Alla recensioner av mikael perssn

  • Review om: Telia

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Telefonabonnemang

    Fick av Telia ett SMS med ett erbjudande om att ifall jag istället för eventuell ny telefon vid förlängning av abonnemanget kunde få en betalfri månad. Accepterade men fick istället en förhöjd räkning. Skrev till Telia att jag trodde jag skulle få betalfri månad och de svarade att jag visst fick rabatt men att jag samtidigt valt att lägga på (C-More och Netflix på min sons (han bor hos mig) abonnemang. Till saken hör att vi redan har dessa tjänster. Tydligen klickade jag fel bland alla ”köp, köp-länkar”. Trodde först att den slopade avgiften skulle komma när abonnemanget gått ut i augusti men och upptäckte det alltså för sent. (”erbjudandet” ankom och besvarades via SMS, men resten ex. ”godkännande” av beställning + ångervecka upplyste man om på ”Mina sidor” där man loggar in via Bank-ID, och hur många går in där dagligen?)Anser att detta är väldigt dålig affärsmoral när det är helt uppenbart att tilläggstjänsten är värdelös i vårt fall och att man istället för betalfri månad måste betala ytterligare 6000:-/år. Det statliga ägandet är ränder som aldrig går ur detta före detta monopolföretag. Så se upp. Svara aldrig på ett ”erbjudande” via Telias vilseledande SMS