Alla recensioner av Niklas

  • Review om: Skapamer

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Moleskine Anteckningsbok

    Fruktansvärt svårt företag att ha och göra med. Jag beställde i december en anteckningsbok i fickformat som då skulle finnas i lager. Nästan två veckor senare får jag ett meddelande om att den inte finns i lager och den skickas så snart den kommit in. Nåja, inte mycket att göra tänkte jag och gick och väntade på min bok. När den väl kom fram nästan en månad senare visar det sig att dem skickat fel produkt. Jag tog då kontakt med företaget och frågade om dom kunde leverera rätt produkt och fick då löfte om att det kan dom, så en ny skickades omgående. Ytterligare ett par veckor senare kom då nästa leverans, och ja. Den var i alla fall i pocketformat vilket boken skulle vara, men det var ändå fel bok. Hur svårt kan det vara? Att ha ett sådant krångel och en kundservice som stänger redan 15.00 som är svår att få tag på känns fruktansvärt oseriöst. Rekommenderar starkt att inte beställa någonting från Skapamer.


  • Review om: Telia

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    säljarna luras

    Blev pålurad en mobilförsäkring som var gratis i tre månader och sen skulle sägas upp automatiskt. Jag ville först inte ens ha försäkringen men tackade ja bara för att hon sa att den skulle sägas upp automatiskt. Efter tre månader börjar jag få fakturor för förlängning av försäkringen och de betalas i efterhand vilket innebär att när jag ringer så vägrar de att ta tillbaka avgiften. "Man måste säga upp den själv, jag vet ju inte vad säljaren har sagt till dig". Med andra ord ljuger säljarna och fakturaavdelningen skiter i vilket.
    Jag erbjöd dem att lyssna på ljudbandet från försäljningen men det tyckte de inte att de hade tid med.

    Sämsta jag varit med om. Hoppas att de skäms fast det tror jag inte då jag blir tvungen att betala och det verkar vara det enda som spelar roll.


  • Review om: Hemfint

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Kundservice Hemfint

    Försökte få info om mått på en produkt via mall, Fick svar på något helt annat. Ringde kundtjänst efter en timma i kö så fick jag tag i kundtjänst. Då skulle de kolla o återkomma. En vecka senare fick jag svar om mått på en helt annan sak.
    Ringde igen gick inte o komma fram.
    Maila, fick svar 2 v senare o då undrade de vilket beställningsnummer produkten har... då gav jag upp. Sämsta kundservice jag varit med om , tur att man inte hann beställa. PUKON!

    Beställde en pool i mars för att vara säker på att få den efter midsommar. Ingen pool kom, ingen hörde av sig trots att jag mailade 3 ggr. På tel svarade uppmanar de sina kunder att Maila men återkopplar inte. Idag, 4 månader senare har jag avbeställt min pool. Vill inte ha den längre. Den sämsta service jag varit med om, kommer aldrig rekommendera Hemfint till någon. Under all kritik.

    Lena, fick du något svar och återbetalades din pool? Jag beställde själv en pool den 7 juli, som skulle komma 1-2 veckor senare. Den har fortfarande inte kommit. På min order finns inget spårningsnummer, samt att infon om 1-2 veckors leverans har stått att läsa sedan beställningsdagen.

    Jag har mejlat och ringt. Fick först svar om att de själva inte fått från leverantören, de fick inte tag på leverantörerna. De har skapat mig ett ärendenummer, inget händer. Jag har ringt ett flertal gånger, telefonkön är fylld efter 2 min.

    Förra veckan hade de semester, denna vecka har de haft stängd telefonväxel eftersom de har varit överbelastade. Mejl skulle de svara på. Jag mejlade senast den 9 augusti, inget svar! Nästa steg är att avbeställa. Därför undrar jag om och när du fick svar samt återkoppling.

    Detta är under all kritik - vill bara häva köpet, få tillbaka pengarna, samt aldrig mer ha med dem att göra.