Ubisoft

81 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 2.2 för Ubisoft kommer från 81 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Ubisoft:

TrustPilot (81)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Ubisoft har en stor bredd av spel och en enkel installationsprocess, men får låga betyg på grund av många buggar och tekniska problem vilket leder till dålig spelupplevelse (25%). Leveransen har drabbats av negativa recensioner med kritik för usel kundservice, konstanta serverproblem och dålig produktkvalitet (75-85%). Kundtjänsten har genomgående dåliga recensioner med endast 2% positiv feedback, vilket visar på bristande service (98%). Kommunikationen är mycket dålig vilket leder till frustrerande användarupplevelse och behov av förbättring (10%). Webbplatsen har problem med användarupplevelse och inloggning, samt pop-up-annonser vilket gör den frustrerande att använda (60%). Returpolicyn har fått negativa recensioner för bristande återbetalningspolicy och problem med att få pengarna tillbaka, vilket minskar tillförlitligheten (20%). Ubisoft behöver förbättra kvaliteten, kommunikationen och kundservicen för att öka kundernas förtroende och förbättra användarupplevelsen.

Produkt

“Köpte Far Cry 4 på Steam och fick inte spela det”

“Köpte Far Cry 4 på Steam till ett bra pris men tvingades använda Ubisoft Connect istället”

“Usel butik”

“Serverna och spelen är av väldigt låg kvalitet”

“Rainbow Six Siege är skandalöst dåligt denna säsong”

“Spelet verkar vara skriptat och manipulerat för att vinna eller förlora”

“dåliga tjänster”

“Buggade spel”

“Skräpföretag”

“Ubisoft måste också vara bekväma med att jag inte köper deras spel”

“Mycket girigt företag, de hatar ägandeskap”

“De kommer att ta bort spel från dig som DU betalade för”

“Allt fokus och resurser går till att producera bra spel”

“Stulet spel”

“Kräver skapande av konto på Ubisoft Connect”

“Inget svar”

“Borta utan varning, har tagit bort spel jag köpt”

“Häckat e-postkonto”

“Mycket dålig upplevelse med varje spel”

“Falsk marknadsföring av kontoprogression”

“Problem med förlorade föremål och kundtjänststöd”

“Girigt företag”

“Utnyttjar sin publik med olika betalpass och skins”

“Problem med servrarna”

“Ett dåligt företag”

“Spelen är tråkiga, repetitiva, buggiga och fulla av mikrotransaktioner”

“Det kräver en verifikationskod vid kontohantering”

“Dramat”

“dum”

“Spelutbudet har minskat”

“Serverproblem gör att spel inte kan spelas”

“Brist på förhandsorderinnehåll för Skull and Bones trots att jag betalade för premieutgåvan från PlayStation Store”

“Du kommer att förlora spel köpta via Ubisoft”

“Tekniska problem med att komma åt ditt konto och spel”

“Usel spelhanteringsapp”

“Stänger av alla onlinefunktioner”

“Gör så lite väsen som möjligt”

“Inga Ubisoft-spel för mig”

“Sämsta supporten, skräpföretag.”

“Prioriterar inte kvalitet, huvudvärk.”

“Knasig Steam-kampanj, ansiktslöst företag.”

“Dåliga servrar”

“Fel spelplattform”

“Betalningsproblem”

“Ej rekommenderad”

“Inga bra spel sedan första watchdog”

“Kan inte avbryta bedrägliga djur!”

“Släppa ut fruktansvärda spel”

“Hindrar mig från att ladda ner mitt eget spel”

“Den här appen är värdelös”

“Långsam och krånglig”

“spelstartaren är hemsk. Innehållet är fruktansvärt dyrt. De vill inte att jag äger några spel. Jag kan inte läsa texten i menyn. Suddigheten försvinner när jag klickar, men återvänder snabbt. Designen är dålig. Länken till Steam fungerar inte. Anno1800 har många buggar. AI:n är dålig. Inget ordentlig fiende.”

“värdelös spelsplattform i världen”

“konstanta avbrott”

“skämt”

“ubisoft connect är totalt skräp”

“Lägre nivåer får högre chans att få svart is istället för högre nivåspelare”

“Installationen misslyckades”

“Frustrerande tekniska problem”

“Svårt att spela offline”

“Problem med autentisering”

“Helt skräp”

“Kan inte avbryta prenumerationen”

“Ubisoft+ är en ren BLUFF!!!!!”

“Felaktig information om prenumeration”

“Fruktansvärt Ubisoft Connect-tjänst”

“Ständiga problem att ansluta till Ubisoft-servrar/synkronisera prestationer”

“Ett spel jag verkligen gillar är låst bakom en av de sämsta onlinetjänsterna i modern spelande historia”

“Aldrig köpa Ubisoft spel igen”

“Absolut det sämsta företaget”

“Brak możliwości przedłużenia Ubisoft+”

“Lång inloggningstid”

“Niks anders dan problemen met het spel”

“Challenges zijn niet haalbaar”

“Förlorat tillgång till spel på grund av ogiltig nyckel”

“Spelen är okej och vissa är bra.”

“Helt enkelt stöld”

“Spelens element är dåligt balanserade”

“Uppdateringarna är dåliga”

“Denuvo implementerad dag 1”

“Passande startprogram för spel”

“Bra pris för deluxe-utgåvan”

“Liberala propagandister implementerade CCP:s sociala status i RS6”

“För att sluta ge dem dina pengar”

“Produkterna är inte dåliga”

“Ubisoft kan lura dig på dina pengar om du returnerar spelet”

“Efter att jag skapade en biljett markerades de som lösta. Nästa gång jag skapar en, stänger Ubisoft bara biljetter för att dölja ett problem. Efter 10 försök fick jag ett mail att jag behövde kontakta 'Xsolla' (vilket är en bot), så jag började prata med denna bot som absolut inte var redo att lösa ett problem. Sammanfattningsvis förlorade jag pengar. Lita inte på Ubisoft.”

“Mi hanno accreditato 17.99€ sulla carta”

“Sämsta servrarna och utvecklarna i spelhistorien. Kan inte ens få min diamantcharm för att de inte ens vet hur man gör något så enkelt som det.”

“Spelen bundna till det gamla kontot”

👍 14   👎 90

Ubisoft har ett lågt betyg på grund av många buggar och tekniska problem som resulterar i dålig spelupplevelse. Många kunder har haft problem med att förlora tillgång till sina spel och har negativa erfarenheter av företagets support och tjänster. Trots detta erbjuder Ubisoft ett bra utbud av spel och har en enkel installationsprocess. De har dock kritiserats för att vara giriga och lägga för lite fokus på kvalitet, vilket har lett till att vissa spelare anser att de förtjänar att stängas ner. (25%)

Leverans

“Köpte Far Cry 4 på Steam och fick inte spela det”

“Usel butik”

“Matchmaking är problematiskt och serverproblem är konstanta”

“Lång väntetid”

“Spelen laddas inte ner korrekt”

“Problem med servrarna”

“Dramat”

“låter mig inte länka mitt konto”

“Serverproblem gör att spel inte kan spelas”

“Brist på förhandsorderinnehåll för Skull and Bones trots att jag betalade för premieutgåvan från PlayStation Store”

“Usel spelhanteringsapp”

“Dåliga servrar”

“Betalningsproblem”

“spelstartaren är hemsk. Innehållet är fruktansvärt dyrt. De vill inte att jag äger några spel. Jag kan inte läsa texten i menyn. Suddigheten försvinner när jag klickar, men återvänder snabbt. Designen är dålig. Länken till Steam fungerar inte. Anno1800 har många buggar. AI:n är dålig. Inget ordentlig fiende.”

“Installationen misslyckades”

“Helt skräp”

“Kontot är fortfarande avstängt”

“Felaktig information om prenumeration”

“Dubbeldebitering utan tillgång till innehåll”

“Problem med att flytta spel till nytt konto”

“Niks anders dan problemen met het spel”

“Spelet fungerar sämre och konstant kraschar”

“Dåligt implementerade funktioner, dålig kundsupport och andra mindre märkbara saker”

“Ubisoft kan lura dig på dina pengar”

“Mi hanno accreditato 17.99€ sulla carta”

“Sämsta servrarna och utvecklarna i spelhistorien. Kan inte ens få min diamantcharm för att de inte ens vet hur man gör något så enkelt som det.”

👍 2   👎 31

Ubisofts leverans får hårda kritik med många negativa recensioner. Många klagomål handlar om usel kundservice och lång väntetid (75%), konstanta serverproblem och matchmaking (80%), samt dålig produktkvalitet och buggar i spelen (70%). Dessutom har det förekommit problem med betalningar och dubbeldebiteringar (60%), vilket har lett till en negativ användarupplevelse (85%). Trots att vissa tidigare spel haft bra rörelsemönster, som Unity, har det senaste haft problem med spelets prestanda och konstanta kraschar (65%). Sammanfattningsvis har Ubisofts leverans drabbats av en mängd olika problem och brister, vilket har påverkat kundernas upplevelse negativt.

Kundtjänst

“Köpte Far Cry 4 på Steam och fick inte spela det”

“Kunde inte få en återbetalning från Steam, känns som bedrägeri”

“Usel butik”

“Giftiga användare och generellt dålig spelarupplevelse”

“Dåligt stöd”

“Supporten är obefintlig”

“Skräpföretag”

“Mycket dåligt, skräpföretag som är fientliga mot konsumenter”

“De förtjänar att stängas ner. Om bara någon skulle stämma dem.”

“Dålig användarupplevelse för allt som inte är att spela ett spel från Ubisoft”

“Tvingades lösa ett problem som tog 2 timmar och resultatet var oklart”

“Usel kundservice”

“Ubisoft förtjänar att dö”

“Slöseri med tid”

“Problematisk inloggningsprocess”

“Kräver skapande av konto på Ubisoft Connect”

“Svårt att skapa konto på grund av säkerhetsbilder”

“Aggressivt och rasistiskt språk”

“Fruktansvärd kundservice”

“Vägrade uppdatera e-postadress”

“Oprofessionell personal”

“Mycket dålig upplevelse med varje spel”

“Dåligt support”

“Kundservice är omöjlig att komma i kontakt med”

“Absolut hemsk service”

“Ingen hjälp tillgänglig”

“Bekymrad om försäljning istället för att hjälpa kunderna”

“Tidsbrist för kunder”

“Problem med förlorade föremål och kundtjänststöd”

“Svårt att få hjälp när problem uppstår”

“Tidskrävande att försöka få hjälp från företaget”

“Girigt företag”

“Långsam kundsupport”

“Fick inte svar på e-posten”

“Ett dåligt företag”

“Företaget är skit”

“Spelen är tråkiga, repetitiva, buggiga och fulla av mikrotransaktioner”

“Dålig kundservice”

“Vägrar att återbetala köpet”

“Möjlighet att få återbetalning är osannolik”

“Dramat”

“dum”

“debiterade mig två gånger”

“låter mig inte länka mitt konto”

“mycket irriterad”

“Ingen support för tidigare köpta spel”

“Sämre kundtjänst”

“Brist på förhandsorderinnehåll för Skull and Bones trots att jag betalade för premieutgåvan från PlayStation Store”

“PlayStation skyller på Ubisoft och Ubisoft svarar inte”

“Endast svarade innan släppdatumet och bad mig vänta till släppdatumet för att få njuta av mitt innehåll”

“Håll er borta”

“Du kommer att förlora spel köpta via Ubisoft”

“Svårt att ändra eller återställa lösenord vilket låser kontot”

“Obefintlig support från Ubisoft”

“Usel spelhanteringsapp”

“Ber om lösenord även om jag är inloggad”

“Gör så lite väsen som möjligt”

“Sämsta supporten, skräpföretag.”

“Värdelösa uppdateringar, flyttar fall.”

“Aldrig avslutande T0-supportloop, saknar teknisk förståelse.”

“Missuppfattningar, hot om att stänga biljetten.”

“Ingen kommunikation, ingen ansvarighet.”

“Prioriterar inte kvalitet, huvudvärk.”

“Dåliga servrar”

“Fel spelplattform”

“Ej rekommenderad”

“Inga bra spel sedan första watchdog”

“Brist på respekt för kunder”

“Hatar och föraktar dem”

“Kan inte avbryta bedrägliga djur!”

“Tillåta fuskare att ströva omkring utan konsekvenser”

“Bli avstängd när servrarna inte fungerar”

“Äckligt företag som inte bryr sig om användargränssnittet”

“Support reagerade inte auf problemet”

“Keine Lösung gefunden”

“Ingen hjälp från supporten”

“Ingen respons från supporten”

“värdelös spelsplattform i världen”

“dåliga reparationer som inte fungerar”

“Frustrerande tekniska problem”

“Inget svar från kundtjänst”

“Många klagomål på företaget”

“Dålig kundsupport”

“Helt skräp”

“Kontot är fortfarande avstängt”

“Ubisoft+ är en ren BLUFF!!!!!”

“Felaktig information om prenumeration”

“Dubbeldebitering utan tillgång till innehåll”

“Fruktansvärt Ubisoft Connect-tjänst”

“Recensioner speglar verkligheten att Ubisoft erbjuder dåliga tjänster till sina kunder”

“Ett spel jag verkligen gillar är låst bakom en av de sämsta onlinetjänsterna i modern spelande historia”

“Det är tråkigt att jag inte är den enda personen som upplever detta problem”

“Aldrig köpa Ubisoft spel igen”

“Använder AI för kundsupport, inget mänskligt”

“Förstör sitt eget företag med dålig programvara Ubi Connect”

“Sämsta möjliga support”

“Dålig kundservice”

“Inget intresse av kunderna”

“Svårt att få hjälp”

“Problem med att flytta spel till nytt konto”

“Låser ut mig utan tidsangivelse för väntetid”

“Fel lösenord leder till uteslutning utan möjlighet till omedelbar återkomst. Svårigheter under strategiskt spelande med vänner. Önskar tydligare alternativ som tvåstegsautentisering.”

“Brak możliwości przedłużenia Ubisoft+”

“Niks anders dan problemen met het spel”

“Olika personer svarade utan att hjälpa”

“Inget hjälp trots upprepade ärenden”

“Verkar okunniga och likgiltiga”

“Svarstiden för biljetter är för lång.”

“Behöver anställa fler kundsupportspecialister.”

“Helt enkelt stöld”

“Problem med lagkamrater”

“Spelet fungerar sämre och konstant kraschar”

“Osann leda köpare och försämra spelet efter recensioner”

“Ubisoft agerar oskäligt”

“Liberala propagandister implementerade CCP:s sociala status i RS6”

“För att bli tillsagd att du är stygg för att spela en förstapersonsskjutare”

“Dåligt implementerade funktioner, dålig kundsupport och andra mindre märkbara saker”

“Ubisoft kan lura dig på dina pengar”

“Efter att jag skapade en biljett markerades de som lösta. Nästa gång jag skapar en, stänger Ubisoft bara biljetter för att dölja ett problem. Efter 10 försök fick jag ett mail att jag behövde kontakta 'Xsolla' (vilket är en bot), så jag började prata med denna bot som absolut inte var redo att lösa ett problem. Sammanfattningsvis förlorade jag pengar. Lita inte på Ubisoft.”

“Usel kundtjänst”

“Kan inte koppla bort ett konto, ingen svarar från kundtjänsten.”

“Live-chatten är aldrig live under de angivna tiderna.”

“Skulle gå i konkurs om jag drev mitt företag på detta sätt.”

“Mi hanno accreditato 17.99€ sulla carta”

“Servizio clienti non si degna di rispondere”

“Provvederò a fare una segnalazione alla banca”

“Recuperare i miei soldi”

“Siete delle feci umane liquide”

“Dåligt stöd”

“Svarstider är hemskt långa”

“Live-chatten är endast tillgänglig från 8 till 11”

“Sämsta servrarna och utvecklarna i spelhistorien. Kan inte ens få min diamantcharm för att de inte ens vet hur man gör något så enkelt som det.”

“Dålig kundtjänst”

“Svårt att ändra e-postadress på konto”

“Långsam svarstid från kundtjänst”

👍 5   👎 137

Ubisofts kundtjänst får genomgående dåliga recensioner med 98% av recensionerna som kritiserar företagets bristande service. Användarna klagar på allt från långsam support och dålig kommunikation till inkompetent personal och svårigheter att lösa problem. Många kunder är besvikna över den negativa spelupplevelsen och den bristfälliga kvaliteten på företagets support. Endast 2% av recensionerna ger positiv feedback, vilket visar på en stark brist i kundservice från Ubisofts sida.

Kommunikation

“Köpte Far Cry 4 på Steam till ett bra pris men tvingades använda Ubisoft Connect istället”

“Blockerade mitt konto utan anledning, lång svarstid på supportärenden”

“Usel butik”

“Serverna och spelen är av väldigt låg kvalitet”

“Rainbow Six Siege är skandalöst dåligt denna säsong”

“Matchmaking är problematiskt och serverproblem är konstanta”

“Spelet verkar vara skriptat och manipulerat för att vinna eller förlora”

“dåliga tjänster”

“Ubisoft säger: 'Spelare måste vänja sig vid att inte äga sina spel'”

“Dålig användarupplevelse för allt som inte är att spela ett spel från Ubisoft”

“Systemet krävde koppling av mitt gamla konto och skapande av ett nytt utan tydlig anledning”

“Problematisk inloggningsprocess”

“Inget svar”

“Borta utan varning, har tagit bort spel jag köpt”

“Aggressivt och rasistiskt språk”

“Fruktansvärd kundservice”

“Vägrade uppdatera e-postadress”

“Oprofessionell personal”

“Kundservice är omöjlig att komma i kontakt med”

“Pop-up-annonser för andra spel”

“Annonser på startsidan”

“Absolut hemsk service”

“Falsk marknadsföring av kontoprogression”

“Ingen hjälp tillgänglig”

“Girigt företag”

“Utnyttjar sin publik med olika betalpass och skins”

“Fick inte svar på e-posten”

“Problem med servrarna”

“Det kräver en verifikationskod vid kontohantering”

“Felaktig kommunikation”

“Dramat”

“dum”

“Brist på förhandsorderinnehåll för Skull and Bones trots att jag betalade för premieutgåvan från PlayStation Store”

“PlayStation skyller på Ubisoft och Ubisoft svarar inte”

“Ingen respons trots flera försök med olika ärenden”

“Endast svarade innan släppdatumet och bad mig vänta till släppdatumet för att få njuta av mitt innehåll”

“Släppdagen kom utan innehåll och de har ignorerat mig sedan dess”

“Du kommer att förlora spel köpta via Ubisoft”

“Tekniska problem med att komma åt ditt konto och spel”

“Obefintlig support från Ubisoft”

“Usel spelhanteringsapp”

“Får mig att titta på en snurrande gul triangel under lång tid”

“Ber om lösenord även om jag är inloggad”

“Stänger av alla onlinefunktioner”

“Gör så lite väsen som möjligt”

“Inga Ubisoft-spel för mig”

“Aldrig avslutande T0-supportloop, saknar teknisk förståelse.”

“Missuppfattningar, hot om att stänga biljetten.”

“Knasig Steam-kampanj, ansiktslöst företag.”

“Dåliga servrar”

“Brist på kundsupport”

“Hindrar mig från att ladda ner mitt eget spel”

“Företag som kräver pengar för positiva recensioner”

“Den här appen är värdelös”

“Långsam och krånglig”

“Kräver ofta att jag loggar in igen”

“spelstartaren är hemsk. Innehållet är fruktansvärt dyrt. De vill inte att jag äger några spel. Jag kan inte läsa texten i menyn. Suddigheten försvinner när jag klickar, men återvänder snabbt. Designen är dålig. Länken till Steam fungerar inte. Anno1800 har många buggar. AI:n är dålig. Inget ordentlig fiende.”

“värdelös spelsplattform i världen”

“Installationen misslyckades”

“Inget svar från kundtjänst”

“Många klagomål på företaget”

“Problem med autentisering”

“Helt skräp”

“Kontot är fortfarande avstängt”

“Ubisoft+ är en ren BLUFF!!!!!”

“Felaktig information om prenumeration”

“Fruktansvärt Ubisoft Connect-tjänst”

“Ständiga problem att ansluta till Ubisoft-servrar/synkronisera prestationer”

“Aldrig köpa Ubisoft spel igen”

“Sämsta kundsupporten någonsin”

“Använder AI för kundsupport, inget mänskligt”

“Förstör sitt eget företag med dålig programvara Ubi Connect”

“Fel lösenord leder till uteslutning utan möjlighet till omedelbar återkomst. Svårigheter under strategiskt spelande med vänner. Önskar tydligare alternativ som tvåstegsautentisering.”

“Brak możliwości przedłużenia Ubisoft+”

“Servers inte tillgängliga”

“Förlorade allt framsteg i ett spel, 41 timmar värt, de var värdelösa att hjälpa ... jag väntade en hel månad på ett svar, sedan fram och tillbaka med dem som gav mig helt fel information även om det felaktiga spelet, sedan var jag borta i nästan en vecka och de stängde min förbannade biljett. Janzzar som lämnar mig hängande i en månad och kan inte vänta en vecka för mig att reda ut saker. Normalt är jag tålig men det här är bara bs.”

“Onmogelijk om met vrienden te spelen”

“Olika personer svarade utan att hjälpa”

“Verkar okunniga och likgiltiga”

“Regionblockering av lokaliseringar är en dålig idé.”

“Helt enkelt stöld”

“Uppdateringarna är dåliga”

“Problem med lagkamrater”

“Osann leda köpare och försämra spelet efter recensioner”

“Passande startprogram för spel”

“Språkbarriär mellan tyska och franska”

“För att sluta ge dem dina pengar”

“Dåligt implementerade funktioner, dålig kundsupport och andra mindre märkbara saker”

“Ubisoft kan lura dig på dina pengar”

“Ubisoft kan lura dig på dina pengar om du returnerar spelet”

“Efter att jag skapade en biljett markerades de som lösta. Nästa gång jag skapar en, stänger Ubisoft bara biljetter för att dölja ett problem. Efter 10 försök fick jag ett mail att jag behövde kontakta 'Xsolla' (vilket är en bot), så jag började prata med denna bot som absolut inte var redo att lösa ett problem. Sammanfattningsvis förlorade jag pengar. Lita inte på Ubisoft.”

“Usel kundtjänst”

“Kan inte koppla bort ett konto, ingen svarar från kundtjänsten.”

“Live-chatten är aldrig live under de angivna tiderna.”

“Servizio clienti non si degna di rispondere”

“Provvederò a fare una segnalazione alla banca”

“Live-chatten är endast tillgänglig från 8 till 11”

“Sämsta servrarna och utvecklarna i spelhistorien. Kan inte ens få min diamantcharm för att de inte ens vet hur man gör något så enkelt som det.”

👍 6   👎 91

Ubisoft har en mycket dålig kommunikation med sina spelare och kunder, vilket resulterar i en frustrerande användarupplevelse. Många klagar på usel kundservice, problem med kontohantering och svårigheter att få support. Dessutom verkar det finnas tekniska problem med att komma åt konton och spel. Även om installationen av spel är enkel, är det tydligt att kommunikationen och servicen behöver förbättras avsevärt för att skapa en bättre relation och tillit till företaget. (10%)

Webbplats

“Usel butik”

“Skräpföretag”

“Dålig användarupplevelse för allt som inte är att spela ett spel från Ubisoft”

“Systemet krävde koppling av mitt gamla konto och skapande av ett nytt utan tydlig anledning”

“Slöseri med tid”

“Borta utan varning, har tagit bort spel jag köpt”

“Pop-up-annonser för andra spel”

“Annonser på startsidan”

“Absolut hemsk service”

“Falsk marknadsföring av kontoprogression”

“Fel på hemsidan”

“Hemsidan är förvirrande”

“Dramat”

“dum”

“låter mig inte länka mitt konto”

“Svårt att ändra eller återställa lösenord vilket låser kontot”

“Usel spelhanteringsapp”

“Får mig att titta på en snurrande gul triangel under lång tid”

“Ber om lösenord även om jag är inloggad”

“Stänger av alla onlinefunktioner”

“Gör så lite väsen som möjligt”

“Inga Ubisoft-spel för mig”

“Hindrar mig från att ladda ner mitt eget spel”

“Kräver ofta att jag loggar in igen”

“spelstartaren är hemsk. Innehållet är fruktansvärt dyrt. De vill inte att jag äger några spel. Jag kan inte läsa texten i menyn. Suddigheten försvinner när jag klickar, men återvänder snabbt. Designen är dålig. Länken till Steam fungerar inte. Anno1800 har många buggar. AI:n är dålig. Inget ordentlig fiende.”

“Frustrerande tekniska problem”

“Svårt att spela offline”

“Förstör sitt eget företag med dålig programvara Ubi Connect”

“Absolut det sämsta företaget”

“Onmogelijk om met vrienden te spelen”

“Språkbarriär mellan tyska och franska”

“Svårt att ändra e-postadress på konto”

👍 2   👎 39

Ubisofts webbplats har en dålig användarupplevelse och problem med inloggning och kontoanslutning, vilket gör det svårt för användare att spela sina spel smidigt. Dessutom har webbplatsen pop-up-annonser och är förvirrande designad, vilket leder till att vissa funktioner inte fungerar korrekt. Å andra sidan finns det en bra app tillgänglig och vissa användare tycker att designen är bra, men för många är webbplatsen frustrerande och problematisk att använda. (60%)

Returpolicy

“Kunde inte få en återbetalning från Steam, känns som bedrägeri”

“Skräpföretag”

“Mycket dåligt, skräpföretag som är fientliga mot konsumenter”

“De kommer att ta bort spel från dig som DU betalade för”

“Vägran av återbetalning för ett spel som inte fungerar”

“Ingen återbetalningspolicy”

“Vägrar att återbetala köpet”

“Möjlighet att få återbetalning är osannolik”

“Brist på förhandsorderinnehåll för Skull and Bones trots att jag betalade för premieutgåvan från PlayStation Store”

“Kan inte avbryta bedrägliga djur!”

“Ingen återbetalning för felaktig nyckel”

“Kan inte avbryta prenumerationen”

“Dubbeldebitering utan tillgång till innehåll”

“Ubisoft kan lura dig på dina pengar om du returnerar spelet”

“Efter att jag skapade en biljett markerades de som lösta. Nästa gång jag skapar en, stänger Ubisoft bara biljetter för att dölja ett problem. Efter 10 försök fick jag ett mail att jag behövde kontakta 'Xsolla' (vilket är en bot), så jag började prata med denna bot som absolut inte var redo att lösa ett problem. Sammanfattningsvis förlorade jag pengar. Lita inte på Ubisoft.”

“Recuperare i miei soldi”

“Spelen bundna till det gamla kontot”

👍 1   👎 14

Ubisofts returpolicy har fått många negativa recensioner från missnöjda kunder. Många klagar på bristande återbetalningspolicy och svårigheter med att få pengarna tillbaka för spel som inte fungerar. Andra har drabbats av bedrägeri och förlorat både framsteg och skins i spel. Det finns också klagomål på att spelen är bundna till ett specifikt konto vilket kan leda till problem om man vill byta plattform. Trots detta verkar det inte finnas någon tydlig återbetalningspolicy, vilket kan vara problematiskt för kunder som inte är nöjda med sina inköp. Detta resulterar i en låg tillförlitlighetsnivå för Ubisofts returpolicy av endast 20%.


Om Ubisoft

Ubisoft är ett franskt multinationellt företag specialiserat på utveckling, publicering och distribution av datorspel och interaktiv underhållning. Företaget grundades 1986 av Guillemot-familjen. Sedan dess har Ubisoft vuxit till att bli en av de största aktörerna inom spelindustrin, känd för framgångsrika spelserier som "Assassin's Creed", "Far Cry", "Tom Clancy's" serien, och "Just Dance". Ubisoft är känt för sin förmåga att skapa omfattande, öppna spelvärldar och har studior och dotterbolag över hela världen.


Kontaktinformation

🌐 store.ubisoft.com



Kategorier

Tjänster | Mjukvara