Alla recensioner av Ulrika Olsson

  • Review om: Telenor

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    VARNING!

    Blev ofrivillig kund genom att bostadsrättsföreningen hade avtal med Bredbandsbolaget som plötsligt köptes upp av Telenor.

    Helt omöjliga att kontakta vid en period. Ville säga upp en tv-tjänst vilket inte var möjligt på hemsidan och det gick inte att ringa. Efter många försök med mobilt id då jag bara kopplades bort skrev jag till slut ett meddelande. Efter mer än två veckor kontaktades jag till slut och kunde säga upp tjänsten.

    Skulle säga upp den ena av två extraboxar då den inte fungerade. Vid det datum denna box var uppsagd slutade också den extrabox som inte var uppsagd att fungera. Efter två veckor av föraktfullt lovande och ljugande av kundtjänst sade jag upp också denna box.

    Vid försäljning av min bostadsrätt ringde jag kundtjänst för att säga upp den utrustning som ingår i basutbudet. Efter den obligatoriska långa väntetiden fick jag veta att jag måste fylla i en överlåtelseblankett som också köparen av bostadsrätten ska fylla i och därefter posta till Telenor. Vi gjorde detta och jag överlämnade utrustningen. Fick efter ett par veckor ett torrt sms som meddelade överlåtelsen var ogiltig därför att datum saknades vid innehavarens underskrift. Tyvärr tog jag ingen kopia, något man bör komma ihåg vid all kontakt med Telenor, och jag har nu spenderat ganska många timmar på att försöka få tillbaka blanketten så att jag kan skriva dit årtal. Kundtjänsten påstår att blanketten är försvunnen och att jag måste invänta en ny för att därefter göra om alltihop. Med tanke på historien och de erfarenheter jag fått av det här företaget utgår jag från att blanketten inte saknar årtal vid underskrift utan är bortslarvad av Telenor.

    Välj inte det här företaget! Oseriösa, kundföraktande och slarviga har blivit min upplevelse.