Electrolux

19 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.2 för Electrolux kommer från 19 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Electrolux:

TrustPilot (19)

Erfarenheter med Kundtjänst Kundtjänst

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Electrolux kundservice har fått ett stort antal negativa recensioner och kunder har klagat över oprofessionellt bemötande, brist på åtgärder för att lösa problem, dålig kommunikation, problem med teknikerna och lång väntetid. Många kunder har även kritiserat företagets försök att undvika ansvar och debiteringar utan att åtgärda problemen, vilket resulterar i en otillfredsställande service. Sammantaget verkar Electrolux kundservice ha en låg kundnöjdhet, med endast en liten andel av positiva recensioner enligt de uppgifter som har samlats in.

“Dålig service”

“Avtalsbrott”

“Förvirrande prisstruktur”

“Tekniker kom inte på avtalad tid”

“Felaktig information från kundtjänst och tekniker”

“Ingen respons från Electrolux”

“Rekommenderar inte köp”

“Obefintlig service i kundservice”

“Orimligt dålig och tillmötesgående kundtjänst”

“Handläggare som säger en sak, och ska återkomma, får man efter ett par dagar jaga för att få reda på att det personen sa inte alls stämde. Detta gäller varenda gång”

👍 23   👎 197

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

arre p - 5 veckor sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig service
  • Avtalsbrott
  • Förvirrande prisstruktur
  • Tekniker kom inte på avtalad tid
  • Felaktig information från kundtjänst och tekniker
  • Lång väntetid för reservdelar
  • Rostfläckar på besticken och tallrikarna kvarstår

Arandy Cabrera - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Hälsoskadlig produkt, VARNING!
  • Plast/gummi-delarna smulas sönder och disintegreras
  • Får i sig plast
  • Ingen respons från Electrolux
  • Misstänker hälsoskadlig produkt
  • Rekommenderar inte köp

Simon - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Obefintlig service i kundservice
  • Orimligt dålig och tillmötesgående kundtjänst
  • Handläggare som säger en sak, och ska återkomma, får man efter ett par dagar jaga för att få reda på att det personen sa inte alls stämde. Detta gäller varenda gång
  • Rekommenderar ingen att handla från deras hemsida då kontakten för reklamation, garantiärende eller kundservice är så fruktansvärt undermålig

Gudrun Hallbeck - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kvalitet
  • Mycket dålig service
  • Läckte mycket vatten
  • Kunde torka upp en sjö av vatten
  • Electrolux Service kopplade inte tillbaka maskinen
  • Måste anlita rörmokare för ny installation
  • Klagar får dåligt svar

Göran M - 5 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Felsökning ett kylskåp själv tillsammans med granne som är elektriker.
  • Fick pris på 1995 kr för kompressor och delar.
  • Servicekillen hade inga rätt delar med sig vid besöket.
  • Uppskjuten besökstid och brist på information om delar.
  • Faktura skickades flera månader senare med högre belopp.
  • Upplevd utpressning vid försök att driva in fakturan.
  • Varning att inte beställa service från Electrolux pga. lurendrejeri.

Stefan - 8 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Ingen belysning i frysen
  • Bordefinns en lampa i frysen vara obligatoriskt 2023
  • Behöver använda ficklampa i köket för att se i frysen

Ida - 10 månader sedanTrustpilot 🔗

  • dålig kundservice
  • felaktiga produkter
  • ofullständig leverans
  • ingen återbetalningspolicy

Paul Roland Andersson - 11 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kvalitet
  • Felaktiga sensorvärden
  • Krånglig serviceprocess
  • Obrukbar efter service
  • Kundtjänst

O.M.E. - 14 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig ugn, termometer visar högre temperatur.
  • Electrolux sa att vänta hjälper inte.
  • Måste ställa termometer på 230-240 grader för att laga mat i ugnen.
  • Aldrig mer Husqvarna!!!!

Stefan - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kvalitet.
  • Köpte portabel AC Electrolux EXP35U538CW för 4 år sedan.
  • Sparsamt använd och förvarad inomhus.
  • Fungerade inte nu juni 2022.
  • Lämnade in på Electrolux, svaret blev att den inte går att laga, fick betala 450 kr i felsökningsavgift.
  • Förklaring på märkskylten, där står 'Made in China'.

Andrée - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kvalité på produkterna
  • Kort garantitid
  • Dålig valuta för pengarna
  • Sämre än förväntat

frippe - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Garantin är inte pålitlig
  • Teknisk support dyker inte upp i tid
  • Lång väntetid utan tvättmaskin
  • Dålig kvalitet på produkterna
  • Garantin är inte pålitlig

Linn Ekman - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Kompressorfel efter 6 år
  • Reparationskostnader
  • Dålig kvalitet på produkten
  • Dålig kundservice

Idda - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • totalt värdelösa kundtjänst
  • levererat en trasig produkt
  • olika saker och lovat diverse ranson saker
  • två olika utlovade datum
  • ingen plan för när de tänkt åtgärda detta

Sweden Markus - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig kvalitet på nästan alla vitvaror
  • Konstigt ljud uppstod
  • Ska aldrig köpa någonting från Electrolux

Nadi Gavin - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Dålig service
  • Dammsugaren gick sönder direkt
  • Dammsugaren gick sönder igen efter lagning
  • Erbjöd att laga istället för att skicka ny

Katinka Randin - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Extremt dåligt bemötande
  • Kyldelen slutade fungera för en månad sedan
  • Efter tre lagningsförsök är jag nu även utan fungerande frys
  • Otrevlig och inkompetent personal. Varning köp absolut inget av dem

Familjen Kristianstad - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • 14 förvalda tvättprogram, men hamnar alltid på cotton
  • måste göra inställningar manuellt
  • saknar vanligaste tvättprogrammen
  • otroligt klantigt

Carl - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Låg kvalitet och fungerar inte från första dagen
  • Svårigheter att få service
  • Blufföretag