Telia Omdöme: Läs & dela recensioner i Sverige

Alla recensioner

Telia

26% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

M
mikael perssn
Fick av Telia ett SMS med ett erbjudande om att ifall jag istället för eventuell ny telefon vid förlängning av abonnemanget kunde få en betalfri månad. Accepterade men fick istället en förhöjd räkn...Läs vidare
C
Carina
Don't trust TELIA! Don't trust TELIA! Seriously! This is something you will thank me for in the future! DON'T TRUST ANYTHING THEY SAY! On the phone or in a store DON'T TRUST THEM! You might end up...Läs vidare
S
Seph
Telia är sämst, de är skurkar som skriver små texter någonstans på deras hemsida, svåråtkomligt och sedan hänvisar dit när det väl kommer till kritan.Kundtjänst är bedrövlig som yrar runt och ber e...Läs vidare
J
John Christher Sorhaug
Telia levererar fast bredband igenom mobilnätet med obegränsad surf som dom själv bekräftar hela vägen på sin hemsida och på kundservice. Dock visar det sig att Telia faktiskt har en begränsning på...Läs vidare
Z
Zana
Tyvärr var vi tvungna ha just Telia eftersom det är den enda som finns i huset. Katastrof! Dålig utbud av TV-kanaler. Internet: jätte dåligt! Försvinner hela tiden. Det värsta Internetkoppling ja...Läs vidare

Alla recensioner (54)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Telefonabonnemang

    Fick av Telia ett SMS med ett erbjudande om att ifall jag istället för eventuell ny telefon vid förlängning av abonnemanget kunde få en betalfri månad. Accepterade men fick istället en förhöjd räkning. Skrev till Telia att jag trodde jag skulle få betalfri månad och de svarade att jag visst fick rabatt men att jag samtidigt valt att lägga på (C-More och Netflix på min sons (han bor hos mig) abonnemang. Till saken hör att vi redan har dessa tjänster. Tydligen klickade jag fel bland alla ”köp, köp-länkar”. Trodde först att den slopade avgiften skulle komma när abonnemanget gått ut i augusti men och upptäckte det alltså för sent. (”erbjudandet” ankom och besvarades via SMS, men resten ex. ”godkännande” av beställning + ångervecka upplyste man om på ”Mina sidor” där man loggar in via Bank-ID, och hur många går in där dagligen?)Anser att detta är väldigt dålig affärsmoral när det är helt uppenbart att tilläggstjänsten är värdelös i vårt fall och att man istället för betalfri månad måste betala ytterligare 6000:-/år. Det statliga ägandet är ränder som aldrig går ur detta före detta monopolföretag. Så se upp. Svara aldrig på ett ”erbjudande” via Telias vilseledande SMS


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Telefon

    Don't trust TELIA!
    Don't trust TELIA! Seriously! This is something you will thank me for in the future! DON'T TRUST ANYTHING THEY SAY! On the phone or in a store DON'T TRUST THEM! You might end up paying a LOT of MONEY on a LIE like I did!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fiber installation och uppkoppling

    Telia är sämst, de är skurkar som skriver små texter någonstans på deras hemsida, svåråtkomligt och sedan hänvisar dit när det väl kommer till kritan.Kundtjänst är bedrövlig som yrar runt och ber en lägga dum tid på att försöka med andra kanaler för att sen återvända till telefonsamtal.

    I mitt fall installerade dom fiber till huset, i avtalet står det "WiFi Router (värde 999kr) ingår i erbjudandet"

    Villkoren är enligt bilagor i avtalet.

    När abonnemanget sades upp krävde de mig på att skicka tillbaka routern utan att kunna styrka på vart de sagt att jag ska göra det ingående i avtalet. Utan de säger att det är så de vanligtvis gör.

    Jag har aldrig fått nån information om detta. Jag har heller inte godkänt detta. Avtalet säger inte att jag ska skicka tillbaka det.

    Kundtjänst vill att jag upprättar ARN, kontaktar Telecområdgivarna, skaffar jurist mm. Jag har varken tid eller ork så jag får väl betala deras straffavgift då jag aldrig ens använt den routern då den inte hade wifi 6 så jag köpte en bättre innan jag ens ingick i deras skitsnack till avtal.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Fast Mobilt Bredband Plus obegränsad

    Telia levererar fast bredband igenom mobilnätet med obegränsad surf som dom själv bekräftar hela vägen på sin hemsida och på kundservice. Dock visar det sig att Telia faktiskt har en begränsning på 1 TB användning på Telia sina mobila bredband. Kommer du upp i det sänker dom hastigheten din. Är det här ens lagligt? Vilseledande marknadsföring?
    Jag kommer iallafall ta det här upp till ARN då detta förstör för mig i mitt arbetet (hemma kontor)


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Tv och Internet

    Tyvärr var vi tvungna ha just Telia eftersom det är den enda som finns i huset. Katastrof! Dålig utbud av TV-kanaler.
    Internet: jätte dåligt! Försvinner hela tiden. Det värsta Internetkoppling jag har haft och den dyraste!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Förlängning av abonnemang

    Telia är ett oseriöst företag
    Telia använder sig av oseriösa försäljare som lurar in dig i oseriösa prenumerationer. Sedan när avgiften dyker upp på din faktura så säger Telia att för x mån sedan så fick du prova på en tjänst som nu gått över i en fast prenumeration... och du skulle sagt till på en gång att ngt blivit fel. Hur skulle jag kunnat det eftersom tjänsten faktureras i efterskott dvs 3 månader efter att tjänsten aktiverade av oseriösa säljare så får jag första faktura där ett annat belopp än 0 kr syns...
    Så häller er borta från Telia ett mkt oseriöst företag som inte tar sitt ansvar!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Uselt bolag. Börjar med att tv tjänsten slutar fungera, supporten får inte till det så dom skickar ut en tekniker hem. 2 timmars felsökning, slutsatsen boxens nätverksuttag har slutat fungera Telia vill ha ca 680:- för att skicka ut en ny vilket jag vägrar. 1,5månad senare kommer faktura för teknikern på 950kr utan att någon sagt att det kan kosta att få ut en tekniker. Ringer och bestrider fakturan, killen jag pratar med säger att han makulerar fakturan och ger mig en månad gratis abonemang på någon slags nät säkerhet, tackar för makuleringen men säger nej tack till abonemanget 3ggr men ändå skickar han ut mail om det. Öppnar inte ens mailet för det är inget jag vill ha, 2 månader senare har jag en ny avgift på fakturan för 199:- samtidigt får jag en påminnelse om tekniker fakturan. Många samtal till supporten för att få bort abonemanget samt bestrida fakturan men Telia vägrar makulera fakturan som dom en gång tidigare sagt att dom ska göra och står fast vid det. Mellan den 2 månaders perioden ringer en säljare och erbjuder mobil abonemang för bra peng som jag tar då jag tror allt är löst sen tidigare. Dom säger att dom löser allt med flytten från gamla operatören, vid avslut från gamla operatören finns en månads uppsägnings tid på närmare 400kr Telia påstår sig gjort allt rätt och ber mig själv lösa problemet med min tidigare operatör själv. Måttet är rågat och jag säger upp alla mina tjänster hos Telia men problemen fortsätter med saltade fakturor för perioder som jag inte ens är kund hos Telia. Jag ringer och bestrider och personen ber om ursäkt och påstår sig förlänga betal tiden på fakturan så att systemet kan rätta till min faktura nästa månad. En vecka efter betal tiden gått ut på originalen kommer en påminnelse om fakturan som ska vara framflyttad en månad. Uselt bolag som staten borde skämmas för att ha andelar i, dom borde antingen sälja av sina andelar eller kliva in i bolaget och styra upp det från hur det sköts, rena kommunist fasoner från Telia där dom gör allt rätt enligt sig och kunden alltid har fel!


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bredband Tv samt mobil

    Fruktansvärt oprofessionellt och okunnigt handhavande. Hur kunde ett så bra företag fallera så …


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bredband

    Telia är den sämsta leverantören samt kundsupporten jag vart med om,, råder alla till att inte teckna avtal med dom. otrevliga och avtalen stämmer inte mot vad säljaren sagt och vad man kommit överens om,, efter det kör dom bara strutsen och man blir väldigt otrevligt bemött som kund. Aldrig mer Telia som leverantör säger jag...


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Mobilförsäkring

    Ett stort misstag att lämna annan leverantör för att gå över till Telia! Det blev mycket strul och konstigheter med såväl router som tv-box. Att nå fram i telefonkö till Telia innebär en väntetid på minimum 25 minuter, oavsett tidpunkt man ringer. Personalen är oftast stressade och vill bli av med samtalet så snart som möjligt. När jag köpte min senaste mobil hos Telia, ingick tre månaders mobilförsäkring. Eftersom jag tvingades till kontakt med Telias support tämligen ofta pga deras felprogrammerade router och tv-box, gjorde jag flera muntliga påstötningar om att jag ville säga upp mobilförsäkringen. ”Det fixar vi!” blev svaret. Kollade min senaste faktura igår och såg att försäkringen fortfarande var aktuell! Därför ringde jag idag Telia kl. 09.00 och fick nummer 83 i telefonkön. Nu sa personalen att jag hade TVÅ mobilförsäkringar att betala! Båda gällde identiska telefoner! Hur jag än försökte förklara om gjorda uppsägningar av försäkringen och att jag endast har köpt EN mobiltelefon, så var det helt omöjligt! Telia påstår att jag har tecknat TVÅ försäkringar och vägrade någon som helst hjälp! De båda försäkringarna är uppsagda fr.o.m. idag men Telia tänker inte betala tillbaka ett öre av de inbetalningar som gjorts under åtta månader. Personen jag talade med blev mer och mer otjänstvillig och avvisande. Det är mig en gåta att ett stort företag som Telia inte har mer insikt om sitt eget ansvar gentemot sina kunder. Rekommenderar absolut inte Telia till någon!



Andra personer tittade också på

Logo Halebop

Halebop

1 recensioner

E- handel och att shoppa på internet blir allt mer populärt för varje dag som går, och det är inte så konstigt hel...

Logo MyBeat

MyBeat

0 recensioner

Alla vill väl ha ett bra mobilabonnemang, varför skulle man inte vilja det? Det kan vara svårt att välja ett bra mobilabonnema...

Logo katshing

katshing

0 recensioner

Så gott som alla har en mobil nuförtiden, men det är inte bara mobilen man behöver utan man behöver ju även ha ett a...

Logo Fello

Fello

2 recensioner

Fello är ett företag som erbjuder flexibla mobilabonnemang som är lätta att förstå. Hela företagsidén b&...