Vivanilla9 recensioner
Denna poäng baseras på 9 äkta recensioner som skickats in via OmdömesStälle sedan 2024.
Utvalda Recensioner
Recensioner (9)
Inga recensioner än!
Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..Första krånglet, sen okej
Jag blev först irriterad när lampan var slut i lager trots att den stod på sajten. Efter kontakt var servicen rak och snabb. Själva lampan känns stabil, ger ett mjukt varmt ljus och är lätt att montera. Prisvärt, men kolla lagersaldo noga och kontrollera packningen.
Sånt bemötande man behöver
Jag såg butiken första gången när grannen tipsade om den; tjejen hjälpte mig prova och dra på kläderna eftersom jag har ett handikapp. Mysigt, men lite lång väntan ibland.
Rekommenderar inte – dålig transparens
jag skulle inte rekommendera dem. Behövde hjälp med en analys efter en stressig flytt och för att få ordning på fakturor, men blev snabbt besviken. Säljaren var charmig, slutade med årskostnader på ~180 000 kr, möten uteblev, VD kom aldrig, ingen timredovisning eller specifikation trots upprepade påminnelser. Försöker fortfarande få svar, ja.
Blandade känslor men nöjd till slut
Jag behövde en ny skärm snabbt under flytten och var rätt stressad. Först tog det lång tid och kommunikationen var dålig, jag trodde det var kört. Sen plötsligt fick jag besked att skärmen skulle levereras samma dag — oväntat men underbart. Lite rörigt, ja. Men det löste sig och jag är faktiskt väldigt glad över att jag väntade. Priset kändes rimligt och allt funkar.
Halvbra leverans
Jag behövde ett abonnemang snabbt, skulle ringa vården för min rygg. Beställde och leveransen kom i tid, paketet tog två dagar och spårningen funkade. Sim-kortet fungerade. Kundservicen däremot var svag. De lovade personlig kontakt men svarade inte. Fick en faktura som inte stämde. Inte katastrof, tjänsten funkar ändå, men jag fick jaga dem flera gånger. Tröttsamt men användbart.
Försiktig men nöjd
Jag såg lampan först på nätet, en kompis tipsade. Var tveksam innan köp — tänkte "är den verkligen bra?" men beställde ändå. Leveransen var okej, väl packad, så en del tvivel försvann. Sen kom en defekt, och hanteringen drog ut på tiden, men efter flera påminnelser fick jag ersättning och nytt skickat. Inte perfekt, men slutligen också lättad och tacksam på riktigt.
När återbetalningen äntligen kom
en artikel slut, en utgången. De frågade om jag ville avboka, bad om makulering och återbetalning — och ja, det var jättetråkigt att hemsidan inte var uppdaterad. Det lugnade mig först när pengarna dök upp på kontot dagar senare; då kändes det åtminstone rätt. Kundtjänsten svarade snabbt via mejl, men det hjälpte inte att produkterna var borta — ändå skönt att det inte blev något strul i slutändan.
Leveransen räddade flytten
Alltså, jag behövde den här grejen mitt i en flytt och med en trasig rygg kändes det helt kaos. Beställningen gick enkelt och leveransen kom snabbare än jag vågat hoppas — budet var topp. Kundtjänst var också schyssta, de hörde av sig när lagret strulade och ordnade en alternativ lösning och uppdaterade mig flera gånger, så jag slapp sitta och undra. Lite konstiga mailbekräftelser bara, men inget som störde så mycket. Priset var okej, inte superbilligt men rimligt. Kändes tryggt, nästan lättnad faktiskt.
Jacka
Fruktansvärt bemötande, väntade 3 veckor på jackan som sedan visade sig inte bara va för liten utan oxå defekt. Kontaktade vivanilla som hänvisade mig att kontakta klarna vilket jag gjorde och klarna informerade mig att jag kunde be vivanilla om kompensation pg av felen på jackan och för att den lövtunna påsen jackan kom i va hela botten trasig på och jackan hängde ut, så jag bad vivanilla om kompensation och där bröt hela helvetet ut. Jag va en bedragare och lögnare och skulle polisanmälas, Sanna både ringde mig och smsade mig över 30 gånger på 30 minuter om att jag ska passa mig och att hon skulle anmäla mig. Hon satt och kränkte mig utan att ens visa liye medlidande för att det var jag som blev drabbad av alla felen utan det va ju så synd om vivanilla och hon ville absolut inte ta något ansvar! Jag valde att ringa polisen och anmäla Sanna för offredande och har även vänt mig till Helsingborg tidningen för att ingen annan ska råka ut för detta fruktansvärda bemötande, troligtvis va det inte första gången hon hotat någon eller kränkt någon! Sjukt vidrigt företag som har 0 samvete för sina kunder!
Om Vivanilla
Vivanilla är ett framstående företag inom modebranschen som erbjuder ett brett utbud av kläder och accessoarer för både män och kvinnor. Företaget grundades med visionen att erbjuda modemedvetna kunder högkvalitativa och stilfulla produkter till överkomliga priser. Sedan dess har de vuxit till att bli en etablerad spelare på marknaden och har skapat sig ett gott rykte för sin unika design, utmärkt kundservice och överlägsen kvalitet. Med sin dedikation till att erbjuda trendiga kläder och accessoarer som speglar den senaste modet, har Vivanilla skapat en plattform där kunder kan lämna recensioner och dela sina åsikter om företagets produkter och tjänster. Med fokus på kundfeedback och en passion för mode, strävar Vivanilla efter att skapa en transparens och tillit inom modebranschen.
Bonus!
📊 Hur har Vivanilla glittrat för dig?
Kontaktinformation
Kategorier Vivanilla
Nätbutiker | Kosmetika & Hudvård
Sidstatistik
Senaste uppdatering: oktober 2025
Reklammeddelande: Vissa länkar är partnerlänkar. Vid köp via dem kan vi få en provision – utan extra kostnad för dig.

Mest röster recension
Jacka
Fruktansvärt bemötande, väntade 3 veckor på jackan som sedan visade sig inte bara va för liten utan oxå defekt. Kontaktade vivanilla som hänvisade mig att kontakta klarna vilket... Läs vidareAv: Celine