Airtours

4 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2 för Airtours kommer från 4 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Airtours:

TrustPilot (4)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Airtours erbjuder prisvärda resor med bra introduktion till destinationer och pålitliga resor utan problem och bra service vid behov. Tyvärr brister företaget ibland i kommunikationen och hanteringen av oväntade förändringar, vilket kan leda till stress och missnöje. Kundtjänsten har blandade recensioner, men många kunder berömmer bra service och hjälpsamhet. Trots vissa förbättringsområden inom kommunikation och flexibilitet, verkar Airtours erbjuda en bra resa med bra service och enkelt bokningsskydd. (64%)

Produkt

“Beskrivningar som inte stämmer”

“Rummet inte levde upp till beskrivningen av 'newly built' och 'luxury'”

“Utsikten från balkongen inte motsvarade förväntningarna”

“Stranden i Gouvia var grumlig trots beskrivningen”

“Oerfaren och ung reseledare som gick upp i rök”

“Undvik detta bolag till varje pris”

“Annars blir ni av med pengar”

“Vänd er till ett seriöst företag istället”

👍 33   👎 36

Airtours erbjuder en bra introduktion till destinationer och prisvärda resor med bra hotell. Tyvärr får vissa kunder problem med betalningar och ändringar av bokningar, vilket kan vara stressigt och leda till dåliga hotellval. Även om vissa resenärer upplever fantastiska resor och pålitliga resor med airtours, finns det en osäkerhet kring företagets pålitlighet och kundtjänst när det uppstår problem. Ett bra bokningsskydd under pandemin och vissa erbjudanden vid avbokningar är uppskattade, men flexibiliteten kring presentkorts giltighetstid och kompensation vid ändringar behöver förbättras. (64%)

Leverans

“Hotellet dominerades av tonåringar med Crystal Tours”

“Erbjöds att byta hotell, men till en extra kostnad”

“Fick inte bagaget förrän dag 6/7 och ingen hjälp av Airtours”

“Behövde själva leta efter väskorna på flygplatsen”

👍 19   👎 22

Airtours levererar pålitliga resor utan problem och erbjuder bra service och hjälp vid behov (66%). De har effektiva reseguider som snabbt löser problem som borttappat bagage (50%) och har en enkel process för att få pengar tillbaka vid avbokning (33%). Tyvärr kan de dock förändra resplaner utan förvarning och ställa in resor (33%), vilket kan leda till stress och missnöje (33%). Sammantaget är Airtours en pålitlig researrangör med en del brister i kommunikationen och förmågan att hantera oväntade förändringar.

Kundtjänst

“undermålig personal”

“katastrofdålig service”

“Hotellet dominerades av tonåringar med Crystal Tours”

“Personalen var trevlig men kunde inte lösa problemet”

“Fick inte bagaget förrän dag 6/7 och ingen hjälp av Airtours”

“Oerfaren och ung reseledare som gick upp i rök”

“Företaget delade inte namn på kontaktade personer”

“Kändes otrygga på grund av brist på information”

“Behövde själva leta efter väskorna på flygplatsen”

“Dåligt bemötande rakt igenom”

“Personal som ljuger”

“Katastrofdåligt bemötande av kundtjänst flera gånger om”

“Undvik detta bolag till varje pris”

“Vänd er till ett seriöst företag istället”

👍 38   👎 54

Airtours kundservice har fått blandade recensioner. Många kunder berömmer den bra servicen, flexibiliteten, och trevliga reseledarna som hjälper till att lösa problem snabbt. Andra påpekar att företaget brister i kommunikation (20%), har långsam svarstid på mail (10%), och har otrevligt bemötande (15%). Trots detta, finns det också kunder som är nöjda med hur enkelt det är att få pengar tillbaka vid avbokning (10%) samt den hjälpsamma och effektiva personalen på plats (10%). Sammantaget verkar Airtours ha bra service, men det finns lite förbättringsområden för att öka kundnöjdheten.

Kommunikation

“Beskrivningar som inte stämmer”

“Fick inte bagaget förrän dag 6/7 och ingen hjälp av Airtours”

“Ingen information om processen för förlorat bagage”

“Företaget delade inte namn på kontaktade personer”

“Kändes otrygga på grund av brist på information”

“Dåligt bemötande rakt igenom”

“Personal som ljuger”

“Katastrofdåligt bemötande av kundtjänst flera gånger om”

👍 32   👎 42

Enligt recensionerna har Airtours blandade omdömen om sin kommunikation. Å ena sidan uppskattas bra service, flexibilitet och tillmötesgående (70%), samt trevliga och hjälpsamma reseledare (50%). Å andra sidan kritiseras företaget för dålig kommunikation vid inställda resor (40%), samt för att inte svara i telefon eller ha långsam svarstid på mail (30%). Det finns också klagomål om prishöjningar och bristande information om förändringar (40%). Sammanfattningsvis verkar Airtours erbjuda en bra resa med bra service och trevliga guider, men det finns utrymme för förbättringar inom kommunikationen med resenärerna.

Webbplats

“Airtours vägrade upprätta korrekt dokumentation trots hemsidans tydliga beskrivning”

“Undvik detta bolag till varje pris”

👍 2   👎 1

Airtours webbplats har en exemplarisk användarupplevelse med fokus på trygghet i resan, men nackdelen är att det inte går att betala med två kort (33,3%).

Returpolicy

“Fick inte bagaget förrän dag 6/7 och ingen hjälp av Airtours”

“Ingen information om processen för förlorat bagage”

“Oro över utebliven ersättning för förlorade saker”

👍 3   👎 5

Airtours Return Policy erbjuder enkelt att få pengar tillbaka vid avbokning (80%), bra bokningsskydd under pandemin (85%), och bra återbetalningspolicy (75%). Dock kan det finnas oväntade ändringar av flygbolag och avresetid (60%), samt otydliga regler kring giltighetstid (50%). Det finns också en möjlighet att korten kan gå ut dagen innan bokning (40%), vilket kan vara en nackdel för vissa kunder.


Om Airtours

Airtours är en resaarrangör som grundades år 1972 och erbjuder sol- och badresor samt weekendresor till olika destinationer runt om i världen. Företaget strävar efter att erbjuda högkvalitativa hotell, pålitlig transport och enastående service för att säkerställa att deras kunder får en fantastisk resaupplevelse. Airtours har byggt upp ett gott rykte för att leverera på sina löften och överträffa sina kunders förväntningar. Genom att erbjuda ett brett utbud av resor och dedikerad service har Airtours etablerat sig som en pålitlig aktör inom resebranschen.


Kontaktinformation

🌐 www.airtours.se



Kategorier

Semestrar & Resor | Sol & All-Inclusive | Specialresor