värsta är nog att man pratar med 10 olika och aldrig samma person på detta företaget och många gånger känns sommett automatisk meddelande som skickas ut! Och ersättningen vi kunde få om vi behöll de som var fel på var 140 kr, skojar du eller?!?! Rena skämtet detta företaget,
    Deras frakt bolag ska leverera till dörren, de slängde paketen i uppfarten vid brevlådan vid en väldigt trafikerad väg där de bara kunnat stanna bilen och tagit mina varor. Kommer aldrig mer handla här!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Sista köpet från denna butik

    Beställde ett överdrag för utemöbler som lovade vara vattentätt. Inga problem med leveransen men produkten håller definitivt inte för vatten. Såg mest ut som en billig presenning som de sytt ihop. Alla dynor var dyngsura efter en regnskur. Kundtjänst är svåra att få tag på och ingen kan egentligen bemöta kritiken eller svara på frågor.
    Fått lägga ut flera hundra kronor själv för att täta sömmarna själv. Sista beställningen en gör där.
    Hade varit billigare att köpa en presenning från lokala bygghandeln


Andra personer tittade också på

Logo HusOchHemma

HusOchHemma

1 recensioner

Vill du som många andra bo i ett fint hem där du alltid trivs? Ja, det är väl klart. Dock kan det ofta vara ganska tråki...

Logo Gearbest

Gearbest

1 recensioner

Är du en sådan som inte alls gillar att gå runt i butiker, omringad av en mängd främmande människor? Eller är ...

Logo Goalinn

Goalinn

1 recensioner

Fotboll är en sport som väldigt många är intresserade av, vissa gillar att spela med sina vänner på fritiden medans...

Logo Dackonline

Dackonline

4 recensioner

Dackonline.se är företaget som är Europas största onlinebutik när det kommer till billiga vinterdäck, sommardäck...

vidaXL

Med dagens e-handel så kan man verkligen hitta så gott som alla produkter man kan tänka sig online, det har nästan ingen skillnad vad det än handlar om. Förr var man tvungen till att hitta tiden till att åka till en fysisk butik, sedan se hur sortimentet såg ut och ofta kunde det även vara så att den produkten man ville ha var helt slutsåld eller så fanns den inte alls i passliga storlekar för just det. därför är det så smidigt i dagsläget när man kan sitta hemma bekvämt med sin telefon eller datorn och shoppa på olika hemsidor. Då behöver man inte anpassa sig till några öppettider samt att frakten och returerna går väldigt smidigt nuförtiden. Vissa nätbutiker strävar efter att ha ett så stort sortiment som möjligt och säljer därför produkter inom så gott som alla kategorier man än kan tänka sig. Medans andra företag vill rikta in sig på en viss produktkategori och en viss målgrupp av människor och säljer därför produkter inom endast den kategorin. Det finns många olika nätbutiker runt om i världen, men en som finns i Sverige går under namnet VidaXL och de erbjuder sina kunder möbler och annan inredning

Är kvaliteten bra på produkterna om jag väljer att handla hos VidaXL? Hur ska jag göra om jag känner mig missnöjd med någon produkt och är kundtjänsten enkel att komma i kontakt med. Det är frågor man kan finna svaret på genom att läsa andra personer recensioner

Mer information om VidaXL
VidaXL är ett företag och en nätbutik som är både grundad och lanserades i Nederländerna under 2006. Företaget är verksamma genom att köpa in produkter och sedan sälja dem vidare men de har även en egen fabrik där de tillverkar sina egna produkter och sedan säljer dem. i dagsläget erbjuder företaget sina produkter i 27 olika europeiska länder, förenta staterna samt Australien. 

Vad erbjuder VidaXL sina kunder?
Inne på företagets hemsida kan man kolla igenom olika kategorier som tex leksaker och spel, husdjurstillbehör, hus och trädgård, möbler etc. Vet man exakt vad det är man är ute efter så kan man genast använda sig av sökfunktionen. När man gör en beställning via hemsidan så kommer den sedan att skickas inom 8 arbetsdagar till dig och sedan kommer det att ta ytterligare några dagar för dig att få paketet. Medans paketet är på väg så kan man spåra det för att se var det är och skulle man sedan känna sig missnöjd så kan man göra en retur via hemsidan. 

Hur kan man nå kundtjänsten hos VidaXL?
Skulle man vilja komma i kontakt med företagets kundtjänst så kan man göra det antingen genom att skicka e-post till dem, ringa dem på telefon eller så kan man chatta med dem direkt inne på hemsidan. Men innan man gör det kan man läsa igenom de oftast ställda frågorna som finns inne på hemsidan, för att se om man hittar svaret på sin fråga. 

Har du handlat hos VidaXL? Om ja, skriv då gärna en egen recension


Inredningstips.