Marks and Spencer

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Marks and Spencer kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Marks and Spencer:

TrustPilot (120)

Erfarenheter med Returpolicy Returpolicy

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Marks and Spencer har en effektiv returpolicy med möjlighet till återbetalning, vilket uppskattas av många kunder. Däremot saknas möjligheten till utbyte av defekta varor och bristen på tydliga ombytealternativ kan vara besvärligt för vissa kunder. Återköpspolitiken är också oklar vilket kan skapa förvirring. Sammantaget får Marks and Spencer en return policy betygsatt på ca 60-70%.

“Försening igen med beställningar för click and collect.”

“Min betalning drogs för 3 dagar sedan så jag kommer returnera dessa varor eftersom jag hoppades få dem i tid för semestern.”

“Svårt att returnera produkter vid online beställningar utan möjlighet att skriva ut fraktsedel eller bära långa avstånd. Svårt för personer med funktionsnedsättningar att returnera produkter.”

“Produktproblem snabbt löst”

“Inget erbjudande i vanlig passform, begränsad valmöjlighet”

“'Ungefär ett erbjudande i vanlig storlek men vissa stilar kanske inte finns'”

“Ta pengar när du inte har varorna och sedan låta kunderna vänta på en återbetalning är rent ut sagt ohederligt.”

“Produkterna var fläckiga och skrynkliga”

“Begränsad betalningsmetod, endast kortbetalning tillåten”

“Efterbehandling av retur upp till 35 arbetsdagar”

👍 1   👎 5

Sammanfattade recensioner

Vi använder AI för att omvandla varje recension till en tydlig och kortfattad sammanfattning. Dessa sammanfattningar är kronologiskt ordnade så att du enkelt kan läsa de senaste användaråsikterna och erfarenheterna. Nedan hittar du dessa översikter, så att du snabbt kan se vad andra användare tycker är viktigt.

D j deakin - 10 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Försening igen med beställningar för click and collect.
  • Försöker undvika problem med posten så jag beställer regelbundet för click and collect.
  • Min beställning idag var försenad och jag fick ett meddelande precis som förra gången.
  • Inte bra och om click and collect-tjänsten fortsätter på det här viset måste jag handla någon annanstans.
  • Min betalning drogs för 3 dagar sedan så jag kommer returnera dessa varor eftersom jag hoppades få dem i tid för semestern.

Sue - 10 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Svårt att returnera produkter vid online beställningar utan möjlighet att skriva ut fraktsedel eller bära långa avstånd. Svårt för personer med funktionsnedsättningar att returnera produkter.

Will Rankin - 10 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Produktproblem snabbt löst

Happy User - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Varför denna besatthet med 'bred passform'
  • Endast erbjuder bred passform för kvinnors sandaler/skor
  • Inget erbjudande i vanlig passform, begränsad valmöjlighet
  • 'Ungefär ett erbjudande i vanlig storlek men vissa stilar kanske inte finns'

Edwina Kent - 8 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Took money for goods they didn't have
  • Leveransen var försenad, fick sedan ett e-postmeddelande som avbeställde beställningen och sa att den var slut i lager.
  • Varför acceptera en onlinebeställning.
  • Ta pengar när du inte har varorna och sedan låta kunderna vänta på en återbetalning är rent ut sagt ohederligt.

Sheekey - 6 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Produkterna var fläckiga och skrynkliga

Laurence Mason - 5 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Beställning via skärmar istället för vid kassan
  • Bacon rolls var strängiga och feta
  • Begränsad valmöjlighet vid beställning av kaffe
  • Klagomål från kunder angående det nya beställningssystemet
  • Personalens ovilja att använda maskiner och föredra personlig hjälp
  • Begränsad betalningsmetod, endast kortbetalning tillåten

hala Dakouri - 5 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Efterbehandling av retur upp till 35 arbetsdagar

Customer Tony Betts - 5 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Otrevlig och inkompetent

Amanda - 5 maj 2024Trustpilot 🔗

  • För mycket givet till någon annan, Ordrar avbrutna, Säkerhetsmärkesproblem, Storleksproblem, Slutsålda varor, Förpackningskvalitet, Dålig kundservice, Censur av recensioner

Julie Oreilly - 4 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Leveransproblem för tusentals kunder
  • Beställningen kom aldrig fram
  • Jag begärde en återbetalning
  • Produkter för leverans trots stora problem
  • Har betalat men inte fått återbetalning eller leverans

H Brown - 3 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Olitliga storlekar

Joanna Hillas-Smith - 2 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Dålig kundservice
  • Långsam leverans
  • Felaktiga produkter
  • Inget erbjudande om utbyte

Mrs G - 2 maj 2024Trustpilot 🔗

  • Leveranskaos, försenade objekt, slut i lager, återbetalningsproblem
  • Ojämn storlek, trånga byxor
  • Ingen ursäkt, semestermiljö

jojoromancer - 29 april 2024Trustpilot 🔗

  • Försenade leveranser
  • Ingen uppdaterad lagerstatus
  • Problem med lagrets tillgänglighet
  • Återbetalning av varor som är slutsålda

Janet Muncaster - 29 april 2024Trustpilot 🔗

  • Jag fick tillbaka mina pengar

Ms. Allison Taylor - 27 april 2024Trustpilot 🔗

  • Fick en plastbit i maten
  • Kundtjänst gav mig ett presentkort som kompensation
  • Fick kompensation för porto och kostnaden för måltiden
  • Marks and Spencers har tappat mitt förtroende

Michelle Colucci - 27 april 2024Trustpilot 🔗

  • BEDRÄGERI AV RETURVILLKOR SOM ÄR FAKTISKT DYRA
  • MÅSTE BETALA EXORBITANTA AVGIFTER utan någon artikel som ersättning

Rebecca Parry - 27 april 2024Trustpilot 🔗

  • Effektiv, hjälpsam personal. Bra service i omklädningsrummet.

Susan Hood - 25 april 2024Trustpilot 🔗

  • Undvik för kläder

Sally Francis - 23 april 2024Trustpilot 🔗

  • bedrövlig service från början till slut
  • försenad leverans utan information om varaktighet
  • klänning slut i lager efter orderbekräftelse
  • lång väntetid för återbetalning

MICHAEL JAMES BARNES - 23 april 2024Trustpilot 🔗

  • Bra färg och storlek, MEN för tight elastik.
  • Orsakar smärta och kan leda till hjärtattacker, som att strypa blodcirkulationen.
  • Behöver omedelbar åtgärd för att undvika strypning.
  • Inga retur- eller leveransklagomål nämnda.