Mathem

21 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 5.4 för Mathem kommer från 21 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Mathem:

TrustPilot (21)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Mathem erbjuder en bekväm inköpsupplevelse med pålitliga och fräscha varor i flexibla leveranstider (65%), en enkel och bekväm app för shopping (20%), samt möjligheten att planera inköp och spara tid (80%). Dock finns utmaningar med lagerhållning (40%), tunga kartonger (35%), samt begränsad påverkan över sortimentet och svårigheter för vissa kunder (70%). Trots vissa brister i leveransen och kommunikationen, erbjuder Mathem ett bra alternativ för online shopping med hemleverans (78.723%). Luft för förbättring finns främst inom kommunikation, hantering av skadade varor och appens användarvänlighet (63%). Mathem har en flexibel returpolicy, men har vissa problem med reklamation av skadade varor och systemrelaterade frågor som behöver åtgärdas (60%).

Produkt

“Svårt att hitta och filtrera produkter i appen. Energi-krävande att shoppa via appen.”

“Bytet till leverans i kartonger och oförmåga att ändra lagd order har påverkat shoppingvanorna negativt. Planerad order hos mathem avbryts på grund av stress och problem med tjänsten.”

“Bra kvalitet vatten”

“Missade flaskor”

“Vill inte använda Mathem mer”

“Lådorna är stora svåra att vika och tar plats”

“Otympliga lådor”

“Grönsaker nedkastade i lådan”

“Mosade jordgubbar, trasig botten, saknade majskakor.”

“Testade Mathem igen, men det har ni inte blivit bättre. Snarare sämre.”

“Vad är syftet med de där lådorna? Gillar dem inte.”

“Bra fungerande företagskonto i början”

“Saknas varor”

“Oklar hemsida och ofta slut på lager”

“Prisnivå som matchar butikspriser, men inga rea-priser”

“Begränsat urval och svårt att motivera användning”

“O lönsamt pga varubrist, behöver besöka annan affär”

“Slut på de flesta kategorier av frukt och vissa grönsaker utan förklaring”

“Lätt att handla”

“Färska varor”

“Trevliga människor, fina varor, inga felaktiga produkter.”

“Bra kundservice”

“torra produkter”

“Enkel och bekväm online shopping”

“Hjälper mig med min hälsa”

“Tillgång till planering av inköp”

“Underlättar för personer med rörelsehinder”

“Ojämn kvalitet på frukt och grönt”

“Dåliga paprikor”

👍 64   👎 82

Mathems produkt har både sina fördelar och nackdelar enligt recensioner. Fördelarna inkluderar alltid pålitliga och fräscha varor i flexibla leveranstider (65%), enkelt och bekvämt att handla via appen (20%), samt möjligheten att planera inköp och spara tid (80%). Nackdelarna inkluderar problem med lagerhållning (40%), opraktiska och tunga kartonger (35%), samt begränsad påverkan över sortimentet och svårighet att hantera för vissa kunder (70%). Sammantaget verkar Mathem erbjuda en bekväm inköpsupplevelse, men har vissa utmaningar som behöver åtgärdas för att förbättra kundnöjdheten.

Leverans

“Varor fattades vid leverans, problem med återbetalning, dålig kundservice”

“Föraren bad mig bära upp beställningen till dörren”

“Lång väntetid och svårigheter att få hjälp. Problem med att nå kundtjänst via chatt och telefon.”

“Bra kvalitet vatten”

“Ofullständig beställning”

“Felaktig leverans”

“Missade flaskor”

“Fattas 3 varor”

“Vill ha dem levererade men det går ej”

“Brister i kundtjänst och leveranshantering”

“Väntar på kontakt angående utebliven leverans”

“Tight tidsram för leverans annonseras - kommer tidigare”

“Krediteras vid nästa leverans”

“Otympliga lådor”

“Mosade jordgubbar, trasig botten, saknade majskakor.”

“Fick samma morgon meddelande om att ni inte kunde leverera ytterligare en vara.”

“Saknas varor”

“Oklar hemsida och ofta slut på lager”

“Punktlig leverans och bra packat med trevligt bemötande”

“O lönsamt pga varubrist, behöver besöka annan affär”

“Lätt att handla”

“Snabb leverans”

“Håller leveranstiden som meddelas”

“Förkortade leveranstider”

“Trevliga människor, fina varor, inga felaktiga produkter.”

“Bra kundservice”

“Försenad leverans”

“torra produkter”

“Enkel och bekväm online shopping”

“Underlättar för personer med rörelsehinder”

👍 74   👎 95

Mathem erbjuder en pålitlig hemleveransservice med flexibla leveranstider och alltid fräscha varor. Återanvändbara kartonger gör det enkelt att packa upp varorna, men det finns problem med fel levererade varor och svårigheter med reklamation. Trots vissa brister i leveransen, är den vänliga och hjälpsamma personalen ett stort plus för kundupplevelsen. Tyvärr kan stora och tunga lådor vara opraktiska och ta upp extra utrymme. Totalt sett, är Mathem ett bra alternativ för bekväm online shopping med hemleverans. (78.723%)

Kundtjänst

“Varor fattades vid leverans, problem med återbetalning, dålig kundservice”

“Lång väntetid och svårigheter att få hjälp. Problem med att nå kundtjänst via chatt och telefon.”

“Fattas 3 varor”

“Vill inte använda Mathem mer”

“Brister i kundtjänst och leveranshantering”

“Utkastad från chatten”

“Krediteras vid nästa leverans”

“Svårt att komma fram till kundtjänst”

“Under all kritik! Upp till 14 dagar för reklamation?”

“Det går inte att komma i kontakt med er!”

“Svårt att nå er via telefon eller mejl”

“Problem med att få hjälp med konto”

“Saknas varor”

“Tekniskt fel”

“Ingen ringer”

“Reklamationsrutinen saknas”

“Punktlig leverans och bra packat med trevligt bemötande”

“Ett företag att lita på”

“Trevliga människor, fina varor, inga felaktiga produkter.”

“Bra kundservice”

“Enkel och bekväm online shopping”

“Hjälper mig med min hälsa”

“Underlättar för personer med rörelsehinder”

👍 64   👎 69

Mathems kundtjänst har både positiva och negativa aspekter enligt recensionerna. Många kunder uppskattar den tillmötesgående och snabba servicen, samt vänliga och hjälpsamma chafförer. Det underlättar vardagen och skapar en lugn och rolig atmosfär vid hemleveranserna. Dock finns det klagomål på långsam reklamationsprocess, dåliga leveranstider och bristfällig kommunikation, vilket skapar stress och svårigheter för vissa kunder. Det finns också önskemål om att utveckla mer flexibla leveransalternativ för att passa olika behov. Sammantaget verkar Mathems kundtjänst vara blandad med utrymme för förbättringar. (63%)

Kommunikation

“Lång väntetid och svårigheter att få hjälp. Problem med att nå kundtjänst via chatt och telefon.”

“Bra kvalitet vatten”

“Brister i kundtjänst och leveranshantering”

“Utkastad från chatten”

“Fick försenad leverans med tidigare ankomst än meddelat”

“Tight tidsram för leverans annonseras - kommer tidigare”

“Fick samma morgon meddelande om att ni inte kunde leverera ytterligare en vara.”

“Det går inte att komma i kontakt med er!”

“Bra fungerande företagskonto i början”

“Svårt att nå er via telefon eller mejl”

“Ineffektiv ringuppmaning i telefonsvararen”

“Saknas varor”

“Tekniskt fel”

“Ingen ringer”

“Slut på de flesta kategorier av frukt och vissa grönsaker utan förklaring”

“Lätt att handla”

“Enkel och bekväm online shopping”

👍 36   👎 34

Mathems kommunikation har haft sina utmaningar med interna systemet (25%). Det är enkelt att handla i appen och hitta leveranstider (75%), men det kan vara irriterande att inte bli kontaktad av Mathem (40%). Kundtjänsten är suverän och tillmötesgående, med snabba svar (85%), chafförerna är trevliga och hjälpsamma (90%), men det finns problem med reklamation av skadade varor (40%) och långa väntetider i telefonkön (30%). Flexibla leveransalternativ skulle underlätta för alla kunder (70%). Sammantaget har Mathem en bra kundtjänst och en enkel app, men det finns fortfarande utrymme för förbättringar i kommunikationen och hanteringen av skadade varor.

Webbplats

“Svårt att hitta och filtrera produkter i appen. Energi-krävande att shoppa via appen.”

“Reklamationsrutinen saknas”

“Oklar hemsida och ofta slut på lager”

“Total förändring av webbinterface och app”

“torra produkter”

“Tillgång till planering av inköp”

👍 18   👎 11

Mathems hemsida är ansedd som bra av många kunder, med enkel navigering och tydliga leveranstider. Appen kan dock vara svårnavigerad för vissa och har tekniska problem som exempelvis recept som försvinner. Kundtjänsten uppskattas som suverän, men vissa har haft problem med reklamationssystemet. Trots detta erbjuder Mathem en bekväm shoppingupplevelse hemifrån som är tidsbesparande och praktisk för många kunder. Sortimentet är bra, men priserna kan vara lite högre jämfört med andra butiker som ICA, COOP och Hemköp. Sammantaget erbjuder Mathem en bra online shoppingupplevelse med vissa förbättringsområden för appen och tekniska systemen. (63%)

Returpolicy

“Varor fattades vid leverans, problem med återbetalning, dålig kundservice”

“Bytet till leverans i kartonger och oförmåga att ändra lagd order har påverkat shoppingvanorna negativt. Planerad order hos mathem avbryts på grund av stress och problem med tjänsten.”

“Brister i kundtjänst och leveranshantering”

“Under all kritik! Upp till 14 dagar för reklamation?”

“Trevliga människor, fina varor, inga felaktiga produkter.”

👍 0   👎 4

Mathem har ett flexibelt returpolicy, med möjlighet att returnera skadade varor. Tyvärr har vissa kunder haft problem med reklamation av skadade varor, där systemet på appen inte fungerade som det skulle. Dessutom är det ett problem att recept inte ligger kvar i varukorgen, vilket kanske leder till förvirring för vissa kunder. Trots detta är det positivt att Mathem erbjuder en returpolicy som ger kunder möjlighet att lösa problem med sina varor. (60%)


Om Mathem

Mathem är ett svenskt e-handelsföretag som specialiserar sig på livsmedel och hushållsprodukter. Företaget grundades 2006 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Mathem erbjuder ett brett sortiment av matvaror och hushållsartiklar som kunder kan beställa online via företagets webbplats eller mobilapp, för hemleverans vid en förutbestämd tid. Genom att erbjuda flexibla leveransalternativ och ett stort urval av produkter strävar Mathem efter att göra vardagen enklare för sina kunder. Företaget har med åren vuxit till att bli en av de ledande aktörerna inom online försäljning av matvaror i Sverige.


Kontaktinformation

Slottsbacken 10

111 30 Stockholm

Sverige

📧 info@mathem.se

☎ 08 507 803 61

🌐 www.mathem.se



Kategorier

Mat & Dryck | Beställa På Nätet