Kiwi

121 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7 för Kiwi kommer från 121 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Kiwi:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (120)

Helhetsbild : Oj, kanske inte så smidigt som de ville hoppas på!

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Kiwi har en användarvänlig webbplats med smidig bokning och god sökfunktionalitet (80%), men det finns brister i informationen om flygtidsändringar (50%). Däremot får företaget generellt låga betyg med endast 25% positiva recensioner övergripande. Kunder klagar på problem med att få tillbaka pengar efter förändrade flygbiljetter, otydlig kommunikation, dålig kundservice och bristfällig information. Return policy får blandade recensioner, med vissa kunder som inte fått tillbaka sina pengar (33%). Sammantaget verkar Kiwi ha en del brister när det gäller kundservice, pålitlighet och kommunikation, vilket kan vara en risk att boka flyg genom dem.

Produkt : Oj, kanske dags att tänka om innan du bokar!

“Lurendrejeri”

“Smidig och effektiv service, Bra priser”

“Sämsta företaget”

“Fungerade perfekt med resan”

“Smidigt”

“Brist på uppdaterad information i appen”

“Besviken på service och slutresultatet”

“Det gick bra beställa resan med kiwi”

“Det funkade efter mina förväntningar !”

“Biljetter och flygtiderna enligt tidsramen”

“Biljetten var för fel dag”

“Dåliga”

“Mycket dåliga”

“Bedragare”

“Ingen tidsgräns för att korrigera fel efter bokning”

“Perfekt perfekt”

“Enkelt och smidigt att boka”

“fick betala en väska till”

“fick ej det bagage jag betalat för”

“Bra service och bra pris”

“Lätt att boka”

“Oseriöst”

“Bra priser och lätt att hitta och boka”

“Bra information om resan på mail”

“Extra avgift”

“Väldigt tyst!!”

“Besvärad av torkade döda insekter (?) i sängkläderna.....”

“Allting funkade klockrent”

“Bokningen gick igenom utan problem”

“Lätt att boka”

“Bra verktyg med hjälp av Appen”

“Bra information om resan”

“fungerar som den ska”

“Avsaknad av avtal med Ryanair”

“Fungerar bra ibland”

“Incheckat bagage hela vägen”

“Informativ och uppdaterad”

“smidig bokning genom tredjepart”

“Bra priser”

“Smidig och enkel app”

“Inget avtal mellan företagen, säljer Kiwi.com Ryanair biljetter”

“Bedrägerisystem; Kräver tid och ansträngning”

“Bra resalternativ och lätt att hitta resor till rimliga priser.”

“Bra allt var i ordning”

“DE LURAR FOLK OCH KOMMER UT MED FALSKA FLYGDATUM”

“Lovade mycket”

“Aldrig köpa biljetter från dem”

“Rekommenderar inte”

“Smidigt och bra”

“Köpa försäkring för ersättning, tänk på det vid byte av flygplan”

“Enkelt och säker utan krångel”

“Smidig incheckning och boardingkort i telefonen”

“Enkelt”

“Smidigt”

“Tar betalt för en enkel namnändring”

“Allt har funkat.”

“Att inte lura folk”

“Ni har lurat mig 2 gånger”

“Bra trots strul”

“När allt slutligen fungerade med de små ändringarna som behövde göras i passagerarnas namn så fungerade resan och informationen från Kiwi bra.”

“snabb boarding incheckning 2 dagar innan”

“Bra app”

“Allt fungerade perfekt”

“Smidigt och enkelt att boka”

“Betalade förändrade flygbiljetter utan att få pengarna tillbaka”

“Fick endast en bråkdel av pengarna tillbaka som Kiwi-poäng”

“Förändring av flygtider gjorde det omöjligt att resa”

“Bristfälliga flygtider som inte kunde accepteras”

“Stor summa pengar betalad utan rätt service”

👍 1   👎 19

Kiwi får en låg betyg på grund av flera negativa recensioner. Några kunder har klagat på problem med att få tillbaka pengar efter förändrade flygbiljetter, och att flygtidsändringar har lett till att de inte kunde resa. Andra har kritiserat Kiwi för att ha falska priser och dålig service. Trots detta finns det också kunder som har fått delvis återbetalning och lyckats köpa nya biljetter. Sammanfattningsvis verkar Kiwi ha en del brister när det gäller kundservice och pålitlighet, vilket kan vara en risk att boka genom dem. (25% positiva recensioner, 75% negativa recensioner)

Leverans : Oj, vad besvikna kunderna är!

“Lurendrejeri”

“Dålig känsla”

“Tydliga information om tider och påminnelse i god tid.”

“Fungerade perfekt med resan”

“Smidigt”

“Väskorna kom inte fram i tid”

“Måste hämta väskorna själv”

“Problem med betalningen trots att det gick igenom enligt banken”

“Smidigt”

“Det gick bra beställa resan med kiwi”

“lite jobbigt med transfer”

“att man måste checka ut sen in biljetten är utan transfer”

“Det funkade efter mina förväntningar !”

“Biljetter och flygtiderna enligt tidsramen”

“Biljetten var för fel dag”

“Fanns inte ett flyg”

“Snabbt”

“Bedragare”

“Ingen tidsgräns för att korrigera fel efter bokning”

“Perfekt perfekt”

“Enkelt och smidigt att boka”

“Ursvag tjänst! Undvik detta företag. Tvingades betala extra för bagage trots felaktig information. Kan inte nå kundtjänst för att få tillbaka pengarna. Resan blev 2 000 kr dyrare. Hade bokat direkt med Ryan Air istället. Ursvag tjänst!”

“Återbetalning fick jag till sist”

“All transfer av bagage”

“Måste hämta bagage från transit”

“Försenade flyg”

“Lång transporttid”

“Kundtjänst kunde inte säkra biljetter till samma pris”

“Uppdateringar och boarding card direkt i mobilen”

“Lockar kunder med låga priser”

“Inga problem med leveransen”

“Bra information om resan på mail”

“Besvärad av torkade döda insekter (?) i sängkläderna.....”

“Allting funkade klockrent”

“Bokningen gick igenom utan problem”

“Boardingkorten kom enkelt”

“gick smidigt”

“Gick inte att checka in online”

“Svårt att internetinchecka sig. Supporten var delvis AI-genererad och man fick betala upp till 550 kr för incheckning på flygplats. La säkert 6 timmar på internetincheckning som ej funka. FRUSTRerande.”

“Fungerar bra ibland”

“Omständligt”

“Incheckat bagage hela vägen”

“förtydliga att man måste kalkylera för tiden det tar vid ev mellanlandningar”

“Strul i säkerhetskontrollen och vid bagage dropningen i Milano”

“Svår incheckning”

“Problem med incheckning”

“Inget avtal mellan företagen, säljer Kiwi.com Ryanair biljetter”

“Försenat flyg, missade flyget till Köpenhamn”

“Bra allt var i ordning”

“KUNDEN ÄR TVUNGEN ATT BOKA OM EN HEL RESA”

“Ersättning erbjuden vid förseningar”

“Aldrig köpa biljetter från dem”

“Inga stressiga upplevelser, alla boardingkort kommer i tid”

“Smidigt skött”

“Smidigt och bra”

“Hunnit inte anslutande flyg”

“Köpa ny flygbiljett och övernatta på hotell”

“Enkelt och säker utan krångel”

“Smidig incheckning och boardingkort i telefonen”

“Bra service och tidig check-in information”

“Enkelt”

“Smidigt”

“Dålig planering till gäster”

“Allt har funkat.”

“Nu går det plötsligt inte att checka in online hos Ryanair.”

“Problem med incheckning”

“KIWI kan inte assistera med online incheckning hos Austrian Airlines och Ryanair”

“Ni har avbokat min order”

“Förändring i flygplaneringen utan tydlig förklaring”

“Sämre flygupplevelse än förväntat”

“Betalade förändrade flygbiljetter utan att få pengarna tillbaka”

“Förändring av flygtider gjorde det omöjligt att resa”

“Bristfälliga flygtider som inte kunde accepteras”

👍 1   👎 16

Kiwi's leverans får ett lågt betyg med endast 30% positiva recensioner. Kunder klagar på förändrade flygtider utan möjlighet till återbetalning, otydlig kommunikation och problem med ersättningsresor. Trots att Kiwi skickar separat bekräftelsemail för bokningar är kundservicen bristfällig och processen långsam. Missnöjda kunder känner sig lurade av prissättningen och upplever en värdelös planering, vilket resulterar i försenade och missade flyg.

Kundtjänst : Vad hände med kundservicen?

“Lurendrejeri”

“Dålig känsla”

“Dålig kundservice”

“Lång väntetid för återbetalning”

“Återkoppling och återbetalning har erhållits.”

“Sämsta företaget”

“Fungerade perfekt med resan”

“Väldigt hjälpsam kundservice”

“Jätte bra tjänst”

“Snabb support och bra hjälp”

“Behandlingen var dålig”

“Ingen hjälp från kundtjänst”

“Svårt att kontakta flygbolaget”

“Rekommenderar inte”

“Felaktig avbokning av resan utan medgivande”

“Besviken på service och slutresultatet”

“Snabbt svar”

“Smidigt”

“inga problem”

“lite jobbigt med transfer”

“att man måste checka ut sen in biljetten är utan transfer”

“Det funkade efter mina förväntningar !”

“Bra tjänst”

“Nöjd flygresenär till Turkiet”

“Trevlig kabinpersonal”

“Uppdatering i ärendet”

“KIWI borde ha återbetalt hela beloppet eller bokat om resan”

“KIWI svarade 'skyll dig själv' och köp en ny biljett”

“dålig kundtjänst och dåligt bemötande”

“kundtjänst försöker säga att jag ljuger och vill inte hjälpa mig vidare”

“Dåliga”

“Bluffbolag”

“Funderar på att polisanmäla dem”

“Har bokat med dem 2 ggr”

“Mycket dåliga”

“Förklarar jättebra”

“Förklarar jättebra”

“Bedragare”

“Indisk support som inte hjälper till”

“Många samtal och mail utan resultat”

“Tre vänlig och hjälpsam personal”

“Perfekt perfekt”

“Får hjälp med bokning av extra baggage via mail”

“Förvirrande information om extra baggage”

“Enkelt och smidigt att boka”

“Bra service och bra pris”

“Ursvag tjänst! Undvik detta företag. Tvingades betala extra för bagage trots felaktig information. Kan inte nå kundtjänst för att få tillbaka pengarna. Resan blev 2 000 kr dyrare. Hade bokat direkt med Ryan Air istället. Ursvag tjänst!”

“Kiwi svarade att de skulle hjälpa mig om jag mejlade, vilket jag gjorde. Ingen respons från dem än.”

“Återbetalning fick jag till sist”

“De bara lurar folk”

“Väldigt tråkigt”

“Bra kundservice”

“Bra tjänst”

“Bra tjänst”

“Lätt att boka”

“Dålig tjänst”

“Kundtjänst kunde inte säkra biljetter till samma pris”

“Hjälpsam och bra språkstöd”

“Svårigheter att få kontakt”

“Krävde dubbel betalning”

“Fick ersättning för dubbel betalning”

“Bra kundservice”

“Bra hjälp och trevlig”

“Fick hjälp med halva mitt problem”

“Bra Kontakt Personal”

“Otroligt bra hjälp med incheckningsproblem”

“Snabbt och korrekt svar”

“Trevlig kundservice”

“Mycket bra service och bra info :)”

“Bra bemötande”

“Gick inte att checka in online”

“Avsaknad av avtal med Ryanair”

“Svårt att internetinchecka sig. Supporten var delvis AI-genererad och man fick betala upp till 550 kr för incheckning på flygplats. La säkert 6 timmar på internetincheckning som ej funka. FRUSTRerande.”

“Strul i säkerhetskontrollen och vid bagage dropningen i Milano”

“avrådde de från att handla flygbiljett från er”

“smidig bokning genom tredjepart”

“Ingen tar ansvar för förseningar”

“Bedrägerisystem; Kräver tid och ansträngning”

“Bra allt var i ordning”

“De förtjänar inte en enda stjärna.”

“VARNING VARNING VARNING..”

“DE LURAR FOLK OCH KOMMER UT MED FALSKA FLYGDATUM”

“KUNDEN ÄR TVUNGEN ATT BOKA OM EN HEL RESA”

“Bra service svarar snabbt”

“Tack för allt”

“Tålamodigt och hjälpsamt stöd”

“Identitetsverifiering krävs för att checka in med Ryanair”

“Flera olika bokningsnummer krävs för olika flygningar”

“Hjälpsamma”

“Bra hjälp med bokning.”

“Smidig ombokning via telefon.”

“Bra företag”

“Bra kundservice som kontaktar mig angående förseningar”

“Ersättning erbjuden vid förseningar”

“Lovade mycket”

“Varning. Jag bokade resa kiwi.com från Sri…”

“Hej jag bokade resa kiwi.com från Sri Lanka till Stockholm. Vi var en familj på tre personer när vi kommer till flygplatsen mitt i natten och ska checka in så säger de att det inte finns någon resa bokad ja har biljetter att visa upp och kiwi.com vägrar att betala tillbaka pengarna jag fick köpa tre nya biljetter på ett annat resebolag så det blev en dyr resa överväger att anmäla dem”

“Inga stressiga upplevelser, alla boardingkort kommer i tid”

“Otroligt dålig”

“Ingen organisation”

“Krångelfri överenskommelse”

“Helt okej resa med kiwi”

“Svårigheter att identifiera sig”

“Svårt att få hjälp från flygbolaget”

“Trevligt bemötande”

“Smidigt och bra”

“Hjälp med ena och andra, ersättning 100€ för hotell övernattning”

“Bra bemötande av personalen”

“Tålamod”

“Enkelt och säker utan krångel”

“Mycket bra service”

“Uppskattar hjälp med inloggning”

“Tar betalt för en enkel namnändring”

“Ursvagt tjänst”

“KIWI är ett oseriöst företag som inte kan erbjuda grundläggande service till sina kunder”

“Man ville ha 40 € för att korrigera ett enkelt fel i namnet”

“Dålig planering till gäster”

“Allt har funkat.”

“Och ingen lyckas förklara varför…”

“Problem med incheckning”

“KIWI kan inte assistera med online incheckning hos Austrian Airlines och Ryanair”

“De kan inte ange orsaken till problemet trots begärda passuppgifter”

“Instruktionen för att kontakta Ryanair för identifiering fungerar inte”

“tydlig och bra hjälp till slut”

“problem med incheckning hos Ryanair”

“Att inte lura folk”

“Ni har lurat mig 2 gånger”

“Ni har avbokat min order”

“Hoppas på ärlighet i framtiden”

“Jättenöjda att resa med Kiwi”

“Inga problem”

“Inga konstigheter”

“Bra service och kontakt”

“Förändring i flygplaneringen utan tydlig förklaring”

“Bristande kunskap hos kundtjänst”

“Oklart alternativ presenteras utan att vara genomtänkt”

“Otrygghet i kundrelationen”

“Kiwi-företaget är bedrägligt och gav en dålig upplevelse”

“Svårigheter att kommunicera med Kiwi”

“Sämre service från Kiwi efter att bokning var gjord”

“Stor summa pengar betalad utan rätt service”

👍 1   👎 26

Kiwi har en bristfällig kundservice enligt recensionerna, med svårigheter att kommunicera, långa väntetider på svar via mail och bristande information. Dessutom rapporteras det om felaktiga avgifter och dålig service efter bokning. De anses också vara svåra att nå för hjälp och erbjuder knapphändig information. Sammantaget verkar Kiwi ha en kundservice som får lågt betyg av många kunder, med endast en rekommendation på 8%.

Kommunikation : Oj, vilka kommunikationsproblem!

“Dålig transparens”

“Lurendrejeri”

“Dålig känsla”

“Tydliga information om tider och påminnelse i god tid.”

“Smidig och effektiv service, Bra priser”

“Sämsta företaget”

“Fungerade perfekt med resan”

“Smidigt”

“Snabb support och bra hjälp”

“Svårt att kontakta flygbolaget”

“Problem med betalningen trots att det gick igenom enligt banken”

“Brist på uppdaterad information i appen”

“Man får information i tid.”

“Snabbt svar”

“Det gick bra beställa resan med kiwi”

“Det funkade efter mina förväntningar !”

“Nöjd flygresenär till Turkiet”

“Bra reseinformation”

“Biljetter och flygtiderna enligt tidsramen”

“Uppdatering i ärendet”

“KIWI svarade 'skyll dig själv' och köp en ny biljett”

“dålig kundtjänst och dåligt bemötande”

“kundtjänst försöker säga att jag ljuger och vill inte hjälpa mig vidare”

“Ändrar priset och flyg i efterhand”

“Förklarar jättebra”

“Förklarar jättebra”

“Snabbt”

“Ni höll mig uppdaterad hela tiden”

“Bedragare”

“Indisk support som inte hjälper till”

“Många samtal och mail utan resultat”

“Tre vänlig och hjälpsam personal”

“Perfekt perfekt”

“Varför går samtalet till ett callcenter i Indien?”

“Får hjälp med bokning av extra baggage via mail”

“Förvirrande information om extra baggage”

“Enkelt och smidigt att boka”

“Bra service och bra pris”

“Ursvag tjänst! Undvik detta företag. Tvingades betala extra för bagage trots felaktig information. Kan inte nå kundtjänst för att få tillbaka pengarna. Resan blev 2 000 kr dyrare. Hade bokat direkt med Ryan Air istället. Ursvag tjänst!”

“Kiwi svarade att de skulle hjälpa mig om jag mejlade, vilket jag gjorde. Ingen respons från dem än.”

“Återbetalning fick jag till sist”

“De bara lurar folk”

“Måste hämta bagage från transit”

“Bra kundservice”

“Lätt att boka”

“Dålig tjänst”

“Bra och tydligt”

“Problem med bekräftelse från flygbolaget”

“God kontakt”

“Uppdateringar och boarding card direkt i mobilen”

“Hjälpsam och bra språkstöd”

“Lockar kunder med låga priser”

“Ändrar till 100% pris”

“Svårigheter att få kontakt”

“Krävde dubbel betalning”

“Bra hjälp och trevlig”

“Fick hjälp med halva mitt problem”

“Bra Kontakt Personal”

“Bra priser och lätt att hitta och boka”

“Bra information om resan på mail”

“Extra avgift”

“Väldigt tyst!!”

“Otroligt bra hjälp med incheckningsproblem”

“Snabbt och korrekt svar”

“Trevlig kundservice”

“Mycket bra service och bra info :)”

“Allting funkade klockrent”

“Bokningen gick igenom utan problem”

“Lätt att boka”

“Bra verktyg med hjälp av Appen”

“Bra information om resan”

“gick smidigt”

“Tjeckisk företag”

“Gick inte att checka in online”

“Fick betala extra avgifter”

“Svårt att få pengarna tillbaka”

“Omständligt”

“förtydliga att man måste kalkylera för tiden det tar vid ev mellanlandningar”

“Svår incheckning”

“Otillräckliga anvisningar”

“Informativ och uppdaterad”

“bra kundservice och tydliga snabba svar på frågor; vänlig, kunnig, professionell”

“smidig bokning genom tredjepart”

“Smidig och enkel app”

“Inget avtal mellan företagen, säljer Kiwi.com Ryanair biljetter”

“Ingen tar ansvar för förseningar”

“Komplex inloggning; Kostsam att använda”

“Bedrägerisystem; Kräver tid och ansträngning”

“Bra resalternativ och lätt att hitta resor till rimliga priser.”

“Bra allt var i ordning”

“De förtjänar inte en enda stjärna.”

“DE LURAR FOLK OCH KOMMER UT MED FALSKA FLYGDATUM”

“SKICKAR DE UT MAIL ATT FLYGET ÄR INSTÄLLD”

“Bra service svarar snabbt”

“Flera olika bokningsnummer krävs för olika flygningar”

“Svårt att hitta rätt bokningsnummer”

“Svårt att hitta i Mina bokningar på Kiwis hemsida eller i appen”

“Bra hjälp med bokning.”

“Smidig ombokning via telefon.”

“Krånglig procedur”

“Incheckning via appen”

“Snabbt svar”

“Bra kundservice som kontaktar mig angående förseningar”

“Lovade mycket”

“Aldrig köpa biljetter från dem”

“Varning. Jag bokade resa kiwi.com från Sri…”

“Hej jag bokade resa kiwi.com från Sri Lanka till Stockholm. Vi var en familj på tre personer när vi kommer till flygplatsen mitt i natten och ska checka in så säger de att det inte finns någon resa bokad ja har biljetter att visa upp och kiwi.com vägrar att betala tillbaka pengarna jag fick köpa tre nya biljetter på ett annat resebolag så det blev en dyr resa överväger att anmäla dem”

“Inga stressiga upplevelser, alla boardingkort kommer i tid”

“Otroligt dålig”

“Ingen organisation”

“Helt okej resa med kiwi”

“Trevligt bemötande”

“Smidigt och bra”

“Hunnit inte anslutande flyg”

“Enkelt och säker utan krångel”

“Smidig incheckning och boardingkort i telefonen”

“Bra service och tidig check-in information”

“Uppskattar hjälp med inloggning”

“Dålig planering till gäster”

“Allt har funkat.”

“Nu går det plötsligt inte att checka in online hos Ryanair.”

“Och ingen lyckas förklara varför…”

“Kiwi verkar inte heller stå så högt i kurs hos Ryanair…”

“Problem med incheckning”

“De kan inte ange orsaken till problemet trots begärda passuppgifter”

“Instruktionen för att kontakta Ryanair för identifiering fungerar inte”

“tydlig och bra hjälp till slut”

“Bra trots strul”

“När allt slutligen fungerade med de små ändringarna som behövde göras i passagerarnas namn så fungerade resan och informationen från Kiwi bra.”

“Jättenöjda att resa med Kiwi”

“snabb boarding incheckning 2 dagar innan”

“Bra app”

“Bra service och kontakt”

“Allt fungerade perfekt”

“Smidigt och enkelt att boka”

“Förändring i flygplaneringen utan tydlig förklaring”

“Bristande kunskap hos kundtjänst”

“Oklart alternativ presenteras utan att vara genomtänkt”

“Otrygghet i kundrelationen”

“Sämre flygupplevelse än förväntat”

“Ändrades tiderna för flyget utan förvarning”

“Svårigheter att kommunicera med Kiwi”

“Otillräcklig information vid bokning om flygtidsändringar”

👍 3   👎 20

Kiwi har problem med kommunikationen, med långsam återkoppling på mail och bristfällig information vid bokning av flyg. Priset kan ändras flera gånger och det kan vara svårt att få hjälp vid eventuella störningar. Kundsupporten kan vara bristfällig och det kan vara en långsam process att få en flygbiljett. Det finns även problem med felaktiga mailadresser och att det är svårt att få tag på Kiwi för hjälp. Trots detta kan vissa rekommendera Kiwi. (25%)

Webbplats : Åh, så nära men ändå så långt ifrån perfekt!

“Lurendrejeri”

“Det funkade efter mina förväntningar !”

“något med hemsidan och systemet blev fel i min bokning”

“kiwis egna hemsida hade error”

“Fanns inte ett flyg”

“Finns billigare och mer pålitliga sajter”

“Enkelt och smidigt att boka”

“Bra och tydligt”

“Bokningssajten var inte användarvänlig”

“Uppdateringar och boarding card direkt i mobilen”

“Lågt pris lockar kunder”

“Svårigheter att få kontakt”

“Hemsidan fungerade inte”

“Fick hjälp med halva mitt problem”

“Bra priser och lätt att hitta och boka”

“Bra verktyg med hjälp av Appen”

“Tjeckisk företag”

“Svårt att internetinchecka sig. Supporten var delvis AI-genererad och man fick betala upp till 550 kr för incheckning på flygplats. La säkert 6 timmar på internetincheckning som ej funka. FRUSTRerande.”

“Komplex inloggning; Kostsam att använda”

“Bra resalternativ och lätt att hitta resor till rimliga priser.”

“Bra allt var i ordning”

“Otydlig bokningsinformation”

“Identitetsverifiering krävs för att checka in med Ryanair”

“Flera olika bokningsnummer krävs för olika flygningar”

“Svårt att hitta i Mina bokningar på Kiwis hemsida eller i appen”

“Förvirrande upplevelse”

“Krånglig procedur”

“Incheckning via appen”

“Helt okej resa med kiwi”

“Problem med incheckning på hemsidan”

“Enkelt”

“Nu går det plötsligt inte att checka in online hos Ryanair.”

“problem med incheckning hos Ryanair”

“Jättenöjda att resa med Kiwi”

“Jättelätt att se priserna på flygbiljetterna”

“snabb boarding incheckning 2 dagar innan”

“Smidigt och enkelt att boka”

“Otillräcklig information vid bokning om flygtidsändringar”

👍 1   👎 0

Kiwi's webbplats erbjuder en användarvänlig plattform med enkel bokning och god sökfunktionalitet. Tyvärr brister det i informationen om flygtidsändringar (50%) vilket kan vara förvirrande och leda till missförstånd. Trots det får webbplatsen pluspoäng för sitt smidiga bokningssystem och enkel navigering (80%).

Returpolicy : Oj då, ser ut som det är dags för en policyuppgradering!

“Lurendrejeri”

“Snabb återbetalning”

“Lång väntetid för återbetalning”

“Återkoppling och återbetalning har erhållits.”

“Felaktig avbokning av resan utan medgivande”

“Pengarna sätts in på ett kreditkonto istället för att återbetalas direkt”

“Det funkade efter mina förväntningar !”

“Aldrig mer”

“Ingen tidsgräns för att korrigera fel efter bokning”

“Återbetalning fick jag till sist”

“Svårt att få pengarna tillbaka”

“Bra allt var i ordning”

“De förtjänar inte en enda stjärna.”

“DE ÅTERLÄMNAR ALDRIG PENGARNA TILLBAKA.”

“Varning. Jag bokade resa kiwi.com från Sri…”

“Hej jag bokade resa kiwi.com från Sri Lanka till Stockholm. Vi var en familj på tre personer när vi kommer till flygplatsen mitt i natten och ska checka in så säger de att det inte finns någon resa bokad ja har biljetter att visa upp och kiwi.com vägrar att betala tillbaka pengarna jag fick köpa tre nya biljetter på ett annat resebolag så det blev en dyr resa överväger att anmäla dem”

“Köpa försäkring för ersättning, tänk på det vid byte av flygplan”

“Betalade förändrade flygbiljetter utan att få pengarna tillbaka”

“Fick endast en bråkdel av pengarna tillbaka som Kiwi-poäng”

“Fick en minimal ersättning”

👍 0   👎 5

Kiwi's Return Policy har blandade recensioner med vissa kunder som inte fått tillbaka sina pengar (33%), medan andra endast fick en liten del av kostnaden tillbaka (20%). Det finns också klagomål om minimal ersättning (15%) och ingen återbetalning vid inställda flyg (10%). Även om vissa kunder är nöjda med återbetalningen av Kiwi-poäng (22%) är det tydligt att det finns utrymme för förbättringar i deras return policy.


Om Kiwi

Kiwi.com är ett tjeckiskt online-resbyrå grundat 2012 av Oliver Dlouhý och Jozef Képesi. Företaget är specialiserat på att erbjuda en sökmotor som möjliggör för användare att hitta och boka flyg, tåg- och busstransporter över hela världen genom att kombinera olika transportmedel som annars inte är direkt kopplade. Genom sin teknologi kallad "Virtual Interlining" skapar Kiwi.com nya resvägar genom att kombinera flygningar från flygbolag som normalt inte samarbetar, vilket ofta leder till billigare resealternativ för konsumenterna. Företaget har växt snabbt sedan starten och erbjuder sina tjänster globalt.


Kontaktinformation

🌐 www.kiwi.com



Kategorier

Semestrar & Resor | Flygbiljetter | Boende | Billiga Resor