57% Skulle handla här igen

I rampljuset: vad säger våra kunder?
Skriv en recension

S
Sebastian
Kanon priser med snabba leveranser! Har handlat från zooplus i flera år och har aldrig haft några problem. super nöjd! dock så skulle dom kunna utöka deras sortiment till mer storlekar!Läs vidare
Z
Zana
Allt gick så smidigt! Snabb leverans och bra priser.Läs vidare
K
Karin Toryd
Handlade från Bitiba, där jag varit kund i många år, dock komner deras leveranser numera från Zooplus. Tyvärr är det då stora ptoblem med leveransen då Zooplus packar leveransen i paket med över 20...Läs vidare
C
Carina Ranebjer
Hemleveransen uteblev två gånger och när paketet kom så var det trasigt. Tre påsar med frön var trasiga och det fattades 2,5 kg frön. Jag fösökte reklamera hos Postnord, men tydligen måste Zooplus...Läs vidare
S
Sara
Går ej att lita på detta företag. Ibland skickar de en HEMleverans till nått Postnord-hus långt ute på vischan och förväntar sig att du själv ska åka dit och bära hem 35kg, i mitt fall, kommunalt d...Läs vidare

Alla recensioner (7)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Royal Canin Kitten

    Kanon priser med snabba leveranser! Har handlat från zooplus i flera år och har aldrig haft några problem. super nöjd! dock så skulle dom kunna utöka deras sortiment till mer storlekar!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Hundmat

    Allt gick så smidigt! Snabb leverans och bra priser.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Leverans

    Handlade från Bitiba, där jag varit kund i många år, dock komner deras leveranser numera från Zooplus. Tyvärr är det då stora ptoblem med leveransen då Zooplus packar leveransen i paket med över 20 kg i vikt, vilket deras leverantör här, PostNord, vägrar leverera utan att man är hemma precis hela dagen för att själv kunna lasta av paketet ur bilen vid tomtgränsen närhels under dagen de komner. Tudugare, när paketen faktiskt packades av Bitiba i Tyskland, delades alltid ens beställning upo i paket på max 20 kg. Tyvärr innebär denna ändring av viktgräns att jag inte längre komner att kunna handla frpn Bitiba, som numera tydlugen på något sätt är hopslaget med Zooplus. O samma sak vad gäller paketvikt måste det ju bli även om.man bestälker direkt ftån Zooplus, som dessutom oftast ligger lite högre i pris än om man beställer via Bitiva...

    Tråkigt, för jag har handlat av båda innan, om än oftast från Bitiba, o oftadt varut en nöjd kund. Ändrar de inte vijtgränsen på sina paket funkar det tyvärr inte för mig att fortsätta som.kund hos någondera. Är ju löjligt om.man själv ska behöva dela upp sin beställning i flera flr att hålla varje paket under 20 kg o santidigt prismäsdigt över fri fraktgräbsen, viljet om de inte ändrar vijtpolicyn blir enda alternativet till att sluta handla där... o det känns som ett tveksamt alternativ.

    Även underligt att drt vare sig på Bitibas eller Zooplus sida verkar finnas någon information om att de är delar av samma företag elker samarbetande företag, vilket det nu än är.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fågelfrön och fågelsand

    Hemleveransen uteblev två gånger och när paketet kom så var det trasigt. Tre påsar med frön var trasiga och det fattades 2,5 kg frön. Jag fösökte reklamera hos Postnord, men tydligen måste Zooplus göra det. Sedan började en lång och surrealistisk mailkontakt med deras kundtjänst. De svarade inte på mina frågor och skrev svar som att de inte förstod innehållet i mina mail. Trots att Postnord känner till och kan intyga det som hänt så är Zooplus inte villiga att hjälpa till och ta ansvar. Jag kunde inte bevisa hur mycket frön som saknades och tydligen litar de inte på sina kunder. Sämsta servicen!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Hills prescription diet mm

    Går ej att lita på detta företag. Ibland skickar de en HEMleverans till nått Postnord-hus långt ute på vischan och förväntar sig att du själv ska åka dit och bära hem 35kg, i mitt fall, kommunalt då. Andra gånger är det tekniska problem på deras sida med betalning, vilket de ej informerar dig om så du sitter över en vecka och väntar på dina viktiga varor. Sedan när du kontaktar dem så säger de att de vid mottagandet av mitt email med fråga då har valt att annuleraa beställningen för att de kunde se att betalningen ej kommit in (jag hade fått betalningsbekräftelse på min sida). Så det har alltså gått över en vecka och ärendet ligger hos dem och ingen låter kunden veta att det är något problem. Riktigt dåligt! Kommer att byta företag efter idag.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Hundmat

    Haft problem med Bitiba och bytte till Zooplus. (Funderar på om det är samma företag). Postnord hävdar att Zooplus glömt att beställa tjänsten "leverans vid dörr utan kvittens" och vägrar leverera om jag inte är hemma. Ringer kundtjänst som säger att det är Postnord som själva bestämmer om de levererar med eller utan kvittens. Så är det ju nu inte och jag förvånas över Zooplus svar. Nu var Postnord tillmötesgående och kör ut hundmaten på nytt. Funderar nog på att hitta en ny leverantör om än dyrare. Bättre att det funkar.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Ovilliga att hjälpa mig eller byta ut mat

    Jag har köpt kattmat propan delicate kalkon blötmat på påse i bitar i sås många år till mina katter. Nu finns inte den påsen längre utan en burk med samma innehåll. Jag köpte den men innehållet var mousse vilket inte mina katter äter. Eftersom det inget stod att det var mousse så köpte jag mycket. Jag får inte lämna tillbaka eller få pengarna tillbaka . De har en mycket dålig kundtjänst tjejen kunde inte svenska bra och förstod inte mig. Hon sa vi har ingen smakgaranti. Dåligt dåligt jag är stor kund sen2014 handlar för 1800 i månaden vilket jag inte har lust med längre.


Andra personer tittade också på