Alla recensioner av Jimi Axelsson

  • Review om: Telia

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Uselt bolag. Börjar med att tv tjänsten slutar fungera, supporten får inte till det så dom skickar ut en tekniker hem. 2 timmars felsökning, slutsatsen boxens nätverksuttag har slutat fungera Telia vill ha ca 680:- för att skicka ut en ny vilket jag vägrar. 1,5månad senare kommer faktura för teknikern på 950kr utan att någon sagt att det kan kosta att få ut en tekniker. Ringer och bestrider fakturan, killen jag pratar med säger att han makulerar fakturan och ger mig en månad gratis abonemang på någon slags nät säkerhet, tackar för makuleringen men säger nej tack till abonemanget 3ggr men ändå skickar han ut mail om det. Öppnar inte ens mailet för det är inget jag vill ha, 2 månader senare har jag en ny avgift på fakturan för 199:- samtidigt får jag en påminnelse om tekniker fakturan. Många samtal till supporten för att få bort abonemanget samt bestrida fakturan men Telia vägrar makulera fakturan som dom en gång tidigare sagt att dom ska göra och står fast vid det. Mellan den 2 månaders perioden ringer en säljare och erbjuder mobil abonemang för bra peng som jag tar då jag tror allt är löst sen tidigare. Dom säger att dom löser allt med flytten från gamla operatören, vid avslut från gamla operatören finns en månads uppsägnings tid på närmare 400kr Telia påstår sig gjort allt rätt och ber mig själv lösa problemet med min tidigare operatör själv. Måttet är rågat och jag säger upp alla mina tjänster hos Telia men problemen fortsätter med saltade fakturor för perioder som jag inte ens är kund hos Telia. Jag ringer och bestrider och personen ber om ursäkt och påstår sig förlänga betal tiden på fakturan så att systemet kan rätta till min faktura nästa månad. En vecka efter betal tiden gått ut på originalen kommer en påminnelse om fakturan som ska vara framflyttad en månad. Uselt bolag som staten borde skämmas för att ha andelar i, dom borde antingen sälja av sina andelar eller kliva in i bolaget och styra upp det från hur det sköts, rena kommunist fasoner från Telia där dom gör allt rätt enligt sig och kunden alltid har fel!