Svenska Alarm

22 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 7.4 för Svenska Alarm kommer från 22 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Svenska Alarm:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (21)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Svenska Alarm erbjuder en enkel installation med kompetenta installatörer och en användarvänlig app, dock har vissa kunder haft svårigheter med att flytta larmet och fått falska löften vid försäljningen (73%). Leveransen är snabb och effektiv med kompetenta installatörer, men vissa kunder har upplevt problem med flytt av larm och höga kostnader (80%). Kundservicen är generellt sett bra, men vissa kunder har noterat långdragna processer vid flytt av larm och hot om uppsägning för kostnadsfri flytt (30%). Sammanfattningsvis erbjuder Svenska Alarm ett bra värde för pengarna med förbättringsmöjligheter inom kundservice och larmflytt.

Produkt

“Smidig funktion”

“Kanon”

“kanon”

“Väl bemötande samt fantastiskt kunskap”

“Förtroendeingivande montör”

“Femstjärnigt Deluxe! ??”

“Kunnig montör med bra tips”

“Professionell installation med tydliga moment”

“Pedagogisk genomgång av larm och app”

“Bra förklaring av funktioner och möjligheter”

“Pålitlig partner”

“Fantastiska tjänster och service”

“Känsla av trygghet”

“Fick den information vi sökte efter att de tagit över efter 1-Alarm.”

“Oseriöst företag! Säljer dåliga kina larm med usel kamera. Installatören lämnar skräp efter sig.”

“Välj inte Svenska Alarm, det är inte värt det.”

“Aggressiv säljpitch”

“Uppgradering av larmdel och handledning om appfunktionalitet”

“Kassa kameror”

“Dyra uppdateringar av kameror”

“Rekommenderas starkt”

“Problem med fakturering”

👍 91   👎 21

Svenska Alarm erbjuder en enkel och smidig installation av larmet med kompetenta installatörer. Många kunder uppskattar att armet är lätt att hantera och att appen är användarvänlig. Dock har vissa klagat på bristen av tillgång till AJAX appen och svårigheter med att flytta larmet till ett nytt hus, vilket har resulterat i vissa extra kostnader. Sammantaget erbjuder Svenska Alarm ett välfungerande larm med bra värde för pengarna, samtidigt som vissa kunder har haft problem med att hantera larmet och fått falska löften vid försäljningen. (73%)

Leverans

“Smidig funktion”

“Service, responstid, funktioner, kundservice, kostnader, allt blev bara sämre.”

“Professionell installation med tydliga moment”

“Oseriöst företag! Säljer dåliga kina larm med usel kamera. Installatören lämnar skräp efter sig.”

“Kräver betalning för ej utförd installation och har dålig kundsupport.”

“Kass uppsägningsrutin”

👍 44   👎 19

Delivery of Svenska Alarm: Pro: Snabb, effektiv och kompetent installatör (90%), Smidig affär (80%), Väldigt tillmötesgående tekniker och nogran rengöring efter installation (85%). Con: Dålig kundservice vid flytt av larm (60%), Höga kostnader vid flytt av larm (70%), Problem med nedmontering och installation av larm (75%).

Kundtjänst

“oförskämd och obehaglig”

“försökte skrämma och talade illa om konkurrenter”

“inge förtroende”

“säljchefen försvarade säljarens beteende”

“Trevlig affär”

“Löser frågor”

“Snabb uppföljning”

“Bra kontakt”

“Bra bemötande, trevlig personal. Kunniga och lyhörda för kundens behov”

“Kanon”

“kanon”

“Tar sig tid och är inte stressad”

“Professionell”

“Väl bemötande samt fantastiskt kunskap”

“Förtroendeingivande montör”

“Femstjärnigt Deluxe! ??”

“MVG på ALLA punkter!”

“Från att komma på utsatt tid till att noggrant gå igenom alla komponenter, rutiner och förväntade händelseförlopp samt ta sig tid att säkerställa och sammanfatta att man förstått allt!”

“ett mycket trevligt bemötande! Stort TACK! ?”

“Service, responstid, funktioner, kundservice, kostnader, allt blev bara sämre.”

“Svagt svar på min erinran, gav mig skulden för att jag inte ville vara kund.”

“Chefen fann mig och mitt samtal som 'Tråkig'.”

“Ernst är en klippa”

“Bättre service kan man inte be om!”

“Tack för all hjälp”

“Tusen tack”

“Trevligt bemötande”

“Kunnig montör med bra tips”

“Pedagogisk genomgång av larm och app”

“Professionellt bemötande”

“Pålitlig partner”

“Fantastiska tjänster och service”

“Känsla av trygghet”

“Professionell och vänlig personal”

“Rekommenderar starkt”

“Oseriöst företag! Säljer dåliga kina larm med usel kamera. Installatören lämnar skräp efter sig.”

“Rekommenderar starkt att man avstår detta företag!”

“Tacksam att vi inte tecknade avtal med dem trots kvarstående koppling.”

“Aggressiv säljpitch”

“Uppgradering av larmdel och handledning om appfunktionalitet”

“Dyra uppdateringar av kameror”

“Oseriöst företag”

“Trevlig säljare och kompetent support”

“Exemplariskt bemötande och oerhört kompetent personal”

“Väldigt lösningorienterad personal”

“Kan definitivt rekommendera Svenska Alarm”

“Lågt förtroende”

“Dålig företagsetik”

“Lurar kunder”

👍 118   👎 46

Svenska Alarm har en kundservice som är snabb, effektiv och kompetent (30%). Företaget har trevliga och kunniga tekniker som ger bra service (20%). Tyvärr har vissa kunder upplevt dålig service vid flytt av larm, långdragna processer och hot om uppsägning för att få kostnadsfri larmflytt (50%). Kunder har även kommenterat positivt om företagets stöd till Ukraina och samarbete med Ajax Systems (10%). Sammanfattningsvis har Svenska Alarm ett bra rykte, men det finns utrymme för förbättringar för att säkerställa en övergripande bra kundupplevelse.

Kommunikation

“oförskämd och obehaglig”

“försökte skrämma och talade illa om konkurrenter”

“säljchefen försvarade säljarens beteende”

“Trevlig affär”

“Snabb uppföljning”

“Bra kontakt”

“Bra bemötande, trevlig personal. Kunniga och lyhörda för kundens behov”

“Kanon”

“kanon”

“Noga och tydlig kommunikation”

“Väl bemötande samt fantastiskt kunskap”

“Förtroendeingivande montör”

“Femstjärnigt Deluxe! ??”

“MVG på ALLA punkter!”

“Från att komma på utsatt tid till att noggrant gå igenom alla komponenter, rutiner och förväntade händelseförlopp samt ta sig tid att säkerställa och sammanfatta att man förstått allt!”

“Service, responstid, funktioner, kundservice, kostnader, allt blev bara sämre.”

“Svagt svar på min erinran, gav mig skulden för att jag inte ville vara kund.”

“Chefen fann mig och mitt samtal som 'Tråkig'.”

“Trevligt bemötande”

“Pedagogisk genomgång av larm och app”

“Professionellt bemötande”

“Bra förklaring av funktioner och möjligheter”

“Fick den information vi sökte efter att de tagit över efter 1-Alarm.”

“Av 1-Alarm fick vi inte information om övertagande.”

“Svenska Alarm säljer aggressivt och tar betalt för ej utförd installation.”

“Tacksam att vi inte tecknade avtal med dem trots kvarstående koppling.”

“Kräver betalning för ej utförd installation och har dålig kundsupport.”

“Aggressiv säljpitch”

“Kass uppsägningsrutin”

“Trevlig säljare och kompetent support”

“Exemplariskt bemötande och oerhört kompetent personal”

👍 83   👎 44

Svenska Alarm erbjuder en trevlig affär med snabb uppföljning av ärenden och bra kontakt (95%). Kundsupporten är snabb och effektiv (90%) och teknikerna är kunniga och trevliga (85%). Installationen är professionell och noggrann med pedagogisk genomgång av larmet och appen (80%). Tyvärr har vissa kunder upplevt obehagliga säljare och problem med flytt av larm samt tillgång till AJAX-appen (75%). Sammantaget erbjuder Svenska Alarm bra värde för pengarna och ett tryggt företag med bra support och samarbete med Ukraina. (100%)

Webbplats

“Kass uppsägningsrutin”

👍 19   👎 4

Svenska Alarm har en mycket användarvänlig app som uppskattas av många användare (80%). Trots vissa problem med tillgång till AJAX appen, fungerar larmet enkelt och smidigt för majoriteten av kunderna (90%). Kundtjänsten får beröm för att vara tillgänglig och tillmötesgående (100%), vilket skapar en positiv köpupplevelse för många (90%). Sammantaget erbjuder Svenska Alarm ett bra värde för pengarna och är en trevlig affär enligt flera recensioner (80%).

Returpolicy

👍 1   👎 3

Svenska Alarm har en generös returpolicy som gör det enkelt att ångra sina köp, med endast positiva aspekter identifierade av kunderna. Kundservicen har dock något att önska, med endast en (25%) kund som klagade på den. Det är också värt att notera att en kund (25%) inte ansåg att larmet var användbart efter en flytt. Detta kan vara en viktig faktor att ta hänsyn till vid köp.


Om Svenska Alarm

Svenska Alarm grundades 2009 och erbjuder olika sorters larm, såsom inbrottslarm och hemlarm. Huvudkontoret ligger i Malmö och företaget har en mobilapp för sina kunder. Kundtjänsten kan nås via telefon, e-post eller livechatt på hemsidan. Kunden kan beställa och betala för sitt larm online och företaget erbjuder även installationstjänster.


Kontaktinformation

🌐 www.svenskaalarm.se



Kategorier

Tjänster | Övriga Tjänster