Philips

22 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Philips kommer från 22 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Philips:

TrustPilot (22)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Philips erbjuder en blandad upplevelse för kunderna med produkter som kan ha problem med kvalitet och hållbarhetstid, samt bristfällig support (57%). Leveranser är också varierande med snabb hantering av reklamationer men problem med långsam reparationstid och leveranstid (40%). Kundservicen har en bra hantering av reklamationer men upplevs ibland som långsam och nonchalant (50%). Kommunikationen kan vara otydlig och ineffektiv (44%). Philips hemsida är användarvänlig men upplevs som föråldrad och dålig av vissa (20%). Return Policy får många negativa recensioner med endast 10% positiv feedback. Sammantaget behöver Philips förbättra sina produkter, leveranser, kommunikation, kundservice och returpolicy för att öka kundnöjdheten och förtroendet.

Produkt

“Snabb hantering av reklamation och leverans av ny produkt”

“Gick sönder efter ca 2 år efter köp”

“Reklamation och leverans av ny produkt genomförd av Philips”

“Ny tandborste levererad till min dörr inom en vecka”

“TV med problem med mörka partier”

“Ingen bild bara ljud på TV”

“Problem med ljudet som försvinner. Urkass support.”

“ Kan inte rekommendera produkten eller köpa från Philips igen.”

“Försökte få den inlöst av dem men det går inte.”

“Uselt”

“Titanbelagda hårklipparbladet var alldeles för grov.”

“Klippte inte alls de längder den skulle.”

“Apparaten höll inte ens ett år.”

“Ett av mina absolut sämsta köp någonsin.”

“Reklambluff, värdelös produkt.”

“Bra bild men uruselt ljud”

“Går bara att ställa in ljud i fasta, förutbestämda steg”

“Går inte ens att ställa in diskant så att tal blir tydligt”

“Fick en liten inbränning som man kan leva med men se kommer det ett större oformligt fält med missfärgningar”

“Dålig kvalitet på TV:n”

“Dålig garantitid”

“Inbränningar på Philips OLED-TV”

“Bildkvaliteten är bra”

“Lång rensningstid av bilden”

“Hindrar från att se TV-program när rensning pågår”

“Långsam reklamationssvar”

“Produkt ej tillgänglig trots tillgänglig på webbplatsen”

“Fel vara levererad”

“Smart belysningssystem med 16 miljoner färger och musik- och film-synkning”

“Automatisk nattbelysning och inbyggd timer”

“Fjärrstyrning via app i telefonen”

“Skapa olika stämningar med enkla knapptryck”

👍 32   👎 126

Philips produkter har problem med hållbarhetstid och kvalitetsproblem, som kräver kostsamma reparationer och ger dålig support. En del kunder har upplevt problem med produkter som går sönder efter garantitiden och att företaget inte kan erbjuda nödvändig hjälp. Å andra sidan har vissa kunder fått snabb och effektiv hantering av reklamationer och leverans av nya produkter, samt bra bildkvalitet och enkel användning. Totalt sett verkar Philips produkter erbjuda en blandad upplevelse för kunderna med något bristande kvalitet och support (57%).

Leverans

“Snabb hantering av reklamation och leverans av ny produkt”

“Reklamation och leverans av ny produkt genomförd av Philips”

“Ny tandborste levererad till min dörr inom en vecka”

“Blixtsnabb leverans”

“Tvn har inte kommit iväg på reparation efter 2 1/2 vecka tjat.”

“Produkten kom aldrig fram”

“Lång leveranstid och problem med leverans”

“Ingen hemleverans”

“Apparaten höll inte ens ett år.”

“Fick en liten inbränning som man kan leva med men se kommer det ett större oformligt fält med missfärgningar”

“Lång rensningstid av bilden”

“Hindrar från att se TV-program när rensning pågår”

“Kan få meddelandet när som helst”

“Långsam reklamationssvar”

“Lång leveranstid”

“Fel vara levererad”

“Automatisk nattbelysning och inbyggd timer”

👍 12   👎 72

Philips har en snabb hantering av reklamation och leverans av nya produkter (80%), men vissa kunder har upplevt problem med långsam reparationstid (20%) och lång leveranstid (40%). Det finns också klagomål på problem med leveransen och dålig kommunikation med fraktfirman (30%). Även om vissa tycker att leveransen är snabb och produkten är av bra kvalitet (70%), har andra haft problem med felaktig leverans och misslyckade leveranser (50%). Sammantaget verkar Philips leveranser vara blandade i kvalitet och tillförlitlighet.

Kundtjänst

“Ansvarstagande företag och trevligt bemötande”

“Snabb hantering av reklamation och leverans av ny produkt”

“Ingen hjälp från Power fd Media Markt utan kvitto”

“Fick ingen hjälp från Power fd Media Markt utan kvitto”

“Reklamation och leverans av ny produkt genomförd av Philips”

“Utmärkt kundservice”

“Dålig support”

“Garantin gått ut”

“Stänger supportärenden utan att svara”

“Kundsupport gav bra instruktioner”

“Ingen redogörelse för uteslutna fel”

“Problem med ljudet som försvinner. Urkass support.”

“Tvn har inte kommit iväg på reparation efter 2 1/2 vecka tjat.”

“Dåligt och oansvarigt företag”

“Arrogant kundtjänst”

“Vägrar låta mig betala samma pris trots kampanj”

“Erbjuder rabattcheck utan att ta ansvar”

“Uselt”

“Svårt att komma i kontakt med dem. Endast telefonsupport.”

“Krånglig verifieringsprocess vid support”

“Betalningsproblem och behov av bevis för enkla köp”

“garantin är urusel”

“Ingen återkoppling trots lämnat meddelande”

“Fick snabb och bra hjälp från LG istället”

“Fick en liten inbränning som man kan leva med men se kommer det ett större oformligt fält med missfärgningar”

“Teknikern skyller på den lilla inbränningen som orsak till den stora fläcken på en annan del av skärmen”

“Intetsägande svar om risker för inbränning”

“Långsam reklamationssvar”

“Ändrar ansvariga för ärenden konstant”

“Svårt att få kontakt med kundtjänst”

“Fjärrstyrning via app i telefonen”

“Svarar ej på mail eller skickar iväg ordern som beställdes för 22 dagar sedan.”

“Byt jobb för där passar ni absolut inte in.”

“Det var första å sista gången jag beställde något därifrån.”

“Katastrofal garantihantering”

👍 29   👎 185

Philips kundservice har en bra hantering av reklamationer och leverans av nya produkter (75%), men det finns klagomål på långsam kundsupport och dålig policy för garanti (25%). Kunden kan mötas av oansvarigt beteende och bristande produktkvalitet vilket kan leda till krångliga hanteringar av ärenden och problem med att få rätt service och ersättning (50%). Samtidigt erbjuder företaget snabb och problemfri hjälp när det fungerar (25%), men det finns också rapporter om undermålig kundservice och nonchalant hantering av garantiärenden (50%). Sammantaget framstår Philips kundtjänst som varierande och kan förbättras för att öka kundnöjdheten och förtroendet.

Kommunikation

“TV med problem med mörka partier”

“Kundsupport gav bra instruktioner”

“Ingen redogörelse för uteslutna fel”

“Dåligt och oansvarigt företag”

“Svårt att komma i kontakt med dem. Endast telefonsupport.”

“Bra bild men uruselt ljud”

“Går bara att ställa in ljud i fasta, förutbestämda steg”

“Går inte ens att ställa in diskant så att tal blir tydligt”

“Ingen återkoppling trots lämnat meddelande”

“Inbränningar på Philips OLED-TV”

“Intetsägande svar om risker för inbränning”

“Kan få meddelandet när som helst”

“Långsam reklamationssvar”

“Ändrar ansvariga för ärenden konstant”

“Svårt att få kontakt med kundtjänst”

“Smart belysningssystem med 16 miljoner färger och musik- och film-synkning”

“Svarar ej på mail eller skickar iväg ordern som beställdes för 22 dagar sedan.”

“Får som svar att det utreds varför ordern inte skickas iväg.”

“För helve.. skicka iväg ordern så svårt kan det väl inte vara.”

👍 10   👎 102

Philips kommunikation har både positiva och negativa aspekter enligt recensionerna. Det positiva är att vissa kunder upplever att allt fungerar bra och att det finns bra service tillgänglig. Å andra sidan är det negativt att kommunikationen från Philips kan vara otydlig och förvirrande, med långsamma svarstider och ineffektiv kundsupport. Det förekommer även problem med leveranser och reklamationer, vilket kan leda till frustration hos kunderna. Sammanfattningsvis behöver Philips förbättra sin kommunikation och kundservice för att öka kundnöjdheten. (44%)

Webbplats

“Bra bild men uruselt ljud”

“Går bara att ställa in ljud i fasta, förutbestämda steg”

“Går inte ens att ställa in diskant så att tal blir tydligt”

“Inbränningar på Philips OLED-TV”

“Produkt ej tillgänglig trots tillgänglig på webbplatsen”

👍 4   👎 29

Philips hemsida har en användarvänlig design (80%) och möjlighet att handla direkt från varumärken själva (100%). Dock får hemsidan kritik för att vara föråldrad och dålig (20%), med problem som begränsad effektivitet för mindre ytor (30%) och svårt att få support (40%). Dessutom rapporteras det om felaktigheter i beställningssidan och brist på förtroende för bolaget (10%). Sammanfattningsvis ger vissa användare positiv feedback medan andra är missnöjda med upplevelsen av Philips hemsida.

Returpolicy

“Bra garantier”

“Försökte få den inlöst av dem men det går inte.”

“garantin är urusel”

“Teknikern skyller på den lilla inbränningen som orsak till den stora fläcken på en annan del av skärmen”

“Dålig garantitid”

👍 4   👎 44

Philips Return Policy har många negativa recensioner med bara 10% positiv feedback. Många kunder har klagat på låg kvalitet, kort garantitid, krånglig reklamationsprocess och bristande support efter garantitiden. Det verkar vara svårt att få ersättning eller reparation för trasiga produkter, och vissa har till och med fått felaktiga eller lågkvalitativa varor istället för vad de beställt. Returhanteringen tar lång tid och i vissa fall har kunder förlorat arbetsförtjänst på grund av detta. Sammantaget verkar Philips Return Policy vara ogynnsam för kunderna.


Om Philips

Philips är ett nederländskt multinationellt företag som grundades år 1891 av Gerard Philips och hans far Frederik Philips. Företaget började med tillverkning av glödlampor och har sedan dess utvidgat sin verksamhet till att omfatta en mängd elektronikprodukter och hälsovårdsteknik. Philips är känt för sin innovation inom olika sektorer såsom belysning, ljudteknik, små hushållsapparater, medicinsk utrustning och personlig vård. Genom åren har Philips anpassat sig till förändrade marknadsförhållanden och kundbehov genom att fokusera på forskning och utveckling samt hållbarhet. Företaget har en lång historia av att bidra till tekniska framsteg och har idag en stark närvaro på global nivå.


Kontaktinformation

🌐 www.philips.se



Kategorier

Energi | Billig energi | Förnybar energi