OmdömesStälle

    Recensioner Telia

    Om företaget

    Företaget grundades 2012 och är en nordisk teleoperatör som ägs delvis av svenska staten. Den huvudsakliga verksamheten för Telia finns i Norden och Baltikum men även i Turkiet, Ryssland och Spanien. Telia har ett gemensamt huvudkontor i Stockholm. Telia håller på att bygga Framtidens nät, genom att investera i mobil- och fibernäten och stänga av delar av det gamla kopparnätet. En stabil och snabb uppkoppling blir allt viktigare både på arbetsplatser, i våra hem och platser där vi rör oss, och det gamla kopparnätet lever inte längre upp till dagens kapacitetsbehov och stängs därför ner.

    Tjänster hos Telia

    Hos Telia kan du köpa mobiltelefoner eller mobilabonnemang, köpa bredband och fiber samt tv – paket eller ladda dina kontantkort eller köpa andra tillbehör. Är du intresserad att skaffa ett nytt bredband med smart WiFi via Telia kan du enkelt jämföra olika bredband på hemsidan. Det går snabbt och enkelt att fixa och du kan själv bestämma om du vill ha abonnemanget med eller utan en bindningstid. För att köpa ett bredband ska du börja med att testa din adress och då kommer Telia att kolla om du kan få bredband via telejacket, mobilnätet eller fiber. Telia kommer sedan att presentera olika erbjudanden som även har olika priser och då ska du även bestämma vilken hastighet du vill ha. Telia erbjuder även tjänsten Telia Play där du kan titta på film och serier, streama program var du än är och du kan även avsluta det när du vill, är du intresserad av det kan du prova det gratis i 30 dagar.

    Hos Telia kommer det även att löna sig mer att vara både bredbands- och mobilkund. Då kommer du att kunna välja en förmån och sedan njuta av ett uppkopplat liv. Förmånerna du kan välja mellan är mer surf i mobilen, snabbare bredband eller ett mobilt bredband laddat med 20 GB. Detta erbjudande med förmåner gäller dock tyvärr inte alla mobilabonnemang utan för att kunna ta del av förmånerna måste du ha ett abonnemang som heter Telia Mobil eller Mobil Komplett. För att kolla vilket abonnemang du själv har kan du logga in på Mitt Telia eller kolla någon faktura du fått från företaget.

    Telia anser att du som människa, samhället och planet är lika viktigt och därför arbetar företaget aktivt med hållbarhet. Elen i företagets nät är märkt med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval som är köpt från Energi Försäljning Sverige. Detta innebär att du kan surfa, spela, prata, chatta och jobba på ett mer miljövänligt sätt. Telia satsar på att år 2030 vara helt koldioxidneutralt och inte heller ge upphov till något avfall.

    Reklamationer Telia

    Är du missnöjd över något och vill lämna in en reklamation måste du göra det inom skälig tid efter att du ansett att något är fel. Du kan framföra en reklamation skriftligen via brev eller e-post eller göra det muntligt. Vill du även begära om skadestånd måste det alltid göras skriftligen.

    Vad är dina tankar?

    Dela med dig om dina åsikter om Telia om du köpt en vara av dem eller tecknat ett abonnemang?

    Här är en låt som fångar kärnan av vad Telias Folknät är och vad det står för.

    Telia
    Omdömen, klagomål och kundupplevelser (45)

    3.4
    27% Skulle handla här igen!
    Beställning
    rating
    3.2
    Tjänst
    rating
    3.6
    Prissättning
    rating
    3.4
    Leverans
    rating
    3.4

    Alla recensioner

    Affiliate redovisning: Det här inlägget innehåller en anknuten länk, vilket innebär att när du klickar på Visa och därefter gör ett köp kan vi få en provision som hjälper till att driva webbplatsen.

    Total avsaknad av service

    Svenska akademiens ordlista är inte tillräckligt för att beskriva hur frustrerad man blir varje gång man ringer er kundtjänst - efter en telefonkö på 35-40 minuter är man så jävla arg....

    Av: Mårten23-09-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Ja
    4
    rating

    Vad har hänt med Telia?

    Jag har varit en mycket nöjd kund under många år. Har all telefoni, Bredband och TV hos Telia, därför ger jag 2 stjärnor istället för 1.
    Nu däremot verkar hela supporten och förfarandet med beställningar och abonnemang kraschat totalt.
    Det började med att jag beställde ett abonnemang på kanaler som enligt orderbekräftelsen skulle levereras samma dag.

    Jag väntar ändå tålmodigt i två dagar på kanalerna och vänder mig till supporten via chatt och beskriver mitt ärende, att inga kanaler kommit. Supporten skriver då att abonnemanget borde vara igång men att denne behöver vända sig till leveransavdelningen...sedan bara "plopp" så är supporten utloggad. Då kan vän av ordning tro att det snart är fixat eftersom support hade så bråttom att avsluta chatten.
    Jag blev ändå misstänksam och gjorde en felanmälan på Telias sida, där jag får ett ärendenummer.

    Nästa dag fortfarande inga kanaler... Jag startar om TV-dosan, Wifi och router ifall det skulle hjälpa... icke.
    Total tystnad från Telia, ingen förklaring vad som händer. Jag testar supporten via chatten igen och får då konstaterat att kanalerna inte var påkopplade men att jag skulle få en kod till Cmore som räcker 7 dagar.

    Nästa dag samma visa... inga kanaler och noll respons från Telia. Jag gör ännu en felanmälan och undrar vad som händer.

    Idag 5 dagar efter angiven leveransdag får jag.... Nej, inga kanaler, men ett meddelande att man makulerat min beställning och gjort en ny med leveransdatum den sista i månaden dvs. nästan 20 dagar efter det tidigare utsatta datumet.
    Ingen ursäkt eller förklaring till varför det är så förtvivlat svårt att släppa på några kanaler.
    Vad har hänt med er dialog med kunderna?

    Av: Bengt Fredriksson16-09-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Ja
    3.5
    rating

    En kund mindre

    Hejsan

    Ser vad många här skriver och jag instämmer tyvärr. Aldrig någonsin har jag upplevt så otroligt dålig kundservice. Det är telefonköer på runt en timme, chatten är extremt icke responsiv och efter flera timmar i samtal så är mitt problem fortfarande inte löst.

    När jag sedan ska logga in på mitt Telia play, och glömt lösenordet och klickar på "återställ lösenord" så skickas aldrig länken för återställning till min mejl, och ta kontakt med "kundtjänst" för hjälp har jag inte tid med, då jag vet att det kommer ta ett par timmar ur min vardag för att få detta löst, vilket resulterar i att jag struntar i att logga in på mitt Telia play-konto.

    Jag kommer, på måndag, att säga upp mitt abonemang då den servicen jag får från Telia är under all kritik.

    Är så frustrerad och stressad över Telias totala oförmåga att hjälpa mig att jag inte bryr mig om jag kommer stå med dubbla abomenang under uppsägningstiden, jag vill inte ha med Telia att göra nått mer.

    Ni har väldigt mycket att göra, se över era interna processer och ställ krav på varandra för detta ni gör nu räcker inte, omdömena på nätet är tydliga. Ta till er eller sjunk.

    Daniel Lindgren

    Av: daniel lindgren11-09-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Strul

    Ni säger en sak och gör något annat, hur svårt kan det vara? Kanske dags att utbilda personalen då att de vet vad de sysslar med!
    Ena dagen får man hjälp utan BankID nästa dag är det omöjligt och koden ni skulle skickat för 9 dagar sedan skickades idag när jag blev förbannad………..

    Av: Tarja forslund07-09-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    3
    rating

    Kundsupport nej tack!

    Är en familj på fyra som jobbar hemifrån och är helt beroende av att bredbandet funkar. För en vecka sedan pajade det ur helt och kontaktade då Telia som sade att de skulle hjälpa mig.

    Sitter här nu (en vecka senare) och har inte hört ett ljud från Telia och då har jag ringt in flera gånger och suttit en 30 min telefonkö för att få samma svar att de ska återkomma inom kort. Några gånger då jag ringt och pratat med telefonsvarare, knappat in pers.nummer etc. så får jag svar att kön är för lång var god ring senare.

    Tror företaget är för stort och att det inte finns någon som har ansvar för kundfokus.

    På radion hör man jingeln till Telia - Folknätet.... undrar för vilket folk då?

    Av: Hans Linder06-09-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Räkningar till döda personer från TELIA!

    JAG TROR INTE ATT NI ÄR SANNA TELIA!!

    Jättemånga har enligt säker källa samma problem som vi haft med detta etablerade (!) telebolag.
    Mamma gick bort 27 mars.
    Först 4 augusti lyckades vi få igenom ett avslut på mammas abonnemang hos TELIA. Trots att vi omgående direkt efter mammas bortgång, både sa upp abonnemanget och skickade in fullmakt och dödsattest. Och DESSUTOM som grädde på moset kommer Telia att debitera oss för HELA augusti,
    då det ju inte blev uppsagt för än den 4:e!!🙈🤬

    Jag har sagt upp det, EFTER inskickade handlingar FYRA gånger utan att något hänt. Effektiv samtalstid 3.5 timmar.
    Och Telia har haft den ena urkonstiga motiveringen efter den andra:

    Telia: -Nu är det ju så att din mamma har skrivit på det här. (Ja, men nu är hon ju inte vid liv längre!!)

    Telia: -Vi har inga noteringar på att du blivit lovad pengar tillbaks.
    (I ett tydligen "svagt" ögonblick lovade Telia detta i maj, men inte nu i september längre. Efter totalt 3,5 timmars effektiv samtalstid, finns INGA noteringar?)

    Telia: - Om vi inte har fått in fullmakt kan vi inte säga upp ett abonnemang, det måste du ju förstå! (Ja, men efter 5 månader, och jag skickade in fullmakt för fem månader sedan, har jag väldigt svårt att förstå varför det fortfarande inte är avslutat, eller varför det inte bara avslutades på direkten i APRIL.)

    Telia: - Men vi kan ju inte veta att inte någon tagit över telefonen.
    (Jo det kan ni se på NOLL samtalshistorik, PLUS att jag sagt på en direkt förfrågan från er att ingen önskar att ta över)

    Telia: -Vi kan inget göra, ni måste betala för dessa fem månader. (Alltså tid som är efter mammas bortgång) 🙃???

    Vi har gjort alla rätt man kan göra för uppsägning av ett abonnemang. Telia har envist fortsatt att skicka räkningar till en död person, som alldeles uppenbart inte kunnat eller har använt detta abonnemang.

    Jag säger bara BOJKOTTA Telia!!
    Dom är nu anmälda till konsumentverket och Aftonbladet är kontaktat.

    Av: Carina Persson05-09-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Stor kund le Abonnemang paket i Telia

    Hej Telia Jag är kund i Telia och så 😊 nöjd jag varit inne i Nordstan i Telia Göteborg och Amanda och Ella hjälpa mig med tv abonnemang m.m Så nöjd hon Amanda speciellt är bra lyssnare och tålamod och fantastisk service och rädd om mig som kund ge henne massa röda rosor från mig och så Ella i butik hjälp mig också bra service också Amanda var mer insatt i mitt ärende ok. Så ge henne detta omdöme de är hon värd och var rädd om henne. Tack MVH RICHARD MÖRK

    Av: Richard Mörk 02-09-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Ja
    10
    rating

    Sveriges största blufföretag

    Telia bryr sig inte om sina kunder utan deras strategi tycks istället bygga på att utnyttja dem till fullo. Har dessutom orimliga (olagliga?) processer där fakturor kan ställas ut automatiskt utan grund, som skuld- och arbetsbelägger kunden eftersom deras system inte "tillåter" dem att stryka några fakturor själva. Låter praktiskt och kostnadseffektivt att låta s.k. kunder hantera brister i interna processer. Konstigt att inte fler kommit på att outsourca sådant, eller kan det vara så att andra aktörer bryr sig om sitt anseende och kunder? Hoppas de går i konkurs.

    Av: Mathias15-08-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Oacceptabelt…

    Väntat sen 21 juni på att Telia ska åtgärda fel på ”fast bredband via mobilnätet ”
    Telefonkö varje gång man ringer på 1,5-2 timmer…..

    Söker alternativ tjänst nu

    Av: Thomas09-08-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Ja
    3.5
    rating

    Hastigheten på bredbandet

    Helsopig hastighet betalar för 500/500 kollar med Bredbandskollen och får 82/15 har kollat flera gånger.
    Försökt kontakta Telia, haha går inte, bara en massa knapptryckningar och sedan kopplas man ner. Inte en enda person har gott att kontakta hos Telia.
    Uruselt och skäms på er, nu byter vi leverantör😡😡

    Av: Stefan Wikestedt 30-07-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    4
    rating

    Bedrägligt

    Telia sålde en tjänst över telefon där de inte uppgav hela kostnadsbilden. Vilket i sig inte är förenligt med lagen. När jag väl skulle hämta ut min produkt så märkte jag att de ville att jag skulle betala ett belopp för att hämta ut min router. Vilket inte framgick vid försäljning. Där ångrade jag min beställning och tydligt berättade att det inte överensstämde med de uppgifter jag erhållit. Trots det skickas det ut fakturor långt efter. Som jag bestrider. Trots det skickas påminnelser. De krediterar och medger att det inte föreligger någon beställning. Nu 3 månader senare skickas det påminnelse avgift på den felaktigt ställda kravet + faktura avgift. Akta er för detta bolaget och deras sätt att ställa felaktig fakturor till sina (icke) kunder.

    Av: Annika Ripa27-07-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Kundtjänsten undermålig

    Lång kötider
    Kundtjänsten outbildad
    Ständigt svar : ring igen senare
    Får absolut ingen hjälp om kunden inre har BankID - vilket äldre sällan har
    Går inte att få autogiro för då förlorar Telia 49 kr i faktura avgift

    Av: Anna johansson26-07-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    4
    rating

    Sveriges i särklass värsta företag

    Allt med Telia är helt värdelöst, undvik dem till varje pris.
    Några highlights till dessa avskum:

    - Värdelös, otrevlig service (de bryr sig absolut inte om sina kunder).

    - Undermåliga produkter som fungerar dåligt och går sönder enkelt (ingen som helst kvalitet i det som de producerar).

    - Lurendrejeri och oärliga affärssätt (lura på gamlingar abonnemang och produkter som de inte behöver, dölja extra kostnader och försöka bluffa till sig avtal).

    - Vidrig företagskultur och genomgående korrupt ledning.

    Av: Hans16-07-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Så dåligt!

    Är så trött på Telia/felia.
    Hade en annan internet leverantör innan, dock så valde dem och sälja det, och då köpte felia upp dem, vilket resulterar en massa strul. Har oftast att internet dör 2 gånger i månaden, samt att jag inte får den hastighet för vad jag betala för, har även bytt olika snabba routrar, för att utesluta att det inte är fel på min utrustning, alltså utan framgång. Så deras mög som inte fungerar. Och supporten har fungerat någon gång, men annars är den ochså urusel, dem hävdar hela tiden att det är fel på ens egna utrustning, när det är deras som failar, och vägrar stå för det. Jag önskar och längtar tills vi kan få en annan leverantör, för jag kommer aldrig mer köra på Telia..

    Av: Robin 13-07-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    4
    rating

    Det sämsta betalningsservis för privatpersoner jag har upplevt.

    Det har varit extremt krångligt med Telia under det senaste året.

    Först och främst tänkte jag berätta ett problem adressändring på mina fakturor. Det är fortfarande inte löst efter två samtal med operatörer och några felanmälan på mittTelia fast det finns en knapp för att felanmälan fakturan.

    Det värsta med Telia är deras koll på fakturor. Förra året ansökte jag om autogiro som inte har funkat även en gång. Problemet var att jag får faktura via mitt bankkonto men betalningen går inte genom så att jag det känns att det som lotteri om betalningen går genom. Jag pratade om detta med operatörer åtminstone två gånger och det är inte löst än. Jag behöver inte även nämna att de har ändrat betalningssätt några gånger.

    Idag kollade jag på mittTelia och där finns två (varför?) fakturor och den senaste faktura med påminnelse en avgift för faktura som inte har kommit än! Nummer på fakturan är nyare än nummer på de senaste fakturorna.

    Just nu sitter jag och väntar på chatt var står "Förväntad kötid: 4 minut/er". Och det är inte sant.

    Måste jag vara nöjd med Telias servis? Jag tycker inte det.

    Av: Anton13-07-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    4
    rating

    Bara trassel

    Tre månader med trassel och otaliga samtal inför min uppsägning 1 juni. Har aldrig kunnat drömma om hur rörigt detta skulle bli. Kommer inte att rekommendera Telia till något!!

    Av: Christina Nylander11-06-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Aldrig mer telia!

    Ju längre man blir kund hos dem desto mer de mjölkar pengar! Tyvärr har jag inte möjlighet att välja annan leverantör pga jag är hyresgäst i byggnaden var de har endast telia som leverantör. Men varje år höjer de priser med 40 kr per månad! De borde skämmas, hoppas de ska gå i konkurs nån gång!

    Av: Igor Milanovic08-06-2021
    Yvonne09-06-2021

    Varning!!! Akta Dig för detta Telia företag !!!- de lurar dig utan att blinka om Du inte är uppmärksam när Du vill säga upp abonnemang. De erbjuder Dig ett förmånligt, tror Du, abonnemang som sedan visar sig att det är inte lönsamt för Dig. I mitten av maj 2021 ville jag säga upp mitt abonnemang som enligt avtal (muntligt via telefon med Telias kundtjänst) skulle det kosta 349 kr/månad. Istället kom det faktorerna hem till mig på 398 kr/ månad. Trots det betalade jag dessa fakturer utan anmärkningen varje månad. Jag orkade inte tjafsa om det!! Anledning till att jag ville säga upp mitt abonnemang var att jag hade fått en faktura på 613 kr istället som tidigare på 398kr/månad. Då kontaktade jag kundtjänst. Försäljaren i kundtjänsten informerade mig om att rabatten som jag hade har gått ut och nu gäller det ordinarie pris. Jag blir förvånad över att jag inte fått någon information från Telia innan, trots jag blev upplysts om att jag får information av Telia innan abonnemanget gå över till ordinarie pris. Informationen har jag fått när jag täckande abonnemanget. Personen i kundtjänsten bad mig vänta ett tag i telefon för han ville konsultera sig med sin chef ,om vad man kan göra för att korrigerar fakturan på 613 kr. När han återvände tillbaka svarade han såhär: ” Vi ber om ursäkt att sådant fel har uppstått .Vi brukar meddela våra kunder när rabatten går ut . Du ska inte betala denna faktura i Maj 2021 . Du kasserar denna fakturar . Det kommer en ny faktura med en ny rabatt 378kr/månad som du ska betala på slutet av juni 2021 .” Jag frågar två gånger igen om jag ska kassera denna faktura och fått svar från : Ja. Min särbo som satt beredvid mig hörde hela samtalet eftersom jag det hade på högtalare. Telia tjänsteman informerade mig inte om att det erbjudandet är bindande. Efter några dagar får jag hem ett brev från Telia: ” Tack för din betalning. Ångerrätt inom 14 dagar ” Rabatt är bindande i 12 månader.” På Mina sidor , när jag tittar nu, står bindningstid till 2023 … Vad innebär detta??? . Kommer abonnemanget övergå till ordinarie, priset 700 kr/månad ,efter 12 månader???? Efter 14 dagar kommer en påminnelse om obetald faktura 613 kr i maj 2021. Är det system som Telia kom på för att ofrivilligt knyta upp sina kunder??? Jag kontaktar kundtjänst igen för 2 dagar sedan. En manlig röst låter väldigt otrevlig med rasistisk ton: ”Du kan inte säga upp ditt abonnemang är bundet. – ” Kunden är fastspikat enligt Telias metoder” Jag sa till honom om att ni brukar spela samtalet när man ringer Telia. Han svarade: Samtalet sparas bara 14 dagar och jag borde veta vilka lagar gäller i Sverige! Vet du inte vilka lagar som gäller i Sverige?” Efter ett tag meddelar han mig om att jag ska vänta ett tag i luren för att han ville prata med sin chef. Efter en stund blev jag kopplat vidare till en annan person som är inte chef utan troligtvis hans arbetskollega. Den andra personen uppger att ” det beror på hur länge Telia spara samtalet med sina kunder, men han tror att mitt samtal finns inspelat” Han säger till mig att han inte förstår anteckningar från den dagen jag ringde anående faktura på 613kr och koppla mig vidare, till faktura avdelningen där jag får svar: Du kan inte göra något. Du ska betala din faktura” Slutligen kom vi överrens om att chefen för faktura avdelningen kontakta mig under dagen. Tyvärr, ingen kontaktade mig under dagen… Jag skriver mejl på chatten till kundtjänst på kvällen.- Inget svar! Samma kväll ringer jag till kundtjänst igen. En trevlig kvinnlig röst läser alla anteckningar av mina kontakter med Telia och uppger att hon också inte förstår dessa anteckningar från tidigare min kontakt med Telia, att priser på mitt abonnemang inte stämmer med mina faktur. Enligt Telias anteckningar är priserna mindre än priserna på faktura jag får hem och hon kan inte ge mig svar på mina frågor. Hon upp att chef ( tror hon heter Frida) för fakturaavdelningen kan ge mig det svaret. Kvinnan i kundtjänsten lovar att chefen kontakta mig nästa dag för att hon har gått hem för dagen. Två dagar har gått, med Chefen inte ringt. Hur ska jag talka det???? Brist på respekt, inget ansvar, brist på empati. Ingen moral??? Hur ska man ignorera sina Kunder på detta sätt när Telia är så beroende av sina kunder. Utan dem kan de inte existera – Skäms de inte???

    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Återbetalning

    Min far gick bort för nån månad sen, dagen efter hans bortgång avslutade jag hans abonnemang, inga problem. någon vecka senare kom ett brev att 349:- skulle återbetalas till honom, Pratade med Telia och dödsfallsintyg och en fullmakt för min mor skulle skickas in och på 7 dagar skulle det vara klart. Ringer tillbaka efter 1 vecka, dödsfallsintyget ej registrerat ännu, ringer tillbaka vecka 2, får då veta att registreringen av intyget tar 1 månad. Idag har 1 månad gått och får då till svar att mor måste legitimerar sig med bank-id eller en kod skickas till deras adress, min mor är 88 år, säger nog det mesta, bara att vänta 1 vecka till och vänta på koden och se vad dom då har för ursäkt att inte betala tillbaka då.

    Telia menar att fars profil är låst och dom kan inget göra förrän den är upplåst men jag förstår inte varför dom inte bara kan skicka ett utbetalningskort via bank, summan vet dom ju redan. Andra företag har gjort så. Dessa 349:- från Telia har tagit längre tid än hela bouppteckningen, med andra ord så tar det längre tid för Telia att ge tillbaka en struntsumma än det tar att avsluta någons liv.

    Av: Mats31-05-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    2
    rating

    Tjänst

    Hade kontakt med Telia idag och fick fantastik och professionellt hjälp av Alexander :-) Den kille älskar det han gör!! Professionell, engagerad och kunnig!!! Tack Alexander!

    Av: Valentina12-05-2021
    Thorbjörn Lundberg25-05-2021

    Håller helt med nedanstående, jag trodde att de hade nått sig lågvattenmärke, men ack nej. Beställde fiber i fjol med leverans någon gång i höst, mer precist blir det inte. I förra veckan så kom fakturan för installationen, med förfallodag dagen därpå. Försökte kontakta "Öppen fiber" med det var inte möjligt att komma fram, försök senare. Efter fem misslyckade försök så ringde jag precis 09.00 och då fick jag plats ett i kön, cirka en minuts väntetid. Efter 41 minuter så la jag på. På mail "öppen fiber" svarar man över huvud taget inte alls. Förmodar att detta slutar med att eftersom jag inte betalade ca ett halvår innan installation så får jag ingen fiber. Tur att man har sålt de jädra aktierna så man inte mår illa av dem också.

    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Ja
    10
    rating

    TELIA SÄMSTA EVER

    Finns ingen hejd på hur otroligt dåligt Telia kan bli? Samtal 1.
    Är dum nog att försöka knappa mig fram till teknisk support. På vägen uppger jag min mans personnr eftersom abonnemanget står på honom.
    Nästa fråga: -Står abonnemanget på dig? Om inte knappa in ditt personnummer och legitimera dig med ditt mobila bank-id. Jag gör så.
    När jag kommer fram säger supporten : Legitimera dig med mobilt bankid. - Det har jag ju redan gjort?
    - Det syns inte här....?
    - Nähä?
    - Jag måste verifiera att abonnemanget står på dig.
    - Jamen det gör det inte, det står på min man. Det var ju därför jag legitimerade mig innan.
    - Jamen då måste din man legitimera sig.....
    - ???? Det går inte han är på jobbet.

    Ska jag inte kunna utföra ärenden åt "oss"??!
    IDIOTI!!!

    Ringer en gång till utan att uppge något i knappvalen.
    Jag behöver en ny trådlös USB enhet till min dator för att kunna koppla upp mig mot routern. Sladd är inte möjligt.
    Förutom samma visa med id så meddelas när jag kommer fram, att dessa inte finns längre.
    -Nähä? Vad är alternativet?
    - Airties (antenn och sen med sladd från den till datorn)
    Jag har just förklarat att pga hur huset ser ut så kan vi inte dra sladd.
    -Jamen vi har slutat med USB anslutningarna.
    - Varför?
    - För att de är gamla.
    - Gamla? Den har fungerat jättebra till den gick sönder?!
    - Jaa....

    TELIA!!! SÄMSTA EVER!

    Av: Kerstin Engkvist05-05-2021
    Beställning
    rating
    Tjänst
    rating
    Prissättning
    rating
    Leverans
    rating
    Skulle handla här igen
    Nej
    3
    rating

    Skriv din egen recension om Telia

    Din recension

    FAQ

    Är Telia ett pålitligt företag?

    Just nu finns det en kundrecension om Telia. I genomsnitt fick de ett stjärnbetyg på 3.4/10, med 27% av recenserare som indikerar att de skulle köpa från varumärket igen.

    Hurdana tjänster eller produkter erbjuder Telia?

    Telia är huvudsakligen aktivt i Telekomkategorin, mer specifikt inom Allt-i-ett-Paket, Mobil & Telefon, TV, Film & Streaming. Jag har läst alla recensioner, vad nu?

    Fick du ett positivt intryck från recensionerna?

    Om du fick ett positivt intryck av recensionerna kan du fortsätta till Telias webbplats för att göra din beställning. Om inte, klicka här för att fortsätta söka efter företag.