Gjensidige

7 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 8.6 för Gjensidige kommer från 7 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Gjensidige:

TrustPilot (7)

Helhetsbild : Bra priser, men kan ni verkligen hantera en avbokning?

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Gjensidige är ett försäkringsbolag som erbjuder en lätt och smidig försäkringstjänst med tydliga signaler vid körning och bra försäkringspaket till attraktiva priser (70%). De har en snabb och effektiv skadereglering med bra samarbete vid olyckor och erbjuder lånebil vid skador (80%). Kundservice är effektiv och snabb (80%) med positiva aspekter som tydlig kommunikation och hjälpsam personal (90%). Dock kan det finnas problem med autogirobetalningar och fakturor som fortsätter komma trots avslutade avtal (30%) samt långa telefonköer och svårigheter att avsluta försäkringar (50%). Kommunikationen har vissa brister och vissa kunder upplever problem med systemet (55%). Webbplatsen är lätt att använda men det kan vara svårt att avsluta försäkringar (60%). Returpolicyn erbjuder enkel hantering av ärenden (70%) men det har varit problem med att få tillbaka pengar vid avslut av försäkringar (20%). Sammantaget, Gjensidige är ett försäkringsbolag med bra fördelar men med rum för förbättringar för att ge en bättre kundupplevelse.

Produkt : Är du redo för både snabba reparationer och oväntade fakturor?

“Mycket bra, världsrekord”

“2 väskor i samma resväska”

👍 48   👎 26

Gjensidige erbjuder en lätt och smidig försäkringstjänst med tydliga signaler vid körning och bra försäkringspaket till attraktiva priser (70%). De betalar snabbt för reparationer och ger bra service vid skador, men har dock hög självrisk och problem med systemet (30%). Trots enkla och snabba hantering av ärenden, fortsätter fakturor att komma efter avslut, vilket kan vara irriterande för kunder. Sammantaget är Gjensidige ett försäkringsbolag som kan rekommenderas för sina fördelar men kan förbättra vissa områden för att ge en bättre kundupplevelse.

Leverans : Oj, så smidigt det verkar!

“Snabb service”

“Snabb och riktigt bra service!”

“Snabb och bra service, imponerande lätt!”

“2 väskor i samma resväska”

“Resa samtidigt”

👍 26   👎 7

Gjensidige har en snabb och effektiv skadereglering med smidig ärendeshantering (75%). De agerar snabbt för att ordna reparationer och erbjuder bra samarbete vid olyckor. Kunder uppskattar att de erbjuder lånebil vid skador och betalar hela reparationskostnaden snabbt (80%), men vissa kunder har klagat på problem med autogirobetalning och fakturor som fortsätter komma trots avslutade avtal. Sammantaget ger kunderna positiva rekommendationer och upplever en enkel och snabb service från Gjensidige (70%).

Kundtjänst : Bra men ändå inte perfekt!

“Snabb service”

“Bra bemötande”

“Snabb och riktigt bra service!”

“Snabb och bra service, imponerande lätt!”

“Bra service”

“Mycket bra, världsrekord”

“Bra bemötande, fantastisk professionell”

“Behöver hjälp! Mycket nöjd”

“Har inte så lång erfarenhet”

👍 162   👎 71

Gjensidige har en bra kundservice med effektiv och snabb handläggning av ärenden (80%), men det har förekommit problem som långa telefonköer och svårigheter att avsluta försäkringar (50%). Tydlig och professionell kommunikation samt hjälpsam personal har varit positiva aspekter (90%), men vissa kunder har noterat bristande information och felaktiga avgifter (15%). Sammantaget verkar Gjensidige ge en bra kundupplevelse med rum för förbättringar.

Kommunikation : Vilken klurig situation!

“Bra service”

“Dålig kommunikation”

“Mycket bra, världsrekord”

“Har inte så lång erfarenhet”

“Resa samtidigt”

👍 58   👎 41

Gjensidige har en engagerad och lyhörd personal som är lätt att komma i kontakt med och snabb på att hantera ärenden (80%). Tydliga ljudsignaler och bra service underlättar kommunikationen, men vissa kunder saknar besked om kostnader för felsökning och regelbegränsningar (65%). Trots bra förklaringar och ett professionellt bemötande finns det brister i kommunikationen och svårigheter att jämföra försäkringar (70%). En del kunder upplever problem med systemet och försummande av ord i försäkringarna (55%). Det finns också klagomål på att det är svårt att nå ansvariga och vissa anser att företaget försöker lura sina kunder (40%).

Webbplats : Enkel att teckna, krånglig att avsluta!

“Har inte så lång erfarenhet”

👍 2   👎 1

Gjensidiges webbplats är lätt att använda för att teckna försäkringar med enkel hantering av ärenden (80%). Dock kan det vara svårt att avsluta försäkringar vilket kan vara en nackdel för vissa användare (60%).

Returpolicy : Snyggt jobbat, men håll ögonen öppna för de luriga avbokningarna!

👍 6   👎 3

Gjensidiges returpolicy erbjuder enkel hantering av ärenden (70%), eventuell återbetalning vid överdebitering (10%), men vissa kunder har haft problem med att avsluta försäkringar och få tillbaka pengarna (20%). Trots att vissa har fått betala för ett helt år trots att de endast använde sin försäkring i några månader, verkar processen i allmänhet vara smidig och effektiv.


Om Gjensidige

Gjensidige är ett norskt försäkringsbolag som erbjuder ett brett utbud av försäkringstjänster både för privatpersoner och företag. Historiskt grundades Gjensidige som en ömsesidig brandförsäkringsverksamhet för lantbrukare i 1816, vilket gör det till ett av de äldsta försäkringsbolagen i Norden. Företaget har sedan dess utvecklats och expanderat sitt tjänsteutbud samt sitt geografiska fotavtryck. Idag är Gjensidige en ledande aktör inom försäkringsbranschen i Skandinavien och erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring, reseförsäkring, och livförsäkring. Gjensidige är noterat på Oslo Börsen och dess huvudkontor ligger i Oslo, Norge.


Kontaktinformation

Karlavägen 108

115 26 STOCKHOLM

Sverige

📧 info@gjensidige.se

☎ 0771-326326

🌐 www.gjensidige.se



Kategorier

Försäkring | Fordonsförsäkring | Reseförsäkring | Sjukförsäkring | Hemförsäkring