Min recension har fått en verifieringsbegäran

Företag du har recenserat kan kontakta dig om de tror att du refererar till ett annat företag eller bryter mot OmdömesStälles riktlinjer.

Varför skulle ett företag kontakta mig?

Att kontakta en recensent är en rutinmässig åtgärd för företag som hanterar problematiska recensioner. De kan kontakta dig av flera skäl:

Ej igenkänd som kund:

  • Ibland behöver företag mer information om de inte kan identifiera dig som sin kund. Att begära ytterligare detaljer gör det möjligt för dem att snabbt avgöra, förstå och hantera eventuella problem.

Recension verkar felplacerad:

  • Om din recension verkar vara publicerad på fel företagsprofil kan företaget fråga om du avsåg att recensera just deras verksamhet.

Brott mot riktlinjer:

  • Recensioner får inte innehålla konfidentiell eller personlig information. Om ett företag tror att din recension innehåller sådan information kan de begära att den tas bort.

Behörighetsproblem:

  • Om ett företag misstänker att din recension inte uppfyller OmdömesStälles publiceringskriterier kan de begära mer information för att verifiera din upplevelse.

Denna guide förklarar varför och under vilka omständigheter ett företag kan kontakta dig om din recension, med målet att garantera transparens och effektivt hantera eventuella bekymmer.

Hur fungerar det?

Du kommer att få ett meddelande från företaget på den e-postadress som är kopplad till ditt konto. Det är upp till dig att välja hur du vill svara. Vi ger en vecka för att lösa problemet.

Vad händer om jag inte håller med om begäran eller inte svarar?

Om du inte håller med om företagets begäran, väljer att inte svara eller inte ger tillräckligt med information, kommer din recension troligtvis att tas bort efter en slutlig granskning av vårt team.

Denna process säkerställer att båda parter får en rättvis chans att hantera eventuella bekymmer angående innehållet i en recension, vilket upprätthåller plattformens integritet.