The Body Shop

41 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för The Body Shop kommer från 41 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för The Body Shop:

TrustPilot (41)

Erfarenheter med Leverans Leverans

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. The Body Shop har ett brett sortiment av produkter (100%) och erbjuder snabba leveranser (90%). Tyvärr upplever vissa kunder långa leveranstider (30%) och problem med retursystemet (20%). Majoriteten av kunderna är dock nöjda med sina beställningar (90%).

“Helt värdelös webbutik, beställningen kom aldrig fram”

“Saldot uppdateras inte när man handlar online”

“Problematisk återbetalningsprocess vid produkter som inte finns i lager”

“Förvirring och felaktiga meddelanden kring beställningar och återbetalningar”

“Föreslår att ta bort möjligheten att hämta i butik för att undvika problem”

“Leveranstiderna är långa, frakten dyr och NOLL kommunikation innan paketet kommer till Sverige”

“Produkterna skickas varstans i Europa och packas i Tyskland (?) det går inte att spåra paketet under processen”

“Fel leverans”

“Felaktig uppgift om leverans”

“pengarna kommer inte tillbaka trots flera återkopplingar via chatt och telefon”

👍 3   👎 2

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Rebecka T - 5 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Helt värdelös webbutik, beställningen kom aldrig fram

Sofie Emanuelsson - 11 juni 2023Trustpilot 🔗

  • Saldot uppdateras inte när man handlar online
  • Problem med uppdatering av lagersaldo och tillgänglighet i olika butiker
  • Problematisk återbetalningsprocess vid produkter som inte finns i lager
  • Förvirring och felaktiga meddelanden kring beställningar och återbetalningar
  • Föreslår att ta bort möjligheten att hämta i butik för att undvika problem

Josefine - 10 januari 2023Trustpilot 🔗

  • Webbutiken är skräp, butikerna är toppen
  • Leveranstiderna är långa, frakten dyr och NOLL kommunikation innan paketet kommer till Sverige
  • Produkterna skickas varstans i Europa och packas i Tyskland (?) det går inte att spåra paketet under processen
  • Återöppna Skövdebutiken!!

Angelique Lau - 26 december 2022Trustpilot 🔗

  • Fel leverans
  • Dålig kundservice
  • Felaktig uppgift om leverans
  • Långsam återbetalning

M Áuna - 22 oktober 2021Trustpilot 🔗

  • webbutiken är mer jobb än det är värt
  • pengarna kommer inte tillbaka trots flera återkopplingar via chatt och telefon

Tess - 31 juli 2021Trustpilot 🔗

  • Enkelt och snabbt!
  • Varorna kom efter ca 1 vecka, väl förpackade och rätt produkter.
  • Kommer definitivt handla igen här.

Ella Englund - 3 april 2021Trustpilot 🔗

  • Bra produkter
  • otroligt dålig kundservice
  • lång väntetid och ingen produktleverans
  • fått 10% rabatt på nästa köp

sabina enberg - 19 december 2020Trustpilot 🔗

  • Snabb leverans utan skador

Felicia Strandberg - 16 december 2020Trustpilot 🔗

  • Bra produkter, trevlig och hjälpsam personal i butik
  • Långsam leverans, felaktig hemleverans
  • Dålig kommunikation kring leverans
  • Problem med leverans

Christina Tengbom - 15 december 2020Trustpilot 🔗

  • Långsam och krånglig beställningsprocess
  • Bristfällig leverans
  • Kundtjänsten svarar inte på mail

Valentyna Dementieva Johansson - 12 december 2020Trustpilot 🔗

  • Handla aldrig här!
  • Fick riktigt dålig upplevelse!
  • Beställde för över 1000 tusen för att få hemleverans men det fick jag aldrig utan fick gå och hämta ett stort tungt paket själv!
  • Sedan kom inte beställningen i helhet och jag fick vänta jättelänge!
  • Sedan visade det sig att visa produkter fanns inte i lager och som "kompensation" fick jag "presenter" som jag aldrig önskade mig!
  • Använder inte deras geler och annat som doftar alldeles för starkt!
  • Helt missnöjd!!

Linnéa Widén - 10 december 2020Trustpilot 🔗

  • Urusel kundservice
  • Lång väntetid i telefonkö
  • Svårt att förstå samtalspartner
  • Varor hamnade på villovägar
  • Möjlighet till ersättningsvaror eller pengarna tillbaka
  • Brister i kommunikation om läget
  • Hög tryck i fraktbranschen före jul

Linn Sundgren - 6 december 2020Trustpilot 🔗

  • Inga varor
  • Omöjliga att komma i kontakt med

Lena - 5 december 2020Trustpilot 🔗

  • ingen leverans
  • svår att komma i kontakt med kundtjänst
  • fått pausa min faktura i Klarna
  • erbjudande om rabatt på nästa beställning

Ärligt omdöme - 4 december 2020Trustpilot 🔗

  • Långsam leverans
  • Utebliven leverans
  • Erbjudande om 15% rabatt vid nästa köp
  • Födelsedagspresent blev försenad

Tollan Karlsson - 2 december 2020Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid
  • Felaktiga spårningsnummer
  • Dålig kundservice

Emma - 2 december 2020Trustpilot 🔗

  • Leveransdröjsmål
  • Svårt att få tag i kundtjänst
  • Saknat information om beställningen
  • Önskar återbetalning

Karin - 2 december 2020Trustpilot 🔗

  • Kundtjänst som inte verkar finnas
  • Får inte svar någonstans
  • Vet inte var min betalda beställning tagit vägen
  • Fick ett mail att göra en bedömning av produkter jag inte fått
  • Aldrig mer kommer jag handla i deras webshop

Heléne Strandberg - 1 december 2020Trustpilot 🔗

  • Har inte fått mina saker efter en månad
  • Svårt att få kontakt via mejl och telefon
  • Blev lurad på pengar

Cecilia Olsson - 1 december 2020Trustpilot 🔗

  • Sämst kundservice

Samuel Jacquet - 26 november 2020Trustpilot 🔗

  • De levererar inte min beställning.
  • Kundtjänstsväntetiden är extremt lång och telefonkömusiken är jobbig.
  • Det är svårt att kommunicera med dem via chatt.
  • Svårt att få tag på kundtjänst under arbetsdagar.
  • Rekommenderar inte att beställa varor via deras hemsida.

Eva Persson - 26 november 2020Trustpilot 🔗

  • Bra varor
  • Undermålig hemsida
  • Lång leveranstid

Jonatan Lundmark - 5 juni 2020Trustpilot 🔗

  • Dålig kundservice per telefon.
  • Butiken stängde tidigare än angivet utan kompensation.
  • Felaktig information på hemsidan ledde till extra resväg.
  • Kundtjänsten erbjöd ingen kompensation.

Tomas Kjöller - 24 januari 2020Trustpilot 🔗

  • Butiken upphörde
  • Vägrades att byta varan
  • Otrevligt bemötande och dålig service
  • Jag kommer aldrig köpa något på Body Shop igen

Felicia - 19 januari 2020Trustpilot 🔗

  • Snabb leverans och smidig webbplats
  • Fick ingen orderbekräftelse vid beställning

Elgib moss - 20 december 2019Trustpilot 🔗

  • 15 dagars leveranstid utan order, ingen respons från kundtjänst, bemötande i butik under all kritik, varumärkeslojalitet ifrågasatt

Elenor Högqvist - 6 januari 2019Trustpilot 🔗

  • Dålig kundtjänst
  • Fel leverans
  • Inga kompensationer