Alla recensioner av Katarina
Review om: MediaMarkt
Cylinda spis
Köpte en spis på internet och fick en orderbekräftelse. Två dagar senare kom informationen om att varan hade skickats från lagret och transportören skulle höra av sig för att boka in en leverans. Ingen ringde men dagen därpå kom ett mejl med returkvitto där MediaMarkt "beklagade att jag inte blev nöjd med produkten".
Ringde till Kundtjänst. Varan fanns inte i webblagret, trots att webbsidan lovade motsatsen, och ordern gick till butiken i Heron City. Där omvandlade man ordern till en retur. Kundtjänsten ville inte spekulera i orsakerna, men sannolikt fanns inte varan i butiken heller, trots att de redovisade ett lagersaldo på tre stycken.Review om: MediaMarkt
Bedrägeri
Jag beställde den 18 dec en Iphone via Mediamarkt.se som skulle vara en julklapp till min dotter. Betalningen på 9790:- gjordes direkt men ingen telefon kom. Efter 5 dagar kontaktar jag kundtjänst och dom meddelar att det kommer inte att komma någon telefon men att jag ska få pengarna tillbaka. Efter ca 10 kontakttillfällen med kundtjänst så har jag fortfarande idag den 13 januari inte fått tillbaka mina 9790:- från Mediamarkt. Ett tillägg är att Mediamarkt inte har hört av sig först vid ett enda tillfälle, det är alltid jag som kontaktar dom. Handla inte via mediamarkt.se.
Har du fått dina pengar än?
Review om: MediaMarkt
Elektronik
Köpte och betalade för en vara via postorder och naturligtvis förväntade mig att få den i en het ny och oöppnad förpackning. Men produkten var inte helt ny utan tidigare öppnad och bruten. Dessutom var den riktigt dåligt packeterat (snarare inte packeterat alls) vid beställning på nätet. Klistras en fraktsedel direkt på orginalförpackningen!!! Vilket resulterar i skador på lådan.
Dessutom upptäckte jag att exakt amma vara var hela 600 kronor billigare hos en annan kedja och "någon prisgaranti har Media Markt inte längre" fick jag höra när jag ringde kundtjänst.
Lämnade naturligtvis tillbaka varan i deras butik i Barkarby/Järfälla och nu har det gått över en vecka och Media Markt fortfarande inte återbetalat mina pengar.
"Kundtjänst" via mejl bryr sig inte alls. Fick efter flera dagar detta värdelösa svar:
**************************************************************
Hej,
Tack för ditt mejl!
För tillfället är det väldigt många som försöker nå oss och vi arbetar fortast möjligt för att hinna ikapp med att besvara din fråga, vi ser fram emot att få hjälpa dig. Du kan även besöka vår Kundservice-sida för att se om du kan finna svaren på dina frågor.
Vi tackar ödmjukast på förhand för ditt tålamod.
Med vänlig hälsning,
MediaMarkt
**************************************************************
"Kundtjänst" via telefon struntar också fullständigt i kunden och ber hela tiden att "vänta några dagar till".
Exemplariskt USELT från början till slut.
Handlade hos en tysk säljare på nätet förra månaden och återbetalning sköttes på 2 dagar. Media Markt klarar inte ens en återbetalning på veckor inom Sverige.
Jag borde ha läst omdömen på Trustpilot innan jag handlade hos Media Markt. UNDVIK Media Markt och bespara en massa tid, ork, pengar och energi.Har du fått dina pengar än?
Har du fått pengarna tillbaka från din retur?