Alla recensioner av Fredrik Haggbom

  • Review om: Telia

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bland det värsta jag varit med om i kundservice väg

    Två olika problem.

    1. Blev fakturerad för utlandssamtal ETT ÅR efter att bett Telia spärra utlandssamtal. Jag hade t.om. fått en skriftlig bekräftelse på att utlandssamtal är spärrade via Mitt Telia. Telia skyllde då på att någon fortfarande ringt utlandssamtal på min telefon och att det är mitt ansvar. De verkade ha glömt att problemet är inte att någon ringt, utan att Telia inte spärrat det enligt skriftlig ö.k och att det i själva fallet inte skall gå.

    Det tog 5 samtal innan jag blev utlovad kreditering. Alla sa att det inte gick att komma tillbaka till samma person, tills den 5 personen medgav att man kan få ett sms och bli uppringd av samma person.

    Lögn... efter lögn... efter lögn.

    2. Inkommande samtal slutade fungera. 6 samtal senare och 2 timmars e-mail korrespondens så las sista samtalet på. Fick då ett sms att funktionen att ringa upp inte fungerade (Nej. Det var ju det som var problemet) och kundservice föreslog att vi tog det via mail vilket jag var tveksam att göra då jag, av erfarenhet, vet att det sällan leder till en lösning. Jag hade rätt denna gången med och ansvarig på kundservice slutade tvärt att besvara mina frågor på e-mail. Slutade. Helt. Att svara?

    Tyvärr får telefonbolag som konsekvens av den oligopol de bedriver sin verksamhet under, möjligheten att helt utan konsekvens och ansvarstagande skapa en vinsdrivande versksamhet. Oavsett lögner och negativa omdömen.

    Värsta sortens bolag.