Alla recensioner av Anna G

  • Review om: Telenor

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Katastrof service

    Köpt villafiber av Telenor.

    Fruktansvärt dålig service, otroliga telefonköer och blir runt kopplad i timmar. Säger att de ska skicka reparatör, men de kommer inte. Skyller på mänsklig faktor, sjukdom och saknade delar.

    Erbjuder ingen möjlighet till alternativ när tjänsten ligger nere på grund av dem (i 2 veckor). Rekommenderar företag som erbjuder exempelvis garantisurf och lånar ut router.

    Telenor ett livsfarligt företag under Corona tider, varnar för företaget som är en samhällsfara.

    Telenor är livsfarligt företag, skickar skyhöga felaktiga fakturor, utan kundtjänst förklaring .
    Tecknat familjabonement for 3 personer , de tecknade det för 4 personer och drar pengar för detta i flera månader .

    Håller med fullständigt.


  • Review om: Telenor

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Varning - Telenor struntar i kunden så fort dom lurat kunden att skriva avtal med dem...

    Stor Varning för detta bolag!
    Telenor fattar inte att dom skrivit avtal på en tjänst som skall funka. Och om den inte funkar så fattar dom inte att det är Telenors skyldighet att göra allt i deras makt för att få tjänsten att funka igen, och då INOM RIMLIG TID- (det skall inte ta över två månader med urusel/obefintlig återkoppling). Telenor fattar inte att man måste hålla kunden kontinuerligt uppdaterad och informerad för att skapa trovärdighet och bra kundrelationer. Telenor har NOLL intresse av kunden. Att få svar att den som är ansvarig för ditt ärende är på semester över jul och nyår och att jag skall ha tålamod tills den kommer åter, säger ju ALLT om deras syn på avtal och missbruk av maktställning.
    Telenor fattar inte att då dom inte uppfyller sin del av avtalet så är det självklart att kompensera kunden. Sånt sysslar dom inte med, var svaret via, ett av få, sms.
    Det mest elementära har fallerat i mitt fall. Ett "skitfel" som Telenor har orsakat har dröjt över två månader utan vettig möjlighet att få tag på ansvarig på "supporten". Man kan nämligen endast smsa den som har hand om ärendet och när den vägrar att svara på högst relevanta frågor, så är man som kund helt maktlös. Telenor missbrukar sin maktställning på ett snuskigt sätt, där man som kund är behandlad som parasit.

    I ett annat stort serviceföretag som jag har jobbat länge i, lärde vi oss (dag ett) att " kunden ALLTID har rätt- det är kunden som betalar DIN lön". Det är uppenbart att INGET av detta ingår i Telenors kundpolicy och utbildningsprogram.

    Efter närmare 25 år med annat bolag som distribuerat bredband/TV/telefon till min adress, flyttade jag till en bostadsförening som köpt upp tjänsten av Telenor. Tjänsten har inte fungerat sen jag flyttade in för två månader sen. Telenor har varit nonchalanta, ointresserade och oförskämda ( och i det närmaste omöjliga att få tag på) trots att det är dom som inte fixat sin del av avtalet. Tjänsten fungerar fortfarande inte och inget svar på smsnumret jag beordrats att använda. Ingen chef har ringt mig trots min önskan. Detta bolag går inte att ha att göra med, därför går det inte att bo på denna adress. Tack och lov har jag inte hunnit packa upp flyttkartongerna för jag kommer att flytta ifrån denna adress pga att jag vägrar låta mig förnedras av Telenor någonsin mer.
    Dessutom kommer jag göra allt i min makt för att vänner, bekanta inte skall bli lurade att skriva avtal med Telenor och jag hoppas ni som läser detta fattar vidden av Telenors auktoritära sätt och totala brist på kundbemötande vid enkla fel som Telenor själv skapat.
    (Visst dom kanske är trevliga i försäljningsögonblicket, med sen startar eländet.)
    Min uppmaning är att gör det enkelt för er hälsa, bojkotta Telenor!