Alla recensioner av Sari Andersson

  • Review om: Telia

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Oseriöst och kund ovänligt

    Jag har varit kund hos Telia i många år men har aldrig stött på så mycket problem som idag! Ett företag du inte ska lita på och som behandlar sina kunder på sämsta sätt! Jag får erbjudande av Telia gratis ett 30GB Mobilt bredband i somras och godtar den men får trots allt en räkning på på detta i Juli på 354 kr! Ringer Telia och får stå i kö 40 min! När jag jag väl kommer fram förklarar jag det felaktiga och enligt person ska fakturan tas bort och jag behöver inte betala. I Augusti månad får jag en ny faktura på samma ärende! Jag ringer Telia och får stå i kö 40 min igen! Förklarar igen vad som skett och fakturan ska tas bort enligt den jag talar med. Två dagar senare får jag en påminnelse på den första fakturan som skulle ha varit avklarad! Ringer Telia igen! 40 min kö! Är arg nu! Fakturan är felaktig och person tar bort fakturan. I oktober får jag ett inkassokrav från Sergel på samma ärende! man har alltså trots allt strul och mina kontakter med Telia skickat det vidare till Sergel! Jag ringer Sergel får bekräftat vad ärendet handlar om och ringer Telia IGEN! 40 minuter kö! Är mäktigt förbannad nu och ser till att person ringer Sergel genast och drar tillbaka ärendet! Nu trodde ju jag att allt var ok men får nästa problem med Telia Finance! Jag har sedan en tid tillbaka köpt min nuvarande mobil genom dom och har haft e-faktura på detta. Det har fungerat bra under en lång tid men jag blir lite sen med en månads faktura i augusti månad. Jag i min naivitet ser inte detta som ett problem utan förväntar mig att det ska fortsättningsvis komma en fortsatt e-faktura till min bank fast med en förseningsavgift. Av någon anledning får jag ingen e-faktura utan man skickar det per brev. Problemet med det är att det står min gamla adress på det som skickas trots att jag gjort adressändring. Adressändringen har fungerat bra till alla andra bolag men inte Telia Finance! Där måste man tydligen göra en separat adressändring! Jag missar helt att ha koll på detta tyvärr då jag inte förstått att det skett något strul med mitt konto (mänsklig faktor). Jag får ett brev från Sergel igen! Jag ringer Telia igen.. 40 minuter kö! Får tala med en dryg man från Telia Finance och får ingen som helst hjälp eller möjlighet till att ordna upp missförståndet utan låter ärendet gå vidare! Hur kan det komma sig att ett finans bolag inte uppdaterar adresser när andra finansbolag och banker gör det!? Och varför skickar man endast pappersfaktura och inte en e-faktura på påminnelsen när man ändå har den möjligheten att kontakta kunden!? Jag kommer säga upp ALLT som har med Telia att göra! Har aldrig blivit så dåligt bemött någonsin! Fy helskotta!

    exakt samma sak hände mig! jag flyttade, trodde att adressen följer med då vanliga telia gör det men inte finance. får ett inkassokrav till slut efter 3 månader. detta inkassokrav leder till att jag blir spärrad från telia att göra några uppgraderingar på telefoner. inte nog med det så har jag blivit svartlistad då jag inte heller kan köpa på klarna längre!!!! jag är så upprörd och besviken. lita inte på telia säger jag bara!!!