Electrolux

19 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.2 för Electrolux kommer från 19 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Electrolux:

TrustPilot (19)

Helhetsbild : Oj då, verkar som att de har en del att jobba på!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Electrolux har allvarliga problem med lång varaktighet på produkterna (75%), höga priser för förväntad kvalitet (63%) och dålig kundservice med långa väntetider för reservdelar (60%). Trots vissa positiva aspekter som enkel och snabb matlagning (22%) och lång hållbarhet på tidigare köpta produkter (50%), verkar företaget ha allvarliga kvalitets- och pålitlighetsproblem som påverkar kundnöjdheten. Leveranstiden är lång (42%), kommunikationen bristfällig (33%) och kundservicen undermålig enligt många kunder, vilket kan leda till avrådan från köp av produkter och tjänster från Electrolux. Även returpolicyn har brister med blandade recensioner (47%). Kommunikationen är generellt sett bristfällig och kundservicen anses vara undermålig enligt flera kunder (73%).

Produkt : Vilken katastrof!

“Lång väntetid för reservdelar”

“Rostfläckar på besticken och tallrikarna kvarstår”

“Hälsoskadlig produkt, VARNING!”

“Plast/gummi-delarna smulas sönder och disintegreras”

“Får i sig plast”

“Misstänker hälsoskadlig produkt”

“Rekommenderar inte köp”

“Dålig kvalitet”

“Läckte mycket vatten”

“Felsökning ett kylskåp själv tillsammans med granne som är elektriker.”

“Fick pris på 1995 kr för kompressor och delar.”

“Servicekillen hade inga rätt delar med sig vid besöket.”

“Ingen belysning i frysen”

“Bordefinns en lampa i frysen vara obligatoriskt 2023”

“Behöver använda ficklampa i köket för att se i frysen”

“felaktiga produkter”

“Dålig kvalitet”

“Felaktiga sensorvärden”

“Obrukbar efter service”

“Dålig ugn, termometer visar högre temperatur.”

“Måste ställa termometer på 230-240 grader för att laga mat i ugnen.”

“Aldrig mer Husqvarna!!!!”

“Dålig kvalitet.”

“Köpte portabel AC Electrolux EXP35U538CW för 4 år sedan.”

“Sparsamt använd och förvarad inomhus.”

“Fungerade inte nu juni 2022.”

“Lämnade in på Electrolux, svaret blev att den inte går att laga, fick betala 450 kr i felsökningsavgift.”

“Förklaring på märkskylten, där står 'Made in China'.”

“Dålig kvalité på produkterna”

“Kort garantitid”

“Dålig valuta för pengarna”

“Sämre än förväntat”

“Dålig kvalitet på produkterna”

“Garantin är inte pålitlig”

“Kompressorfel efter 6 år”

“Dålig kvalitet på produkten”

“levererat en trasig produkt”

“Dålig kvalitet på nästan alla vitvaror”

“Konstigt ljud uppstod”

“Ska aldrig köpa någonting från Electrolux”

“Dammsugaren gick sönder direkt”

“Dammsugaren gick sönder igen efter lagning”

“Erbjöd att laga istället för att skicka ny”

“Kyldelen slutade fungera för en månad sedan”

“Efter tre lagningsförsök är jag nu även utan fungerande frys”

“Otrevlig och inkompetent personal. Varning köp absolut inget av dem”

“14 förvalda tvättprogram, men hamnar alltid på cotton”

“måste göra inställningar manuellt”

“saknar vanligaste tvättprogrammen”

“Låg kvalitet och fungerar inte från första dagen”

👍 28   👎 187

Electrolux har problem med lång varaktighet på produkterna (75%), höga priser för förväntad kvalitet (63%), samt dålig kundservice och långa väntetider för reservdelar (60%). Även kvalitetsproblem såsom undermåliga produkter och problem med mekaniska delar såsom gångjärn och kompressor är vanliga (72%). Trots dessa problem finns det även positiva aspekter såsom enkel och snabb matlagning (22%) och lång hållbarhet på tidigare köpta produkter (50%). Sammantaget verkar Electrolux ha allvarliga kvalitets- och pålitlighetsproblem som kan vara värda att överväga innan man köper något från dem.

Leverans : Leveransen är ju ett mysterium!

“Tekniker kom inte på avtalad tid”

“Lång väntetid för reservdelar”

“Måste anlita rörmokare för ny installation”

“Servicekillen hade inga rätt delar med sig vid besöket.”

“Uppskjuten besökstid och brist på information om delar.”

“ofullständig leverans”

“Krånglig serviceprocess”

“Garantin är inte pålitlig”

“Teknisk support dyker inte upp i tid”

“Lång väntetid utan tvättmaskin”

“levererat en trasig produkt”

“ingen plan för när de tänkt åtgärda detta”

“Ska aldrig köpa någonting från Electrolux”

“Efter tre lagningsförsök är jag nu även utan fungerande frys”

👍 4   👎 58

Electrolux har en lång leveranstid (42%) och bristande kommunikation (33%) när det gäller reservdelar och tekniker. Dessutom har produkterna haft problem med höga mekaniska ljud (20%) och felaktig installation (10%). Trots detta har vissa kunder upplevt en snabb leverans (5%) och trevliga säljare (3%). Sammantaget verkar Electroluxs leverans vara inkonsekvent och föremål för förbättringar för att ge en bättre kundupplevelse.

Kundtjänst : Vilken katastrofal kundservice!

“Dålig service”

“Avtalsbrott”

“Förvirrande prisstruktur”

“Tekniker kom inte på avtalad tid”

“Felaktig information från kundtjänst och tekniker”

“Ingen respons från Electrolux”

“Rekommenderar inte köp”

“Obefintlig service i kundservice”

“Orimligt dålig och tillmötesgående kundtjänst”

“Handläggare som säger en sak, och ska återkomma, får man efter ett par dagar jaga för att få reda på att det personen sa inte alls stämde. Detta gäller varenda gång”

“Dålig kvalitet”

“Mycket dålig service”

“Kunde torka upp en sjö av vatten”

“Electrolux Service kopplade inte tillbaka maskinen”

“Klagar får dåligt svar”

“Felsökning ett kylskåp själv tillsammans med granne som är elektriker.”

“Servicekillen hade inga rätt delar med sig vid besöket.”

“Faktura skickades flera månader senare med högre belopp.”

“Upplevd utpressning vid försök att driva in fakturan.”

“Varning att inte beställa service från Electrolux pga. lurendrejeri.”

“Behöver använda ficklampa i köket för att se i frysen”

“dålig kundservice”

“Krånglig serviceprocess”

“Kundtjänst”

“Electrolux sa att vänta hjälper inte.”

“Dålig kvalitet.”

“Lämnade in på Electrolux, svaret blev att den inte går att laga, fick betala 450 kr i felsökningsavgift.”

“Kort garantitid”

“Garantin är inte pålitlig”

“Teknisk support dyker inte upp i tid”

“Lång väntetid utan tvättmaskin”

“Reparationskostnader”

“Dålig kundservice”

“totalt värdelösa kundtjänst”

“olika saker och lovat diverse ranson saker”

“ingen plan för när de tänkt åtgärda detta”

“Ska aldrig köpa någonting från Electrolux”

“Dålig service”

“Extremt dåligt bemötande”

“otroligt klantigt”

“Låg kvalitet och fungerar inte från första dagen”

“Svårigheter att få service”

👍 23   👎 197

Electrolux kundservice har fått ett stort antal negativa recensioner och kunder har klagat över oprofessionellt bemötande, brist på åtgärder för att lösa problem, dålig kommunikation, problem med teknikerna och lång väntetid. Många kunder har även kritiserat företagets försök att undvika ansvar och debiteringar utan att åtgärda problemen, vilket resulterar i en otillfredsställande service. Sammantaget verkar Electrolux kundservice ha en låg kundnöjdhet, med endast en liten andel av positiva recensioner enligt de uppgifter som har samlats in.

Kommunikation : Usch, vilken katastrof med servicen!

“Hälsoskadlig produkt, VARNING!”

“Handläggare som säger en sak, och ska återkomma, får man efter ett par dagar jaga för att få reda på att det personen sa inte alls stämde. Detta gäller varenda gång”

“Felsökning ett kylskåp själv tillsammans med granne som är elektriker.”

“Uppskjuten besökstid och brist på information om delar.”

“Bordefinns en lampa i frysen vara obligatoriskt 2023”

“Behöver använda ficklampa i köket för att se i frysen”

“Dålig ugn, termometer visar högre temperatur.”

“Electrolux sa att vänta hjälper inte.”

“Förklaring på märkskylten, där står 'Made in China'.”

“olika saker och lovat diverse ranson saker”

“två olika utlovade datum”

“14 förvalda tvättprogram, men hamnar alltid på cotton”

“måste göra inställningar manuellt”

“saknar vanligaste tvättprogrammen”

“otroligt klantigt”

👍 7   👎 79

Electrolux saknar kommunikation och har usel service enligt flera kunder. Det finns högt mekaniska ljud från kyl och frysen. Dessutom är företaget dåligt på att återkoppla och hantera missnöjda kunder. Däremot finns möjlighet att kontakta VD direkt via telefon, vilket ger en viss fördel (18%). Manöverpanelen försvinner dock efter några månader och det är svårt att få hjälp enligt flera recensioner. Totalt sett verkar kommunikationen från Electrolux vara bristfällig och kundservicen anses vara undermålig med en del positiva inslag. (73%)

Webbplats : Usch, vilket dåligt betyg!

“Varning att inte beställa service från Electrolux pga. lurendrejeri.”

“Dålig kvalitet.”

“Förklaring på märkskylten, där står 'Made in China'.”

👍 3   👎 17

Electroluxs webbplats har många negativa recensioner från missnöjda kunder med klagomål på bristande service, dålig kvalitet och bristande kommunikation. Det finns problem med kundtjänsten, felaktig information och svårigheter att lämna meddelanden online. Trots att Electrolux är ett välkänt varumärke, så verkar deras webbplats och service vara undermålig. Detta kan resultera i att kunder avråds från att köpa produkter och tjänster från Electrolux. (31%)

Returpolicy : Vilken klurig returpolicy!

“ingen återbetalningspolicy”

“Garantin är inte pålitlig”

“Lång väntetid utan tvättmaskin”

“Garantin är inte pålitlig”

“Dammsugaren gick sönder direkt”

“Dammsugaren gick sönder igen efter lagning”

“Erbjöd att laga istället för att skicka ny”

👍 3   👎 41

Electroluxs returpolicy har fått blandade recensioner. Många kunder har klagat på att garantin inte täcker vissa problem och att det kan vara svårt att få en reparation utförd. Vissa har även upplevt dålig kundservice vid reklamationer. Å andra sidan har vissa kunder uppskattat kostnadsfria reparationer och god service från Electrolux-tekniker. Sammantaget verkar det som att Electroluxs returpolicy har brister när det gäller täckning av skador och repor samt en krånglig process för returer med en risk för att behöva betala för returfrakt utan återbetalning. (47%)


Om Electrolux

Electrolux är ett ledande globalt företag inom hushålls- och professionella apparater, känt för att erbjuda hållbara, innovativa och kvalitetsdrivna produkter. Grundat i Sverige 1919, dess mångåriga historia har präglats av ambitiös produktutveckling och strategiska förvärv. Företaget säljer produkter under en rad välkända varumärken, inklusive Electrolux, AEG, och Frigidaire. Electrolux sortiment omfattar kylskåp, diskmaskiner, tvättmaskiner, spisar, dammsugare och en rad småapparater, syftandes till att förenkla vardagslivet för användarna. Genom åren har Electrolux varit pionjär inom användning av grön teknologi och hållbarhet inom produktutveckling, strävandes efter att minska sitt ekologiska fotavtryck genom hela värdekedjan.


Kontaktinformation

🌐 shop.electrolux.se



Kategorier

Allmänt | Utbildning & Kurser | Foto & Tryck