25% Skulle handla här igen

I rampljuset: vad säger våra kunder?
Skriv en recension

J
Jan Ove Kenneth Larsson
De lurade min 90-åriga far. Han köpte en tv-box. Sedan visade det sig att försäljaren på eget bevåg tecknat ett 40GB mobilabbonemang. Det var i ett gammalt nummer som min far inte ens visste att ha...Läs vidare
M
mikael perssn
Fick av Telia ett SMS med ett erbjudande om att ifall jag istället för eventuell ny telefon vid förlängning av abonnemanget kunde få en betalfri månad. Accepterade men fick istället en förhöjd räkn...Läs vidare
C
Carina
Don't trust TELIA! Don't trust TELIA! Seriously! This is something you will thank me for in the future! DON'T TRUST ANYTHING THEY SAY! On the phone or in a store DON'T TRUST THEM! You might end up...Läs vidare
S
Seph
Telia är sämst, de är skurkar som skriver små texter någonstans på deras hemsida, svåråtkomligt och sedan hänvisar dit när det väl kommer till kritan.Kundtjänst är bedrövlig som yrar runt och ber e...Läs vidare
J
John Christher Sorhaug
Telia levererar fast bredband igenom mobilnätet med obegränsad surf som dom själv bekräftar hela vägen på sin hemsida och på kundservice. Dock visar det sig att Telia faktiskt har en begränsning på...Läs vidare

Recensioner (55)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bluff faktura

    De lurade min 90-åriga far. Han köpte en tv-box. Sedan visade det sig att försäljaren på eget bevåg tecknat ett 40GB mobilabbonemang. Det var i ett gammalt nummer som min far inte ens visste att han hade kvar. Vidare vet han inte vad en gigabyte är och kan inte med smartphones.

    Pratade med telia då jag upptäckte vad som hänt. De ignorerade mig helt (deras policy tydligen): först skickade de runt mig till 4 instanser. Den sista sa att eftersom min far betalat räkningen för det abonnemang som tecknats i hans namn helt utan hans vetskap!, gällde 2 års uppsägningstid. Detta är ju helt otroligt. Det är bedrägeri och fakturan måste väl vara en bluff faktura per definition. Jag är helt övertygad om att de blir fälld i domstol och även säljaren i Vällingby personligen.

    Anmärkningsvärt är att detta förfarande helt OK, normalt och acceptabelt enligt Telia. Deras reaktion på en invändning är att helt enkelt skicka runt vederbörande i olika instanser och därefter nonchalera med motivationen att äldre personer inte kan försvara sig. I detta fall kan de det absolut, skulle med glädje driva detta så långt det bara går för att åtminstone få bort en bedragare. Men som 90-åring värderar man sin tid mycket mer och vill inte fylla den med bråk från fräcka, korkade och rent kriminella människor. De skyr man.
    Är detta något du vill stödja?


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Telefonabonnemang

    Fick av Telia ett SMS med ett erbjudande om att ifall jag istället för eventuell ny telefon vid förlängning av abonnemanget kunde få en betalfri månad. Accepterade men fick istället en förhöjd räkning. Skrev till Telia att jag trodde jag skulle få betalfri månad och de svarade att jag visst fick rabatt men att jag samtidigt valt att lägga på (C-More och Netflix på min sons (han bor hos mig) abonnemang. Till saken hör att vi redan har dessa tjänster. Tydligen klickade jag fel bland alla ”köp, köp-länkar”. Trodde först att den slopade avgiften skulle komma när abonnemanget gått ut i augusti men och upptäckte det alltså för sent. (”erbjudandet” ankom och besvarades via SMS, men resten ex. ”godkännande” av beställning + ångervecka upplyste man om på ”Mina sidor” där man loggar in via Bank-ID, och hur många går in där dagligen?)Anser att detta är väldigt dålig affärsmoral när det är helt uppenbart att tilläggstjänsten är värdelös i vårt fall och att man istället för betalfri månad måste betala ytterligare 6000:-/år. Det statliga ägandet är ränder som aldrig går ur detta före detta monopolföretag. Så se upp. Svara aldrig på ett ”erbjudande” via Telias vilseledande SMS


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Telefon

    Don't trust TELIA!
    Don't trust TELIA! Seriously! This is something you will thank me for in the future! DON'T TRUST ANYTHING THEY SAY! On the phone or in a store DON'T TRUST THEM! You might end up paying a LOT of MONEY on a LIE like I did!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fiber installation och uppkoppling

    Telia är sämst, de är skurkar som skriver små texter någonstans på deras hemsida, svåråtkomligt och sedan hänvisar dit när det väl kommer till kritan.Kundtjänst är bedrövlig som yrar runt och ber en lägga dum tid på att försöka med andra kanaler för att sen återvända till telefonsamtal.

    I mitt fall installerade dom fiber till huset, i avtalet står det "WiFi Router (värde 999kr) ingår i erbjudandet"

    Villkoren är enligt bilagor i avtalet.

    När abonnemanget sades upp krävde de mig på att skicka tillbaka routern utan att kunna styrka på vart de sagt att jag ska göra det ingående i avtalet. Utan de säger att det är så de vanligtvis gör.

    Jag har aldrig fått nån information om detta. Jag har heller inte godkänt detta. Avtalet säger inte att jag ska skicka tillbaka det.

    Kundtjänst vill att jag upprättar ARN, kontaktar Telecområdgivarna, skaffar jurist mm. Jag har varken tid eller ork så jag får väl betala deras straffavgift då jag aldrig ens använt den routern då den inte hade wifi 6 så jag köpte en bättre innan jag ens ingick i deras skitsnack till avtal.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fast Mobilt Bredband Plus obegränsad

    Telia levererar fast bredband igenom mobilnätet med obegränsad surf som dom själv bekräftar hela vägen på sin hemsida och på kundservice. Dock visar det sig att Telia faktiskt har en begränsning på 1 TB användning på Telia sina mobila bredband. Kommer du upp i det sänker dom hastigheten din. Är det här ens lagligt? Vilseledande marknadsföring?
    Jag kommer iallafall ta det här upp till ARN då detta förstör för mig i mitt arbetet (hemma kontor)


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Tv och Internet

    Tyvärr var vi tvungna ha just Telia eftersom det är den enda som finns i huset. Katastrof! Dålig utbud av TV-kanaler.
    Internet: jätte dåligt! Försvinner hela tiden. Det värsta Internetkoppling jag har haft och den dyraste!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Förlängning av abonnemang

    Telia är ett oseriöst företag
    Telia använder sig av oseriösa försäljare som lurar in dig i oseriösa prenumerationer. Sedan när avgiften dyker upp på din faktura så säger Telia att för x mån sedan så fick du prova på en tjänst som nu gått över i en fast prenumeration... och du skulle sagt till på en gång att ngt blivit fel. Hur skulle jag kunnat det eftersom tjänsten faktureras i efterskott dvs 3 månader efter att tjänsten aktiverade av oseriösa säljare så får jag första faktura där ett annat belopp än 0 kr syns...
    Så häller er borta från Telia ett mkt oseriöst företag som inte tar sitt ansvar!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Uselt bolag. Börjar med att tv tjänsten slutar fungera, supporten får inte till det så dom skickar ut en tekniker hem. 2 timmars felsökning, slutsatsen boxens nätverksuttag har slutat fungera Telia vill ha ca 680:- för att skicka ut en ny vilket jag vägrar. 1,5månad senare kommer faktura för teknikern på 950kr utan att någon sagt att det kan kosta att få ut en tekniker. Ringer och bestrider fakturan, killen jag pratar med säger att han makulerar fakturan och ger mig en månad gratis abonemang på någon slags nät säkerhet, tackar för makuleringen men säger nej tack till abonemanget 3ggr men ändå skickar han ut mail om det. Öppnar inte ens mailet för det är inget jag vill ha, 2 månader senare har jag en ny avgift på fakturan för 199:- samtidigt får jag en påminnelse om tekniker fakturan. Många samtal till supporten för att få bort abonemanget samt bestrida fakturan men Telia vägrar makulera fakturan som dom en gång tidigare sagt att dom ska göra och står fast vid det. Mellan den 2 månaders perioden ringer en säljare och erbjuder mobil abonemang för bra peng som jag tar då jag tror allt är löst sen tidigare. Dom säger att dom löser allt med flytten från gamla operatören, vid avslut från gamla operatören finns en månads uppsägnings tid på närmare 400kr Telia påstår sig gjort allt rätt och ber mig själv lösa problemet med min tidigare operatör själv. Måttet är rågat och jag säger upp alla mina tjänster hos Telia men problemen fortsätter med saltade fakturor för perioder som jag inte ens är kund hos Telia. Jag ringer och bestrider och personen ber om ursäkt och påstår sig förlänga betal tiden på fakturan så att systemet kan rätta till min faktura nästa månad. En vecka efter betal tiden gått ut på originalen kommer en påminnelse om fakturan som ska vara framflyttad en månad. Uselt bolag som staten borde skämmas för att ha andelar i, dom borde antingen sälja av sina andelar eller kliva in i bolaget och styra upp det från hur det sköts, rena kommunist fasoner från Telia där dom gör allt rätt enligt sig och kunden alltid har fel!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bredband Tv samt mobil

    Fruktansvärt oprofessionellt och okunnigt handhavande. Hur kunde ett så bra företag fallera så …


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bredband

    Telia är den sämsta leverantören samt kundsupporten jag vart med om,, råder alla till att inte teckna avtal med dom. otrevliga och avtalen stämmer inte mot vad säljaren sagt och vad man kommit överens om,, efter det kör dom bara strutsen och man blir väldigt otrevligt bemött som kund. Aldrig mer Telia som leverantör säger jag...


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Mobilförsäkring

    Ett stort misstag att lämna annan leverantör för att gå över till Telia! Det blev mycket strul och konstigheter med såväl router som tv-box. Att nå fram i telefonkö till Telia innebär en väntetid på minimum 25 minuter, oavsett tidpunkt man ringer. Personalen är oftast stressade och vill bli av med samtalet så snart som möjligt. När jag köpte min senaste mobil hos Telia, ingick tre månaders mobilförsäkring. Eftersom jag tvingades till kontakt med Telias support tämligen ofta pga deras felprogrammerade router och tv-box, gjorde jag flera muntliga påstötningar om att jag ville säga upp mobilförsäkringen. ”Det fixar vi!” blev svaret. Kollade min senaste faktura igår och såg att försäkringen fortfarande var aktuell! Därför ringde jag idag Telia kl. 09.00 och fick nummer 83 i telefonkön. Nu sa personalen att jag hade TVÅ mobilförsäkringar att betala! Båda gällde identiska telefoner! Hur jag än försökte förklara om gjorda uppsägningar av försäkringen och att jag endast har köpt EN mobiltelefon, så var det helt omöjligt! Telia påstår att jag har tecknat TVÅ försäkringar och vägrade någon som helst hjälp! De båda försäkringarna är uppsagda fr.o.m. idag men Telia tänker inte betala tillbaka ett öre av de inbetalningar som gjorts under åtta månader. Personen jag talade med blev mer och mer otjänstvillig och avvisande. Det är mig en gåta att ett stort företag som Telia inte har mer insikt om sitt eget ansvar gentemot sina kunder. Rekommenderar absolut inte Telia till någon!



  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    abonnemang

    Fy vad de bluffar fel GB fel bindningstid fel ppris
    Har aldrig varit med om ett sådant bolag som man tror är bra, bluffar och ljuger och binder upp dig fast du inte har godkänt det
    skulle aldrig handla med detta fuskbolaget ALDRIG


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    mobil

    Vilka jävla skojare
    bytte mitt abonemang från 125 kr mån till ett på 800 kr mån
    utan medela detta
    och fråga om det var okej

    Telia har blivit det nya 3
    deras affärs ide bygger nu på lura så många som möjligt
    och att kundetjänsten spelar ovetandes


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bredband fiber

    Skulle överta ett abonnemang för bredband-fiber med utgång mars 2022. Skriver på ett avtal där Telia smugit in en förlängning till 2023. Påtalar detta för Telia som vägrar ändra. Kunder är ambassadörer för ett företag. Känner mig tyvärr helt lurad och kan inte rekommendera Telia till mina vänner.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bland det värsta jag varit med om i kundservice väg

    Två olika problem.

    1. Blev fakturerad för utlandssamtal ETT ÅR efter att bett Telia spärra utlandssamtal. Jag hade t.om. fått en skriftlig bekräftelse på att utlandssamtal är spärrade via Mitt Telia. Telia skyllde då på att någon fortfarande ringt utlandssamtal på min telefon och att det är mitt ansvar. De verkade ha glömt att problemet är inte att någon ringt, utan att Telia inte spärrat det enligt skriftlig ö.k och att det i själva fallet inte skall gå.

    Det tog 5 samtal innan jag blev utlovad kreditering. Alla sa att det inte gick att komma tillbaka till samma person, tills den 5 personen medgav att man kan få ett sms och bli uppringd av samma person.

    Lögn... efter lögn... efter lögn.

    2. Inkommande samtal slutade fungera. 6 samtal senare och 2 timmars e-mail korrespondens så las sista samtalet på. Fick då ett sms att funktionen att ringa upp inte fungerade (Nej. Det var ju det som var problemet) och kundservice föreslog att vi tog det via mail vilket jag var tveksam att göra då jag, av erfarenhet, vet att det sällan leder till en lösning. Jag hade rätt denna gången med och ansvarig på kundservice slutade tvärt att besvara mina frågor på e-mail. Slutade. Helt. Att svara?

    Tyvärr får telefonbolag som konsekvens av den oligopol de bedriver sin verksamhet under, möjligheten att helt utan konsekvens och ansvarstagande skapa en vinsdrivande versksamhet. Oavsett lögner och negativa omdömen.

    Värsta sortens bolag.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Nätet kopplas av.

    Jag har varit kund i en månad och under den månaden har nätet kopplas av från ingenstans flera gånger. Jag har restartar den och kopplat ur den från el uttaget, men det kommer inte tillbaka. Det kommer tillbaka av sig själv. En av de värsta nätet jag har haft..


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Telia bredband håller inte ingånget avtal

    Akta er för att teckna bredbandsavtal med Telia. Jag blev kontaktad av en säljare som sålde ett 250/250 abonnemang bindningstid ett år. Jag skrev avtal och straxt innan det ska gå i drift så sägs avtalet upp för att säljaren sålt för billigt. Jag ringer kundtjänst men man vägrar leverera enligt ingånget avtal. Det hela slutar med att jag tvingas tillbaka till ursprunglig leverantör. Hade jag inte gjort något hade jag stått utan bredbandskoppling under 2 veckor tills Telia kunde koppla in en dyrare tjänst de erbjöd i kontakt med supporten.
    Teckna avtal med Telia och känn dig blåst ? Jag kommer aldrig mera använda någon av Telias tjänster efter idag. Den behandling jag fick känns nästan som ett skämt.
    Så jag nu vill varna alla som funderar på att byta leverantör.
    Välj inte Telia om det finns alternativ



  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    säljarna luras

    Blev pålurad en mobilförsäkring som var gratis i tre månader och sen skulle sägas upp automatiskt. Jag ville först inte ens ha försäkringen men tackade ja bara för att hon sa att den skulle sägas upp automatiskt. Efter tre månader börjar jag få fakturor för förlängning av försäkringen och de betalas i efterhand vilket innebär att när jag ringer så vägrar de att ta tillbaka avgiften. "Man måste säga upp den själv, jag vet ju inte vad säljaren har sagt till dig". Med andra ord ljuger säljarna och fakturaavdelningen skiter i vilket.
    Jag erbjöd dem att lyssna på ljudbandet från försäljningen men det tyckte de inte att de hade tid med.

    Sämsta jag varit med om. Hoppas att de skäms fast det tror jag inte då jag blir tvungen att betala och det verkar vara det enda som spelar roll.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Total avsaknad av service

    Svenska akademiens ordlista är inte tillräckligt för att beskriva hur frustrerad man blir varje gång man ringer er kundtjänst - efter en telefonkö på 35-40 minuter är man så jävla arg....


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    En kund mindre

    Hejsan

    Ser vad många här skriver och jag instämmer tyvärr. Aldrig någonsin har jag upplevt så otroligt dålig kundservice. Det är telefonköer på runt en timme, chatten är extremt icke responsiv och efter flera timmar i samtal så är mitt problem fortfarande inte löst.

    När jag sedan ska logga in på mitt Telia play, och glömt lösenordet och klickar på "återställ lösenord" så skickas aldrig länken för återställning till min mejl, och ta kontakt med "kundtjänst" för hjälp har jag inte tid med, då jag vet att det kommer ta ett par timmar ur min vardag för att få detta löst, vilket resulterar i att jag struntar i att logga in på mitt Telia play-konto.

    Jag kommer, på måndag, att säga upp mitt abonemang då den servicen jag får från Telia är under all kritik.

    Är så frustrerad och stressad över Telias totala oförmåga att hjälpa mig att jag inte bryr mig om jag kommer stå med dubbla abomenang under uppsägningstiden, jag vill inte ha med Telia att göra nått mer.

    Ni har väldigt mycket att göra, se över era interna processer och ställ krav på varandra för detta ni gör nu räcker inte, omdömena på nätet är tydliga. Ta till er eller sjunk.

    Daniel Lindgren


Andra personer tittade också på