Telia

63 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Telia kommer från 63 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Telia:

OmdömesStälle (55)
TrustPilot (8)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Telia har en inflexibel returpolicy med lång uppsägningstid och krånglig uppsägningsprocess. Kunden måste ha BankID eller kod för att få återbetalning och det finns begränsad möjlighet att reklamera efter 14 dagar. Att avsluta abonnemanget under bindningstiden är kostsamt och om man inte registrerar en begäran om uppsägning kan man behöva stå för kostnaden. (33.3%)

“Plötsligt möjligt att säga upp abonnemanget efter bildbevis”

“2 års uppsägningstid för bedrägligt abonnemang”

“Lång process för återbetalning till avliden familjemedlem”

“BankID eller kod för att få återbetalning”

“Inflexibelt policy för felaktiga produkter”

“Finns absolut inget positivt att säga”

👍 1   👎 11

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

John Hagman - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Oärlighet, falsk marknadsföring och missinformation
  • Svårt att flytta abonnemang med bindningstid kvar
  • Telia hävdade att kunden ljög
  • Plötsligt möjligt att säga upp abonnemanget efter bildbevis

Jan Ove Kenneth Larsson - 7 månader sedan

  • Lurade 90-årig far på tv-box och mobilabonnemang utan hans vetskap
  • Ignorerade klagomål och skickade runt till olika instanser
  • 2 års uppsägningstid för bedrägligt abonnemang
  • Telia accepterar och normaliserar bedrägligt förfarande
  • Nonchalans mot äldre personer som drabbas
  • Svårt att försvara sig mot bedragare
  • Tidskrävande och besvärligt att driva ärendet vidare
  • Äldre människors tid och välmående respekteras inte

Mats - 4 år sedan

  • Lång process för återbetalning till avliden familjemedlem
  • BankID eller kod för att få återbetalning
  • Låst profil hindrade återbetalningsprocessen

Jenna Orava - 4 år sedan

  • Arroganta och otrevliga försäljare
  • Dålig kundsupport vid problem med produkter
  • Sämre alternativ för människor med sämre ekonomi
  • Brister i kommunikation och kundförståelse
  • Felaktig diagnos av problemet med produkter
  • Inflexibelt policy för felaktiga produkter
  • Otillräcklig information om produkter och tillbehör

Fredrik - 4 år sedan

  • Välj någon annan operatör
  • Finns absolut inget positivt att säga