Telia

63 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Telia kommer från 63 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Telia:

OmdömesStälle (55)
TrustPilot (8)

Erfarenheter med Leverans Leverans

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Telia har en långsam leverans av kod utan telefoni, problem med leverans av simkort och brist på spårning av leverans. Dessutom är kundtjänsten dålig vid problem med produkter och det krävs många samtal för att avsluta abonnemang. Däremot erbjuder Telia fast bredband genom mobilnätet med obegränsad surf och har en bundenhet på 12 månader. Det finns ingen surf inkluderad i Thailand och försenade avgifter kan skickas ut långt efter reklamation. Med otillräcklig kommunikation, lång handläggningstid och enlång avslutningsprocess är Telias leveranser inte alltid pålitliga och kan lämna kunder i utan internet. (54%)

“lång väntetid på sim-kort och nytt nummer”

“Svårt att flytta abonnemang med bindningstid kvar”

“Lurade 90-årig far på tv-box och mobilabonnemang utan hans vetskap”

“Telia levererar fast bredband igenom mobilnätet med obegränsad surf”

“Internet försvinner hela tiden”

“sämsta leverantören samt kundsupporten”

“Aldrig mer Telia som leverantör”

“Lång telefonkö och stressad personal”

“Ofly aktiveras”

“säljare säljer abonnemang de inte kan hålla, avtalet sägs upp strax innan det ska gå i drift”

👍 2   👎 46

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Maria Svedlund - 4 månader sedanTrustpilot 🔗

  • smidig flytt av nummer utan krångel
  • lång väntetid på sim-kort och nytt nummer
  • problem med sim-kort hindrar användning av appar utan wifi
  • lång väntetid för felsökning av problem

John Hagman - 6 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Oärlighet, falsk marknadsföring och missinformation
  • Svårt att flytta abonnemang med bindningstid kvar
  • Telia hävdade att kunden ljög
  • Plötsligt möjligt att säga upp abonnemanget efter bildbevis

Jan Ove Kenneth Larsson - 7 månader sedan

  • Lurade 90-årig far på tv-box och mobilabonnemang utan hans vetskap
  • Ignorerade klagomål och skickade runt till olika instanser
  • 2 års uppsägningstid för bedrägligt abonnemang
  • Telia accepterar och normaliserar bedrägligt förfarande
  • Nonchalans mot äldre personer som drabbas
  • Svårt att försvara sig mot bedragare
  • Tidskrävande och besvärligt att driva ärendet vidare
  • Äldre människors tid och välmående respekteras inte

John Christher Sorhaug - 17 månader sedan

  • Fast Mobilt Bredband Plus obegränsad
  • Telia levererar fast bredband igenom mobilnätet med obegränsad surf
  • Begränsning på 1 TB användning på Telia sina mobila bredband
  • Hastigheten sänks vid 1 TB användning
  • Vilseledande marknadsföring
  • Förstör för mig i mitt arbete (hemmakontor)

Zana - 17 månader sedan

  • dålig utbud av TV-kanaler
  • Internet försvinner hela tiden
  • dyraste Internetkopplingen jag har haft

Dannie - 21 månader sedan

  • sämsta leverantören samt kundsupporten
  • otrevliga och avtalen stämmer inte mot vad säljaren sagt och vad man kommit överens om
  • man blir väldigt otrevligt bemött som kund
  • Aldrig mer Telia som leverantör

ilona - 22 månader sedan

  • Lång telefonkö och stressad personal
  • Förvirrande och felaktig fakturering
  • Otillräcklig support och vägran att betala tillbaka

Omid Mirzolf - 3 år sedan

  • Ofly aktiveras
  • Svårt att hantera

Peter Vestman - 3 år sedan

  • säljare säljer abonnemang de inte kan hålla, avtalet sägs upp strax innan det ska gå i drift
  • kundtjänst vägrar leverera enligt avtalet, tvingas tillbaka till ursprunglig leverantör
  • erbjuds dyrare tjänst av Telia när de inte kan koppla in det avtalade abonnemanget
  • känns nästan som ett skämt, varning ges till alla som funderar på att byta leverantör
  • välj inte Telia om det finns alternativ

Hans Linder - 3 år sedan

  • Kundsupport bristfällig
  • Lång väntetid i telefonkö
  • Bristande ansvar för kundfokus
  • Försenade åtgärder
  • Otydlig kommunikation
  • Stort företag med bristande service

Mathias - 3 år sedan

  • Kundfokus saknas
  • Orimliga processer
  • Automatiska fakturor utan grund
  • Kundansvar för brister i interna processer
  • Outsourcing istället för att lösa interna problem
  • Bristande anseende och omtanke om kunder
  • Hoppas de går i konkurs

Thomas - 4 år sedan

  • Lång väntetid för reparation
  • Lång telefonkö
  • Ingen produktleverans än

Annika Ripa - 4 år sedan

  • Felaktiga fakturor och avgifter skickas ut långt efter reklamation
  • Telia sålde en tjänst med dolda kostnader
  • Felaktiga fakturor och påminnelser tas inte tillbaka trots att felet erkänns
  • Krav på betalning för att hämta ut produkt uppkommer efter försäljning

Robin - 4 år sedan

  • Dålig service
  • Oönskad ägarförändring
  • Ostabilt internet
  • Låg hastighet
  • Ineffektiv support
  • Skyll på kundens utrustning
  • Vägran att ta ansvar
  • Önskan om annan leverantör

Igor Milanovic - 4 år sedan

  • Höjer priserna varje år med 40 kr per månad
  • Begränsade valmöjligheter med endast Telia som leverantör
  • Dålig kundservice och uppfattas som pengadrivna
  • Ingen konkurrens möjlig på grund av hyresavtal

Mats - 4 år sedan

  • Lång process för återbetalning till avliden familjemedlem
  • BankID eller kod för att få återbetalning
  • Låst profil hindrade återbetalningsprocessen

Karina - 4 år sedan

  • simkortet har inte kommit trots flera samtal
  • dålig hantering av kundens frågor och problem
  • ovänligt bemötande av kunden
  • brist på spårning av leveransen

Ingvar - 4 år sedan

  • Usel kundtjänst
  • Felaktig felanmälan utan BankID
  • Ovilliga att kontrollera kabelbrott
  • Prioriterar kundens säkerhet
  • Hemtjästlarm fungerar inte under corona
  • Kan inte ringa trots påståenden
  • Långsam leverans av kod utan telefoni

Hasse - 4 år sedan

  • Svårt att nå högre chef, ingen kommunikation, lång handläggningstid, fel i ärendet, svårt att påskynda processen, ingen kontakt med chef, ingen återkoppling
  • Svårt att nå högre chef
  • Ingen kommunikation
  • Lång handläggningstid
  • Fel i ärendet
  • Svårt att påskynda processen
  • Ingen kontakt med chef
  • Ingen återkoppling

Jenna Orava - 4 år sedan

  • Arroganta och otrevliga försäljare
  • Dålig kundsupport vid problem med produkter
  • Sämre alternativ för människor med sämre ekonomi
  • Brister i kommunikation och kundförståelse
  • Felaktig diagnos av problemet med produkter
  • Inflexibelt policy för felaktiga produkter
  • Otillräcklig information om produkter och tillbehör

Fredrik - 4 år sedan

  • Välj någon annan operatör
  • Finns absolut inget positivt att säga

Klara Nyberg - 6 år sedan

  • Bästa mobilleverantören
  • Tillfredsställande produkter