Alla recensioner av Jocke

  • Review om: TELE2

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fiber 250250

    Asså ni är katastrofalt urkassa. I sammanlagt 3 veckor har jag inte haft något fiber. Det är något som hände efter grannen tecknade upp sig så att vi stör ut varandra.
    Jag har ringt och chattat varje dag. Efter nästan två veckor så får jag svaret ”ojdå, ditt ärende har hamnat fel, - men nu ligger det rätt.” Dagen efter så säger en i kundtjänst; ”men va? Det finns inget pågående ärende.” Sen igår pratade jag med en trevlig tjej som det lät lovande med. Hon skulle ringa upp under kvällen eller morgondagen. Tror ni jag fick ett samtal?… Jag ringer upp och försöker bli hänvisad till samma person - och han i samtalet säger att han skickat ett mail till henne att hon ska ringa upp mig… Tiden går…

    Jag ringer itux som ni skyllt på då och då. Ni har inte ens varit i kontakt med dom får jag som svar!? Och dessutom att på min adress ska inte ens itux komma upp - då ni bär hela ansvaret på adressen.

    För en datanörd så suger detta. Jag ringer då förvaltaren. Han har inte heller blivit kontaktad av er, men har ringt er och försökt hjälpa mig. Han fick som svar att typ hyresvärden inte kan göra så mycket åt saken.

    Jag ska ger er en stund till, sen kommer jag försöka att nå en chef. Funkar det fortfarande inte så kommer jag dra till mer drastiska åtgärder som blir jobbiga för oss båda. Ta ert jävla ansvar! Förra hyresgästen gav upp och skaffade ett eget 4g modem. Det kommer inte jag att göra...

    Det vore en sak att får svaret: Vi får ursäkta problemet. Vi skickar dig ett 4g modem som kompensation till felet är åtgärdad, och reglerar dina räkningar. Vi har pratat med en ansvarig som har lovat att kolla på felet i slutet av veckan... SÅ löser en seriös ISP problemet. Inte med att ge svaret "oj vad tråkigt, du får avvakta tills vi ringer". Men ni säger inte vilken månad ni har tänkt ringa. En gång i tiden hade jag adsl med telia. De tog dom 3 dagar från första kontakt till de påbörjade arbetet på adressen där felet låg. Frågan är vad ni sysslar med.