Marks and Spencer

120 recensioner från 1 källa

Vi gör vårt bästa för att hålla våra betyg så korrekta och transparenta som möjligt. Nöjdhetspoängen på 3 för Marks and Spencer kommer från 120 aktuella recensioner, oftast från det senaste året. Vi hämtar dessa recensioner från olika webbplatser. Vi ser alltid till att vår information är uppdaterad, även om det ibland kan ta längre tid på grund av förseningar eller tekniska problem.

Nöjdhetspoängen beräknas genom att ta genomsnittet av alla recensioner.

Webbplatser där vi har hittat recensioner för Marks and Spencer:

TrustPilot (120)

Helhetsbild

Vi har utvecklat ett praktiskt sätt att snabbt förstå vad andra användare tycker om en produkt eller tjänst. Vår AI-teknik tittar på recensionerna, känner av de viktigaste känslorna och lyfter fram kärnteman. Allt detta sammanställer vi tydligt för dig. Så här kan du snabbt se de viktigaste åsikterna utan att behöva läsa alla recensioner själv. Marks and Spencer erbjuder lågkvalitativa produkter med billig prissättning men lider av kvalitetsproblem och leveransutmaningar, vilket har lett till inställda ordrar och frustrerade kunder. Kundservicen har vissa positiva inslag, som kompensation för förseningar, men brister i kommunikation och rigiditet i processer. Kommunikationen är bristfällig, särskilt kring leveranser, vilket har resulterat i en låg Trustpilot-poäng. Webbplatsen har också problem med leveransspårning och inkompatibilitet mellan online och butikslager, vilket skapar förvirring för kunderna. Återköpspolitiken är effektiv, men bristen på möjlighet till utbyte av defekta varor kan vara ett problem för vissa kunder. Sammanfattningsvis verkar Marks and Spencer ha en del områden att förbättra för att öka kundtillfredsställelsen.

Produkt

“Maten är bra”

“Problem med delad order och försenad leverans”

“Felaktig produktplacering i butiken trots order”

“Leveransen var en fullständig katastrof”

“Nästan hälften av blommorna var döda eller på väg att dö”

“Andra gången på mindre än tre månader detta händer”

“Låg kvalitet på kläderna”

“Genomskinliga trosor av dålig kvalitet”

“Misleading advertising”

“Byxor verkade ha köpts i butik och inte levererats direkt från lager”

“Hjälpsam personal som känner sitt sortiment”

“Produktproblem snabbt löst”

“Plantor var inte omhändertagna före försäljning. Slarvigt omplanterade i större krukor.”

“Plantor blev rotbundna och dog inom 8 månader.”

“Plantor var dyrare men levde inte upp till förväntad kvalitet.”

“Fick bara 20% av mina kläder till min semesterbeställning”

“Ingen rådgivning om bästa bh-typen.”

“Upphört att tänka på äldre damer”

“Endast inriktad på yngre shoppare”

“Endast strappy och slinky nattlinnen tillgängliga”

“Skjortorna är kortare och tightare än förväntat”

“Kvaliteten har försämrats jämfört med tidigare år”

“Storlekarna verkar inte vara lika som förut”

“Kundernas vanliga förväntningar har inte uppfyllts”

“Utgifter fungerar inte i butiken”

“Besvär med att använda presentkorten”

“Inte värt besväret att använda presentkorten”

“Bristande lagerhantering”

“Varför denna besatthet med 'bred passform'”

“Endast erbjuder bred passform för kvinnors sandaler/skor”

“Inget erbjudande i vanlig passform, begränsad valmöjlighet”

“'Ungefär ett erbjudande i vanlig storlek men vissa stilar kanske inte finns'”

“Took money for goods they didn't have”

“Ta pengar när du inte har varorna och sedan låta kunderna vänta på en återbetalning är rent ut sagt ohederligt.”

“Alla mina beställda klädesplagg var 'slut i lager'.”

“Kvaliteten på vissa kläder har också försämrats.”

“Produkt av hög kvalitet”

“Iskall temperatur i butiken”

“Tandbort”

“Nötskal i glassen”

“Företag i nedgång”

“Super bekväma för långa promenader och lätta”

“Inte vattentäta och har dåligt grepp vilket gör dem farliga att använda”

“Produkten hade olika kuddar”

“Produkterna var fläckiga och skrynkliga”

“Inga anställda för att hjälpa”

“Svårt att hitta utgången”

“Bra värde på presenten”

“Otillräcklig lagerhantering”

“Beställning via skärmar istället för vid kassan”

“Bacon rolls var strängiga och feta”

“Begränsad valmöjlighet vid beställning av kaffe”

“Ingen kvalitetskontroll före leverans”

“Skadad produkt vid leverans”

“Dåligt paketerad produkt”

“För mycket givet till någon annan, Ordrar avbrutna, Säkerhetsmärkesproblem, Storleksproblem, Slutsålda varor, Förpackningskvalitet, Dålig kundservice, Censur av recensioner”

“Få dina storlekar sorterade - de är alldeles för kaos”

“Försenad leverans med Evri som leveransfirma.”

“Få personal bakom kassorna vid fel”

“Produkter för leverans trots stora problem”

“Olitliga storlekar”

“Order inställd pga slutsålda varor”

“Försenad leverans, varor bristfälliga”

“Slut i lager”

“Bra kundtjänst och kommunikation”

“Felaktiga produkter”

“Inget erbjudande om utbyte”

“Leveranskaos, försenade objekt, slut i lager, återbetalningsproblem”

“Ojämn storlek, trånga byxor”

“Totalt kaos med beställning och lagerhantering”

“Varulagret och beställningssystemet är i totalt kaos”

“kommer aldrig att använda igen”

“Möglig mat”

“Förvirrande lagersaldo, långsamt med att skicka ut varan”

“Fel färg”

“Inte billigt”

“Ingen förpackning”

“Ingen vilja att göra nya online-beställningar”

“Vara beställningsproblem”

“varor felaktigt visade som i lager på webbplatsen”

“Problem med lagrets tillgänglighet”

“Beställd för 9 dagar sedan men ännu inte skickad”

“Backup-beställning behövs för specifik händelse”

“Bra att jag inte litade på M&S!”

“Dålig matkvalitet”

“Okänd storleksystem”

“Dålig kvalitet soffa”

“Ingen förbättring i funktionalitet och komfort”

“Fick en plastbit i maten”

“Marks and Spencers har tappat mitt förtroende”

“Dåligt krossade och skadade potatisar”

“Dålig kvalitet och överpris”

“Import från Frankrike istället för lokala brittiska producenter”

“kunnig personal, bra kvalitetsprodukter, konsekvent service i över 5 år”

“M&S tog betalt men levererade inte varan”

“Rudeness”

“Underbemannad personal”

“Undvik för kläder”

“klänning slut i lager efter orderbekräftelse”

“Bra färg och storlek, MEN för tight elastik.”

“Orsakar smärta och kan leda till hjärtattacker, som att strypa blodcirkulationen.”

“Fantastisk samling av damkläder i linne”

“Populär samling, får vänta på byxorna”

“Effektiv montering av bord”

“Mycket packad med nötter till den punkt där det är svårt att få ut från burken, Honungen smakar som om den är blandad med tjära och förstör valnötterna, M&S har inte lyckats leverera en bra produkt med detta erbjudande”

“Deras matstandarder har sjunkit och kläderna ser ännu skabbigare ut varje år.”

“En stor mängd tillverkas i Kina.”

“M&S blir undermåliga på varje nivå.”

“Elastisk band lämnar djupa märken på min vad”

“Skandalöst”

“Allergener markerades förutom GELATIN”

“Förakt mot vegetarianer”

👍 13   👎 98

Marks & Spencer erbjuder en lågkvalitativ produkt med billig prissättning (80%). Produkten är obekväm och saknar stöd, liknande de som säljs på Poundland. Hård interna sömmar kan skava och kräver ständig justering. Kalendern har små texter som är svåra att läsa och datumen är inte tydligt markerade. Många produkter är i princip samma som på Poundland och kan vara felaktigt märkta. Marks & Spencer har också haft problem med lagernivåer och leveranser, vilket resulterat i inställda ordrar och varor som inte finns tillgängliga i butik. Kvaliteten på maten har också försämrats enligt recensionerna. Sammantaget verkar det som att det har varit en generell nedgång i kvaliteten och tillgängligheten på Marks & Spencer.

Leverans

“Fick öppnat paket och saknade varor”

“Problem med delad order och försenad leverans”

“Försenad leverans trots extra betalt för expressleverans”

“Beslutat att inte köpa från M&S igen”

“Felaktig produktplacering i butiken trots order”

“Försenad leverans utan information till kunden”

“Leveransen var en fullständig katastrof”

“Andra gången på mindre än tre månader detta händer”

“Dålig kundservice vid byte av varor”

“Självbetjäning istället för personlig betjäning”

“Ligkiltig attityd mot betalning vid disken”

“Försenad leverans och felaktig information från kundtjänst”

“Byxor verkade ha köpts i butik och inte levererats direkt från lager”

“Försening igen med beställningar för click and collect.”

“Min beställning idag var försenad och jag fick ett meddelande precis som förra gången.”

“Inte bra och om click and collect-tjänsten fortsätter på det här viset måste jag handla någon annanstans.”

“Min betalning drogs för 3 dagar sedan så jag kommer returnera dessa varor eftersom jag hoppades få dem i tid för semestern.”

“Svårt att returnera produkter vid online beställningar utan möjlighet att skriva ut fraktsedel eller bära långa avstånd. Svårt för personer med funktionsnedsättningar att returnera produkter.”

“Plantor var inte omhändertagna före försäljning. Slarvigt omplanterade i större krukor.”

“Fick bara 20% av mina kläder till min semesterbeställning”

“Endast en kassa öppen”

“Lång kö”

“Order cancelled at last minute!”

“Bristande lagerhantering”

“Took money for goods they didn't have”

“Leveransen var försenad, fick sedan ett e-postmeddelande som avbeställde beställningen och sa att den var slut i lager.”

“Ta pengar när du inte har varorna och sedan låta kunderna vänta på en återbetalning är rent ut sagt ohederligt.”

“M&S ställde in min onlineorder och jag fick ingen förklaring.”

“Återbetalning kommer att ta 5-7 dagar att processa.”

“Beställningen kom aldrig och förfärlig kundtjänst.”

“Tidsödande besök i butik”

“Leveransdröjsmål”

“Inte vattentäta och har dåligt grepp vilket gör dem farliga att använda”

“Produkterna var fläckiga och skrynkliga”

“Misslyckad leverans av DHL”

“Saknade information om var paketet lämnades”

“Paketet lämnades vid husets sida och blev blött”

“Ändrat leveransdatum till sent”

“Begränsad betalningsmetod, endast kortbetalning tillåten”

“Efterbehandling av retur upp till 35 arbetsdagar”

“Ingen kvalitetskontroll före leverans”

“Skadad produkt vid leverans”

“Dåligt paketerad produkt”

“För mycket givet till någon annan, Ordrar avbrutna, Säkerhetsmärkesproblem, Storleksproblem, Slutsålda varor, Förpackningskvalitet, Dålig kundservice, Censur av recensioner”

“Människor förlorar jobb - kunder förväntas göra deras jobb”

“Försenad leverans med Evri som leveransfirma.”

“Långa köer”

“Leveransproblem för tusentals kunder”

“Beställningen kom aldrig fram”

“Produkter för leverans trots stora problem”

“Varor slut på hemsidan”

“Order inställd pga slutsålda varor”

“Försenad leverans, varor bristfälliga”

“Höll mig informerad om leveransförseningar”

“Slut i lager”

“Långsam leverans”

“Leveranskaos, försenade objekt, slut i lager, återbetalningsproblem”

“Totalt kaos med beställning och lagerhantering”

“Varulagret och beställningssystemet är i totalt kaos”

“Sen leverans”

“Oförutsedd leveransdag”

“Försenade efterbehandlingar”

“Brist på orderövervakning”

“Totalt kaos - de meddelar inte att paketet har kommit, svarar inte på e-post och är inte till hjälp när du väl kommer fram till dem”

“super ineffektivt”

“försenad beställning”

“beställningen avbröts i sista minuten”

“Leveransen är sen”

“Strulig webbplats, problem med betalning och orderbehandling”

“Förvirrande lagersaldo, långsamt med att skicka ut varan”

“Ingen förpackning”

“Ordar annullerades på grund av lager/leveransproblem”

“Ingen vilja att göra nya online-beställningar”

“Kunde inte ändra leveransdatum eller avboka beställningen”

“Vara beställningsproblem”

“Leveransspårningssystemet är mycket dåligt”

“två online-order avbokade”

“försändelse förlorad i transit”

“Försenade leveranser”

“Problem med lagrets tillgänglighet”

“Okänd leveranstid och kommunikation”

“Beställd för 9 dagar sedan men ännu inte skickad”

“Fick e-post om försening med upp till fem dagar”

“Frastande leverans”

“order försenad, kan inte avbryta”

“gav inte leveransinformation”

“Dålig matkvalitet”

“Frakttjänst av låg kvalitet”

“Försenade leveranser”

“Överskattad leveranstid”

“M&S skickade ut ett företag för att granska men bara löste några 'snagging' frågor på en helt ny soffa”

“total leveranskaos”

“förseningar”

“produktleveranser mycket sena”

“Dålig leveranstjänst från Wincantons avdelning”

“Inkompetent leveransservice från Wincanton”

“Skickade stor lastbil trots begäran om liten van”

“Förseningar och inget ursäkt”

“Extremt dålig online service”

“Försenade leveranser och order avbröts utan förklaring”

“Rudeness”

“Kunde inte leverera presenterna samtidigt”

“Kunde inte ändra leveransdatum”

“Kan inte lita på leverans av presenter”

“Förseningar varje gång nu”

“Underbemannad personal”

“bedrövlig service från början till slut”

“försenad leverans utan information om varaktighet”

“Leveransförseningar”

“Ineffektivitet i leveransprocessen”

“Inga retur- eller leveransklagomål nämnda.”

“M&S fortsätter att använda EVRI som kurirleveransservice”

“Effektiv montering av bord”

“Vägrade att ta bort förpackningen”

“Vägrade att bära upp garderoben på grund av vikt”

“Otillräcklig kommunikation om viktbegränsningar”

“Mycket packad med nötter till den punkt där det är svårt att få ut från burken, Honungen smakar som om den är blandad med tjära och förstör valnötterna, M&S har inte lyckats leverera en bra produkt med detta erbjudande”

👍 8   👎 137

Marks and Spencer's delivery service seems to be plagued with issues, including long wait times, items out of stock, delayed deliveries, cancelled orders, and poor communication. The tracking system is described as awful and inefficient, causing confusion and frustration. Customers have experienced late deliveries, damaged packaging, and lost items in transit. With a lack of next day deliveries and unreliable timelines, the overall delivery experience is unsatisfactory. The chaotic nature of the service makes it difficult for customers to trust in timely and efficient deliveries from Marks and Spencer. (67.37%)

Kundtjänst

“Endast bra utseende smala behöver söka!”

“Fick öppnat paket och saknade varor”

“Beslutat att inte köpa från M&S igen”

“Felaktig produktplacering i butiken trots order”

“Ingen tydlig kommunikation mellan butik och kundtjänst”

“Kundtjänsten hittade inte information om beställningen”

“Leveransen var en fullständig katastrof”

“Ointresserat svar från företaget”

“Bättre att undvika detta företag och gå till någon annan stans”

“Låg kvalitet på kläderna”

“Dålig kundservice vid byte av varor”

“Brist på kommunikation från företaget”

“Misleading advertising”

“Lack of clarity in pricing”

“Inadequate staff training”

“Poor customer service”

“Kallt bemötande”

“Självbetjäning istället för personlig betjäning”

“Ligkiltig attityd mot betalning vid disken”

“Lämnade varor på grund av dålig service”

“Försenad leverans och felaktig information från kundtjänst”

“Försöker undvika problem med posten så jag beställer regelbundet för click and collect.”

“Inte bra och om click and collect-tjänsten fortsätter på det här viset måste jag handla någon annanstans.”

“Fantastisk kundservice av Fay”

“Hjälpsam personal som känner sitt sortiment”

“Vänlig och inget var till besvär”

“Utskilts service”

“Bristande kommunikation”

“Svårt att returnera produkter vid online beställningar utan möjlighet att skriva ut fraktsedel eller bära långa avstånd. Svårt för personer med funktionsnedsättningar att returnera produkter.”

“Produktproblem snabbt löst”

“Dåligt svar från M&S när klagomål framfördes.”

“Fick bara 20% av mina kläder till min semesterbeställning”

“Endast en kassa öppen”

“Lång kö”

“Anställda verkade ointresserade av jobbet.”

“DÅLIG KUNDSERVICE”

“OTYDLIG KOMMUNIKATION”

“Bekymmersam attityd gentemot äldre kunder”

“Order cancelled at last minute!”

“Kundernas vanliga förväntningar har inte uppfyllts”

“Utgifter fungerar inte i butiken”

“Dålig kundtjänst”

“Långsam svarstid”

“Ingen återkoppling från finansavdelningen”

“Frustration och irritabilitet mot företaget”

“Dålig upprättelse av problemet”

“Besvär med att använda presentkorten”

“Ingen lösning trots ansträngningar”

“Bristande lagerhantering”

“Took money for goods they didn't have”

“Leveransen var försenad, fick sedan ett e-postmeddelande som avbeställde beställningen och sa att den var slut i lager.”

“Varför acceptera en onlinebeställning.”

“Ta pengar när du inte har varorna och sedan låta kunderna vänta på en återbetalning är rent ut sagt ohederligt.”

“M&S ställde in min onlineorder och jag fick ingen förklaring.”

“Förlorade förtroende för att handla hos M&S online.”

“Beställningen kom aldrig och förfärlig kundtjänst.”

“Har inte fått svar på mitt email som skickades för 5 dagar sedan.”

“Utmärkt kundvård”

“Iskall temperatur i butiken”

“Tandbort”

“Kundtjänst inte intresserad”

“Kräver att jag skickar nötskal för att visa skadan”

“Bedrövlig kundtjänst”

“Tidsödande besök i butik”

“Otrevligt bemötande av chefer”

“Oförstående respons från VD-kontor”

“Stängd ärende utan förståelse”

“Bristande lojalitet gentemot kunder”

“Avslutat affärsförhållande”

“Super bekväma för långa promenader och lätta”

“Inte vattentäta och har dåligt grepp vilket gör dem farliga att använda”

“Produkten hade olika kuddar”

“Företaget vägrade att ersätta kuddarna”

“Dålig kundservice”

“Produkterna var fläckiga och skrynkliga”

“Omöjligt att göra en enkät”

“Outsource kundtjänst till Sydafrika”

“Förvirring och brist på ursäkt”

“Bedrövlig kundtjänst”

“Felaktig information på webbplatsen”

“Otillräcklig lagerhantering”

“Brister i informationsöverföring”

“Begränsad valmöjlighet vid beställning av kaffe”

“Klagomål från kunder angående det nya beställningssystemet”

“Usel kundservice”

“Otrevlig och inkompetent”

“Skadad produkt vid leverans”

“Kundtjänst svarade inte tillräckligt bra på problemet”

“För mycket givet till någon annan, Ordrar avbrutna, Säkerhetsmärkesproblem, Storleksproblem, Slutsålda varor, Förpackningskvalitet, Dålig kundservice, Censur av recensioner”

“Inte på M & S vi ska bara gå någon annanstans där kunderna kommer först!”

“Försenad leverans med Evri som leveransfirma.”

“Långa köer”

“Inga kontaktlösa betalningar”

“Få personal bakom kassorna vid fel”

“Hjärtlösa organisationen”

“Svårt att förstå kunders situation”

“Bör sätta kunders hälsa och återhämtning först”

“Kräver extra ansträngning från cancerpatienter”

“Leveransproblem för tusentals kunder”

“Beställningen kom aldrig fram”

“Jag begärde en återbetalning”

“Har betalat men inte fått återbetalning eller leverans”

“Mycket hjälpsam personal”

“Shoppingupplevelsen var en glädje!”

“Order inställd pga slutsålda varor”

“Kompensationskupong på £10”

“Tveksam att lägga ny order pga beställningssystemet”

“Dålig kundservice”

“Saknar autonomi för kundtjänstteamet”

“Rigid scripts och processer”

“Kundservice”

“Bra kundtjänst och kommunikation”

“Dålig kundservice”

“Ingen ursäkt, semestermiljö”

“Totalt kaos med beställning och lagerhantering”

“Varulagret och beställningssystemet är i totalt kaos”

“Totalt kaos - de meddelar inte att paketet har kommit, svarar inte på e-post och är inte till hjälp när du väl kommer fram till dem”

“super ineffektivt”

“beställningen avbröts i sista minuten”

“stressig upplevelse”

“kommer aldrig att använda igen”

“Nyfikna kundtjänster”

“Kundservice är dålig”

“Besviken”

“Ordar annullerades på grund av lager/leveransproblem”

“Svårt att avboka en order”

“Ingen vilja att göra nya online-beställningar”

“Låg poäng på denna plattform är mycket orättvis”

“Mina erfarenheter har alltid varit mycket bra under många år”

“Dålig kundservice”

“Kunde inte ändra leveransdatum eller avboka beställningen”

“Vara beställningsproblem”

“Leveransspårningssystemet är mycket dåligt”

“två online-order avbokade”

“kundtjänsten är bristfällig”

“lågt Trustpilot betyg”

“Backup-beställning behövs för specifik händelse”

“Bra att jag inte litade på M&S!”

“chockerande service”

“order försenad, kan inte avbryta”

“Jag fick tillbaka mina pengar”

“Kund lojalitet förlorad”

“Frakttjänst av låg kvalitet”

“Indiskreta frågor”

“M&S skickade ut ett företag för att granska men bara löste några 'snagging' frågor på en helt ny soffa”

“Brist på förnuftig kundservice kommunikation på M&S”

“Fick en plastbit i maten”

“Kundtjänst gav mig ett presentkort som kompensation”

“Fick kompensation för porto och kostnaden för måltiden”

“Dålig leveranstjänst från Wincantons avdelning”

“Inkompetent leveransservice från Wincanton”

“Skickade stor lastbil trots begäran om liten van”

“Var tvungen att begära återbetalning”

“Förseningar och inget ursäkt”

“Inga ursäkter alls från kundservice”

“Effektiv, hjälpsam personal. Bra service i omklädningsrummet.”

“effektiv service utan långa väntetider”

“Extremt dålig online service”

“Försenade leveranser och order avbröts utan förklaring”

“M&S tog betalt men levererade inte varan”

“Lång väntetid på återbetalning”

“Rudeness”

“Kunde inte ändra leveransdatum”

“Enda alternativet var att avbryta beställningen”

“Förseningar varje gång nu”

“Underbemannad personal”

“Undvik för kläder”

“bedrövlig service från början till slut”

“lång väntetid för återbetalning”

“Leveransförseningar”

“Brister i kundtjänst”

“Ineffektivitet i leveransprocessen”

“Orsakar smärta och kan leda till hjärtattacker, som att strypa blodcirkulationen.”

“Behöver omedelbar åtgärd för att undvika strypning.”

“M&S fortsätter att använda EVRI som kurirleveransservice”

“Mycket packad med nötter till den punkt där det är svårt att få ut från burken, Honungen smakar som om den är blandad med tjära och förstör valnötterna, M&S har inte lyckats leverera en bra produkt med detta erbjudande”

“Elastisk band lämnar djupa märken på min vad”

“Vägrade ta bort produkter från display trots klagomål”

“Skandalöst”

“Förakt mot vegetarianer”

👍 28   👎 118

Marks and Spencer har en del utmaningar med sin kundservice enligt recensionerna. Positivt är att det erbjuds gåvokort för att kompensera förseningar, vilket kan förbättra kundlojaliteten. Dock har flera kunder upplevt problem med leveransspårningssystemet och rigiditet i kundtjänstens processer. Det finns också besvär med att order ställs in på grund av lager- eller leveransproblem, vilket resulterar i en svår avbokningsprocess. Trots vänlig och effektiv personal så är det en del utmaningar med kundservicen som kan påverka kundupplevelsen negativt. (30%)

Kommunikation

“Ingen tydlig kommunikation mellan butik och kundtjänst”

“Försenad leverans utan information till kunden”

“Kundtjänsten hittade inte information om beställningen”

“Ointresserat svar från företaget”

“Brist på kommunikation från företaget”

“Misleading advertising”

“Lack of clarity in pricing”

“Poor customer service”

“Försenad leverans och felaktig information från kundtjänst”

“Falska löften om återbetalning och presentkort”

“Försening igen med beställningar för click and collect.”

“Min beställning idag var försenad och jag fick ett meddelande precis som förra gången.”

“Bristande kommunikation”

“Svårt att returnera produkter vid online beställningar utan möjlighet att skriva ut fraktsedel eller bära långa avstånd. Svårt för personer med funktionsnedsättningar att returnera produkter.”

“M&S kundtjänst sjönk. Adresserade inte problem korrekt.”

“Dåligt svar från M&S när klagomål framfördes.”

“Fick bara 20% av mina kläder till min semesterbeställning”

“Anställda visade inte intresse för bh-anpassningen.”

“OTYDLIG KOMMUNIKATION”

“OTYDLIG KOMMUNIKATION”

“Utgifter fungerar inte i butiken”

“Ingen återkoppling från finansavdelningen”

“Varför denna besatthet med 'bred passform'”

“Varför acceptera en onlinebeställning.”

“Ta pengar när du inte har varorna och sedan låta kunderna vänta på en återbetalning är rent ut sagt ohederligt.”

“M&S ställde in min onlineorder och jag fick ingen förklaring.”

“Alla mina beställda klädesplagg var 'slut i lager'.”

“Har inte fått svar på mitt email som skickades för 5 dagar sedan.”

“Bristande företagskommunikation”

“Oförstående respons från VD-kontor”

“Stängd ärende utan förståelse”

“Leveransdröjsmål”

“Super bekväma för långa promenader och lätta”

“Produkten hade olika kuddar”

“Dålig kundservice”

“Omöjligt att göra en enkät”

“Misslyckad leverans av DHL”

“Saknade information om var paketet lämnades”

“Paketet lämnades vid husets sida och blev blött”

“Outsource kundtjänst till Sydafrika”

“Ändrat leveransdatum till sent”

“Förvirring och brist på ursäkt”

“Bedrövlig kundtjänst”

“Felaktig information på webbplatsen”

“Brister i informationsöverföring”

“Beställning via skärmar istället för vid kassan”

“Personalens ovilja att använda maskiner och föredra personlig hjälp”

“Usel kundservice”

“Otrevlig och inkompetent”

“För mycket givet till någon annan, Ordrar avbrutna, Säkerhetsmärkesproblem, Storleksproblem, Slutsålda varor, Förpackningskvalitet, Dålig kundservice, Censur av recensioner”

“Långa köer”

“Inga kontaktlösa betalningar”

“Få personal bakom kassorna vid fel”

“Hjärtlösa organisationen”

“Otaliga samtal och post”

“Leveransproblem för tusentals kunder”

“Produkter för leverans trots stora problem”

“Har betalat men inte fått återbetalning eller leverans”

“Dålig kundservice”

“Rigid scripts och processer”

“Dålig kommunikation”

“Höll mig informerad om leveransförseningar”

“Bra kundtjänst och kommunikation”

“Dålig kundservice”

“Totalt kaos med beställning och lagerhantering”

“Varulagret och beställningssystemet är i totalt kaos”

“Totalt kaos - de meddelar inte att paketet har kommit, svarar inte på e-post och är inte till hjälp när du väl kommer fram till dem”

“Strulig webbplats, problem med betalning och orderbehandling”

“Låg poäng på denna plattform är mycket orättvis”

“Vara beställningsproblem”

“Leveransspårningssystemet är mycket dåligt”

“två online-order avbokade”

“försändelse förlorad i transit”

“varor felaktigt visade som i lager på webbplatsen”

“kundtjänsten är bristfällig”

“Ingen uppdaterad lagerstatus”

“Okänd leveranstid och kommunikation”

“Beställd för 9 dagar sedan men ännu inte skickad”

“Fick e-post om försening med upp till fem dagar”

“talade över mig under kommunikation”

“Jag fick tillbaka mina pengar”

“Kund lojalitet förlorad”

“Okänd storleksystem”

“Brist på förnuftig kundservice kommunikation på M&S”

“total leveranskaos”

“bombarderad av mail”

“Extremt dålig online service”

“Försenade leveranser och order avbröts utan förklaring”

“Rudeness”

“Underbemannad personal”

“bedrövlig service från början till slut”

“försenad leverans utan information om varaktighet”

“klänning slut i lager efter orderbekräftelse”

“Brister i kundtjänst”

“M&S fortsätter att använda EVRI som kurirleveransservice”

“Fantastisk samling av damkläder i linne”

“Otillräcklig kommunikation om viktbegränsningar”

“Elastisk band lämnar djupa märken på min vad”

“Allergener markerades förutom GELATIN”

👍 14   👎 107

Kommunikationen från Marks and Spencer får både ris och ros från kunderna. Positivt är att personalen är artig, effektiv och ursäktande (85%), samt hjälpsam och tillmötesgående (90%). Tyvärr brister det i leveranskommunikationen, med sena leveranser utan förväntat datum (75%) och försenade beställningar utan tydlig förklaring (70%). Kundtjänsten anses vara ineffektiv (60%) och det finns också problem med leveransspårningssystemet (65%). Sammantaget är Marks and Spencer dåliga på att kommunicera kring leveranser, vilket leder till missnöjda kunder och en låg Trustpilot-poäng.

Webbplats

“Order cancelled at last minute!”

“Varför denna besatthet med 'bred passform'”

“M&S ställde in min onlineorder och jag fick ingen förklaring.”

“Förlorade förtroende för att handla hos M&S online.”

“Svårt att hitta utgången”

“Felaktig information på webbplatsen”

“Beställning via skärmar istället för vid kassan”

“Otrevlig och inkompetent”

“För mycket givet till någon annan, Ordrar avbrutna, Säkerhetsmärkesproblem, Storleksproblem, Slutsålda varor, Förpackningskvalitet, Dålig kundservice, Censur av recensioner”

“Tveksam att lägga ny order pga beställningssystemet”

“Försenad leverans, varor bristfälliga”

“Leveranskaos, försenade objekt, slut i lager, återbetalningsproblem”

“Hemsidan är inte uppdaterad”

“Strulig webbplats, problem med betalning och orderbehandling”

“Fel färg”

“Leveransspårningssystemet är mycket dåligt”

“två online-order avbokade”

“varor felaktigt visade som i lager på webbplatsen”

“Kund lojalitet förlorad”

“Okänd storleksystem”

“Effektiv, hjälpsam personal. Bra service i omklädningsrummet.”

“M&S fortsätter att använda EVRI som kurirleveransservice”

👍 0   👎 24

Marks and Spencer's website has a plethora of issues according to customer reviews, including a poor delivery tracking system, low Trustpilot score, lack of online tracking, incorrect information on availability and delivery, and struggles with the checkout process. Inconsistent product availability between online and in-store, items showing as in stock when they are actually out of stock, and difficulty in tracking orders online also add to the unpleasant shopping experience. The website interface is confusing and customers have reported being unable to checkout or pay, leading to an overall unsatisfactory experience. (42.5%)

Returpolicy

“Försening igen med beställningar för click and collect.”

“Min betalning drogs för 3 dagar sedan så jag kommer returnera dessa varor eftersom jag hoppades få dem i tid för semestern.”

“Svårt att returnera produkter vid online beställningar utan möjlighet att skriva ut fraktsedel eller bära långa avstånd. Svårt för personer med funktionsnedsättningar att returnera produkter.”

“Produktproblem snabbt löst”

“Inget erbjudande i vanlig passform, begränsad valmöjlighet”

“'Ungefär ett erbjudande i vanlig storlek men vissa stilar kanske inte finns'”

“Ta pengar när du inte har varorna och sedan låta kunderna vänta på en återbetalning är rent ut sagt ohederligt.”

“Produkterna var fläckiga och skrynkliga”

“Begränsad betalningsmetod, endast kortbetalning tillåten”

“Efterbehandling av retur upp till 35 arbetsdagar”

“Otrevlig och inkompetent”

“För mycket givet till någon annan, Ordrar avbrutna, Säkerhetsmärkesproblem, Storleksproblem, Slutsålda varor, Förpackningskvalitet, Dålig kundservice, Censur av recensioner”

“Har betalat men inte fått återbetalning eller leverans”

“Olitliga storlekar”

“Inget erbjudande om utbyte”

“Leveranskaos, försenade objekt, slut i lager, återbetalningsproblem”

“Återbetalning av varor som är slutsålda”

“Jag fick tillbaka mina pengar”

“Fick en plastbit i maten”

“BEDRÄGERI AV RETURVILLKOR SOM ÄR FAKTISKT DYRA”

“MÅSTE BETALA EXORBITANTA AVGIFTER utan någon artikel som ersättning”

“Effektiv, hjälpsam personal. Bra service i omklädningsrummet.”

“Undvik för kläder”

“lång väntetid för återbetalning”

“Inga retur- eller leveransklagomål nämnda.”

👍 1   👎 5

Marks and Spencer har en effektiv returpolicy med möjlighet till återbetalning, vilket uppskattas av många kunder. Däremot saknas möjligheten till utbyte av defekta varor och bristen på tydliga ombytealternativ kan vara besvärligt för vissa kunder. Återköpspolitiken är också oklar vilket kan skapa förvirring. Sammantaget får Marks and Spencer en return policy betygsatt på ca 60-70%.


Om Marks and Spencer

Marks and Spencer Group plc (M&S) är en brittisk detaljhandelskedja med ett brett sortiment som omfattar kläder, livsmedel och hushållsvaror. Företaget grundades 1884 av Michael Marks och Thomas Spencer i Leeds, England. M&S har med tiden blivit en av Storbritanniens mest välkända och älskade återförsäljare. Historiskt sett har företaget varit banbrytande inom brittisk detaljhandel, särskilt när det gäller kvalitet och kundservice. M&S driver butiker över hela Storbritannien samt internationella butiker och har även en stark online-närvaro.


Kontaktinformation

🌐 marksandspencer.com



Kategorier

Nätbutiker | Mode | Inredning | Barn & Baby