The Body Shop

41 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för The Body Shop kommer från 41 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för The Body Shop:

TrustPilot (41)

Erfarenheter med Kommunikation Kommunikation

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. The Body Shops kommunikation har en stark koppling till vänsteraktivism, vilket kan vara positivt eller negativt beroende på kundens åsikt (50%). Trots påstådd 'ny formula' har vissa kunder inte upplevt någon förbättring i produkterna (25%). Tyvärr fungerar deras retursystem inte enligt vissa kunders erfarenheter (0%). Å andra sidan har många kunder varit nöjda med alla sina beställningar (75%). Sammantaget tycks det vara en blandad upplevelse med The Body Shops kommunikation, med vissa positiva och negativa aspekter (50%).

“Helt värdelös webbutik, beställningen kom aldrig fram”

“Beslutet att ägna sig åt politisk aktivism”

“Butikens stolthet över politisk aktivism”

“Saldot uppdateras inte när man handlar online”

“Förvirring och felaktiga meddelanden kring beställningar och återbetalningar”

“Leveranstiderna är långa, frakten dyr och NOLL kommunikation innan paketet kommer till Sverige”

“Produkterna skickas varstans i Europa och packas i Tyskland (?) det går inte att spåra paketet under processen”

“Fel leverans”

“Dålig kundservice”

“Felaktig uppgift om leverans”

👍 1   👎 3

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Rebecka T - 5 mars 2024Trustpilot 🔗

  • Helt värdelös webbutik, beställningen kom aldrig fram

Patrik R - 26 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Politisk aktivism i butiken
  • Beslutet att ägna sig åt politisk aktivism
  • Beslutet att inte handla hos dem längre
  • Butikens stolthet över politisk aktivism
  • Åsikter och resonemang från 16-års åldern

Sofie Emanuelsson - 11 juni 2023Trustpilot 🔗

  • Saldot uppdateras inte när man handlar online
  • Problem med uppdatering av lagersaldo och tillgänglighet i olika butiker
  • Problematisk återbetalningsprocess vid produkter som inte finns i lager
  • Förvirring och felaktiga meddelanden kring beställningar och återbetalningar
  • Föreslår att ta bort möjligheten att hämta i butik för att undvika problem

Josefine - 10 januari 2023Trustpilot 🔗

  • Webbutiken är skräp, butikerna är toppen
  • Leveranstiderna är långa, frakten dyr och NOLL kommunikation innan paketet kommer till Sverige
  • Produkterna skickas varstans i Europa och packas i Tyskland (?) det går inte att spåra paketet under processen
  • Återöppna Skövdebutiken!!

Angelique Lau - 26 december 2022Trustpilot 🔗

  • Fel leverans
  • Dålig kundservice
  • Felaktig uppgift om leverans
  • Långsam återbetalning

Lisa - 12 september 2022Trustpilot 🔗

  • Body Shop arbetar för djurens rättigheter
  • Föreslår sänkning av rösträtten till 16 år

Frida Hägg Snellman - 21 juli 2022Trustpilot 🔗

  • Dålig service som kräver uppmärksamhet
  • Felaktig prissättning på kampanjvaror

Helena - 4 april 2022Trustpilot 🔗

  • Lurad och besviken.
  • Inte så naturliga som de utger sig för att vara. Läs innehållsförteckningarna och döm själva. ?

M Áuna - 22 oktober 2021Trustpilot 🔗

  • webbutiken är mer jobb än det är värt
  • pengarna kommer inte tillbaka trots flera återkopplingar via chatt och telefon

Tess - 31 juli 2021Trustpilot 🔗

  • Enkelt och snabbt!
  • Varorna kom efter ca 1 vecka, väl förpackade och rätt produkter.
  • Kommer definitivt handla igen här.

Alaric - 17 februari 2021Trustpilot 🔗

  • Produkter som innehåller skadliga ämnen
  • Understödjer kontroversiella organisationer
  • Sprider falsk information om brottsstatistik
  • Rasism mot vita

Carina Hellman - 20 januari 2021Trustpilot 🔗

  • Uselt
  • Kundservice är oseriös och svår att nå
  • Lång kö och konstig växel
  • Mottog spam-mail trots avregistrering
  • Omöjligt att avsluta beställningen online
  • Krävde personnummer över telefon
  • Fick ingen hjälp med varukorgen
  • Svårt att förstå och kommunicera med kundtjänst
  • Väntade länge i kön för att få hjälp
  • Fick inte tillgång till varukorgen trots mail

Felicia Strandberg - 16 december 2020Trustpilot 🔗

  • Bra produkter, trevlig och hjälpsam personal i butik
  • Långsam leverans, felaktig hemleverans
  • Dålig kommunikation kring leverans
  • Problem med leverans

Christina Tengbom - 15 december 2020Trustpilot 🔗

  • Långsam och krånglig beställningsprocess
  • Bristfällig leverans
  • Kundtjänsten svarar inte på mail

Valentyna Dementieva Johansson - 12 december 2020Trustpilot 🔗

  • Handla aldrig här!
  • Fick riktigt dålig upplevelse!
  • Beställde för över 1000 tusen för att få hemleverans men det fick jag aldrig utan fick gå och hämta ett stort tungt paket själv!
  • Sedan kom inte beställningen i helhet och jag fick vänta jättelänge!
  • Sedan visade det sig att visa produkter fanns inte i lager och som "kompensation" fick jag "presenter" som jag aldrig önskade mig!
  • Använder inte deras geler och annat som doftar alldeles för starkt!
  • Helt missnöjd!!

Linnéa Widén - 10 december 2020Trustpilot 🔗

  • Urusel kundservice
  • Lång väntetid i telefonkö
  • Svårt att förstå samtalspartner
  • Varor hamnade på villovägar
  • Möjlighet till ersättningsvaror eller pengarna tillbaka
  • Brister i kommunikation om läget
  • Hög tryck i fraktbranschen före jul

Gunnar Sköldin - 9 december 2020Trustpilot 🔗

  • Urusel kundtjänst
  • Svårt att avboka order
  • Otrevlig chattpersonal
  • Svårt att få kontakt med kundtjänst

Linn Sundgren - 6 december 2020Trustpilot 🔗

  • Inga varor
  • Omöjliga att komma i kontakt med

Lena - 5 december 2020Trustpilot 🔗

  • ingen leverans
  • svår att komma i kontakt med kundtjänst
  • fått pausa min faktura i Klarna
  • erbjudande om rabatt på nästa beställning

Tollan Karlsson - 2 december 2020Trustpilot 🔗

  • Lång leveranstid
  • Felaktiga spårningsnummer
  • Dålig kundservice

Emma - 2 december 2020Trustpilot 🔗

  • Leveransdröjsmål
  • Svårt att få tag i kundtjänst
  • Saknat information om beställningen
  • Önskar återbetalning

Karin - 2 december 2020Trustpilot 🔗

  • Kundtjänst som inte verkar finnas
  • Får inte svar någonstans
  • Vet inte var min betalda beställning tagit vägen
  • Fick ett mail att göra en bedömning av produkter jag inte fått
  • Aldrig mer kommer jag handla i deras webshop

Heléne Strandberg - 1 december 2020Trustpilot 🔗

  • Har inte fått mina saker efter en månad
  • Svårt att få kontakt via mejl och telefon
  • Blev lurad på pengar

Cecilia Olsson - 1 december 2020Trustpilot 🔗

  • Sämst kundservice

Charlotta Stenberg - 30 november 2020Trustpilot 🔗

  • Kundtjänsten är svår att nå och svarar inte
  • Lång väntetid i chatten utan svar
  • Butiken har ingen koppling till webbshoppen
  • Sämsta kundtjänsten

Samuel Jacquet - 26 november 2020Trustpilot 🔗

  • De levererar inte min beställning.
  • Kundtjänstsväntetiden är extremt lång och telefonkömusiken är jobbig.
  • Det är svårt att kommunicera med dem via chatt.
  • Svårt att få tag på kundtjänst under arbetsdagar.
  • Rekommenderar inte att beställa varor via deras hemsida.

Ylva Hagman - 22 oktober 2020Trustpilot 🔗

  • Ingen återkoppling från kundtjänst
  • Falsk marknadsföring
  • Slut på presenten trots löfte
  • Dålig kommunikation

Jonatan Lundmark - 5 juni 2020Trustpilot 🔗

  • Dålig kundservice per telefon.
  • Butiken stängde tidigare än angivet utan kompensation.
  • Felaktig information på hemsidan ledde till extra resväg.
  • Kundtjänsten erbjöd ingen kompensation.

S.A. - 25 maj 2020Trustpilot 🔗

  • Finns alltid trevliga och hjälpsamma säljare i butiken
  • Bra rekommendationer på produkter som inte är för starka i doften
  • Varumärket engagerar sig i social hållbarhet, djurens rättigheter och miljö

Felicia - 19 januari 2020Trustpilot 🔗

  • Snabb leverans och smidig webbplats
  • Fick ingen orderbekräftelse vid beställning

Elenor Högqvist - 6 januari 2019Trustpilot 🔗

  • Dålig kundtjänst
  • Fel leverans
  • Inga kompensationer