Telia

Alla recensioner

Telia

26% Skulle handla här igen

Omdömen, klagomål och kundupplevelser Skriv en recension

Läs erfarenheter och recensioner från företag i Sverige. Ta reda på vilken den bästa nätbutiken är innan du gör din beställning. Tillsammans kan vi bestämma vilket företag som är bäst!

I rampljuset: vad säger våra kunder?

C
Camilla
Fruktansvärt oprofessionellt och okunnigt handhavande. Hur kunde ett så bra företag fallera så …Läs vidare
D
Dannie
Telia är den sämsta leverantören samt kundsupporten jag vart med om,, råder alla till att inte teckna avtal med dom. otrevliga och avtalen stämmer inte mot vad säljaren sagt och vad man kommit över...Läs vidare
I
ilona
Ett stort misstag att lämna annan leverantör för att gå över till Telia! Det blev mycket strul och konstigheter med såväl router som tv-box. Att nå fram i telefonkö till Telia innebär en väntetid p...Läs vidare
B
Bo
Fy vad de bluffar fel GB fel bindningstid fel ppris Har aldrig varit med om ett sådant bolag som man tror är bra, bluffar och ljuger och binder upp dig fast du inte har godkänt det skulle aldrig ...Läs vidare
T
Tristan Olausson
Piss dåligt rekommenderar inte att köpa internet kraschade hela tiden sämsta företaget någonsinLäs vidare

Alla recensioner (57)

  • Inga recensioner än!

    Hitta företag som du har erfarenhet av och skriv recensioner! Dina recensioner bidrar till en transparent marknad och förbättrar företagens tillförlitlighet..

  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bredband Tv samt mobil

    Fruktansvärt oprofessionellt och okunnigt handhavande. Hur kunde ett så bra företag fallera så …


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bredband

    Telia är den sämsta leverantören samt kundsupporten jag vart med om,, råder alla till att inte teckna avtal med dom. otrevliga och avtalen stämmer inte mot vad säljaren sagt och vad man kommit överens om,, efter det kör dom bara strutsen och man blir väldigt otrevligt bemött som kund. Aldrig mer Telia som leverantör säger jag...


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Mobilförsäkring

    Ett stort misstag att lämna annan leverantör för att gå över till Telia! Det blev mycket strul och konstigheter med såväl router som tv-box. Att nå fram i telefonkö till Telia innebär en väntetid på minimum 25 minuter, oavsett tidpunkt man ringer. Personalen är oftast stressade och vill bli av med samtalet så snart som möjligt. När jag köpte min senaste mobil hos Telia, ingick tre månaders mobilförsäkring. Eftersom jag tvingades till kontakt med Telias support tämligen ofta pga deras felprogrammerade router och tv-box, gjorde jag flera muntliga påstötningar om att jag ville säga upp mobilförsäkringen. ”Det fixar vi!” blev svaret. Kollade min senaste faktura igår och såg att försäkringen fortfarande var aktuell! Därför ringde jag idag Telia kl. 09.00 och fick nummer 83 i telefonkön. Nu sa personalen att jag hade TVÅ mobilförsäkringar att betala! Båda gällde identiska telefoner! Hur jag än försökte förklara om gjorda uppsägningar av försäkringen och att jag endast har köpt EN mobiltelefon, så var det helt omöjligt! Telia påstår att jag har tecknat TVÅ försäkringar och vägrade någon som helst hjälp! De båda försäkringarna är uppsagda fr.o.m. idag men Telia tänker inte betala tillbaka ett öre av de inbetalningar som gjorts under åtta månader. Personen jag talade med blev mer och mer otjänstvillig och avvisande. Det är mig en gåta att ett stort företag som Telia inte har mer insikt om sitt eget ansvar gentemot sina kunder. Rekommenderar absolut inte Telia till någon!



  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    abonnemang

    Fy vad de bluffar fel GB fel bindningstid fel ppris
    Har aldrig varit med om ett sådant bolag som man tror är bra, bluffar och ljuger och binder upp dig fast du inte har godkänt det
    skulle aldrig handla med detta fuskbolaget ALDRIG


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Piss dåligt rekommenderar inte att köpa internet kraschade hela tiden sämsta företaget någonsin


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    mobil

    Vilka jävla skojare
    bytte mitt abonemang från 125 kr mån till ett på 800 kr mån
    utan medela detta
    och fråga om det var okej

    Telia har blivit det nya 3
    deras affärs ide bygger nu på lura så många som möjligt
    och att kundetjänsten spelar ovetandes


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bredband fiber

    Skulle överta ett abonnemang för bredband-fiber med utgång mars 2022. Skriver på ett avtal där Telia smugit in en förlängning till 2023. Påtalar detta för Telia som vägrar ändra. Kunder är ambassadörer för ett företag. Känner mig tyvärr helt lurad och kan inte rekommendera Telia till mina vänner.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Bland det värsta jag varit med om i kundservice väg

    Två olika problem.

    1. Blev fakturerad för utlandssamtal ETT ÅR efter att bett Telia spärra utlandssamtal. Jag hade t.om. fått en skriftlig bekräftelse på att utlandssamtal är spärrade via Mitt Telia. Telia skyllde då på att någon fortfarande ringt utlandssamtal på min telefon och att det är mitt ansvar. De verkade ha glömt att problemet är inte att någon ringt, utan att Telia inte spärrat det enligt skriftlig ö.k och att det i själva fallet inte skall gå.

    Det tog 5 samtal innan jag blev utlovad kreditering. Alla sa att det inte gick att komma tillbaka till samma person, tills den 5 personen medgav att man kan få ett sms och bli uppringd av samma person.

    Lögn... efter lögn... efter lögn.

    2. Inkommande samtal slutade fungera. 6 samtal senare och 2 timmars e-mail korrespondens så las sista samtalet på. Fick då ett sms att funktionen att ringa upp inte fungerade (Nej. Det var ju det som var problemet) och kundservice föreslog att vi tog det via mail vilket jag var tveksam att göra då jag, av erfarenhet, vet att det sällan leder till en lösning. Jag hade rätt denna gången med och ansvarig på kundservice slutade tvärt att besvara mina frågor på e-mail. Slutade. Helt. Att svara?

    Tyvärr får telefonbolag som konsekvens av den oligopol de bedriver sin verksamhet under, möjligheten att helt utan konsekvens och ansvarstagande skapa en vinsdrivande versksamhet. Oavsett lögner och negativa omdömen.

    Värsta sortens bolag.


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Nätet kopplas av.

    Jag har varit kund i en månad och under den månaden har nätet kopplas av från ingenstans flera gånger. Jag har restartar den och kopplat ur den från el uttaget, men det kommer inte tillbaka. Det kommer tillbaka av sig själv. En av de värsta nätet jag har haft..


  • Beställning

    Tjänst

    Prissättning

    Leverans

    Skulle handla här igen
    Totalt

    Telia bredband håller inte ingånget avtal

    Akta er för att teckna bredbandsavtal med Telia. Jag blev kontaktad av en säljare som sålde ett 250/250 abonnemang bindningstid ett år. Jag skrev avtal och straxt innan det ska gå i drift så sägs avtalet upp för att säljaren sålt för billigt. Jag ringer kundtjänst men man vägrar leverera enligt ingånget avtal. Det hela slutar med att jag tvingas tillbaka till ursprunglig leverantör. Hade jag inte gjort något hade jag stått utan bredbandskoppling under 2 veckor tills Telia kunde koppla in en dyrare tjänst de erbjöd i kontakt med supporten.
    Teckna avtal med Telia och känn dig blåst ? Jag kommer aldrig mera använda någon av Telias tjänster efter idag. Den behandling jag fick känns nästan som ett skämt.
    Så jag nu vill varna alla som funderar på att byta leverantör.
    Välj inte Telia om det finns alternativ



Andra personer tittade också på

Logo Halebop

Halebop

1 recensioner

E- handel och att shoppa på internet blir allt mer populärt för varje dag som går, och det är inte så konstigt hel...

Logo Boxer

Boxer

0 recensioner

Bredband och abonnemang, kanske tråkigt att lägga pengar på men dom allra flesta vill ju ha bra surf i mobilen och internet hemma ...

Logo Chilimobil

Chilimobil

0 recensioner

En mobil har nästan de flesta av oss. Men för att faktisk kunna använda våran mobil så måste vi ju även ha et...

Logo katshing

katshing

0 recensioner

Så gott som alla har en mobil nuförtiden, men det är inte bara mobilen man behöver utan man behöver ju även ha ett a...