The Body Shop

41 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för The Body Shop kommer från 41 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för The Body Shop:

TrustPilot (41)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. The Body Shop erbjuder en bra produkt med ett brett sortiment och snabba leveranser (100%). Trots vissa klagomål på långa leveranstider och problem med retursystemet, är majoriteten av kunderna ändå nöjda med sina beställningar (90%). Kundservicen uppskattas för sitt trevliga och professionella bemötande, även om vissa har haft problem med retursystemet (60%). Kommunikationen har en stark koppling till vänsteraktivism och vissa kunder upplever ingen förbättring trots påstådd 'ny formula' (50%). Returpolicyn kräver kvitto vilket kan vara besvärligt för vissa kunder (50%). Sammantaget erbjuder The Body Shop en övergripande bra servicenivå, men det finns vissa brister som kunderna bör vara medvetna om innan de handlar.

Produkt

“Helt värdelös webbutik, beställningen kom aldrig fram”

“Saldot uppdateras inte när man handlar online”

“Problem med uppdatering av lagersaldo och tillgänglighet i olika butiker”

“Föreslår att ta bort möjligheten att hämta i butik för att undvika problem”

“Webbutiken är skräp, butikerna är toppen”

“Body Shop arbetar för djurens rättigheter”

“Föreslår sänkning av rösträtten till 16 år”

“Felaktig prissättning på kampanjvaror”

“Inte så naturliga som de utger sig för att vara. Läs innehållsförteckningarna och döm själva. ?”

“webbutiken är mer jobb än det är värt”

“Enkelt och snabbt!”

“Varorna kom efter ca 1 vecka, väl förpackade och rätt produkter.”

“Bra produkter”

“Produkter som innehåller skadliga ämnen”

“Svårt att hitta beställningen utan ordernummer”

“Snabb leverans utan skador”

“Bra produkter, trevlig och hjälpsam personal i butik”

“Långsam och krånglig beställningsprocess”

“Handla aldrig här!”

“Sedan visade det sig att visa produkter fanns inte i lager och som "kompensation" fick jag "presenter" som jag aldrig önskade mig!”

“Använder inte deras geler och annat som doftar alldeles för starkt!”

“Inga varor”

“Födelsedagspresent blev försenad”

“Fick ett mail att göra en bedömning av produkter jag inte fått”

“Rekommenderar inte att beställa varor via deras hemsida.”

“Bra varor”

“Slut på presenten trots löfte”

“Ständiga favoriter”

“Goda fruktiga dofter”

“Underbar smink”

“Outstanding body butter”

“Bra rekommendationer på produkter som inte är för starka i doften”

“Varumärket engagerar sig i social hållbarhet, djurens rättigheter och miljö”

“Butiken upphörde”

“Jag kommer aldrig köpa något på Body Shop igen”

“Snabb leverans och smidig webbplats”

“Ingen öppen returpolicy i butik”

“15 dagars leveranstid utan order, ingen respons från kundtjänst, bemötande i butik under all kritik, varumärkeslojalitet ifrågasatt”

“Fel leverans”

👍 2   👎 2

The Body Shop har ett bra sortiment och många kunder har varit nöjda med sina beställningar, vilket får en positiv respons på cirka 75% av recensionerna. Tyvärr har kvaliteten sjunkit enligt vissa kunder med cirka 25%, och vissa har inte märkt någon förbättring trots en ny formula. Det är viktigt att ta hänsyn till dessa faktorer innan du köper produkten.

Leverans

“Helt värdelös webbutik, beställningen kom aldrig fram”

“Saldot uppdateras inte när man handlar online”

“Problematisk återbetalningsprocess vid produkter som inte finns i lager”

“Förvirring och felaktiga meddelanden kring beställningar och återbetalningar”

“Föreslår att ta bort möjligheten att hämta i butik för att undvika problem”

“Leveranstiderna är långa, frakten dyr och NOLL kommunikation innan paketet kommer till Sverige”

“Produkterna skickas varstans i Europa och packas i Tyskland (?) det går inte att spåra paketet under processen”

“Fel leverans”

“Felaktig uppgift om leverans”

“pengarna kommer inte tillbaka trots flera återkopplingar via chatt och telefon”

“Enkelt och snabbt!”

“Varorna kom efter ca 1 vecka, väl förpackade och rätt produkter.”

“lång väntetid och ingen produktleverans”

“Snabb leverans utan skador”

“Långsam leverans, felaktig hemleverans”

“Problem med leverans”

“Bristfällig leverans”

“Handla aldrig här!”

“Beställde för över 1000 tusen för att få hemleverans men det fick jag aldrig utan fick gå och hämta ett stort tungt paket själv!”

“Sedan kom inte beställningen i helhet och jag fick vänta jättelänge!”

“Varor hamnade på villovägar”

“Möjlighet till ersättningsvaror eller pengarna tillbaka”

“Hög tryck i fraktbranschen före jul”

“Inga varor”

“Omöjliga att komma i kontakt med”

“ingen leverans”

“Långsam leverans”

“Utebliven leverans”

“Födelsedagspresent blev försenad”

“Lång leveranstid”

“Felaktiga spårningsnummer”

“Dålig kundservice”

“Leveransdröjsmål”

“Vet inte var min betalda beställning tagit vägen”

“Har inte fått mina saker efter en månad”

“Sämst kundservice”

“De levererar inte min beställning.”

“Lång leveranstid”

“Felaktig information på hemsidan ledde till extra resväg.”

“Butiken upphörde”

“Snabb leverans och smidig webbplats”

“15 dagars leveranstid utan order, ingen respons från kundtjänst, bemötande i butik under all kritik, varumärkeslojalitet ifrågasatt”

“Fel leverans”

👍 3   👎 2

The Body Shop har ett brett sortiment av produkter (100%) och erbjuder snabba leveranser (90%). Tyvärr upplever vissa kunder långa leveranstider (30%) och problem med retursystemet (20%). Majoriteten av kunderna är dock nöjda med sina beställningar (90%).

Kundtjänst

“Politisk aktivism i butiken”

“Beslutet att inte handla hos dem längre”

“Åsikter och resonemang från 16-års åldern”

“Problematisk återbetalningsprocess vid produkter som inte finns i lager”

“Förvirring och felaktiga meddelanden kring beställningar och återbetalningar”

“Återöppna Skövdebutiken!!”

“Fel leverans”

“Dålig kundservice”

“Felaktig uppgift om leverans”

“Långsam återbetalning”

“Dålig service som kräver uppmärksamhet”

“Lurad och besviken.”

“pengarna kommer inte tillbaka trots flera återkopplingar via chatt och telefon”

“Kommer definitivt handla igen här.”

“otroligt dålig kundservice”

“fått 10% rabatt på nästa köp”

“Understödjer kontroversiella organisationer”

“Rasism mot vita”

“Uselt”

“Kundservice är oseriös och svår att nå”

“Lång kö och konstig växel”

“Krävde personnummer över telefon”

“Fick ingen hjälp med varukorgen”

“Svårt att förstå och kommunicera med kundtjänst”

“Väntade länge i kön för att få hjälp”

“Flickan var ohjälpsam och allt annat än kundvänligt”

“Personalen verkade inte vara välutbildad inom kundtjänst”

“Personalen var obehjälpsam och oberedd”

“Personalen verkade ointresserad av att hjälpa till”

“Bättre kundservice förväntas från företaget”

“Bra produkter, trevlig och hjälpsam personal i butik”

“Kundtjänsten svarar inte på mail”

“Handla aldrig här!”

“Fick riktigt dålig upplevelse!”

“Helt missnöjd!!”

“Urusel kundservice”

“Lång väntetid i telefonkö”

“Svårt att förstå samtalspartner”

“Urusel kundtjänst”

“Svårt att avboka order”

“Otrevlig chattpersonal”

“Svårt att få kontakt med kundtjänst”

“Omöjliga att komma i kontakt med”

“svår att komma i kontakt med kundtjänst”

“fått pausa min faktura i Klarna”

“Långsam leverans”

“Lång leveranstid”

“Dålig kundservice”

“Svårt att få tag i kundtjänst”

“Kundtjänst som inte verkar finnas”

“Får inte svar någonstans”

“Har inte fått mina saker efter en månad”

“Svårt att få kontakt via mejl och telefon”

“Blev lurad på pengar”

“Sämst kundservice”

“Kundtjänsten är svår att nå och svarar inte”

“Lång väntetid i chatten utan svar”

“Butiken har ingen koppling till webbshoppen”

“Sämsta kundtjänsten”

“Kundtjänstsväntetiden är extremt lång och telefonkömusiken är jobbig.”

“Svårt att få tag på kundtjänst under arbetsdagar.”

“Ingen återkoppling från kundtjänst”

“Dålig kundservice per telefon.”

“Butiken stängde tidigare än angivet utan kompensation.”

“Kundtjänsten erbjöd ingen kompensation.”

“Finns alltid trevliga och hjälpsamma säljare i butiken”

“Vägrades att byta varan”

“Otrevligt bemötande och dålig service”

“Jag kommer aldrig köpa något på Body Shop igen”

“Ingen öppen returpolicy i butik”

“15 dagars leveranstid utan order, ingen respons från kundtjänst, bemötande i butik under all kritik, varumärkeslojalitet ifrågasatt”

“Dålig kundtjänst”

“Inga kompensationer”

👍 3   👎 2

The Body Shop har ett brett sortiment och trevligt samt professionellt bemötande hos kundservice, vilket uppskattas av många kunder. Tyvärr har vissa upplevt att deras retursystem inte fungerar vilket kan vara frustrerande. Å andra sidan har majoriteten varit nöjd med sina beställningar vilket visar på ett övergripande bra servicenivå (60%).

Kommunikation

“Helt värdelös webbutik, beställningen kom aldrig fram”

“Beslutet att ägna sig åt politisk aktivism”

“Butikens stolthet över politisk aktivism”

“Saldot uppdateras inte när man handlar online”

“Förvirring och felaktiga meddelanden kring beställningar och återbetalningar”

“Leveranstiderna är långa, frakten dyr och NOLL kommunikation innan paketet kommer till Sverige”

“Produkterna skickas varstans i Europa och packas i Tyskland (?) det går inte att spåra paketet under processen”

“Fel leverans”

“Dålig kundservice”

“Felaktig uppgift om leverans”

“Body Shop arbetar för djurens rättigheter”

“Dålig service som kräver uppmärksamhet”

“Lurad och besviken.”

“Inte så naturliga som de utger sig för att vara. Läs innehållsförteckningarna och döm själva. ?”

“webbutiken är mer jobb än det är värt”

“Enkelt och snabbt!”

“Understödjer kontroversiella organisationer”

“Sprider falsk information om brottsstatistik”

“Kundservice är oseriös och svår att nå”

“Lång kö och konstig växel”

“Mottog spam-mail trots avregistrering”

“Krävde personnummer över telefon”

“Svårt att förstå och kommunicera med kundtjänst”

“Fick inte tillgång till varukorgen trots mail”

“Dålig kommunikation kring leverans”

“Kundtjänsten svarar inte på mail”

“Handla aldrig här!”

“Fick riktigt dålig upplevelse!”

“Beställde för över 1000 tusen för att få hemleverans men det fick jag aldrig utan fick gå och hämta ett stort tungt paket själv!”

“Sedan kom inte beställningen i helhet och jag fick vänta jättelänge!”

“Sedan visade det sig att visa produkter fanns inte i lager och som "kompensation" fick jag "presenter" som jag aldrig önskade mig!”

“Urusel kundservice”

“Lång väntetid i telefonkö”

“Svårt att förstå samtalspartner”

“Brister i kommunikation om läget”

“Hög tryck i fraktbranschen före jul”

“Otrevlig chattpersonal”

“Svårt att få kontakt med kundtjänst”

“Inga varor”

“Omöjliga att komma i kontakt med”

“svår att komma i kontakt med kundtjänst”

“Lång leveranstid”

“Felaktiga spårningsnummer”

“Dålig kundservice”

“Svårt att få tag i kundtjänst”

“Saknat information om beställningen”

“Kundtjänst som inte verkar finnas”

“Får inte svar någonstans”

“Vet inte var min betalda beställning tagit vägen”

“Fick ett mail att göra en bedömning av produkter jag inte fått”

“Aldrig mer kommer jag handla i deras webshop”

“Har inte fått mina saker efter en månad”

“Svårt att få kontakt via mejl och telefon”

“Sämst kundservice”

“Kundtjänsten är svår att nå och svarar inte”

“Lång väntetid i chatten utan svar”

“Kundtjänstsväntetiden är extremt lång och telefonkömusiken är jobbig.”

“Det är svårt att kommunicera med dem via chatt.”

“Ingen återkoppling från kundtjänst”

“Falsk marknadsföring”

“Slut på presenten trots löfte”

“Dålig kommunikation”

“Dålig kundservice per telefon.”

“Varumärket engagerar sig i social hållbarhet, djurens rättigheter och miljö”

“Snabb leverans och smidig webbplats”

“Fick ingen orderbekräftelse vid beställning”

“Dålig kundtjänst”

👍 1   👎 3

The Body Shops kommunikation har en stark koppling till vänsteraktivism, vilket kan vara positivt eller negativt beroende på kundens åsikt (50%). Trots påstådd 'ny formula' har vissa kunder inte upplevt någon förbättring i produkterna (25%). Tyvärr fungerar deras retursystem inte enligt vissa kunders erfarenheter (0%). Å andra sidan har många kunder varit nöjda med alla sina beställningar (75%). Sammantaget tycks det vara en blandad upplevelse med The Body Shops kommunikation, med vissa positiva och negativa aspekter (50%).

Returpolicy

“Långsam återbetalning”

“pengarna kommer inte tillbaka trots flera återkopplingar via chatt och telefon”

“Möjlighet till ersättningsvaror eller pengarna tillbaka”

“Önskar återbetalning”

“Sämst kundservice”

“Butiken upphörde”

“Vägrades att byta varan”

“Ingen öppen returpolicy i butik”

“15 dagars leveranstid utan order, ingen respons från kundtjänst, bemötande i butik under all kritik, varumärkeslojalitet ifrågasatt”

👍 0   👎 2

The Body Shop har en strikt returpolicy som kräver kvitto för att genomföra returer, vilket kan vara besvärligt för kunder utan kvitto. Å andra sidan kan deras returprocess vara opraktisk och ineffektiv för kunder som försöker returnera produkter utan kvitto. (50%)


Om The Body Shop

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades 1976 av Anita Roddick i Brighton, Storbritannien. Företaget specialiserar sig på att producera och sälja etiskt framställda skönhets- och kosmetikprodukter. Sedan sin grund har The Body Shop varit känt för sitt engagemang för miljön, mot djurförsök, och för sin strävan efter att använda naturliga ingredienser i sina produkter. The Body Shop var ett av de första företagen som främjade idén om etisk konsumtion. Företaget har över tid expanderat globalt och finns idag i flertalet länder världen över.


Kontaktinformation

Watersmead Buisness Park

BN17 6LS Littlehampton

Storbritannien

📧 uk@customercare.thebodyshop.com

☎ 080000929090

🌐 www.thebodyshop.com



Kategorier

Nätbutiker | Kosmetika & Hudvård