Radisson

62 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.2 för Radisson kommer från 62 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Radisson:

TrustPilot (62)

Helhetsbild: Oj, kanske dags att leta efter ett annat hotellalternativ!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Radisson har en blandad erfarenhet med tydliga brister som måste tas hänsyn till. Med begränsade hotellval, långsam incheckning, smutsiga rum och bristande rengöring (48%) finns det flera standardproblem att vara medveten om. Även om det finns positiva aspekter som bra beliggenhet och god frukost (60%), är den övergripande kundtjänsten (36%) och kommunikationen (40%) bristfällig. Den otydliga återbetalningsprocessen (25%) och bekymmer med bokningshantering (50%) gör att Radisson inte kan garantera en problemfri vistelse för gästerna. Det kan vara klokt att överväga andra hotellalternativ med bättre service och tydliga återbetalningspolicyer.

Produkt : Oj då, verkar som standarden är på en annan planet!

“Sämsta hotellupplevelsen jag haft”

“Falsk marknadsföring av paket”

“Dubbokning av rum för ett evenemang”

“Inte få rummet eller paketet vi betalade för”

“Osäkert företag att lita på med dina pengar”

“Hotellens system var nere/uppdarterades vilket ledde till långsam incheckning.”

“Hjälpsam personal. Fantastiskt team inklusive kocken. Renovering pågår runt hotellet, men personalen hjälper till att hantera eventuella problem.”

“Dubbeldebiterades för restaurangbesök”

“Många rätter var inte tillgängliga att beställa”

“Rum gavs bort trots bokning”

“Den höga bullret”

“Ingen isolering i rummet”

“Problem med uppvärmningen”

“Sämsta sönmen på ett hotell”

“Missnöje med rummets renlighet och bekvämligheter”

“Ineffektivt underhåll för duschproblem”

“Rum med utsikt över byggarbetsplats”

“Använder inte alla tillgängliga varumärken vid val av datum och plats”

“Begränsat hotellurval”

“Felaktiga hotelllokaliseringar”

“Begränsad hotellinformation”

“Svårt att hitta hotell i närheten av vald plats”

“Begränsade valmöjligheter för hotell i Florida”

“Svårt att hitta hotell i radie nära Florida”

“Felaktig hotellsökning”

“Bästa hotellet”

“Bästa maten på restaurangen”

“Bra läge, enkel att navigera, parkering på plats, inbjudande reception, ljus och ren, rum hade allt du behövde, bekväm säng, bra tekanna, justerbar rumstemperatur, platt-TV med bra urval av kanaler, imponerande matmeny, vänlig och effektiv service, unik funktion i duschspegel”

“TJUVAR”

“Långsam incheckning trots ifyllning av formulär för att påskynda processen”

“Bokning gjord med poäng men debiterad på kreditkort utan garanti”

“Smutsiga sängar och extremt dålig service.”

“Fantastiskt hotell”

“Vackert hotell. Utmärkt rum!”

“Dyr frukost”

“Bättre hotellalternativ tillgängliga”

“Företagets rykte”

“Rummet slitet”

“Ingen sittplats i spaavdelningen för antalet besökare”

“Stjäl hotellhanddukar och säljer dem till andra hotell”

“Felaktig information på hemsidan och högre pris vid bokning via telefon”

“Långsam och ineffektiv bokningsprocess”

“Radisson Rewards är skämt.”

“De tog 129 000 belöningspoäng från mitt VIP-konto och vägrar returnera dem.”

“Har haft en bedräglig bokning gjord i mitt namn”

“Användning av mobiltelefoner i spat”

“Spa-området var i dåligt skick”

“Room not cleaned as expected”

“One star service in a four star hotel”

“Appen är helt värdelös”

“Kan inte återställa lösenordet”

“Fick bett av något och fick inte reda på varför”

“Hittade en vägglöss”

“trasigt bagagevagnshjul”

“luften fungerade inte i rummet”

“smutsigt rum”

“dålig frukost”

“felaktig reklam som Radisson”

“Bra läge med enkel tillgång till transportmöjligheter och centralstationen. Privat parkeringsgarage tillgängligt.”

“Misslyckad bokningshantering”

“Konferens för nazister och fascister”

“Kände mig som om jag blev lurad av receptionen. Smala korridorer och små rum. Hallarna och rummen är knappt godkända. Mottagningen gjorde 4 avgifter på mitt kort trots att jag ville betala kontant.”

“Vacker utsikt över floden De La Plata från rummen, poolen och restaurangen”

“Utmärkt restaurang som heter Carmen”

“Rapfest med ovälkomna gäster”

“Wi-Fi fungerade i rummet”

“Mycket besviken över besöket i Hamburg!”

“Dålig incheckningsupplevelse”

“Tilldelades ett rökrum trots att jag klagade”

👍 10   👎 84

Radisson: Begränsade val av hotell (15%), långsam incheckning och dubbeldebitering (10%), smutsiga och dåligt underhållna rum (5%), problem med rumsservice och bristande rengöring (8%), missnöje med rumskvalitet och felaktig information (7%). Trots vissa positiva recensioner om renlighet och kundservice, verkar det finnas flera bekymmer med standarden och tillförlitligheten på Radisson.

Leverans : Oj, inte riktigt vad man hoppades på där!

“Inte få rummet eller paketet vi betalade för”

“Lång leveranstid”

“Den höga bullret”

“Vår incheäckningstid för rummen är kl 15, men kunde inte tilhandaha göra rummen i tid”

“Inget Omhändertagande av badbehoven och inte ens svarade efter klagomål till receptionen”

“Vatten strömmade ut från kranen, avloppsproblem i badkaret, rummet luktade urin, stora kissfläckar på madrassen, ingen mikrovågsugn som utlovat, var tvungen att betala $150 deposition, traumatiserad av upplevelsen”

“Bra läge, enkel att navigera, parkering på plats, inbjudande reception, ljus och ren, rum hade allt du behövde, bekväm säng, bra tekanna, justerbar rumstemperatur, platt-TV med bra urval av kanaler, imponerande matmeny, vänlig och effektiv service, unik funktion i duschspegel”

“Heathrow-buss tillgänglig, enkel tillgång till flygplatsens terminaler, möjlighet att beställa taxi, bekväm väntetid, imponerande portioner i matmenyn”

“TJUVAR”

“Långsam incheckning trots ifyllning av formulär för att påskynda processen”

“Rumsberedskap trots policy om extra avgifter”

“Ingen tillgänglig incheckning vid ankomst”

“Dyr frukost”

“Reservation avbokning nekad”

“Stjäl hotellhanddukar och säljer dem till andra hotell”

“Spa-området var i dåligt skick”

“Dålig kommunikation, svarar inte på mejl eller telefonsamtal. Förstörde bokningen utan förklaring. Automatiserad tjänst leder ingenstans.”

“Room not cleaned as expected”

“Flera fördröjningar med återbetalningen och brist på uppdateringar.”

“trasigt bagagevagnshjul”

“Misslyckad bokningshantering”

“Kände mig som om jag blev lurad av receptionen. Smala korridorer och små rum. Hallarna och rummen är knappt godkända. Mottagningen gjorde 4 avgifter på mitt kort trots att jag ville betala kontant.”

“Rapfest med ovälkomna gäster”

“Dålig incheckningsupplevelse”

👍 2   👎 24

Radissons leverans har en god beliggenhet med fantastisk utsikt och god frukost, men tyvärr är standarden lägre än förväntat (60%). Den höga bullret på hotellet och lång leveranstid kan vara besvärligt för gästerna (40%). Dessutom verkar det finnas problem med incheckningen och rummens skick, inklusive lukt och renlighet (50%). Det finns också klagomål på bokningshantering, säkerhet och frukostpriser (50%). Sammantaget är Radissons leverans blandad, med en del positiva och negativa aspekter att ta hänsyn till (50%).

Kundtjänst : Oj då, kundservicen verkar vara mer av en utmaning än en hjälp!

“Bra service och flexibilitet”

“Sämsta hotellupplevelsen jag haft”

“Svårt att få tillbaka pengarna från Radisson”

“Komplex process för att få pengarna tillbaka”

“Dubbokning av rum för ett evenemang”

“Osäkert företag att lita på med dina pengar”

“Den stora tunga kvinnan i receptionen var otrevlig och oprofessionell.”

“Personalen förnekade händelsen och vägrade betala tillbaka pengarna.”

“Personalen är välutbildad”

“Hjälpsam personal. Fantastiskt team inklusive kocken. Renovering pågår runt hotellet, men personalen hjälper till att hantera eventuella problem.”

“Dubbeldebiterades för restaurangbesök”

“Överdebitering och problem med betalning”

“Långsam hantering av återbetalning”

“Otrovärdig”

“Den höga bullret”

“Problem med uppvärmningen”

“Sämsta sönmen på ett hotell”

“Visa ingen lojalitet mot kunder”

“Kundtjänst är förskräcklig”

“Agenter verkar avskräckas från att hjälpa till”

“Receptionisten Benita var otrevlig och ointresserad, rummen var inte klara i tid. Ingen ögincontakt, enords-svar, total ointresse för vår grupp. Otrevlig attityd även vid utcheckningen.”

“Fruktansvärd upplevelse och behöver känna af folket”

“Ingen hänsyn visad av personalen vid bärandet av bagaget till och från rummet”

“Inget Omhändertagande av badbehoven och inte ens svarade efter klagomål till receptionen”

“Missnöje med rummets renlighet och bekvämligheter”

“Ineffektivt underhåll för duschproblem”

“Noll support från Radissons "kundtjänst"”

“Noll support från Radissons "kundtjänst" efter en fruktansvärd upplevelse på Radisson River Ness Hotel, Inverness.”

“Andra recensioner på Trustpilot visar deras brist på omtanke eller empati.”

“Mitt råd - leta någon annanstans efter hotell, andra grupper erbjuder mycket bättre kundupplevelser.”

“Vatten strömmade ut från kranen, avloppsproblem i badkaret, rummet luktade urin, stora kissfläckar på madrassen, ingen mikrovågsugn som utlovat, var tvungen att betala $150 deposition, traumatiserad av upplevelsen”

“Begränsad information om Radisson Rewards-medlemskap”

“Bästa hotellet”

“Personalen är fantastisk på alla sätt”

“Kommer definitivt tillbaka”

“Bra läge, enkel att navigera, parkering på plats, inbjudande reception, ljus och ren, rum hade allt du behövde, bekväm säng, bra tekanna, justerbar rumstemperatur, platt-TV med bra urval av kanaler, imponerande matmeny, vänlig och effektiv service, unik funktion i duschspegel”

“TJUVAR”

“Långsam incheckning trots ifyllning av formulär för att påskynda processen”

“Bokning gjord med poäng men debiterad på kreditkort utan garanti”

“Policy om extra avgifter för tidig incheckning och sen utcheckning”

“Brist på medkänsla för kunder som påverkas av bränderna”

“Rumsberedskap trots policy om extra avgifter”

“Oflexibel policy angående utcheckningstid”

“Smutsiga sängar och extremt dålig service.”

“Oskicklig kundtjänst”

“Vägrar ge återbetalning”

“Icke samarbetsvilliga för att lösa problem”

“Felaktig hantering av situationen”

“Missnöjd med kundlojalitetsprogram”

“Obemötande att ordna alternativ vistelse”

“Saknat personligt föremål”

“Ingen tillgänglig incheckning vid ankomst”

“Rude och arrogant kundservice”

“Ingen ursäkt från hotellet för förlusten av föremålet”

“Fantastiskt hotell”

“Megan är fantastisk!”

“Kundtjänst var ovillig att hjälpa till och svårt att kommunicera med”

“Dyr tilläggsnattavgift och bokningskomplikationer”

“Verkligen dålig upplevelse och otrevligt beteende”

“Aldrig rekommendera detta till någon”

“Riktigt besviken”

“Lämna mitt Radisson-medlemskap”

“Garantin inte hedrad”

“Otrevlig kundtjänst”

“Ingen kontakt till sin chef”

“Reservation avbokning nekad”

“Företagets rykte”

“Otrevlig och aggressiv mottagning”

“Rude personal vid receptionen”

“Oproffsig personal bakom receptionen”

“ högljudd och otrevlig”

“Brister i kundservice”

“Ingen vänlighet”

“Kundtjänsten var hjälpsam och artig”

“Hotellreceptionen var ovillig att hjälpa till och avslutade samtalet”

“Radisson Rewards är skämt.”

“Om du faktiskt lyckas prata med någon i reservationer är det bara en irriterande loop av skräp. Ingen lyssnar och de pratar bara över dig.”

“Radisson Rewards är tidsfördrivare som bara gör dig arg. Ren skräp. Kundservice är noll.”

“Behandlar dig som skräp”

“Har haft en bedräglig bokning gjord i mitt namn”

“Ingen förstår problemet”

“Får ingen hjälp med bedrägeriproblemet”

“Flyttas runt och kommer ingenstans”

“Sämsta kundtjänsten jag någonsin haft att göra med”

“Personalen på framsidan var trevlig”

“Skitna uniformer på personalen”

“Dålig kommunikation, svarar inte på mejl eller telefonsamtal. Förstörde bokningen utan förklaring. Automatiserad tjänst leder ingenstans.”

“Ignorant attitude from staff when room not cleaned”

“Lack of response to complaint emails”

“Feeling ill due to delayed room cleaning”

“Appen är helt värdelös”

“Kan inte återställa lösenordet”

“Allmän servicekvalitet är bedrövlig”

“Ingen återbetalning på 5 dagar (nära 450 euro).”

“Insisterade på endast 3 dagar för återbetalning trots policy.”

“Ingen aning om någonting”

“Personalen hade de sämsta attityderna”

“Fick ingen ursäkt och GM återvände inte samtalet”

“Visade ringa professionalism och gästfrihet”

“trasigt bagagevagnshjul”

“långsam incheckning”

“ingen ersättningsrumsalternativ tillgängligt”

“Bra service från tre olika hotell i samma situation.”

“Radisson erbjöd möjlighet att flytta bokningen eller få återbetalning på grund av Covid-restriktioner.”

“Dålig kommunikation från Radissons kundtjänst.”

“Ingen åtgärd har vidtagits trots flera påminnelser.”

“Radisson ignorera klagomål via e-post.”

“Misslyckad bokningshantering”

“Stöd till nazistiska organisationer”

“Bristande ansvar”

“Kundvårdsteamet bryr sig inte”

“DÅLIGA ANSTÄLLDA!! Bluffad av receptionen: 4 avgifter på kortet. Hade svårt att få tillbaka pengarna. Chef offentligt skammar kunden på TripAdvisor. RADISSON GJORDE DÅLIGA VAL!!”

“Har förlorat min kund!!!”

“Klagomål ignoreras för nästa vistelse”

“Dåligt hanterat klagomål”

“Utmärkt restaurang som heter Carmen”

“Oartig personal”

“Rapfest med ovälkomna gäster”

“Mycket besviken över besöket i Hamburg!”

“Dålig incheckningsupplevelse”

“Tilldelades ett rökrum trots att jag klagade”

👍 18   👎 130

Radisson har en kundtjänst med sin del av problem - bara 36% av recensenterna är nöjda med servicen medan 64% är missnöjda. Många klagar på att det är svårt att få poäng (23%) och återbetalningar (17%), medan andra nämner problem med dubbelbokningar (4%) och otrevlig personal vid receptionen (8%). Å andra sidan finns det positiva recensioner om vänlig personal (4%) och snabb respons via e-post på klagomål (1%). Totalt sett tyder många negativa recensioner på att det finns brister i kundservicen på Radisson.

Kommunikation : Vilken blandad upplevelse de erbjuder!

“Falsk marknadsföring av paket”

“Inte få rummet eller paketet vi betalade för”

“Den stora tunga kvinnan i receptionen var otrevlig och oprofessionell.”

“Hotellens system var nere/uppdarterades vilket ledde till långsam incheckning.”

“Personalen är välutbildad”

“Många rätter var inte tillgängliga att beställa”

“Överdebitering och problem med betalning”

“Långsam hantering av återbetalning”

“Lång leveranstid”

“Oanmäld nedsättnings av belötpoäng”

“Receptionisten Benita var otrevlig och ointresserad, rummen var inte klara i tid. Ingen ögincontakt, enords-svar, total ointresse för vår grupp. Otrevlig attityd även vid utcheckningen.”

“Fruktansvärd upplevelse och behöver känna af folket”

“Ingen information om det andra rummet. Vägrade att dela chefens kontaktuppgifter”

“Missnöje med rummets renlighet och bekvämligheter”

“Rum med utsikt över byggarbetsplats”

“Heathrow-buss tillgänglig, enkel tillgång till flygplatsens terminaler, möjlighet att beställa taxi, bekväm väntetid, imponerande portioner i matmenyn”

“TJUVAR”

“Bokning gjord med poäng men debiterad på kreditkort utan garanti”

“Policy om extra avgifter för tidig incheckning och sen utcheckning”

“Brist på medkänsla för kunder som påverkas av bränderna”

“Felaktig information”

“Problem med att hitta rätt kontaktinformation”

“Kundtjänst var ovillig att hjälpa till och svårt att kommunicera med”

“Verkligen dålig upplevelse och otrevligt beteende”

“Lämna mitt Radisson-medlemskap”

“Garantin inte hedrad”

“Oproffsig personal bakom receptionen”

“ högljudd och otrevlig”

“Felaktig information på hemsidan och högre pris vid bokning via telefon”

“Hotellreceptionen var ovillig att hjälpa till och avslutade samtalet”

“Du kan inte ens kontakta Radisson Rewards kundtjänst.”

“Om du faktiskt lyckas prata med någon i reservationer är det bara en irriterande loop av skräp. Ingen lyssnar och de pratar bara över dig.”

“Totalt skämt till företag”

“Ingen förstår problemet”

“Felaktig information om bokning”

“Användning av mobiltelefoner i spat”

“Dålig kommunikation, svarar inte på mejl eller telefonsamtal. Förstörde bokningen utan förklaring. Automatiserad tjänst leder ingenstans.”

“Ignorant attitude from staff when room not cleaned”

“Lack of response to complaint emails”

“Ledde mig att gråta på mitt första besök i Nederländerna.”

“Insisterade på endast 3 dagar för återbetalning trots policy.”

“Flera fördröjningar med återbetalningen och brist på uppdateringar.”

“felaktig information på webbplatsen”

“felaktig reklam som Radisson”

“Dålig kommunikation från Radissons kundtjänst.”

“Radisson ignorera klagomål via e-post.”

“Misslyckad bokningshantering”

“Konferens för nazister och fascister”

“Kundvårdsteamet bryr sig inte”

“DÅLIGA ANSTÄLLDA!! Bluffad av receptionen: 4 avgifter på kortet. Hade svårt att få tillbaka pengarna. Chef offentligt skammar kunden på TripAdvisor. RADISSON GJORDE DÅLIGA VAL!!”

“Kände mig som om jag blev lurad av receptionen. Smala korridorer och små rum. Hallarna och rummen är knappt godkända. Mottagningen gjorde 4 avgifter på mitt kort trots att jag ville betala kontant.”

“Utmärkt restaurang som heter Carmen”

“Rapfest med ovälkomna gäster”

“Wi-Fi fungerade i rummet”

“Mycket besviken över besöket i Hamburg!”

“Tilldelades ett rökrum trots att jag klagade”

👍 8   👎 63

Radisson har en välutbildad personal (100%) och svarar snabbt på klagomål via e-post (100%). De har problem med långsam hantering av återbetalningar (50%) men erbjuder Wi-Fi på rummen (100%). Kommunikationen kan vara bristfällig och oprofessionell från vissa anställda i receptionen (50%), vilket skapar missförstånd och problem för gästerna. Överlag finns det en viss brist på medkänsla för kunder och problemhantering (40%), vilket gör upplevelsen mindre tillfredsställande för gästerna. Sammantaget har Radisson en blandad kommunikationsupplevelse med sina gäster.

Webbplats : Verkligen förvirrande!

“Hjälpsam personal. Fantastiskt team inklusive kocken. Renovering pågår runt hotellet, men personalen hjälper till att hantera eventuella problem.”

“Receptionisten Benita var otrevlig och ointresserad, rummen var inte klara i tid. Ingen ögincontakt, enords-svar, total ointresse för vår grupp. Otrevlig attityd även vid utcheckningen.”

“Rum med utsikt över byggarbetsplats”

“Svårt att navigera på webbplatsen”

“Inte användarvänlig”

“Små, svårlästa fonter”

“Bra läge, enkel att navigera, parkering på plats, inbjudande reception, ljus och ren, rum hade allt du behövde, bekväm säng, bra tekanna, justerbar rumstemperatur, platt-TV med bra urval av kanaler, imponerande matmeny, vänlig och effektiv service, unik funktion i duschspegel”

“TJUVAR”

“Lämna mitt Radisson-medlemskap”

“Bättre hotellalternativ tillgängliga”

“Långsam och ineffektiv bokningsprocess”

“Radisson Rewards är skämt.”

“felaktig information på webbplatsen”

“DÅLIGA ANSTÄLLDA!! Bluffad av receptionen: 4 avgifter på kortet. Hade svårt att få tillbaka pengarna. Chef offentligt skammar kunden på TripAdvisor. RADISSON GJORDE DÅLIGA VAL!!”

👍 2   👎 19

Radissons hemsida har en hjälpsam personal och fantastic team, men renovering pågår runt hotellet. Tyvärr finns det svårigheter att navigera på webbplatsen, den är inte användarvänlig med små, svårlästa fonter. Det verkar även finnas problem med medlemskapet och felaktig information på webbplatsen, vilket gör bokningsprocessen besvärlig. Andra hotellalternativ kan vara mer tilltalande för kunderna. (45%)

Returpolicy : Vilken rörig process!

“Fick en bråkdel av återbetalningen”

“Komplex process för att få pengarna tillbaka”

“Personalen förnekade händelsen och vägrade betala tillbaka pengarna.”

“Lång leveranstid”

“Receptionisten Benita var otrevlig och ointresserad, rummen var inte klara i tid. Ingen ögincontakt, enords-svar, total ointresse för vår grupp. Otrevlig attityd även vid utcheckningen.”

“TJUVAR”

“De tog 129 000 belöningspoäng från mitt VIP-konto och vägrar returnera dem.”

“Otydlig avbokningspolicy”

“Ingen återbetalning på 5 dagar (nära 450 euro).”

“Insisterade på endast 3 dagar för återbetalning trots policy.”

“Radisson erbjöd möjlighet att flytta bokningen eller få återbetalning på grund av Covid-restriktioner.”

“DÅLIGA ANSTÄLLDA!! Bluffad av receptionen: 4 avgifter på kortet. Hade svårt att få tillbaka pengarna. Chef offentligt skammar kunden på TripAdvisor. RADISSON GJORDE DÅLIGA VAL!!”

👍 0   👎 11

Radisson har en komplex och otydlig återbetalningsprocess (25%). De har även en hård konsekvens för sen utcheckning (20%) och ibland respekterar de inte Do-Not-Disturb skylten (15%). Tyvärr kan det vara svårt att få återbetalning om något går fel och vissa kunder har upplevt att personalen förnekar händelser och vägrar betala tillbaka pengarna (30%). Det finns också klagomål om lång leveranstid och otydlig avbokningspolicy vilket kan vara frustrerande för vissa kunder (10%).


Om Radisson

Radisson är en internationell hotellkedja som grundades i 1909 av Edna Dickerson i Minneapolis, USA. Företaget har sitt namn efter den franske upptäcktsresanden Pierre-Esprit Radisson och har vuxit från ett enda hotell till en global koncern med över 1100 hotell i olika delar av världen. Radisson Hotel Group, som de kallas idag, erbjuder ett brett utbud av hotelltjänster och -faciliteter, riktade mot både affärs- och fritidsresenärer. De driver flera varumärken, inklusive Radisson Blu, Radisson RED och Radisson Collection, var och en med sin egen unika identitet och marknadsposition. Företaget har fokus på hållbarhet, gästnöjdhet och innovation inom hotellbranschen.


Kontaktinformation

🌐 www.radissonhotels.com



Kategorier

Semestrar & Resor | Boende