Alla recensioner av Jesper

  • Review om: Emma

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Säng

    Jag köpte och betalade en säng på lager den 8. september och sedan har Emma ändrat leveranstiden 5 gångar och jag har fortfarande inte fått sängen. Nu nekar dem att annullera orden och at återbetala betalningen på sängen. Dem säger att ”det är för sent i processen”, detta trots att dem samtidigt upplyser att sängen är kvar på lagret och förväntat leverans nu är 18-23 November, vilket är minimum 14 dager från i dag. Dem vill att jag ska neka att ta emot sängen och när den kommer retur till deras lager då kan de återbetala. Efter att dem har ändrat leveransdatumet 5 gångar tvivlar jag på att det någonsin kommer att hända.
    Förloppet steg för steg:
    1) När jag köpte sängen den 8. september informerade Emma om att den var på lager med leverans 19-30 september men den kom aldrig trots att den var på lager.
    2) Den 6. oktober skickade Emma et mail där dem informerade om at ”Din beställning har nu skickats från vårt lager… Det tar vanligtvis 2-3
    3) arbetsdagar tills den blir levererad” men den kom aldrig.
    4) Den 11. oktober lovade Emma att sängen skulle levereras 20-27 oktober – men den kom aldrig.
    5) Den 31. Oktober skrev Emma ”Ditt fodral ligger just nu på lagret i väntan på att bli packad och skickat till dig” och estimerade leverans 3-8 november – det klarade dem heller inte av, även om den ”ligger på lagret”
    6) Den 3. november informerade Emma om försening nummer 5. Dem förväntar nu leverans 18-23 november…tänker inte att den kommer då heller…
    7) I dag, den 4. november, har jag skrivet och annullerat ordern och bet dem återbetala min betalning, men dem nekar som beskrivet ovanför.