Skellefteå Kraft

11 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 6.6 för Skellefteå Kraft kommer från 11 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Skellefteå Kraft:

TrustPilot (11)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Skellefteå Kraft erbjuder en snabb och smidig övergång till elproduktion med bra välkomsterbjudanden och enkel betalningsapp. Majoriteten av kunderna är nöjda med den effektiva elproduktionen och trevliga kundtjänsten, men det finns vissa brister som dubbla fakturor vid olika adresser och svårigheter att nå bolaget som behöver åtgärdas. Sammantaget erbjuder Skellefteå Kraft en bra service med potential för förbättringar för att öka kundnöjdheten. (78%)

Produkt

“Fick ett avtal”

“Svårt att koppla förbi fiberswitch”

👍 48   👎 13

Skellefteå Kraft har skött sig bra och erbjuder snabb övergång av elproduktion med ett bra välkomsterbjudande och en enkel betalningsapp. Det finns förslag på möjligheter och möjlighet till fördelaktiga avtal, men tydligare information om avtal behövs och vissa kunder har upplevt dubbla fakturor vid olika adresser. Trots några mindre brister verkar de flesta vara nöjda med Skellefteå Kraft och uppskattar den smidiga övergången och den effektiva elproduktionen. (73%)

Leverans

“Snabb åtkomst med mycket trevligt bemötande och hjälp med frågor.”

👍 23   👎 8

Skellefteå Kraft får övervägande positiva recensioner för snabb och smidig övergång från tidigare leverantör samt enkel betalning av fakturor. En del kunder har dock haft problem med fakturadistribution och dubbla fakturor vid olika adresser, vilket kan förbättras. Automatisk överflyttning och snabbhet med problemlösning uppskattas av många kunder. (80%)

Kundtjänst

“Bra pris och bra bemötande av kundtjänst”

“Trevligt bemötande hos Kundservice”

“Snabb åtkomst med mycket trevligt bemötande och hjälp med frågor.”

“Mycket bra bemötande”

“Bra kundservice”

“Bra bemötande”

“Dåligt bemötande. Undvik detta bolag.”

“Nekad att teckna nytt elavtal på grund av låg inkomst.”

“Hot om att skicka direkt till inkasso vid utebliven betalning.”

“Inkassoavgift på 180 kronor vid utebliven betalning.”

“Ingen tidigare har nekat att teckna avtal pga låg inkomst.”

“Smidigt att teckna nytt elavtal hos Fortum utan kreditvärdighet ifrågasatt.”

“Dålig kundservice och höga brytavgifter.”

“Dåligt bemötande”

“Svårt att koppla förbi fiberswitch”

“Långsiktig kund”

“Försämring av kundtjänst”

👍 177   👎 27

Skellefteå Krafts kundtjänst har fått positiv respons från kunder med snabb respons, trevligt bemötande och bra hjälp med ärenden. Kundservice-medarbetarna är vänliga, hjälpsamma och erbjuder tydlig och bra information. Dock finns det klagomål såsom svårigheter att nå bolaget och problem med inkassoavgifter samt dubbla fakturor på olika adresser. (80%)

Kommunikation

“Trevligt bemötande hos Kundservice”

“Snabb åtkomst med mycket trevligt bemötande och hjälp med frågor.”

“Fick ett avtal”

“Bra bemötande”

“Hot om att skicka direkt till inkasso vid utebliven betalning.”

“Dålig kundservice och höga brytavgifter.”

“Dåligt bemötande”

👍 102   👎 32

Skellefteå Kraft har en mycket bra kundtjänst som är enkel att nå (95%) och ger positiv och engagerad service (90%). Övergången sköts smidigt och snabbt (90%) med tydlig och bra information (85%). Det kan vara svårt att få tag på dem (70%), men när man väl får tag på dem fungerar det bra (80%). Tydligare information om avtal behövs (80%) och vissa kunder tycker att enkäter för jämförelser med andra leverantörer är irriterande (50%). Sammantaget erbjuder Skellefteå Kraft en bra kommunikation och service, men det finns utrymme för förbättringar i vissa områden.

Webbplats

👍 7   👎 0

Skellefteå Krafts webbplats har en användarvänlig app som får bra betyg av användarna. Många uppskattar möjligheten att enkelt betala fakturor via appen och den uppskattas även för dess enkla navigering. Dessutom beröms kundtjänsten för sin tillgänglighet och hjälpsamhet. Trots detta kan vissa uppleva att appen kan ha förbättringspotential för att nå en ännu högre nivå av användarnöjdhet. (80%)


Om Skellefteå Kraft

Skellefteå Kraft är ett svenskt energibolag som ägs av Skellefteå kommun. Företaget är engagerat i produktion, distribution och försäljning av el och värme. Med en produktion som huvudsakligen baseras på förnybara energikällor såsom vattenkraft, vindkraft, och bioenergi, är Skellefteå Kraft en av de större kommunalt ägda energibolagen i Sverige. Historiskt sett grundades företaget i början av 1900-talet, med den initiala syftet att tillgodose det lokala behovet av elektricitet. Genom åren har Skellefteå Kraft vuxit och expanderat sin verksamhet till att omfatta ett brett utbud av energirelaterade tjänster och produkter, samtidigt som man fortsätter att lägga stor vikt vid hållbarhet och miljövänlig energiproduktion.


Kontaktinformation

Skellefteå Kraft AB

93180 Skellefteå

Sverige

📧 kundservice@skekraft.se

☎ 0910-772550

🌐 www.skekraft.se



Kategorier

Energi | Billig energi | Förnybar energi | Elektricitet