
Telia
Alla recensionerTelia
Alla recensioner (52)
Inga recensioner än!
Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..
mobil
Vilka jävla skojare
bytte mitt abonemang från 125 kr mån till ett på 800 kr mån
utan medela detta
och fråga om det var okej
Telia har blivit det nya 3
deras affärs ide bygger nu på lura så många som möjligt
och att kundetjänsten spelar ovetandesBredband fiber
Skulle överta ett abonnemang för bredband-fiber med utgång mars 2022. Skriver på ett avtal där Telia smugit in en förlängning till 2023. Påtalar detta för Telia som vägrar ändra. Kunder är ambassadörer för ett företag. Känner mig tyvärr helt lurad och kan inte rekommendera Telia till mina vänner.
Bland det värsta jag varit med om i kundservice väg
Två olika problem.
1. Blev fakturerad för utlandssamtal ETT ÅR efter att bett Telia spärra utlandssamtal. Jag hade t.om. fått en skriftlig bekräftelse på att utlandssamtal är spärrade via Mitt Telia. Telia skyllde då på att någon fortfarande ringt utlandssamtal på min telefon och att det är mitt ansvar. De verkade ha glömt att problemet är inte att någon ringt, utan att Telia inte spärrat det enligt skriftlig ö.k och att det i själva fallet inte skall gå.
Det tog 5 samtal innan jag blev utlovad kreditering. Alla sa att det inte gick att komma tillbaka till samma person, tills den 5 personen medgav att man kan få ett sms och bli uppringd av samma person.
Lögn... efter lögn... efter lögn.
2. Inkommande samtal slutade fungera. 6 samtal senare och 2 timmars e-mail korrespondens så las sista samtalet på. Fick då ett sms att funktionen att ringa upp inte fungerade (Nej. Det var ju det som var problemet) och kundservice föreslog att vi tog det via mail vilket jag var tveksam att göra då jag, av erfarenhet, vet att det sällan leder till en lösning. Jag hade rätt denna gången med och ansvarig på kundservice slutade tvärt att besvara mina frågor på e-mail. Slutade. Helt. Att svara?
Tyvärr får telefonbolag som konsekvens av den oligopol de bedriver sin verksamhet under, möjligheten att helt utan konsekvens och ansvarstagande skapa en vinsdrivande versksamhet. Oavsett lögner och negativa omdömen.
Värsta sortens bolag.Nätet kopplas av.
Jag har varit kund i en månad och under den månaden har nätet kopplas av från ingenstans flera gånger. Jag har restartar den och kopplat ur den från el uttaget, men det kommer inte tillbaka. Det kommer tillbaka av sig själv. En av de värsta nätet jag har haft..
Telia bredband håller inte ingånget avtal
Akta er för att teckna bredbandsavtal med Telia. Jag blev kontaktad av en säljare som sålde ett 250/250 abonnemang bindningstid ett år. Jag skrev avtal och straxt innan det ska gå i drift så sägs avtalet upp för att säljaren sålt för billigt. Jag ringer kundtjänst men man vägrar leverera enligt ingånget avtal. Det hela slutar med att jag tvingas tillbaka till ursprunglig leverantör. Hade jag inte gjort något hade jag stått utan bredbandskoppling under 2 veckor tills Telia kunde koppla in en dyrare tjänst de erbjöd i kontakt med supporten.
Teckna avtal med Telia och känn dig blåst ? Jag kommer aldrig mera använda någon av Telias tjänster efter idag. Den behandling jag fick känns nästan som ett skämt.
Så jag nu vill varna alla som funderar på att byta leverantör.
Välj inte Telia om det finns alternativTelia är helt jävla brända!!
Hur kommer det sig att man suttit i telefonkö i ca 3timmar pratat med 5olika personer och alla ger olika information.
Är så trött på efterblivna människor som inte kan sitt jobb! Vet du inte vad du sysslar med byt jobb eller säg att du inte kan hjälpa mig det är inte svårare än så.. jag ville ha mitt hemnummer kopplat till en mobil men det var tydligen mer komplicerat än raketforskning.. idioti rakt av.
Rekomenderar inte Telia till någon om ni inte som i min situation inte har något annat val då dom är dom ända som erbjuder fast telefoni genom telejacket.säljarna luras
Blev pålurad en mobilförsäkring som var gratis i tre månader och sen skulle sägas upp automatiskt. Jag ville först inte ens ha försäkringen men tackade ja bara för att hon sa att den skulle sägas upp automatiskt. Efter tre månader börjar jag få fakturor för förlängning av försäkringen och de betalas i efterhand vilket innebär att när jag ringer så vägrar de att ta tillbaka avgiften. "Man måste säga upp den själv, jag vet ju inte vad säljaren har sagt till dig". Med andra ord ljuger säljarna och fakturaavdelningen skiter i vilket.
Jag erbjöd dem att lyssna på ljudbandet från försäljningen men det tyckte de inte att de hade tid med.
Sämsta jag varit med om. Hoppas att de skäms fast det tror jag inte då jag blir tvungen att betala och det verkar vara det enda som spelar roll.Total avsaknad av service
Svenska akademiens ordlista är inte tillräckligt för att beskriva hur frustrerad man blir varje gång man ringer er kundtjänst - efter en telefonkö på 35-40 minuter är man så jävla arg....
Vad har hänt med Telia?
Jag har varit en mycket nöjd kund under många år. Har all telefoni, Bredband och TV hos Telia, därför ger jag 2 stjärnor istället för 1.
Nu däremot verkar hela supporten och förfarandet med beställningar och abonnemang kraschat totalt.
Det började med att jag beställde ett abonnemang på kanaler som enligt orderbekräftelsen skulle levereras samma dag.
Jag väntar ändå tålmodigt i två dagar på kanalerna och vänder mig till supporten via chatt och beskriver mitt ärende, att inga kanaler kommit. Supporten skriver då att abonnemanget borde vara igång men att denne behöver vända sig till leveransavdelningen...sedan bara "plopp" så är supporten utloggad. Då kan vän av ordning tro att det snart är fixat eftersom support hade så bråttom att avsluta chatten.
Jag blev ändå misstänksam och gjorde en felanmälan på Telias sida, där jag får ett ärendenummer.
Nästa dag fortfarande inga kanaler... Jag startar om TV-dosan, Wifi och router ifall det skulle hjälpa... icke.
Total tystnad från Telia, ingen förklaring vad som händer. Jag testar supporten via chatten igen och får då konstaterat att kanalerna inte var påkopplade men att jag skulle få en kod till Cmore som räcker 7 dagar.
Nästa dag samma visa... inga kanaler och noll respons från Telia. Jag gör ännu en felanmälan och undrar vad som händer.
Idag 5 dagar efter angiven leveransdag får jag.... Nej, inga kanaler, men ett meddelande att man makulerat min beställning och gjort en ny med leveransdatum den sista i månaden dvs. nästan 20 dagar efter det tidigare utsatta datumet.
Ingen ursäkt eller förklaring till varför det är så förtvivlat svårt att släppa på några kanaler.
Vad har hänt med er dialog med kunderna?En kund mindre
Hejsan
Ser vad många här skriver och jag instämmer tyvärr. Aldrig någonsin har jag upplevt så otroligt dålig kundservice. Det är telefonköer på runt en timme, chatten är extremt icke responsiv och efter flera timmar i samtal så är mitt problem fortfarande inte löst.
När jag sedan ska logga in på mitt Telia play, och glömt lösenordet och klickar på "återställ lösenord" så skickas aldrig länken för återställning till min mejl, och ta kontakt med "kundtjänst" för hjälp har jag inte tid med, då jag vet att det kommer ta ett par timmar ur min vardag för att få detta löst, vilket resulterar i att jag struntar i att logga in på mitt Telia play-konto.
Jag kommer, på måndag, att säga upp mitt abonemang då den servicen jag får från Telia är under all kritik.
Är så frustrerad och stressad över Telias totala oförmåga att hjälpa mig att jag inte bryr mig om jag kommer stå med dubbla abomenang under uppsägningstiden, jag vill inte ha med Telia att göra nått mer.
Ni har väldigt mycket att göra, se över era interna processer och ställ krav på varandra för detta ni gör nu räcker inte, omdömena på nätet är tydliga. Ta till er eller sjunk.
Daniel Lindgren
Andra personer tittade också på

Halebop
E- handel och att shoppa på internet blir allt mer populärt för varje dag som går, och det är inte så konstigt hel...

Boxer
Bredband och abonnemang, kanske tråkigt att lägga pengar på men dom allra flesta vill ju ha bra surf i mobilen och internet hemma ...

TELE2
I dagens samhälle, är vi nästan ständigt uppkopplade. Vi har våra mobiltelefoner bredvid oss dygnet runt ifall någo...

Chilimobil
En mobil har nästan de flesta av oss. Men för att faktisk kunna använda våran mobil så måste vi ju även ha et...