Alla recensioner av Mattias Rågfors

  • Review om: Sensor Alarm

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Varning, se upp innan ni ovetande binder upp er på 24månaders avtal

    Det hela började med en säljare som kontakta mig att kostnadsfritt prova deras tjänst under 30 dagar, utan villkor.
    Efter ett tag fick jag ett inkasso-brev från sensor alarm som jag helt saknade kunskap om, då började jag åter söka kontakt med bolaget. Efter 4 veckor fick jag tillslut tag på kundansvarig, Adrian, på sensor alarm:

    Måndag eftermiddag fick jag efter några veckors frenetiskt sökande tillslut tag på kundansvarige Adrian. Jag förklarade mitt problem och han medger att säljaren som först kontaktat mig på inspelat telefonsamtal uttryckligen sagt att inget automatiskt eller löpande avtal kommer ingå efter 30 dagars provperiod, utan att detta eventuella avtal signeras i efterhand.

    Här kommer det intressanta:
    *Säljaren säger alltså (på bandad inspelning) att detta inte kommer övergå till ett automatiskt abonnemang.
    *Teknikern som hjälper mig att installera detta hemlarm säger att jag måste registrera en app för att hemlarmet ska fungera under min provperiod på 30 dagar.

    Här kommer sensor alarms finurliga affärsmodell in:
    När jag laddar ner och godkänner appen så godkänner jag utan vetskap 24 MÅNADERS bindningstid, detta innan jag ens hunnit testa om larmet fungerar alltså.
    - Tråkigt, säger Adrian, men du borde ha läst appens användarvillkor.

    Att fakturorna aldrig nått mig från första början beror på att teknikern angav fel mailadress (vilket han vet om under installation och lovar att ändra), men detta sker aldrig.
    När jag ringer upp så tutar signalen upptaget och ingen återkoppling finns att få från sensor alarm om detta.
    - Jag ser här att mailadressen ser konstig och felstavad ut, det är nog därför du aldrig fått fakturorna från oss, säger Adrian. Som tur är skickas inkassokrav ut på post.

    Jag försöker förklara hur absurd situationen är och i desperation försöker jag nå en mittpunkt där jag kan betala för 3 månader bara för att slippa mer huvudvärk, men Adrian säger att mina 2 val är att antingen fortsätta avtalet i 24 månader, eller göra en anmälan.

    Väldigt märkligt kundbemötande, och väldigt märklig affärsidé att tvinga fram 2-åriga avtal med ovetande kunder.