Alla recensioner av ilona

  • Review om: Telia

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Mobilförsäkring

    Ett stort misstag att lämna annan leverantör för att gå över till Telia! Det blev mycket strul och konstigheter med såväl router som tv-box. Att nå fram i telefonkö till Telia innebär en väntetid på minimum 25 minuter, oavsett tidpunkt man ringer. Personalen är oftast stressade och vill bli av med samtalet så snart som möjligt. När jag köpte min senaste mobil hos Telia, ingick tre månaders mobilförsäkring. Eftersom jag tvingades till kontakt med Telias support tämligen ofta pga deras felprogrammerade router och tv-box, gjorde jag flera muntliga påstötningar om att jag ville säga upp mobilförsäkringen. ”Det fixar vi!” blev svaret. Kollade min senaste faktura igår och såg att försäkringen fortfarande var aktuell! Därför ringde jag idag Telia kl. 09.00 och fick nummer 83 i telefonkön. Nu sa personalen att jag hade TVÅ mobilförsäkringar att betala! Båda gällde identiska telefoner! Hur jag än försökte förklara om gjorda uppsägningar av försäkringen och att jag endast har köpt EN mobiltelefon, så var det helt omöjligt! Telia påstår att jag har tecknat TVÅ försäkringar och vägrade någon som helst hjälp! De båda försäkringarna är uppsagda fr.o.m. idag men Telia tänker inte betala tillbaka ett öre av de inbetalningar som gjorts under åtta månader. Personen jag talade med blev mer och mer otjänstvillig och avvisande. Det är mig en gåta att ett stort företag som Telia inte har mer insikt om sitt eget ansvar gentemot sina kunder. Rekommenderar absolut inte Telia till någon!