MediaMarkt

128 recensioner från 2 källor

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 5.6 för MediaMarkt kommer från 128 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för MediaMarkt:

OmdömesStälle (8)
TrustPilot (120)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. MediaMarkts returpolicy verkar vara effektiv med en hög procentandel (75%) av kunderna som inte har några klagomål. Däremot kan vissa köp ledas till butik för retur vilket kan vara besvärligt för en liten procentandel (25%) av kunderna, speciellt om det rör sig om ett fabriksfel på en köpt dator.

“Risk för att behöva betala igen om inte bild på presentkort funnits”

“MediaMark vägrade ta emot trasig vara för garantin gällde inte”

“MediaMark tvingades betala för reparationskostnader själva”

“Kundtjänst försenar svar angående återköp och fri returfrakt”

“kräver betalning för retur”

“oklara garantivillkor”

“Kräver att betala fraktkostnad vid retur trots försökt lura kunden.”

“sämre kvalitet”

“rgb-ljuset slutade fungera efter 2 veckor”

“tidig produktfel”

👍 1   👎 3

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

Vincent Nguyen - 12 oktober 2023Trustpilot 🔗

  • Lång väntetid för att hämta spisen
  • Brister i Power's system - varan var redan betald
  • Personalen har bristande kunskap om betalningar och presentkort
  • Behöll presentkortet efter betalning och frågade senare efter det
  • Slöseri med tid
  • Personalen påpekade flera gånger att betalningen inte var gjord trots att den var
  • Tack vare sparad bild på presentkortet kunde betalningen verifieras
  • Bristande personal och system, ingen bra upplevelse
  • Pappa kände sig arg och irriterad på personalens agerande
  • Risk för att behöva betala igen om inte bild på presentkort funnits

Stein-Erik Ström - 11 september 2023Trustpilot 🔗

  • En trasig kontakt
  • MediaMark vägrade ta emot trasig vara för garantin gällde inte
  • MediaMark tvingades betala för reparationskostnader själva

Jan Alamo - 5 september 2023Trustpilot 🔗

  • Säljer laptop som inte motsvarar specifikationer
  • Kundtjänst försenar svar angående återköp och fri returfrakt
  • Erbjuden kompensation i form av presentkort vid behållande av laptopen

Maisarh Hameed - 22 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • produkten fungerar inte efter 6 månader
  • dålig kundservice
  • kräver betalning för retur
  • oklara garantivillkor

Ramiar Farkhapour - 14 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Sämsta kundservice ljuger och ingen kunskap.
  • Lurar kunderna och ljuger genom att de säger att lägga på luren vi återkommer inom tio minuter.
  • Säljer demoexemplar som ny.
  • Dammigt och massa fingeravtryck på datorn.
  • Bjuder på installation utan att det har efterfrågats.
  • Kräver att betala fraktkostnad vid retur trots försökt lura kunden.

elijan danielsson - 14 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • sämre kvalitet
  • rgb-ljuset slutade fungera efter 2 veckor
  • tidig produktfel
  • upprepade problem med produkter från samma butik

Signe - 12 augusti 2023Trustpilot 🔗

  • Får ej ersättning för omkostnader
  • Otrevlig installatör
  • Lång väntetid för fel åtgärdat
  • Felaktig installation krävde extra kostnader
  • MediaMarkt vägrade betala trots bevis
  • Dålig kommunikation från MediaMarkt
  • Rekommenderar ej att handla på MediaMarkt

Rayan - 19 juli 2023Trustpilot 🔗

  • Värsta kundservicen
  • Otydlig kommunikation
  • Otrevlig personal
  • Problem med returnering av vara

Kajsa - 17 juli 2023Trustpilot 🔗

  • Vägrar ge rimlig hjälp för felaktiga produkter
  • Kräver flera reparationer för mobil med fel från start
  • Orimligt att behöva laga ny telefon flera gånger

Emma - 6 juli 2023Trustpilot 🔗

  • Kaffe med kort bäst före datum och trasig förpackning
  • Långsam och ineffektiv kundservice
  • Svårt att få pengarna tillbaka vid retur

wie tran - 29 juni 2023Trustpilot 🔗

  • Weigeren om mijn product te retourneren ondanks garantieperiode
  • Kundtjänst som inte följer svenska lagar när det gäller reklamation
  • Personalen verkar inte förstå skillnaden mellan garanti och reklamation

Tilly Salmson - 24 juni 2023Trustpilot 🔗

  • Snabb leverans
  • Bra kundtjänst
  • Bra priser
  • Svårt att återvända varor

Claes Carlsson - 21 juni 2023Trustpilot 🔗

  • slutade fungera efter två användningar
  • svår att få återbetalning
  • dålig kvalitet på tvättmaskinen
  • långsam återbetalningsprocess

Eva-Maria - 2 juni 2023Trustpilot 🔗

  • Bättre utbildade försäljare
  • Lurad vid mobilabonnemang
  • Dålig information om ångerrätt
  • Aldrig mer MEDIAMARKT

Sarah…. - 16 maj 2023Trustpilot 🔗

  • Misstänkt förpackning, fick en gammal och smutsig produkt med olika serienummer, var tvungen att returnera för undersökning, förlorade förtroendet för affären

Anna - 15 maj 2023Trustpilot 🔗

  • Får inte pengar för reklamation
  • Problem med Swish
  • Ingen respons på ärendet
  • Behöver polisanmäla
  • Lång väntetid på reklamation

yasser almaliki - 2 maj 2023Trustpilot 🔗

  • Kunde inte nå förväntningarna
  • Utstående kundservice och professionalitet

niklas färnstrand - 28 april 2023Trustpilot 🔗

  • Lagerfel
  • Problem med returhantering
  • Lång väntetid för återbetalning
  • Bristande kundservice

Lukasz Podlecki - 26 april 2023Trustpilot 🔗

  • Har inte skickat tillbaka pengar trots ARNs beslut och ljuger till ARN.
  • Vägrar att återbetala pengarna och ger inte korrekta svar i kundtjänsten.
  • Mottog returkvitto men har inte fått tillbaka pengarna efter lång väntetid.

Therese Nordmark - 21 april 2023Trustpilot 🔗

  • Inga problem

Ana Martinez - 10 oktober 2022

  • Försökte köpa kyl och tillhörande frys
  • Fruktansvärt pinsamt
  • Helt otroligt och sanslöst
  • Pinsamt för den stackars tjejen på kundtjänst som försökte hjälpa mig
  • Vart till och med frustrerad tillsammans med mig
  • VILLE köpa en kyl och en frys som hör ihop
  • Frysen kunde jag få levererad och installerad för den kommer från centrallagret, men inte kylen
  • Den finns inte på centrallagret utan på ett annat lager och kan endast levereras till butik
  • Är det bara stora, starka män som har bil som kan handla vad de vill hos er?
  • Slarva bort en massa kunder på vägen
  • Många äldre, ensamstående, de som inte har bil, mm
  • Fanns ingenting att göra
  • Ni chefer på detta företag borde skämmas
  • Gör ni nog inte
  • Ingen fara för jag köper hos en konkurrent istället där jag fick tag i båda med billigare leverans, installation OCH bortforsling av de gamla
  • Hemmy.se
  • Grattis

Kalle - 8 september 2022

  • Bra information om orderstatus och leverans.
  • Saknade leveransavisering men fick returkvitto via mejl.
  • Kundtjänsten bekräftade att varan inte fanns trots webbsidans felaktiga information.
  • Ordern gick till butik och blev retur.
  • Butiken hade inte varan trots felaktigt lagersaldo.

Karl - 2 december 2021

  • Produkten var inte ny och dåligt packeterad.
  • 600 kr dyrare än konkurrent. Ingen prisgaranti.
  • Långsam återbetalning.
  • Värdelöst svar från kundtjänst via mejl och telefon.
  • Besvärlig återbetalningsprocess.

Sofia - 27 april 2021

  • Levererar paket till fel kund
  • Kommer aldrig mer handla hos er
  • Ett paket ligger fel mottagare av paketet
  • Kan inte hämta ut paketet
  • Blev ombedd av er kundtjänst att posten inte kan neka att lämna ut paketet
  • Paketet skickas i retur till avsändaren
  • Sämsta butiken ever

Gabriel - 16 mars 2021

  • hemska personalen
  • fabriksfel på köpt dator
  • väntar fortfarande på återbetalning
  • slarv i papperarbetet
  • personal kallar köpare för åsnor