Alla recensioner av Tomas

  • Review om: Autodoc

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Hjullager

    Dåliga när de skickar fel vara
    Jag fick en tvåa på ett hjullager, beställde ett nytt från Autodoc.
    De skickade ett paket med ganska lång leveranstid, så den är inte heller bra.
    När jag öppnade paketet såg det lite udda paketerat ut, ungefär som att det varit ute hos en kund och sedan returnerat. Det var antagligen i och med det som en skruv försvann ur boxen, vilket var hela grundproblemet. Nåväl, jag tänkte att jag kan återanvända en skruv, vilket tyvärr inte gick pga annan gänga på det gamla och nya lagret. Detta var inte Autodocs fel, men det är rätt drygt att skruva isär allt för att sen få skruva ihop med obytta delar.

    Jag kontaktar dem via epost två gånger, och ber att bli hjälpt lite snabbare eftersom bilen kommer att få körförbud annars. På över 24 timmar hör jag inget från dem. Första besvikelsen i kontakten med dem.

    Sen tar jag kontakt via deras chat-funktion, jag spenderar mycket tid med att se till att inte bli avvisad till epost med "ansvarig avdelning" eftersom jag redan erfarit deras svarstider där. Jag bad om att få veta när de tänkte återkomma, men det visste de inte, utan det kunde ta upp till en vecka.
    Om och om igen påtalade jag att jag behövde ett nytt lager eller en ny skruv skickad omgående, men det kan inte det företaget göra. Man hamnar i ett tröskverk som påminner om Kafka, med frågor som:

    "okay to prove that the screw was missing we need pictures of the package that you received from all angles then we can process your request"

    Seriöst, vem ställer en sån fråga, det är en skruv som saknas. Från hela konversationen var det uppenbart att jag öppnat paketet. De ålägger på mig att bevisa att skruven saknades, hur kan jag ens göra det? en löjlig begäran som inte för ärendet framåt.

    Jag spenderade en hel del tid med deras support för att försöka få dem att bemöta mitt problem. Men jag misslyckades och det blir en retur istället.

    Jag kommer att undvika Autodoc när jag kan.


  • Review om: Byggmax

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Midun puts o betongfärg

    Fel kulör i en utav färgburkarna trots att personal garanterat att det skulle vara samma, märkte en markant skillnad först efter att färgen torkat. Byggmax har skriftligen lovat mig ersättning men håller inne med återbetalningen. Ärendet anmält till ARN. Usel kundtjänst.