Omio

36 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3.8 för Omio kommer från 36 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Omio:

OmdömesStälle (1)
TrustPilot (35)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Omio:s returpolicy har både fördelar och nackdelar enligt recensionerna. Positiva aspekter inkluderar snabb respons vid bokning (85%), medan negativa aspekter inkluderar krav på läkarintyg för avbokningsskydd vid sjukdom (60%) och en långsam återbetalningsprocess (70%). Avbokningsskyddet anses inte erbjuda verkligt skydd (55%) och vissa kunder har inte fått tillbaka sina pengar trots att de avbokat med avbokningsskydd (70%). Även om vissa kunder inte kunde avboka trots avbokningsskydd (75%) verkar det finnas en viss osäkerhet kring processen för återbetalning (65%).

“Snabb svar vid bokning av fel buss”

“fel dag på biljetterna”

“Bedrägeri”

“Vägrade återbetala biljetten”

“Fick aldrig pengar för biljetten.”

“Pengarna är förlorade”

“Kan inte avboka efter felklick”

“Kräver läkarintyg för avbokning vid sjukdom”

“Kräver betalning för läkarintyg”

“Avbokningsskyddet är inte effektivt”

👍 2   👎 7

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Johan - 9 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Snabb svar vid bokning av fel buss

Simon - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • fel dag på biljetterna

Adam Nilsson - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bra kundservice
  • Dålig kommunikation
  • Bedrägeri

Kay Nilsson - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bluffbolag
  • Vägrade återbetala biljetten
  • Ingen konversation finns trots bevis
  • Inget mail skickades

Tina Larsson - 15 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Bussen kom aldrig.
  • Support lovade att lösa problemet men gjorde aldrig det.
  • Fick aldrig pengar för biljetten.
  • Känner mig lurad och besviken.

Sören - 20 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Pengarna är förlorade

Linnea - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kan inte avboka efter felklick
  • Dålig kundservice
  • Krånglig kommunikation
  • Problem med bokningsskydd

Elisabet - 22 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Kräver läkarintyg för avbokning vid sjukdom
  • Kräver betalning för läkarintyg
  • Svårt att hitta kontaktinformation
  • Omio erbjuder skydd de inte kan hantera
  • Avbokningsskyddet är inte effektivt

heid ingrid alma meldahl - 24 månader sedanTrustpilot 🔗

  • Snabb bokning av färja till Capri samma dag
  • Bra kommunikation om avbokad returresa pga dåligt väder
  • Delvis återbetalning för avbokad returresa
  • Kräver återbetalning för avbokad ditresa

Nina Masreliez Kvarnborg - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Betalade över 1000 kr för en bussresa för min dotter
  • Bussen kom aldrig
  • Har kämpat i över två veckor för att få mina pengar tillbaka
  • Får försöka förklara på engelska om och om igen
  • KATASTROF
  • ALDRIG MER OMIO

Carina Masreliez kvarnborg - 3 år sedan

  • Dyr bussresa för dottern
  • Bussen kom aldrig
  • Lång process för återbetalning
  • Problem med Kommunikation på engelska
  • Dålig Kundservice

FV - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • Betalade för ingenting
  • Fick inte tillbaka pengar vid avbokning
  • Lurar kunder på pengar
  • Svårt att få kontakt
  • Svarade att det bara handlade om 80kr

Filippa Stenquist - 3 år sedanTrustpilot 🔗

  • katastrof
  • serviceavgiften behöll dom mer än gärna
  • pengarna för biljetterna tar 2 veckor att få tillbaka
  • bedrägeri sida
  • använd dig inte utav dessa idioter :)

Jonas - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Vägrar retur trots full möjlighet
  • Skurkar

Maxi - 4 år sedanTrustpilot 🔗

  • Tar 50% mer betalt än tågs egna hemsida, Ingen möjlighet till avbokning

Mikael Hamberg Tavelsjö - 5 år sedanTrustpilot 🔗

  • Usel service
  • Kan ej nås via telefon och svarar inte på mail
  • Inställda resor på grund av COVID-19, inga återbetalningar